2020-11-06, 15:30
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Vad lever du i för värld som inte förstår att det var Lena som förföljde SD?

Aktbilaga IT-protokoll 164. Sid. 1307 - 1310 Kontrollfreaket Lena korsförhör SD som vanligt. Screenshot_2017-10-28-00-09-45.png

L. har du knullat runt?

*Lena visar här en bild på en kondom hon har mellan fingrarna (obs * eget tillägg)

L. Dolt dig Igen ser jag (fb). Varför av och på?

L. Eller har kanske Tg varit ute och testat !lite? Båda, tillsammans med andra?

L. Testa nya saker man fantiserat om tillsammans.

S. VIII du verkligen diskutera mitt sexliv? På riktigt? Tror du att något blir bra av det?

Sid 1310.
L. Vad är du?

S. Pä väg hem.

L. var har du varit då?

S. Jobbat.

L. dina svar låter som nån som försöker undvika ett svara det egentliga, som försöker slinka undan så mycket som
möjligt.

S Onej!

L. du åkte och Jobbade efter vi sågs? Du fortsätter låta som det jag sa du låter som . tre frågor sen du borde svarat på var du är och vad du gör. Frågan mycket enkel att förslå Innebörden I. Ditt Icke- svarande signalerar väldigt mycket det jag beskrev. Agera annolunda om du menar annorlunda.

------------------------
Att SD är en psykopat är trams. Det var Lena som om att hon var psykiskt sjuk och ville lägga in sig på en psykavdelning. (Inte bara för sin abnorma svartsjuka)

Det var välan tur att inte SD behandlade Lena ens en bråkdel så illa som hon behandlade honom, då hade ni väl tagit det som intäckt att han mördat henne.

Ett axplock av exempel där psykopaten SD mordhotar LW och hennes barn.

(Kan plocka fram allt ur FUP där han kräver 100% kontroll över LW, kräver tom att hon rapporterar vad hon äter till frukost, full insyn i hennes tankar. Eller när han smyger runt och fotar in i hennes hus, kräver blind lydnad, total radiotystnad etc..)

I huvudet på en fullblodspsykopat och blivande mördare:

A 168/3493

SD: Fundera på hur du ska kunna gå vägen så jag ser det och förstår det
LW: "Önskar du var död"
LW: "Det kommer göra ont ser blodet på Aron"
SD: Ja, det var dumt sagt i affekt. Bad om ursäkt direkt. Inget jag är stolt över[/indent]

A 164/36
"Det kommer att vara en plågsam död. Vet inte vem av er jag tar först. Det kommer göra ont att se blodet på Aron. Ja, det är ett dödshot."
""Jag vet inte vem av er jag ska ta först dig eller barnen det kommer att göra ont att se
blodet på Aron det slipper du om jag tar dig förs
t"
."

A 149/404
"[...]hoppas din död blir plågsam och utdragen i så fall."

"[...] jag hatar dig djupt om det här är det bästa du kan du får mer än gärna dö på de isiga vägarna om du vill ha det så här svara nu jag vet att jag har sagt allvarliga saker menar dom svara nu.""

A 168/3547
SD: Du lär förneka att du gör det. Ser fram emot att höra hur du tänker att du gör med SL. För antingen
ljuger du för mig som vanligt, eller så är du så in i helvete korkad att du bör städas bort ur
mänskligheten, eller så är du elak med samma påföljd
"

A 164/1311
"Innan du sänkt dig själv hela vägen till
döden kan du fortfarnade vända om
.
Bara vända dig bort. Du behöver Inte
kriga. Du behöver Inte slåss. Du behöver Inte slåss. Tror inte
du vill att dina barn ska minnas dig
som den elakaste människan på jorden
som hade livet ur sig själv i sin längtan
efter att skada andra
. Tänk om. Släpp
mig. Gå. Det här kan vara vår allra sista
kontakt. Sluta kämpa emot. Ditt liv kan
bli bra, eller hyggligt laf. Du kan hitta
glädje I annat som är på riktigt. Jag tror... "
[/quote]

Notera att SD i sista stycket resonerar exakt som du, Snor-Johan.
Citera
2020-11-06, 19:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Vad lever du i för värld som inte förstår att det var Lena som förföljde SD?

Aktbilaga IT-protokoll 164. Sid. 1307 - 1310 Kontrollfreaket Lena korsförhör SD som vanligt. Screenshot_2017-10-28-00-09-45.png

L. har du knullat runt?

*Lena visar här en bild på en kondom hon har mellan fingrarna (obs * eget tillägg)

L. Dolt dig Igen ser jag (fb). Varför av och på?

L. Eller har kanske Tg varit ute och testat !lite? Båda, tillsammans med andra?

L. Testa nya saker man fantiserat om tillsammans.

S. VIII du verkligen diskutera mitt sexliv? På riktigt? Tror du att något blir bra av det?

Sid 1310.
L. Vad är du?

