2020-04-18, 12:33
Medlem
Mitt östro steg till 184 när jag började med nebidon, men vill sänka östrot..
Någon här som använt Pro 17-dione (androsta/arimistane) från sportlab för att sänka östrot?
Läst mycket bra om arimistane men känner mig ändå osäker om den kommer hjälpa haha..
Är den ända lagliga "östrohämmare" man kan köpa över disk tydligen.

Så är det någon som testat den och tycker den hjälpt?
Citera
2020-04-18, 15:05
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veganaj
Mitt östro steg till 184 när jag började med nebidon, men vill sänka östrot..
Någon här som använt Pro 17-dione (androsta/arimistane) från sportlab för att sänka östrot?
Läst mycket bra om arimistane men känner mig ändå osäker om den kommer hjälpa haha..
Är den ända lagliga "östrohämmare" man kan köpa över disk tydligen.

Så är det någon som testat den och tycker den hjälpt?
dela upp nebidon på fler injektioner?
Citera
2020-04-18, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
dela upp nebidon på fler injektioner?

Var inte riktigt det som var frågan.
Men har föreslagit att få ta nebidon själv men läkaren var inte lika positiv till det...
Citera
2020-04-18, 19:08
Medlem
Tänkte lämna lite ny info om min nebido behandling.

Har delat upp nebidon ett tag nu och fått 4nmol högre T men jag har sänkt östradiolet med 50pmol mot tidigare injektioner var sjunde vecka. Som det är nu så räcker nebidon tio veckor men ska sänka dosen ytterligare så tror den kommer räcka ca tolv veckor.
Citera
2020-04-19, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Ove-Sundberg-

Har delat upp nebidon ett tag nu och fått 4nmol högre T men jag har sänkt östradiolet med 50pmol mot tidigare injektioner var sjunde vecka. Som det är nu så räcker nebidon tio veckor men ska sänka dosen ytterligare så tror den kommer räcka ca tolv veckor.

Var likadant för mig. östradiol har sjunkit kraftigt och dalvärdet ökat ligger på 1ml/3v sedan 2,5år och även pregnyl sedan ca 1,5 år .låg på 23-25 på enbart T( på singeldos 4ml/8v dalvärde 10-11 )och med kombo +27
Citera
2020-04-19, 09:54
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Ove-Sundberg-

Citat:
Ursprungligen postat av TestoGubbe
Var likadant för mig. östradiol har sjunkit kraftigt och dalvärdet ökat ligger på 1ml/3v sedan 2,5år och även pregnyl sedan ca 1,5 år .låg på 23-25 på enbart T( på singeldos 4ml/8v dalvärde 10-11 )och med kombo +27

Injicerar ni själv eller gör ni det hos VC?

Om ni gör det själv, i vilken muskel sätter ni injektionen?

Jag får Nebido 4ml var 6:e vecka, vad tror ni om att dela upp det, 1ml varannan vecka eller 2ml var 3:e vecka?

Jag mår bra på nuvarande behandling, men jag kan tänka mig att prova att dela upp det för att se om det blir ännu bättre.
Citera
2020-04-19, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Injicerar ni själv eller gör ni det hos VC?

Jag får Nebido 4ml var 6:e vecka, vad tror ni om att dela upp det, 1ml varannan vecka eller 2ml var 3:e vecka?

Jag mår bra på nuvarande behandling, men jag kan tänka mig att prova att dela upp det för att se om det blir ännu bättre.

I gluteus antar jag, är nog vanligast.

Hur gjorde ni för att få ta hemma själv?
Citera
2020-04-19, 17:26
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Delta men jag trycker bara 0.5ml per injektion, valt delta delvis för jag använder insulinspruta.
Citera
2020-04-19, 17:43
Medlem
Citat:
Delta men jag trycker bara 0.5ml per injektion, valt delta delvis för jag använder insulinspruta.

Hur förvarar du testot mellan injektionerna? Tänker på att de kommer ju i 4ml ampuller?
Citera
2020-04-19, 17:48
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askan66
Hur förvarar du testot mellan injektionerna? Tänker på att de kommer ju i 4ml ampuller?
Nebido har inte sålts i ampuller på många år nu, jag får alltid injektionsflaskor.
Citera
2020-04-19, 17:53
Medlem
Citat:
Nebido har inte sålts i ampuller på många år nu, jag får alltid injektionsflaskor.

Där ser man.

Och då förmodar jag att du drar upp 0,5 ur flaskan inför varje injektion. Lyckas du med det med en insulinnål eller använder du större nål vid uppsug?
Citera
2020-04-19, 17:55
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askan66
Där ser man.

Och då förmodar jag att du drar upp 0,5 ur flaskan inför varje injektion. Lyckas du med det med en insulinnål eller använder du större nål vid uppsug?
Insulinnål går alldeles utmärkt men lite tålamod måste man ha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in