2020-11-05, 19:16
Medlem
5549s avatar
Helt otroligt att dom faktiskt fotograferade gitarrerna på brottsplatsen med sina egna mobiltelefoner.

Sen så måste Christoffer Öhman vara en av de äckligaste WT-s jag sett. Jag tänker på bilden på sida 466 i FUP:en. Lås in och släng nyckeln.
Citera
2020-11-05, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massalov
Haha är det sista ens sant? SIda isf?

Haha fan va kul. Är det sant? Har bara hunnit till 1400 pga jobb 🥺
Citera
2020-11-05, 19:41
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Jag gillar att poliserna som var först på plats ej kommer ihåg om dom har kastat sin snus på backen eller inte, vad fan, visst att det var innan det var konstaterat att ett brott hade begåtts, men ändå lite kling och klang varning på det hela.
Citera
2020-11-05, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Ja funkar i telefonen om du inte sitter med nån gammal Nokia från 2002 typ.

Tryck bara på länken tidigare i tråden och ladda ner. Enkelt.

Nu har jag testat båda länkar både på telefonen och Ipaden utan att lyckas
Enda som lyckades var att nåt program la in påminnelser i min kalender på porrsidor och annat smuts

Ge mig rätta länken tack 👍😀
Citera
2020-11-05, 20:36
Medlem
Jon.Holmss avatar
Fallet togs upp i kvällens Efterlyst på TV3. Fy fan, jag fick kalla kårar

Ska läsa FUPen någon gång, men inte ikväll. Innehåller den många otäcka bilder?
Citera
2020-11-05, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Fallet togs upp i kvällens Efterlyst på TV3. Fy fan, jag fick kalla kårar

Ska läsa FUPen någon gång, men inte ikväll. Innehåller den många otäcka bilder?

Innehåller lite bilder i början på blodpölar till stor del torkade på golvet.
Kropparna och närbild på skadorna är censurerade.

Det är inte spännande läsning eftersom de är så otroligt korkade men intressant att följa deras resa
Citera
2020-11-05, 20:53
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Innehåller lite bilder i början på blodpölar till stor del torkade på golvet.
Kropparna och närbild på skadorna är censurerade.

Det är inte spännande läsning eftersom de är så otroligt korkade men intressant att följa deras resa

Ok, tack. Det låter bra 👍

Japp, korkade är bara förnamnet. WT av sämsta sort.
Citera
2020-11-05, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jussom
Nu har jag testat båda länkar både på telefonen och Ipaden utan att lyckas
Enda som lyckades var att nåt program la in påminnelser i min kalender på porrsidor och annat smuts

Ge mig rätta länken tack 👍😀

Jag fick ner fupen via min lur på den länken som postades i tråden tidigare. Kan tyvärr inte hjälpa dig mer..
Citera
2020-11-05, 21:03
Medlem
Ett tips; börja läs på sidan 4705. CÖ erkänner ju hela rånet rakt av, men lägger skulden på VK beträffande mördandet.
Citera
2020-11-05, 21:18
Medlem
Jannebigplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massalov
Haha är det sista ens sant? SIda isf?

Tyvärr kommer jag inte ihåg! Men det är Victors förhör halvt i början. Någonstans från s.5000
Citera
2020-11-05, 21:18
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du påstod att det var standard. Det är det INTE. Ja, formuleringar och juridiskt tånk SKA det hjälpa till med. Men de ska inte tala om vad du ska säga för att undvika straff. Jag vet att det finns mindre nogräknade i skrået, kanske t o m vanligt. Men INTE nån standard.

Har aldrig påstått att det är standard. Var i mitt inlägg ser du att jag påstår det?

Jag säger att det förekommer och att jag själv varit med om det när en advokat gav tips på exakt vad jag kunde säga eftersom det inte fanns vittnen som kunde bevisa något annat och är övertygad om att fler advokater gör likadant. Men att det är standard tror jag knappast och har aldrig påstått.

För vissa försvarsadvokater är det en tävling/spel där de blir besatta av att vinna och struntar i moralen.
Gissar nu men tror omoraliska handlingar bland advokater blir allt mer vanligt med tanke på rapvideo i rättssalen, brev och information som smugglas in och ut.
Citera
2020-11-05, 21:38
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy
Ett tips; börja läs på sidan 4705. CÖ erkänner ju hela rånet rakt av, men lägger skulden på VK beträffande mördandet.

Tycker man ska börja med de långa whatsappkonversationerna mellan CÖ och VK som spänner från innan mordet fram till när de grips. Finns under kapitlena där de tömmer CÖ:s telefon. Konversationerna mellan CÖ och den prostituerade rumänskan är också roliga. Skriker kåtslag i allt CÖ skriver till henne som att han sitter och pillar sig på pillesnoppen samtidigt.

CÖ kör "Inga kommentarer" fram till juni när han erkänner allt.
VK ungefär samma sak men svarar på lite andra runt omkringfrågor, sedan erkänner han också allt och skyller likt CÖ på den andre.

Däremot känns det som att CÖ mer spontant avslöjar allt, VK luskar de det ur honom genom att vända honom emot CÖ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in