S. Pä väg hem.

L. var har du varit då?

S. Jobbat.

L. dina svar låter som nån som försöker undvika ett svara det egentliga, som försöker slinka undan så mycket som
möjligt.

S Onej!

L. du åkte och Jobbade efter vi sågs? Du fortsätter låta som det jag sa du låter som . tre frågor sen du borde svarat på var du är och vad du gör. Frågan mycket enkel att förslå Innebörden I. Ditt Icke- svarande signalerar väldigt mycket det jag beskrev. Agera annolunda om du menar annorlunda.

------------------------
Att SD är en psykopat är trams. Det var Lena som om att hon var psykiskt sjuk och ville lägga in sig på en psykavdelning. (Inte bara för sin abnorma svartsjuka)

Det var välan tur att inte SD behandlade Lena ens en bråkdel så illa som hon behandlade honom, då hade ni väl tagit det som intäckt att han mördat henne.

Med tanke på att du påstår att det var Lena som stalkade, kontrollerade och hotade SD, så blir din logik att det inte är SD som är den skyldige lika förvirrande som PS tycker att SD är i förhöret nedan.

Du visar på inget sätt hur det har med motivet att göra. Jag ser det som enbart svartmålning. Märker du ens själv hur lika du och SD diskuterar?

Det är ju tydligt att SD har suttit i en egenhändigt skapad rävsax, där Lena velat ha SD på ett mer helt plan, och han har velat ha sina två fruar.

Att Lena velat komma ur förhållandet med SD men inte mäktat med är det "sjuka" som Lena själv beskriver det. Det är ett känt fenomen, att kontrollerade personer får den osund bundenhet till sin förövare. En del kallar det "Stockhomsyndromet". Den bundenheten har Lena fått tack vare den osunda relation som SD och hon har haft. Han har använt straff som Lena är livrädd för; iskyla, bli lämnad, avvisande och RT som slås på utan möjlighet att kunna förutse när och sedan öppnas loka oföutsägbart.

Till en person skrev hon en gång att hon lämnar innan hon själv blir lämnad. Det är hennes skräck att bli lämnad. Även SD nämner detta under rättegången; att det är så han straffar henne.

Du ser att SD här nämner att Lena vill ungefär gifta sig med honom, medan han vill ha Hanna tillbaka; men ändå förmår han inte lämna Lena heller. Han vill typ ha båda.

En ohållbar situation eller hur?

A 147, s 56

"MT: Jag vet inte om jag får säga det men det, var och är min får man säga är nu? Äh det är
min vilja att fortsätta ha Lena som en nära och viktig vän. Och det är det vi har försökt att äh
hitta nån slags väg. I bö1jan, då sa. när jag förklara att, nej jag vill vara med Hanna, jag väljer
tant Gredelin, det är det TG betyder. Men jag vill fortsätta ha dej i mitt liv, och hon säger "jag
vill fortsätta och gifta mej med dej Stefan" kanske inte med dom orden men, men under
hösten där -16 äh så liksom övergick det till nått slags samarbete fram och tillbaka hur vi ska
hitta en väg till att, bara vara nära vänner och bara finnas för varandra resten av livet, vi prata
56
Förhör med Davidsson, Karl Stefan; 2018-05-29 11 :28 diarienr: 5000-K574218-18
om livslång vänskap. äh och jag skulle kunna leva mitt liv med Hanna och hon skulle kunna
hitta nån partner och leva sitt liv med, men vi skulle ha varandra ändå som närmaste vänner.
PS: Är Lena med på det resonemanget?
MT: Ja det, det, det är det vi har liksom försökt att hitta äh ...
PS: Du och Lena?
MT: Ja, så det har vi resonerat med, fan hela hösten gick åt, varenda gång vi träffades pratade
vi om hur det skulle varit.
PS: Nej men det har ju inte hon skrivit och kommunicerat med andra, det är precis tvärtom ...
MT: Äh ...
PS: Hon vill komma ifrån dej, hon är livrädd för dej, du har, hon berättar att du har
misshandlat henne och att hon har polisanmält det, och hon berättar att du har misshandlat
henne tidigare utan att det är anmält, hon bedömer att du kan göra precis vad som helst om du
blir trängd, och att det är jobbigt i relationen, för hon har hotat dej och prata med, med Hanna
bland annat, hon har inte alls kommunicera det där och vill vara vän med dej, hon tycker att
det är sjukt, hon tycker själv att hon är sjuk som inte kan komma ifrån dej, Och att hon
befarar att vad som helst kan komma att hända, när du blir tillräckligt trängd, det är vad hon
har kommunicera ...
MT:Mm.
PS: Så det är ju inte alls kompatibelt med det du beskriver nu, och det ju blir också...
MT: Nej det förstår jag.
PS: Förvirrande ...
MT: Ja.
"

[...]

