2020-11-07, 19:59
Medlem
Roidberts avatar
Det råder väldigt delade meningar om hCG. En del säger att man bör använda det under hela tiden man trycker testo för att hålla igång fertiliteten medan andra säger att det kan vara negativt och minska ens känslighet för hCG när man väl behöver den.

Det enda jag kan säga är att minimala doser hCG räckte för mig (500iu/vecka fördelat på 2 stick) när jag ville ha barn och då hade jag inte använt hCG alls på över ett år, och jag behövde inte heller kliva av testosteronet (varit på oavbrutet sedan januari 2017). Min dotter är snart två månader gammal och jag har DNA-testat henne och vet alltså att jag är fadern.

Det kommer säkert att gå bra, men alla är olika och en del kan få större problem med fertiliteten än andra. Jag tycker att du ska frysa ner spermier om du har ekonomi för det. Kostar ca 10.000:- om jag inte minns fel. Finns ingen större glädje än att ha barn.
Citera
2020-11-08, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tacticalchaos
Du kan köra på cypionate det är helt lugnt. Vad som avgör ett stabilt blodserum för ditt testosteron är dos + administration frekvens. Alltså på vanlig svenska: dela upp dina doser. Sen är ju allt relativt men pratar vi TRT i den mån som du gör i att optimera din hälsa mentalt och fysiskt så är 300 mg i veckan på tok för hög dos. Det är en kur.

Allting som sätter dig i de högre referensvärdena är optimal TRT-behandling. Vanlig trt ligger på 125 - 150 mg veckodos och då är även den generös.

Östrogen-sides kan yttra sig på många sätt och är inte enbart gyno. Högt blodtryck. Vätskesamlingar. Akne. Dålig libido. Mindre sperma när du kommer. Nedstämdhet. Ångest. Kvinnlig fettfördelning runt bröst, lår och rumpa samt buken.

Ska du ligga på livet ut vill du exkludera adex och andra typer av AI så mycket som möjligt då det är värre biverkningar än höga halter testosteron i det långa loppet. Som jag skrev tidigare kan du manipulera en lägre aromatisering med tätare frekventa injektioner.
Även här är det relevant till din dos - mer testo = mer östrogen så är det bara TRT du är ute efter så ska du sänka din dos.

Mycket trial and error i detta och men det jag ger dig här nu är guldvärda tips.

Jag själv injicerar varje dag med insulinnål för att få stabilare värden och exkludera AI så mycket jag kan. Skillnaden är som natt och dag.

Slutligen: Då du verkar mån om din hälsa så läs läs läs, det är allvarliga grejer med externa hormoner och mycket kan gå snett.

Lycka till.

Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
Sticker du 300mg C e7d så kör du inte TRT, då kurar du enligt mig.
Men ja stick dig e7d men halvera dosen dvs 0,5ml så ligger du runt en trt nivå. Sen kör du trt behöver du troligen inte använda arimidex, sen använd aromasin istället för arimidex, mycket mindre bieffekter!

Vad östro / gyno osv är får du läsa dig till. Allt du behöver veta finns här, guider, även trt doser, hcg osv... Sluta var så jävla lat å sök lite.
Btw finns det massor av testo-u på HB, både ug och svenskt nibido.. MEN det är bättre enligt mig att köra som du, Testo-c med stick e7d. +Du kör ett riktigt bra märke med!

Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Tätare sticker ger alltid jämnare nivåer, vilket i sin tur minskar risken för bl a gyno, finnar, osv. Däremot är testo E och C soppas lång så om du någon enstaka gång skulle ta ett break på några veckor och sedan börja igen så skulle inte det vara hela världen. Efter ett år är man jävligt trött på att sticka, och ibland behöver man resa iväg. En paus är möjlig.

Kör du 300 mg e7d så kommer du vara i steady-state efter 5-6 veckor. Jag skulle gissa på 55-65 nmol.

Sterilitet och sterilitet. Du kommer minska din fertilitet kraftigt. Du kan få tillbaka den temporärt med HCG, eller om du slutar helt men det tar tid. Och finns alltid en risk att den aldrig kommer tillbaka såklart. Men HCG kan i alla fall hjälpa dig få barn i framtiden.

Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Det råder väldigt delade meningar om hCG. En del säger att man bör använda det under hela tiden man trycker testo för att hålla igång fertiliteten medan andra säger att det kan vara negativt och minska ens känslighet för hCG när man väl behöver den.

Det enda jag kan säga är att minimala doser hCG räckte för mig (500iu/vecka fördelat på 2 stick) när jag ville ha barn och då hade jag inte använt hCG alls på över ett år, och jag behövde inte heller kliva av testosteronet (varit på oavbrutet sedan januari 2017). Min dotter är snart två månader gammal och jag har DNA-testat henne och vet alltså att jag är fadern.

