2020-11-05, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Nu är det ju så att dessa herrar är ju vänner med folk som har kopplingar i kriminella gäng.
Jag har läst några vittnesförhör och dessa vittnen har vänner som bl a är utpekade i försvinnandet av de tre killarna som försvann i Vallentuna och Åkersberga. Bröderna Da*li ( den ena avliden) som pekas ut som ledare i ett gäng i Norrort.
Jag stor inte på tillfälligheter. De kan ha varit pressade på pengar för knarkskulder mm av de fula grabbarna.

Har det blivit allmänt känt hur en av Da*li bröderna dog? Kan inte hitta det någonstans.
Citera
2020-11-05, 22:06
Medlem
johnjohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jadudetdu
Tack o bock !! Trevlig läsning allesammans!

Tack men länken funkar ej på iphone/ipad.
Kan du länka på en annan sida?
Citera
2020-11-05, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Fup aktbilaga 155. Ang rån och mord.

https://forumfiles.com/RaR4D4mep7/Attunda_TR_B_1652-20_Aktbil_155_pdf

forumfiles för stora filen fungerar
Citera
2020-11-05, 22:28
Medlem
SvenskSvartskalle7s avatar
Här var det inga blattar, apor, svartingar eller zigenare som var bovarna i detta fasansfulla brott. Det är riktiga ursvenskar som begår ett av dom förfärligaste brotten under 2000 talet. Tar två oskyldiga människors liv, i deras hem, vad var deras liv värt? 222000kr alltså 111000 kr vardera. I ett utdraget händelseförlopp där dom fruktat för sina liv blir de avrättade av sina egna landsmän.

Min poäng är: hade detta ondskefulla brott utförts av någon med annan etnicitet, då hade denna tråd varit översvämmad med rasistiska, hånfulla, nedvärderande, politiska kommentarer. Moderator hade haft fullt upp med att se till att folk höll sig OT! Alla invandrare hade varit medbrottslingar!

Statistik hit, statistik dit. Invandrare är överrepresenterade, bla bla bla. Jag skulle kunna rabbla upp minst 15 mordfall dom senaste 20 åren som är kända, som kommer gå in i svensk kriminal historia som bland dom värsta, där förövaren är SVENSK. I slutändan spelar det ingen roll vart du är född. vart du växer upp, hur du ser ut, eller vad du heter. Det är dina handlingar som avgör vem du är!

Efter att ha läst igenom dom mest väsentliga delarna i FUPEN så är min slutsats att det mest tragiska i det hela är att det verkar inte finnas nära anhöriga till offren, att deras liv rycktes ur deras förmodade lyckliga tillvaro, där pengar uppenbarligen inte var det viktigaste fundamentet i en annars stabil och trygg framtid. Där allt raserades för ett pris av 222 000 kr. Mindre än en årslön för en medelinkomsttagare- två hela liv för 6 månadslöner.

Fyyyyfan...

Om det inte hade varit att det är två människor som mist livet så hade detta varit ren komedi och gått till svensk kriminalhistoria som en av dom mest IQ befriade brotten, någonsin!
Att CÖ smsar sig själv där han skärmdumpar till sin "sugarbabe" i Spanien och skickar hundratals euro stup i kvarten där han framställer sig själv som någon high-roller som har miljoner på kontot när han i verkligheten saknar många nollor och bara har 2 siffrigt IQ, det är bland det mest tragikomiska jag läst.

Han har dessutom bränt närmare 100 000 kr i hans 5 dagars resa till Barcelona! Om man läser mellan raderna i kontoutdraget. där tiotusentals kronor gick till olika märkesbutiker, som gucci, dolce gabana etc. så är det ganska lätt att räkna ut att hans prima donna var med på den resan.

Så jävla tragiskt...

Kan inte ens vänta på att rättegångspodden gör en podd på denna process. Med tanke på att FUPEN är över 5000 sidor så kommer det säkert behöva göras en poddcast på 10 delar.

"It´s not who you are underneath, it´s what you dooo that defines you" - Batman
Senast redigerad av SvenskSvartskalle7 2020-11-05 kl. 22:34.
Citera
2020-11-05, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnjohn
Tack men länken funkar ej på iphone/ipad.
Kan du länka på en annan sida?