"MT: Hon uttrycker nått annat, och jag vet inte vilka du har haft kontakt med så klart, och jag
vet inte vem hon har skrivit vad med om det är såna som hon har haft som, presumtiva
kommande karlar, hon har ju haft många såna dialoger äh och då kanske hon vill måla upp
min och hennes relation på ett sätt för att ha en öppning.
PS: Ja men det är...
MT: Jag, jag vet, jag vet inte ...
PS: Nej ...
MT: Nej jag ska inte ...
PS: Och det...
MT: Spekulera ...
PS: Ju ...
MT:Nej.
PS: Nej men det är ju, det kan vara vänner, det kan vara tidigare relationer ...
PS: Det är såna som hon har som nära vänner ...
MT:Ja.
PS: Det är inte bara en, två, tre, fyra, men det kan ju vara fler.
MT: Mm, äh så ...
PS: Och det där är lite förvirrande.
MT: Ja ja, jag förstår det, jag är förvirrad, jag, jag vill påstå att du har läst fel (låter full i
skratt) men äh ...
PS: Ja nej .. .
MT: Inte .. .
PS: Läst fel har jag ...
PS: Ju inte gjort...
"
Citera
2020-11-06, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimprofessorn
Om det inte finns DNA från alternativa gärningsmän på brottsplatsen och ingen annan än MGM uttryckligen har mordhotat BO, så stärker det ju så klart misstanken mot MGM. Hans DNA är ju det enda DNA som hittats på brottsplatsen (ringen) förutom BO:s.

Ja, det är glasklart. All misstanke vilar på en enda. Det borde han ju ha fattat själv också men klarar man inte av att styra sitt (van)sinne så ...
Citera
2020-11-06, 20:29
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Ja, det är glasklart. All misstanke vilar på en enda. Det borde han ju ha fattat själv också men klarar man inte av att styra sitt (van)sinne så ...

Hos psykopaten är frånvaron av logik lika tydlig som bristen på adekvat reaktion i givna situationer. Dess tankemönster är inte bara annorlunda, det är ofta totalt bakvänt.
Den tror att alla andra tänker precis som den själv. I realiteten är det försvinnande få människor som fungerar på det sättet (titta bara i denna tråd) och det är tur för annars skulle mänskligheten ha mördat ut sig själv för länge sedan.

En inblick i en kontrollerande psykopathjärna utifrån dess egna ord:

A 168/3526

"10:18 L Du ställer orimliga krav. Jag försöker. Du kräver dump. Finns ingen. Eftersom du säger jag ska räkna med att du har tillgång till mina konton. Och plötsligt "tar kärleken slut" och vi ska höras "VARTEFTER". Ackompanjerat av okvädningsord om att jag utnyttjar och aldrig menat nåt. Och fortfarande är jag kvar
10:20 S: Om mina krav är orimliga så har vi ingen chans. Kommer aldrig acceptera något annat än 100%.
Inte ens säkert 100% räcker.

11:17 S: Som sagt så berättar man ALLT i den relation jag ville ha med dig. UTAN att vara tillfrågad. VET att den andre vill veta. DELAR livet och allting.
14:38 L: Påminner: Det var DU som inte ville höra om SL, frågade om N istället
När det fanns nåt påtagligt att säga gjorde jag det
Idag med
14:38 S: Ja. Du måste överprestera har jag sagt. Du måste berätta varje steg du tar i princip. Vad du äter till frukost, vad du tänker när du cyklar osv.
14:41 S: Du får inte misstro mig en enda sekund. Jag misstror dig till 100%
14:42 S: Du lär förneka att du gör det. Ser fram emot att höra hur du tänker att du gör med SL. För antingen ljuger du för mig som vanligt, eller så är du så in i helvete korkad att du bör städas bort ur mänskligheten, eller så är du elak med samma påföljd
17:13 S: Jag kräver 100%
20:10 S: Fortsätt gärna berätta om ALLT om du vill fä mig tro.
22:07 S: Förväntar mig 100% tillit och delning från dig."
Citera
2020-11-06, 20:30
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Ett axplock av exempel där psykopaten SD mordhotar LW och hennes barn.

(Kan plocka fram allt ur FUP där han kräver 100% kontroll över LW, kräver tom att hon rapporterar vad hon äter till frukost, full insyn i hennes tankar. Eller när han smyger runt och fotar in i hennes hus, kräver blind lydnad, total radiotystnad etc..)

I huvudet på en fullblodspsykopat och blivande mördare:

A 168/3493

SD: Fundera på hur du ska kunna gå vägen så jag ser det och förstår det
LW: "Önskar du var död"
LW: "Det kommer göra ont ser blodet på Aron"
SD: Ja, det var dumt sagt i affekt. Bad om ursäkt direkt. Inget jag är stolt över[/indent]Ni ha upprepat det där några tusen gånger nu. Det vore väl tusan om han inte fick tuppjuck på psykbitchens trakassersy

A 164/36
"Det kommer att vara en plågsam död. Vet inte vem av er jag tar först. Det kommer göra ont att se blodet på Aron. Ja, det är ett dödshot."
""Jag vet inte vem av er jag ska ta först dig eller barnen det kommer att göra ont att se
blodet på Aron det slipper du om jag tar dig förs
t"
."