Det kommer säkert att gå bra, men alla är olika och en del kan få större problem med fertiliteten än andra. Jag tycker att du ska frysa ner spermier om du har ekonomi för det. Kostar ca 10.000:- om jag inte minns fel. Finns ingen större glädje än att ha barn.
Sjukt bra svar i tråden.
Jag ska gå ner i dos och se över preparatlistorna. Återkommer.
Citera
2020-11-08, 10:44
Medlem
HeadOfBoos avatar
Ska du få barn om 10 år så glöm detta direkt. Under tiden du är på testo är du mycket mindre fertil, och efter så lång tid är chanserna att du aldrig blir det igen.
Citera
2020-11-08, 19:11
Medlem
Jag har slutat med testo e 250mg e5d 7 veckor innan provtagning vid två tillfällen. Det har åtminstone för mig fungerat väl. Alla värden som kan dra iväg lite har sjunkit och allt ser ”normalt” ut.

Mitt nebido intervall är satt till 8v, och jag brukar ligga runt 17-25 n/mol i droppvärde.
Citera
2020-11-08, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glass123
Jag har slutat med testo e 250mg e5d 7 veckor innan provtagning vid två tillfällen. Det har åtminstone för mig fungerat väl. Alla värden som kan dra iväg lite har sjunkit och allt ser ”normalt” ut.

Mitt nebido intervall är satt till 8v, och jag brukar ligga runt 17-25 n/mol i droppvärde.

Hur länge har du blastat då?
Citera
2020-11-08, 23:43
Medlem
Fyfan vad jag är besviken på vården i detta land. I flera år har jag legat lågt med mina testovärden och kan pricka av varenda punkt på bristlistan. Har gått till 5 olika vårdcentraler, 15 olika "läkare" samt att jag varit runt halva Sverige via rewell men ändå får jag det inte antingen syftar dom på att jag är för ung (jag är 27) eller att jag ligger lite för högt på andra värden t.ex blodtrycket som dom tog 5min före jag skulle få ett finger i röven, inte konstigt att blodtrycket ökar då, har haft bra alla andra gånger jag kollat mig.

Träna, motionera, ät nyttigt säger dom jävla tomtarna. Jag är så trött att jag sover ungefär 3 gånger om dagen, det är ett under att jag klarar av jobbet och att flickvännen ens orkar med mig.
Citera
2020-11-08, 23:48
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesper1891
Fyfan vad jag är besviken på vården i detta land. I flera år har jag legat lågt med mina testovärden och kan pricka av varenda punkt på bristlistan. Har gått till 5 olika vårdcentraler, 15 olika "läkare" samt att jag varit runt halva Sverige via rewell men ändå får jag det inte antingen syftar dom på att jag är för ung (jag är 27) eller att jag ligger lite för högt på andra värden t.ex blodtrycket som dom tog 5min före jag skulle få ett finger i röven, inte konstigt att blodtrycket ökar då, har haft bra alla andra gånger jag kollat mig.

Träna, motionera, ät nyttigt säger dom jävla tomtarna. Jag är så trött att jag sover ungefär 3 gånger om dagen, det är ett under att jag klarar av jobbet och att flickvännen ens orkar med mig.
Livsstilsförändringar är rätt väg för vissa med testosteronbrist, ex: övervikt och osunt leverne kan sänka testosteronet även vissa mediciner och droger har negativ effekt.

Vilka värden har du haft vid provtagning? tagit prover för sköldkörteln?
Citera
2020-11-08, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Livsstilsförändringar är rätt väg för vissa med testosteronbrist, ex: övervikt och osunt leverne kan sänka testosteronet även vissa mediciner och droger har negativ effekt.

Vilka värden har du haft vid provtagning? tagit prover för sköldkörteln?

Tjena Arne, kika din inkorg skickade resultaten där.

mvh
Citera
2020-11-09, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glass123

Härligt om det stämmer, i sådana fall bör man ju kunna planera in en testobaserad kur utan problem.

Men 7 veckor låter nästan för bra för att vara sant. Eller hur hur har du vågat köra så tätt inpå provtagning när spårtiden för testo e är 3 månader?

Rimligtvis borde man ju spårtiden förlängas X veckor iom nebidot, så jag själv skulle inte våga trycka testo närmare än åtminstone 4-5 månader inpå provagning?
Citera
2020-11-09, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ventilation
Härligt om det stämmer, i sådana fall bör man ju kunna planera in en testobaserad kur utan problem.

Men 7 veckor låter nästan för bra för att vara sant. Eller hur hur har du vågat köra så tätt inpå provtagning när spårtiden för testo e är 3 månader?

Rimligtvis borde man ju spårtiden förlängas X veckor iom nebidot, så jag själv skulle inte våga trycka testo närmare än åtminstone 4-5 månader inpå provagning?

Vad har spårtiden med saken att göra? Du/ han går ju på testo u ändå så de kommer ju alltid finnas spår av testo i blodet?
Citera
2020-11-09, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finatorsken
Vad har spårtiden med saken att göra? Du/ han går ju på testo u ändå så de kommer ju alltid finnas spår av testo i blodet?

Såklart kommer det finnas spår av testo oavsett, men nivåerna kommer vara X gånger så höga om man kör extra testo e vid sidan av.
Citera
2020-11-10, 03:49
Medlem
Jag hade vid båda tillfällena blastat i ca 6-8 månader. Dem spårar ingenting utan kollar bara vad man har för värden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in