Flashback bygger pepparkakshus!
2020-11-06, 16:59
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mossnek
Får man lagra text i anteckningsblock? Jag hade tänkt att jag skulle skriva en del också.
Suck. Nej, dem kommer leta upp alla dina tillhörigheter och skära i dem med skalpell. Vad tror du? Otippat att du hamnar på kåken, du verkar dum som tåget.

För övrigt framgår det av dina trådar att du missbrukat i över tio år.
Senast redigerad av GoUoD 2020-11-06 kl. 17:01.
Citera
2020-11-06, 17:11
Medlem
Mossneks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Suck. Nej, dem kommer leta upp alla dina tillhörigheter och skära i dem med skalpell. Vad tror du? Otippat att du hamnar på kåken, du verkar dum som tåget.

För övrigt framgår det av dina trådar att du missbrukat i över tio år.
Så tråkigt då. Nödvändigt att vara så otrevlig. Som sagt så är jag tidigare ostraffad och jag hänger inte med kriminella människor. Att jag ska veta hur saker går till i ett fängelse skulle tillhöra det onormala.

Till grundfrågan då, vilken anstalt kan ni rekommendera som mitt önskemål (Ja, jag vet att jag inte får välja men jag får fortfarande önska).
Citera
2020-11-06, 17:13
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Så tråkigt då. Nödvändigt att vara så otrevlig. Som sagt så är jag tidigare ostraffad och jag hänger inte med kriminella människor. Att jag ska veta hur saker går till i ett fängelse skulle tillhöra det onormala.

Till grundfrågan då, vilken anstalt kan ni rekommendera som mitt önskemål (Ja, jag vet att jag inte får välja men jag får fortfarande önska).
Allt, exakt allt om hur det går till på ett fängelse kan du läsa hos KV

Ett som ligger när dig, så du får nära hem vid permission.
Citera
2020-11-06, 17:18
Medlem
Mossneks avatar
Citat:
Allt, exakt allt om hur det går till på ett fängelse kan du läsa hos KV

Ett som ligger när dig, så du får nära hem vid permission.
Ok, dags att läsa då helt enkelt. Jag kan dock inte se någon mycket info där om de olika anstalterna. Wikipedia verkar ha mer info gällande det. Just därför som jag frågar här.
Citera
2020-11-06, 17:20
Medlem
NotDeads avatar
Citat:
Mycket OT ser jag. Kan ni komma med bra information bara? Varför skulle en läsplatta vara ett problem? Man får väll läsa böcker va?

Böcker får du nog läsa ja.
Citera
2020-11-06, 17:28
Medlem
Mossneks avatar
Det verkar finnas en ovilja i att berätta om de olika anstalterna. Jag såg några bra trådar då folk kom med bra svar utan att försöka förlöjliga ts, men de trådarna var över 10 år gamla. Var flashback mer moget förr?
Citera
2020-11-06, 17:31
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Det verkar finnas en ovilja i att berätta om de olika anstalterna. Jag såg några bra trådar då folk kom med bra svar utan att försöka förlöjliga ts, men de trådarna var över 10 år gamla. Var flashback mer moget förr?
Nja, dem trådarna handlar väl i synnerhet inte om "ha" begäret som du väldigt hårt framtonar. Men nog var KFK-regeln effektiv då. Sniken trådstart får snikna svar likaså.

Kan du nämna 10 stycken du tänker på så vi i tråden kan komma med kommentarer kanske istället?
Citera
2020-11-06, 17:35
Medlem
Tygelsjö är nice.
Citera
2020-11-06, 17:35
Medlem
Pope666s avatar
haha läsplatta? du får handbojor och ett kok stryk. ber du snällt kan du få ta med dig din koran eller bibel.

jäkla svensson.
Citera
2020-11-06, 17:55
Medlem
Mossneks avatar
Citat:
Nja, dem trådarna handlar väl i synnerhet inte om "ha" begäret som du väldigt hårt framtonar. Men nog var KFK-regeln effektiv då. Sniken trådstart får snikna svar likaså.

Kan du nämna 10 stycken du tänker på så vi i tråden kan komma med kommentarer kanske istället?
Jag vet inte vad du anser vara sniket. Som sagt så ville jag lägga fram så mycket information som möjligt för att få bättre relevanta svar. Några trådar som jag har gått igenom är:

(FB) Bästa kåken?
(FB) Tipsa: Schyssta svenska fängelser!?
(FB) Tips på bra öppna anstalter
(FB) Var e bra att sitta ?
(FB) Fängelse, tips å råd.
(FB) Bästa anstalt

Jag tycker att folk svarade bättre där men som sagt så är de flesta väldigt gamla.
Citera
2020-11-06, 17:57
Medlem
Mossneks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forscience
Tygelsjö är nice.
Tack. Kan du motivera varför det är bra?
Citat:
Ursprungligen postat av Pope666
haha läsplatta? du får handbojor och ett kok stryk. ber du snällt kan du få ta med dig din koran eller bibel.

jäkla svensson.
Lol. Vad ska jag säga egentligen?

Edit:
Jag har faktiskt bibeln på min läsplatta.
Senast redigerad av Mossnek 2020-11-06 kl. 17:59.
Citera
2020-11-06, 18:09
Medlem
Citat:
Jag gjorde en sökning angående bästa anstalten och typ alla trådar var väldigt gamla. Mycket har säkert förändrats sen dess. Vad kan ni rekommendera?

Låter som öppen anstalt för dig. Googla vilken som är dig närmast.

Citat:
Grejer som jag vill ta med mig är min läsplatta som är fylld med massa böcker och en mp3-spelare med en massa guidade meditationer.

Fetglöm.

Citat:
Får man ta med laptop eller telefon utan kamera?

Tror du det på riktigt? Fetglöm.

Citat:
Jag vill ha ett eget rum där jag kan sitta och läsa eller meditera ostört.

Du får ju egen cell/rum.

Citat:
Jag vill också ha permissioner med jämna mellanrum så att jag kan träffa mina barn.

Permis får du efter ett tag.

Citat:
Sen vill jag ha tillgång till Internet så att jag kan betala räkningar och så.

Hur menar du tillgång? I din cell/rum? Då är du fan bra korkad. Däremot kan det finnas möjlighet att ordna sånt hos plitarna.

Citat:
Vad har ni att säga ni som har mer insyn?

Sköt dig och håll dig undan från trubbel så finns det bra chans till fotboja efter ett tag. Se till att ordna telefontillstånd till din familj så fort som möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in