A 149/404
"[...]hoppas din död blir plågsam och utdragen i så fall."

"[...] jag hatar dig djupt om det här är det bästa du kan du får mer än gärna dö på de isiga vägarna om du vill ha det så här svara nu jag vet att jag har sagt allvarliga saker menar dom svara nu.""

A 168/3547
SD: Du lär förneka att du gör det. Ser fram emot att höra hur du tänker att du gör med SL. För antingen
ljuger du för mig som vanligt, eller så är du så in i helvete korkad att du bör städas bort ur
mänskligheten, eller så är du elak med samma påföljd
"

A 164/1311
"Innan du sänkt dig själv hela vägen till
döden kan du fortfarnade vända om
.
Bara vända dig bort. Du behöver Inte
kriga. Du behöver Inte slåss. Du behöver Inte slåss. Tror inte
du vill att dina barn ska minnas dig
som den elakaste människan på jorden
som hade livet ur sig själv i sin längtan
efter att skada andra
. Tänk om. Släpp
mig. Gå. Det här kan vara vår allra sista
kontakt. Sluta kämpa emot. Ditt liv kan
bli bra, eller hyggligt laf. Du kan hitta
glädje I annat som är på riktigt. Jag tror... "

Notera att SD i sista stycket resonerar exakt som du, Snor-Johan
---------------------------
Absolut instämmer. Utmärkt sammanfattning om att Lena givet som diagnos saknade konsekvenstänk. Även en blind höna..

Han varnade psykbitchen men hon fortsatte terra med stor förtjusning.
Tror du inte han hade en viss instikt om hur jävlig hon var? Reaktionerna är en följd av det terror Lena njöt av att utsätta paret för. I Lena sjuka värld väckte "dödshoten" förtjusning för att hon fick ytterligare ett vapnen att tvinga sig på SD med.
F.ö. så är avsikten med trådens oräkneliga mängd upprepande av "dödshoten" att övertyga klentrogna om att det måste vara han som mördat LW. (som Trump med valfusket)

Småskole-enkel pedagogik.

Om du sparkar mig hårt upprepat på smalbenet och jag skriker att sparkar du igen så slår jag ihjäl dig och du ändå fortsätter sparka så är det otvetydigt DU som som gav mig anledning att slå ihjäl dig. Punkt.

För att skydda stollar från att slås ihjäl har vi stiftat lagar som drar gränsen till gärningen så visst ska jag lagföras för att slagit ihjäl dig.

Men att sabotera en ABoK tråd med att endast diskutera att jag slagit ihjäl dig men inte att det var för att DU sparkade mig på benet blir fullständigt absurt. Ska det vara så jäkla svårt att förstå?

Skulle inte använda orden att hon fick skylla sig själv utan beskriver hennes njutingsfyllda och mycket envisa sparkande på smalben som ett utökat självmord.

Det finns väl ingenting som är så lätt att förstå som att både HD och SD önskade livet ur Lena -självklart.
Lena led av en allvarlig psykisk sjukdom som hade behövt proffessionell hjälp istället för att smusslas undan vilket sorgligt nog fortsätter efter hennes död..
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-11-06 kl. 20:57.
Citera
2020-11-06, 20:44
Medlem
Lova33s avatar
Citat:

Absolut instämmer. Utmärkt sammanfattning om att Lena givet som diagnos saknade konsekvenstänk. Även en blind höna..

Tror du inte han hade en viss instikt om hur jävlig hon var? Reaktionerna är en följd av det terror Lena njöt av att utsätta paret för. I Lena sjuka värld väckte "dödshoten" förtjusning för att hon fick ytterligare ett vapnen att tvinga sig på SD med.
F.ö. så är avsikten med trådens oräkneliga mängd upprepande av "dödshoten" att övertyga klentrogna om att det måste vara han som mördat LW. (som Trump med valfusket)

Om du sparkar mig hårt upprepat på smalbenet och jag skriker att sparkar du igen så slår jag ihjäl dig och du ändå fortsätter sparka så är det otvetydigt DU som som gav mig anledning att slå ihjäl dig. Punkt.

För att skydda stollar från att slås ihjäl har vi stiftat lagar som drar gränsen till gärningen så visst ska jag lagföras för att slagit ihjäl dig.

Men att sabotera en ABoK tråd med att endast diskutera att jag slagit ihjäl dig men inte att det var för att DU sparkade mig på benet blir fullständigt absurt. Ska det vara så jäkla svårt att förstå? Slut citat.

Skulle inte använda orden att hon fick skylla sig själv utan beskriver hennes njutingsfyllda sparkande på smalben som ett utökat självmord.

