2020-11-04, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hämndmotiv samtidigt som ett ekonomiskt motiv? Låter inte alls omöjligt.
Hon jobbade ju på kommunen. Borde ha haft möjlighet att skaffa sig annan bostad. Undrar om föräldrarna jobbar kvar där.
Citera
2020-11-05, 00:37
Medlem
Han låtsas vara medlem i en brottsorganisation och där är han ”Prinsen” bland alla låtsaskumpaner.
Den andre tönten hänger på glatt i denna charader. Vore inte fallet så tragiskt så skulle dessa två töntar vara stor humor.

Kriminalhistorien har ett liknande exempel med Salaligan och dess ledare Sigvard Nilsson-Thurneman. Där fanns det också en lika mystisk som påhittad ledare som verkade i bakgrunden.

Omfattande utredning, är helt slut efter att ha läst hela.
Citera
2020-11-05, 00:54
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Han låtsas vara medlem i en brottsorganisation och där är han ”Prinsen” bland alla låtsaskumpaner.
Den andre tönten hänger på glatt i denna charader. Vore inte fallet så tragiskt så skulle dessa två töntar vara stor humor.

Kriminalhistorien har ett liknande exempel med Salaligan och dess ledare Sigvard Nilsson-Thurneman. Där fanns det också en lika mystisk som påhittad ledare som verkade i bakgrunden.

Omfattande utredning, är helt slut efter att ha läst hela.

Ja som jag nämnde innan, det är lite en kombination av Gangland-Raffa och mordet på Madeleine Delbom. Enormt omfattande bevisning. Båda kommer åka dit så det stänker om det misstänker jag.
Citera
2020-11-05, 08:35
Medlem
PeterNosters avatar
Har börjat läsa FUP. Började med förhöret med Christoffer.

Någon nämnde Sala-ligan tidigare i tråden. Det här verkar ju vara något liknande.

Jag tar tillbaks mitt tidigare uttalande om att de kommer bli släppta.
De har ju planerat detta ihop så det har nästan ingen betydelse vem som
utförde själva det fysiska mördandet. De har ju dokumenterat sin plan där det
framgår vem som ska göra vad.

En del av motivet verkar vara att hämnas för att bekanta blev vräkta efter 23 år på grund av att
gården skulle säljas.
Citera
2020-11-05, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Har börjat läsa FUP. Började med förhöret med Christoffer.

Någon nämnde Sala-ligan tidigare i tråden. Det här verkar ju vara något liknande.

Jag tar tillbaks mitt tidigare uttalande om att de kommer bli släppta.
De har ju planerat detta ihop så det har nästan ingen betydelse vem som
utförde själva det fysiska mördandet. De har ju dokumenterat sin plan där det
framgår vem som ska göra vad.

En del av motivet verkar vara att hämnas för att bekanta blev vräkta efter 23 år på grund av att
gården skulle säljas.

Ja det var vi ju även inne på en sväng i tråden, att det verkade vara något personligt också.

Väldigt talande att de skämtar om att de skulle komma ut lagom till eventuellt barn skulle ta körkort och liknande i avlyssningarna.

Jag får intrycket att VK blivit manipulerad en del av CÖ och är precis som CÖ säger till någon annan i ett samtal att han är ”dumsnäll” och går med på allt.
CÖ är den som missbrukar men det gör inte VK.
Har inte läst mer än 1000 sidor så kan hända att jag ändrar uppfattning på vägen.
Citera
2020-11-05, 10:05
Medlem
5549s avatar
Jag har inte haft möjlighet att läsa mycket av FUP:en ännu, men kom det fram någonting om mortelns relevans?
Citera
2020-11-05, 10:23
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Jag har inte haft möjlighet att läsa mycket av FUP:en ännu, men kom det fram någonting om mortelns relevans?
Enligt mgm C har V för honom berättat att V dängt den i huvudet på manliga brottsoffret.
Sägs även att de hade planer på att mortla mediciner. Har inte läst ut hela FUP ännu. Mer kanske framkommer.
Citera
2020-11-05, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Kan garantera dig att advokater gör just detta då det hänt mig själv. Min advokat tipsade mig hur jag skulle svara med ganska exakt formulering och vad jag skulle undvika att säga.

Finns säkerligen advokater som undviker just detta men du kan omöjligt svara för alla brottsmåladvokater i hela Sverige. Eller kan du det?
Du påstod att det var standard. Det är det INTE. Ja, formuleringar och juridiskt tånk SKA det hjälpa till med. Men de ska inte tala om vad du ska säga för att undvika straff. Jag vet att det finns mindre nogräknade i skrået, kanske t o m vanligt. Men INTE nån standard.
Citera
2020-11-05, 11:01
Medlem
PeterNosters avatar
Lars sköts med ett vapen som fanns kvar på platsen. Var det Lars vapen?
Står väl i FUP men....

