2020-11-07, 10:12
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HotPopcorn
Tror du på allt du läser på twitter och på övriga internet? Är du inte en smula kritisk ens? Visste du att man precis nu på morgonen upptäckt att vissa rösträkningsapparater systematiskt rapporterat 4% högre siffror för demokraterna? Trodde du på det också? Lägger du till det till saker som "ständigt dyker upp".

Det som är bra med internet är att alla kan skriva sitt strunt där. Det dåliga med internet är att alla kan skriva sitt strunt där. Precis som vid svenska valet är det en ständigt ström med bullshit, och man kan räkna med att det mesta är antingen påhittat eller feltolkat, eller taget ur sitt sammanhang.

Som när val.se gick ned och hela internet svämmade över med konspirationsteorier om att det myglades med rösträkningen. Trots att det bara var en webbsajt som blev överbelastad.

Här är ett uttalande om maskinerna.
Citat:
One Michigan county clerk caught a glitch in tabulation software so they hand counted votes and found the glitch caused 6,000 votes to go to Biden + Democrats that were meant for Trump and Republicans. 47 MI counties used this software. All must check now!
https://t.co/21AXyJZDZi https://twitter.com/robbystarbuck/status/1324783531139235841?s=20

Så att vi håller oss till sanningen.

We got this 👌
2020-11-07, 10:14
Medlem
asploevets avatar
https://youtu.be/ft29icknOFg

Knas med maskineriet, hur omfattande?
2020-11-07, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GodDog
Du relativiserar alltså fusk och tycker att man ska bara rycka på axlarna för att det är okej enligt dig.?

Inte alls, men magnituten av fusket måste ju stå i paritet till hur man handskas med det.
Vi kan ju börja göra om alla val nånsin i Sverige då tex, för jag lovar att om vi går igenom allt så kommer vi hitta fusk i varje val någonsin.
Senast redigerad av fakka 2020-11-07 kl. 10:17.
2020-11-07, 10:15
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Understood, men har du några källor på att project Veritas farit med lögner och påhitt?

Jag säger inte att det inte är så men mycket av det som jag har sett med Veritas så har det exempelvis varit insiders med dolda kameror så att man har fått höra det som påstås direkt från dom som anklagas. Jag har dock inte satt mig in i project Veritas så jättemycket och har nog inte tagit del av alltför mycket som kommer från dom.

Ja! Den bästa källan jag har är den här youtubekanalen: https://m.youtube.com/channel/UC5G1ThclVYLp2YFQUodTNnA

Han har tre videos om James O'Keefe (Project Veritas grundare) där han går igenom vad de har gjort väldigt grundligt och bra. Men de är långa, jag tycker de är väldigt trevliga att titta på, men jag kan givetvis inte begära att andra ska spendera 3 timmar eller vad det nu är på detta.
2020-11-07, 10:20
Medlem
[quote=fakka|73525346]Inte alls, men magnituten av fusket måste ju stå i paritet till hur man handskas med det.
Vi kan ju börja göra om alla val nånsin i Sverige då tex, för jag lovar att om vi går igenom allt så kommer vi hitta fusk i varje val någonsin.

Killen som på filmen som till synes verkar fylla i en tom valsedel ska såklart anmälas och få gå igenom en rättsprocess som säkert 1000 andra redan gjort, det är inget konstigt. Men är det enda anledning till att Trump kan förlora och värt att uppvilga till inbördeskrig över?/QUOTE]
2020-11-07, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Är videon som citeras nedan bevis för dig?

Videon visar en valarbetare som stämplar blanka valsedlar innan hon fyller i dom. Mitt emot sitter en annan valarbetare och granskar valsedlar och en polis vandrar förbi, ser allt och gör absolut ingenting.
Så länge de gör det för rätt parti så är det helt ok, eftersom de är "goda" och Trump är ond. Målen helgar medlen, vilka medel som helst. Vänsterblivenhet i sitt esse.
2020-11-07, 10:26
Medlem
Snubchurps avatar
Det är ju endast demokrater som kan fuska. Att en republikan fuskar finns inte.

Stollar ni är
2020-11-07, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Är videon som citeras nedan bevis för dig?

Videon visar en valarbetare som stämplar blanka valsedlar innan hon fyller i dom. Mitt emot sitter en annan valarbetare och granskar valsedlar och en polis vandrar förbi, ser allt och gör absolut ingenting.
Ja det ser oneklingen illa ut men som jag skrivit redan i tråden, vad innefattas av valfusk som inte är extraordinärt och vad är "Biden icensatt valfusk" på mega nivå?

Allt måste väll få ha sin gång och rättsprocess först innan babyn Trump skriker på twitter att dom tar hans godis.
2020-11-07, 10:27
Medlem
Ett sätt att bedöma sannolikheten för fusk med poströster vore att sammanställa hur många procent av poströsterna Biden hade för varje demokratiskt vunnen stat samt alla swing-stater.

Om vi då ser att det är en mycket högre procentandel i de stater där Biden vann med liten marginal jämfört med de stater där han inte vann/vann med stor marginal så skulle det kunna användas som ett statistiskt bevis för valfusk med poströsterna, beroende på hur stor skillnaden är.

Frågan är om det går att separera poströsterna i statistiken för att ta reda på detta.
2020-11-07, 10:29
Medlem
Erpatjoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
https://youtu.be/07KRFyarGyw

Nå. Vad har det här för bevisvärde. Mycket du kan kolla upp om du orkar använda hjärnan.

Tror du fortfarande att Joe Biden har nån chans att vinna valet?
Dom flesta som inte röstar på en statskupp tror att joe vinner då USA hatar trumpen
2020-11-07, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Det är ju endast demokrater som kan fuska. Att en republikan fuskar finns inte.

Stollar ni är
Det är det ingen som påstått.
Det som är avgörande är huruvida poströsterna är fake eller inte, vilket det i många fall verkar.
2020-11-07, 10:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Här har du helt fel. Jämför med antivaxarna. Det spelar roll eftersom deras smittsamma dynga riskerar att öka antalet vektorer och således spridningen av sjukdomar i samhället och världen. Deras åsikter har konsekvenser eftersom de är en icke försumbar del av våra demokratiska processer.

Så borde det naturligtvis vara. Men du har inte läst inlägget du citerade riktigt ordentligt, verkar det som.

I en rättslig prövning spelar det naturligtvis ingen som helst roll vad ”foliehattar” tycker.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in