Det finns väl ingenting som är så lätt att förstå som att både HD och SD önskade livet ur Lena -självklart.
Lena led av en allvarlig psykisk sjukdom som hade behövt proffessionell hjälp istället för att smusslas undan vilket otroligt nog fortsätter efter hennes död..

Tack Snor-Johan för att du kommer med ett äkta psykopatresonemangsexempel minuten efter min beskrivning av just detta. Klockrent!😃
Senast redigerad av Lova33 2020-11-06 kl. 20:48. Anledning: Quote
Citera
2020-11-06, 21:00
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Med tanke på att du påstår att det var Lena som stalkade, kontrollerade och hotade SD, så blir din logik att det inte är SD som är den skyldige lika förvirrande som PS tycker att SD är i förhöret nedan.

Du visar på inget sätt hur det har med motivet att göra. Jag ser det som enbart svartmålning. Märker du ens själv hur lika du och SD diskuterar?

Det är ju tydligt att SD har suttit i en egenhändigt skapad rävsax, där Lena velat ha SD på ett mer helt plan, och han har velat ha sina två fruar.

Att Lena velat komma ur förhållandet med SD men inte mäktat med är det "sjuka" som Lena själv beskriver det. Det är ett känt fenomen, att kontrollerade personer får den osund bundenhet till sin förövare. En del kallar det "Stockhomsyndromet". Den bundenheten har Lena fått tack vare den osunda relation som SD och hon har haft. Han har använt straff som Lena är livrädd för; iskyla, bli lämnad, avvisande och RT som slås på utan möjlighet att kunna förutse när och sedan öppnas loka oföutsägbart.

Till en person skrev hon en gång att hon lämnar innan hon själv blir lämnad. Det är hennes skräck att bli lämnad. Även SD nämner detta under rättegången; att det är så han straffar henne.

Du ser att SD här nämner att Lena vill ungefär gifta sig med honom, medan han vill ha Hanna tillbaka; men ändå förmår han inte lämna Lena heller. Han vill typ ha båda.

En ohållbar situation eller hur?

A 147, s 56

"MT: Jag vet inte om jag får säga det men det, var och är min får man säga är nu? Äh det är
min vilja att fortsätta ha Lena som en nära och viktig vän. Och det är det vi har försökt att äh
hitta nån slags väg. I bö1jan, då sa. när jag förklara att, nej jag vill vara med Hanna, jag väljer
tant Gredelin, det är det TG betyder. Men jag vill fortsätta ha dej i mitt liv, och hon säger "jag
vill fortsätta och gifta mej med dej Stefan" kanske inte med dom orden men, men under
hösten där -16 äh så liksom övergick det till nått slags samarbete fram och tillbaka hur vi ska
hitta en väg till att, bara vara nära vänner och bara finnas för varandra resten av livet, vi prata
56
Förhör med Davidsson, Karl Stefan; 2018-05-29 11 :28 diarienr: 5000-K574218-18
om livslång vänskap. äh och jag skulle kunna leva mitt liv med Hanna och hon skulle kunna
hitta nån partner och leva sitt liv med, men vi skulle ha varandra ändå som närmaste vänner.
PS: Är Lena med på det resonemanget?
MT: Ja det, det, det är det vi har liksom försökt att hitta äh ...
PS: Du och Lena?
MT: Ja, så det har vi resonerat med, fan hela hösten gick åt, varenda gång vi träffades pratade
vi om hur det skulle varit.
PS: Nej men det har ju inte hon skrivit och kommunicerat med andra, det är precis tvärtom ...
MT: Äh ...
PS: Hon vill komma ifrån dej, hon är livrädd för dej, du har, hon berättar att du har
misshandlat henne och att hon har polisanmält det, och hon berättar att du har misshandlat
henne tidigare utan att det är anmält, hon bedömer att du kan göra precis vad som helst om du
blir trängd, och att det är jobbigt i relationen, för hon har hotat dej och prata med, med Hanna
bland annat, hon har inte alls kommunicera det där och vill vara vän med dej, hon tycker att
det är sjukt, hon tycker själv att hon är sjuk som inte kan komma ifrån dej, Och att hon
befarar att vad som helst kan komma att hända, när du blir tillräckligt trängd, det är vad hon
har kommunicera ...
MT:Mm.
PS: Så det är ju inte alls kompatibelt med det du beskriver nu, och det ju blir också...
MT: Nej det förstår jag.
PS: Förvirrande ...
"

[...]

