Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Woods
Jag har varit frånvarande några dagar, men skall inom kort försöka bilda mig en uppfattning om vart tråden drar just för tillfället. Dock har jag ju mycket kompetenta kollegor, och är helt övertygad om att de hållit god ordning i tråden under min frånvaro.
Riktlinjerna har förändrats med tiden, och vi kommer inte att ta bort gamla inlägg bara för att de diskuterar saker som idag hör hemma i andra trådar, så en del sådana sökträffar kommer man fortsätta att få upp.
Vi får helt enkelt utgå ifrån hur det ser ut i dagsläget och arbeta med det.
Så som det ser ut i dagsläget, så har tråden ett innehåll som skulle passa perfekt i politik-sektionen.
Ska man då flytta tråden dit den passar in? Eller ska man skapa hårdare riktlinjer för att kväsa politisk diskussion?
Jag föreslår en flytt, varpå dom som är intresserade av vetenskap, kan få ha sin avdelning ifred.
Citat:
Ursprungligen postat av
NurseRatched
Men det är väl upp till var och en att skapa en lika övergripande tråd i politikdelen?
Det har du rätt i. Men problemet är trådens stora dragningskraft. Den stora dragningskraften har sugit uppmärksamhet bort från den politiska Corona-sektionen. Ifall man flyttar tråden, så skulle den istället suga uppmärksamhet till den politiska Corona-sektionen. Då skulle dom som är intresserade av vetenskap få ha sin avdelning ifred.
Ifall man startar en helt ny tråd i politik-sektioinen, så skulle den tråden inte ha samma dragningskraft som den stora tråden. Därför skulle en flytt av den befintliga tråden vara den bästa lösningen för alla parter.