Edit:

Det var ett oladdat hagelgevär och han verkar inte blivt skjuten utan knivmördad.

Citat:
Dödsorsak De påvisade fynden visar att Lars Ivar Bystedt avlidit till följd av yttre förblödning p.g.a.
skärskadan på halsen med avskärande av halsens stora kärl. ”
Senast redigerad av PeterNoster 2020-11-05 kl. 11:44.
Citera
2020-11-05, 11:35
Medlem
Terpentinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Det där är vad advokaterna sagt till dom att säga.
Alltid så att dom erkänner att dom varit på plats men inte begått något brott.

Garanterat att det blir livstid. Kan ju förstås ha fel, jag trodde på livstid i fallet Wilma men så blev det inte.

Du har knappast fel, detta blir livstid. JFR mordet på Göran Lundblad. Även det ett planerat mord med ekonomiska motiv. Dottern och hennes pojkvän dömdes av HR till 18 år. Man ansågs ej kunna döma dem till livstid då brottsförloppet var snabbt och offret han ej lida.

I detta fallet finns rekvisitet 'offret led', tillika två! Förloppet var mycket utdraget. Inte en chans de klarar sig utan livstid. Dessutom är livstids straffet INTE tidsbestämt, det är upp till framtida domare och att så småningom sätta en dom i ett faktiskt antal år! Kan alltså resultera att det dröja MYCKET länge innan en sådan tidsangivelse bestäms.

Vet inte om stämningen/åtalet finns i tråden: https://docdro.id/QDQJb9b
Citera
2020-11-05, 11:52
Medlem
T34Panzers avatar
Fy fan vad vidrig han är CÖ där han ojar sig i det avlyssnade samtalet med Lindroth.

L: Nej jag tror inte det heller, inte heller. Linda in hennes skalle i gladplast också.
Ö: Nej usch.
L: Fan, också honom sköt dom ju.
L: Vart väll avrättning nu, stå på knä, en sån där dump.
Ö: Nej fy fan.
L: Nej, det är rått alltså, fy fan.

L: Så dom har ju legat några dar också.
L: Dom fick ju lite försprång.
Ö: Ja, nej usch fy fan.
L: Ja nej det var vidrigt, det var vidrigt Christoffer.
Ö: Ja, det blir så nära inpå också.
L: Mm, jo det vart det ju. Det vart det ju. Faktiskt.
Ö: Jag menar man får ju bara liksom, peppar peppar, hoppas att han gick fort åtminstone för jag menar hon kan ju inte gått fort i och med att de hade lindat sådär.
L: Nä, nä precis.
Ö: Nej, usch.

Ö: Avrättad i din egen bostad dessutom.

Ö: Ja, nej men det var ju skönt, tänk om ni hade bott kvar där, för jag menar det är ju ändå, jag har kört förbi där på vägen det är liksom, det är avspärrat fan hela vägen ner.
L: Ja, nej det hade varit obehagligt, fy fan, usch, jag läste.....
Ö: Så har man ingen aning heller om det är måfå, det vet man inte heller alltså om man ska va sån, det kan det lika väl va för jag menar, dom bor på mitten där på vägen, alltså liksom, det är såhär

Jävla psykopat som verkar njuta av att prata om vad han gjort
Citera
2020-11-05, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terpentino
Du har knappast fel, detta blir livstid. JFR mordet på Göran Lundblad. Även det ett planerat mord med ekonomiska motiv. Dottern och hennes pojkvän dömdes av HR till 18 år. Man ansågs ej kunna döma dem till livstid då brottsförloppet var snabbt och offret han ej lida.

I detta fallet finns rekvisitet 'offret led', tillika två! Förloppet var mycket utdraget. Inte en chans de klarar sig utan livstid. Dessutom är livstids straffet INTE tidsbestämt, det är upp till framtida domare och att så småningom sätta en dom i ett faktiskt antal år! Kan alltså resultera att det dröja MYCKET länge innan en sådan tidsangivelse bestäms.

Vet inte om stämningen/åtalet finns i tråden: https://docdro.id/QDQJb9b

Mordet på Lundblad gjordes ju dessutom på den tiden innan man ändrade så att fler mord ska få livstid.

Garanterat livstid på dessa två.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in