"MT: Hon uttrycker nått annat, och jag vet inte vilka du har haft kontakt med så klart, och jag
vet inte vem hon har skrivit vad med om det är såna som hon har haft som, presumtiva
kommande karlar, hon har ju haft många såna dialoger äh och då kanske hon vill måla upp
min och hennes relation på ett sätt för att ha en öppning.
PS: Ja men det är...
MT: Jag, jag vet, jag vet inte ...
PS: Nej ...
MT: Nej jag ska inte ...
PS: Och det...
MT: Spekulera ...
PS: Ju ...
PS: Nej men det är ju, det kan vara vänner, det kan vara tidigare relationer ...
PS: Det är såna som hon har som nära vänner ...
MT:Ja.
PS: Det är inte bara en, två, tre, fyra, men det kan ju vara fler.
MT: Mm, äh så ...
PS: Och det där är lite förvirrande.
MT: Ja ja, jag förstår det, jag är förvirrad, jag, jag vill påstå att du har läst fel (låter full i
skratt) men äh ...
PS: Ja nej .. .
MT: Inte .. .
PS: Läst fel har jag ...
PS: Ju inte gjort...
"

Snor-Johan är riktigt tydlig i sitt senaste inlägg faktiskt. Där beskriver han att SD mördar LW för att hon "upprepat sparkar honom på smalbenet" trots att han dödshotar henne. Helt normalt i SD:s och Snor-Johans bakvända tankevärld.
Citera
2020-11-06, 21:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Notera att SD i sista stycket resonerar exakt som du, Snor-Johan
---------------------------

Men att sabotera en ABoK tråd med att endast diskutera att jag slagit ihjäl dig men inte att det var för att DU sparkade mig på benet blir fullständigt absurt. Ska det vara så jäkla svårt att förstå?

Skulle inte använda orden att hon fick skylla sig själv utan beskriver hennes njutingsfyllda och mycket envisa sparkande på smalben som ett utökat självmord.

Lena led av en allvarlig psykisk sjukdom som hade behövt proffessionell hjälp istället för att smusslas undan vilket sorgligt nog fortsätter efter hennes död..

Nä, de flesta människor tänker inte så; att de önskar livet ur någon för att de tycker att de förstör livet för dom. Det är inte normalt tänk. Så det är inte alls lätt att förstå att de önskade livet ur Lena!

Tvärtom!
Det är oerhört svårt att förstå att någon inte bara önskar livet ur någon, utan inte heller försöker på ett normalt sätt lösa problemet.

Som sagt, det finns många, många lösningar på problemet.
SD hade lösningen i sin hand, han tog den inte...

Det är ett sjukt resonemang du för, när du tar upp smalbensliknelsen.

Det är inte så att jag ska behöva vara rädd för att du ska döda mig, även om du varnat mig.

De flesta människor dödar inte. Och det har inte med lagarna att göra.

Tanken på att död kommer inte ens upp.
Människor dödar inte varandra för att det känns inte bra. Det känns helt främmande och mycket skrämmande för de flesta människor.
Människor mår mycket dåligt av död och särskilt död på detta sätt.

Lagarna har kommit till ur den normen och de känslor vi människor har.

Lena har på inget sätt varken tagit självmord eller ska skylla sig själv för mordet.

Man kan väl säga med facit i handen så borde hon både ha anmält dödshoten och berättat om dom för andra. Men hennes bundenhet gjorde att hon valde att hålla det för sig själv. Hon visste att det skulle vara svårt att bevisa och hon visste att förhållandet till SD skulle ta ett abrupt slut. Det var hon inte mogen för än.

Jag hoppas att du någon gång får en bättre förståelse för personer som har psykiska problem och inte är så fruktansvärt fördömande. På dig låter det som att hon får skylla sig själv för att hon mår dåligt.

Senast redigerad av notknapparen 2020-11-06 kl. 21:40.
Citera
2020-11-06, 22:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Tack Snor-Johan för att du kommer med ett äkta psykopatresonemangsexempel minuten efter min beskrivning av just detta. Klockrent!😃

Jo, det är precis så en psykopat resonerar.
De skyller ifrån sig. Tar aldrig ansvar för sina handlingar.

Jag har tidigare tagit upp just exemplet på Anders Eklund som mördade Engla. Han sa att han blev arg på henne för att hon sparkade honom på smalbenen. Lika primitivt tänk har han om hennes egen skuld i det hela när han berättar att han sa argt till henne att hon inte borde cykla ensam där på vägen.

I Anders Eklunds ögon har Engla sig själv att skylla.
Så tyckte säkert många andra mördare också, sådana som Billy.

Och SD.
Citera
2020-11-06, 23:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Den där ringen på hennes vänstra pekfinger är ett stort frågetecken och borde ha blivit föremål för större uppmärksamhet - försvann den i samband med mordet. - Och varför? För hon sågs bära den så sent som den 12e maj. Efteråt som uppslukad av jorden.

Då formen på ringen är av omlottmodell kan ringen ha fastnat i något av gärningsmannens klädesplagg under eller efter överfallet och dragit med sig en bit textil av t ex en strumpa.
- Kan ringens försvinnande i sådana fall kopplas ihop med den tre cm långa syntetiska tråd som återfanns på hennes vänstra smalben?