Kolla #4503
Citera
2020-11-05, 23:26
Medlem
Misantrop1891s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rothsloth
Har det blivit allmänt känt hur en av Da*li bröderna dog? Kan inte hitta det någonstans.
Överdos
Citera
2020-11-05, 23:37
Medlem
Jannebigplays avatar
Det sjukaste tycker jag är hur lättmanipulerad stackars Viktor är. Christoffer har alltså sagt till Viktor att han har råkat tappa bort något men att han har sagt till sina hemliga kompisar (som sedan visade sig vara fantasier baserade på hans katt, en karaktär till hans framtida bok, någon i Köpenhamn samt någon kontakt till hans hora) att det var Viktor som hade slarvat bort det. Viktor tvingas sedan att betala av den påhittade skulden men Christoffer fortsätter att använda sig av sina påhittade kompisar för att pressa Viktor på mer pengar samt andra tjänster. Vidare påstår Christoffer att det endast är han som kan kommunicera med de som kräver pengar och att han ska vara ett slags "filter".

Måste ha känts väldigt snopet när han fick reda på att det var fejk och att Christoffer satt och smsade sig själv. Verkar som att det var just dessa insikter som fick honom att erkänna.
Citera
2020-11-05, 23:38
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy
Ett tips; börja läs på sidan 4705. CÖ erkänner ju hela rånet rakt av, men lägger skulden på VK beträffande mördandet.

Upplever mgm C som sjuk i sitt beroende eller schizofren.

Vem fan för 4 parts samtal med alias där du själv döper om din mobils användarprofil. Å är även andra tredje parten. Döper om sitt egentliga nummer tills annat namn, screengrab å ger sken av en kvartett men inloggning finns på C telefon på samtliga parter.
Nu överbevisat från hans egen telefon och email.
Nerver Head of... han är 30+
Senast redigerad av Pandalina4 2020-11-05 kl. 23:53.
Citera
2020-11-06, 06:04
Medlem
IWannaBeSedateds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Jag har inte haft möjlighet att läsa mycket av FUP:en ännu, men kom det fram någonting om mortelns relevans?

Enligt CÖ drämde VK den i huvudet på manliga BO. Enligt VK var det CÖ som drämde den i huvudet på manliga BO.

Efter att ha läst fup är jag övertygad om att den senare varianten är den sanna.

För övrigt en av de vidrigaste fup:ar jag läst.
Citera
2020-11-06, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeSedated
Enligt CÖ drämde VK den i huvudet på manliga BO. Enligt VK var det CÖ som drämde den i huvudet på manliga BO.

Efter att ha läst fup är jag övertygad om att den senare varianten är den sanna.

För övrigt en av de vidrigaste fup:ar jag läst.
Jag trodde inte att det fanns sådant folk i Vallentuna. WT där också. Trodde att Vallentuna hade ett fint rykte likt Täby.
Men det här låter ju inte bra. Hur ska föräldrarna till dem kunna leva vidare där?, Jag skulle inte klara att gå till jobbet en enda dag om man var förälder till sådana barn
Citera
2020-11-06, 07:11
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nietzschesson
Blir kanske livstid för båda i tingsrätten, med nämndemän. De vänsterliberala juristerna i Hovrätten kommer däremot att fria båda från mord eftersom gärningsmännen skyller på varandra. Vänta bara.
Helt rätt analys. Åklagarens problem är att exakt kunna bevisa vem som gjort vad. Är man två GM på en mordplats så så friar i regel HR.
Finns flera exempel i nutid. Mordet på Gert-Inge exempelvis.
Rånet blir lättare att fälla dom på.
Citera
2020-11-06, 07:27
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskSvartskalle7
Här var det inga blattar, apor, svartingar eller zigenare som var bovarna i detta fasansfulla brott. Det är riktiga ursvenskar som begår ett av dom förfärligaste brotten under 2000 talet. Tar två oskyldiga människors liv, i deras hem, vad var deras liv värt? 222000kr alltså 111000 kr vardera. I ett utdraget händelseförlopp där dom fruktat för sina liv blir de avrättade av sina egna landsmän.

snip------------------------------------------------------------------------------------------------ -----

Är du säker på det?
Det luktar tattare lång väg.

Jag får nog göra lite släktforskning för det har väl inte du gjort.
Biologiska föräldrar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in