Jag önskar att det hade framkommit på bilderna från polishuset på morgonen den 14 maj vilka ringar Lena har på sig.
I Kompletteringen kan man se att hon har ringar på sig, men det blir svårt att se på de bilder som presenteras om det sitter en ring på vä pekfinger och vilken det är.

Som du påpekar, är detta verkligen en intressant sak som borde få mer uppmärksamhet.

Möjligen är det så att det inte finns bevis på att hon har haft den efter den 12:e.
Lena tog alltid väldigt mycket bilder. Man önskade att det fanns någon bild där man skulle kunna se att den har funnits ända till morddagen.

Min egen tro är att gm tagit den.
Då inte för att den kommit åt något.

Jag tänker att våldet har varit så stort och så brutalt att gm inte kan ha koll på en enstaka ring. Om han hade känt något som kommit åt honom, borde han tagit av allt som hon hade på sig och lite till. Inte enbart en enda ring.

Jag tror ringen har en särskild innebörd för honom.
Citera
2020-11-07, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nä, de flesta människor tänker inte så; att de önskar livet ur någon för att de tycker att de förstör livet för dom. Det är inte normalt tänk. Så det är inte alls lätt att förstå att de önskade livet ur Lena!

Tvärtom!
Det är oerhört svårt att förstå att någon inte bara önskar livet ur någon, utan inte heller försöker på ett normalt sätt lösa problemet.

Som sagt, det finns många, många lösningar på problemet.
SD hade lösningen i sin hand, han tog den inte...

Det är ett sjukt resonemang du för, när du tar upp smalbensliknelsen.

Det är inte så att jag ska behöva vara rädd för att du ska döda mig, även om du varnat mig.

De flesta människor dödar inte. Och det har inte med lagarna att göra.

Tanken på att död kommer inte ens upp.
Människor dödar inte varandra för att det känns inte bra. Det känns helt främmande och mycket skrämmande för de flesta människor.
Människor mår mycket dåligt av död och särskilt död på detta sätt.

Lagarna har kommit till ur den normen och de känslor vi människor har.

Lena har på inget sätt varken tagit självmord eller ska skylla sig själv för mordet.

Man kan väl säga med facit i handen så borde hon både ha anmält dödshoten och berättat om dom för andra. Men hennes bundenhet gjorde att hon valde att hålla det för sig själv. Hon visste att det skulle vara svårt att bevisa och hon visste att förhållandet till SD skulle ta ett abrupt slut. Det var hon inte mogen för än.

Jag hoppas att du någon gång får en bättre förståelse för personer som har psykiska problem och inte är så fruktansvärt fördömande. På dig låter det som att hon får skylla sig själv för att hon mår dåligt.

Nu var inlägget inte till mig men behöver ändå kommentera några saker du hävdar. Du utgår från hur du själv tänker och fungerar kring vad du anser vara normalt tänk. Nu vet inte jag vad du har för bakgrund, erfarenheter i livet men du menar att människor inte önskar livet ur andra människor de upplever förstör livet för dem.

Jag hävdar motsatsen. Exp.på många arbetsplatser runt om i Sverige idag, precis som överallt där det finns grupperingar och människor överlag som man ska samarbeta med men det istället uppstår bråk, konflikter och schismer sinsemellan, och ibland utbryter dessvärre storskaligt krig. Därför existerar också konflikthantering, medling och diverse försök att arbeta med gruppdynamik. I ett svagt ögonblick, där människor inte kan härbärgera sina känslor, saknar stöd från en konflikträdd chef, känner sig inträngda i ett hörn, eller felaktigt behandlade kan människor urarta verbalt. Och säga saker de senare inte gärna vill stå för. Det vanliga är att de som önskas livet ur brukar känna sig både sårade och chockerade, eftersom de inte insett hur pass hatade de faktiskt är. Vissa vill då sänka garden istället för att fortsätta med stridsyxan. Eftersom de inte tidigare insett att deras eget beteende framkallar så starka känslor.

Redan mindre barn brukar känna sig illa behandlade, frusterade, kränkta, mobbade, utstötta, vilja hämnas och förskollärare och lärare i de yngre, såväl som äldre klasserna får agera FN-s fredsbevarande styrkor när de ska gå in i konfliktdrabbade områden och medla. Inte sällan möter de starka och upprörda känslor och barn som gråter, eller är upprörda av att deras motståndare exp. kastar ur sig att de önskar se dem döda. Även om små barn inte har förmågan att inse vad detta egentligen betyder, så vet en del av dem intuitivt att detta är det värsta man kan säga åt någon annan. Men detta är ju ett uttryck för att deras vokabulär är begränsat, och de härmar något de hört.

Det är inte heller ovanligt att människor reagerar i krissituationer inom den egna familjen, genom att önska och fantisera om att den andra parten ska dö, eller förolyckas, för att de inte vet hur de ska hantera och ta sig ur en prekär situation. Det fungerar som en ventil när stressen och pressen är stark, och man känner ett inre tryck på väg att implodera.

Dessa tankar och känslor är ofta skambelagda och förbjudna att uttrycka i det offentliga men förekommer ändå. En del personer leker med och fantiserar med dessa känslor från och till i perioder då de känner en inre isolering och maktlöshet inför de problem och utmaningar de står inför och inte mäktar med. Att bli dominerad och känna sig i underläge, eller rädsla för att detta kommer inträffa, är en given anledning.

Så detta är inte onormalt eller avvikande, snarare tvärtom. Många problem löses heller aldrig trots att myndigheter, rättsväsendet och hjälpinstutitioner av olika slag är inblandade. Människor lyckas inte alltid lösa sina konflikter, inte ens med hjälp utifrån.

Människor har inga problem med att önska livet ur andra människor, däremot är de sällan beredda att själv genomföra saken, utan hoppas på att det ska ske på ett magiskt sätt eftersom de inte vill bli inblandade i det som är socialt tabubelagt och kan frihetsberöva dem framöver. De har alltså gränser som de inte gärna överskrider. Istället kanske de skiljer sig, eller byter jobb, eller skola för att försöka lösa sitt problem med den andra parten, eller gruppen.

De människor som brukat önska och fantisera om sin motståndares död och detta plötsligt inträffar i verkligheten, brukar ofta i efterhand känna en oerhörd skuld över att de önskat livet ur den människa som senare förolyckades eller på annat vis strax därpå dog. Ånger, och skuld som en del behöver terapeutisk hjälp att bearbeta.

Att exp. H har önskat livet ur sin rival, anser jag närmast självklart. Att S känner samma sak angående utpressningen är inte heller iögonfallande, det avvikande är att han genomför saken, istället för att flytta, bekänna för hustrun, eller liknande.

S vägrar ansvara för sin egen delaktighet i de problem som nu ansätter honom. Hans gränslöshet är samma sak som att det saknas proportioner i hans avvägningar. Hans känsliga punkt eller akilleshäl är att han vill behålla sitt anseende, vari livet med H ingår. Han vill visa upp mr Nice Guy persona. Detta visste L, och därför pressade L honom på hans ömma punkt, så det skulle bli kännbart straff.
Senast redigerad av Mimmirider 2020-11-07 kl. 07:30.
Citera
2020-11-07, 08:58
Medlem
Citat:
Hos psykopaten är frånvaron av logik lika tydlig som bristen på adekvat reaktion i givna situationer. Dess tankemönster är inte bara annorlunda, det är ofta totalt bakvänt.
Den tror att alla andra tänker precis som den själv. I realiteten är det försvinnande få människor som fungerar på det sättet (titta bara i denna tråd) och det är tur för annars skulle mänskligheten ha mördat ut sig själv för länge sedan.

En inblick i en kontrollerande psykopathjärna utifrån dess egna ord:

A 168/3526

"10:18 L Du ställer orimliga krav. Jag försöker. Du kräver dump. Finns ingen. Eftersom du säger jag ska räkna med att du har tillgång till mina konton. Och plötsligt "tar kärleken slut" och vi ska höras "VARTEFTER". Ackompanjerat av okvädningsord om att jag utnyttjar och aldrig menat nåt. Och fortfarande är jag kvar
10:20 S: Om mina krav är orimliga så har vi ingen chans. Kommer aldrig acceptera något annat än 100%.
Inte ens säkert 100% räcker.

11:17 S: Som sagt så berättar man ALLT i den relation jag ville ha med dig. UTAN att vara tillfrågad. VET att den andre vill veta. DELAR livet och allting.
14:38 L: Påminner: Det var DU som inte ville höra om SL, frågade om N istället
När det fanns nåt påtagligt att säga gjorde jag det
Idag med
14:38 S: Ja. Du måste överprestera har jag sagt. Du måste berätta varje steg du tar i princip. Vad du äter till frukost, vad du tänker när du cyklar osv.
14:41 S: Du får inte misstro mig en enda sekund. Jag misstror dig till 100%
14:42 S: Du lär förneka att du gör det. Ser fram emot att höra hur du tänker att du gör med SL. För antingen ljuger du för mig som vanligt, eller så är du så in i helvete korkad att du bör städas bort ur mänskligheten, eller så är du elak med samma påföljd
17:13 S: Jag kräver 100%
20:10 S: Fortsätt gärna berätta om ALLT om du vill fä mig tro.
22:07 S: Förväntar mig 100% tillit och delning från dig."

I ovanstående som Du visar kan man anta att SD hade full koll på LW:s konton.

LW skriver till SD: "Eftersom du säger jag ska räkna med att du har tillgång till mina konton".

Usch och fy vilken obehaglig "man"! Så här i efterhand så är det både hot och avslöjande.
Ett avslöjande från SD:s sida att han har full koll på LW:s konton vilket han nog hade ända till det bitter end.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in