2020-11-05, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Fy fan vad vidrig han är CÖ där han ojar sig i det avlyssnade samtalet med Lindroth.

L: Nej jag tror inte det heller, inte heller. Linda in hennes skalle i gladplast också.
Ö: Nej usch.
L: Fan, också honom sköt dom ju.
L: Vart väll avrättning nu, stå på knä, en sån där dump.
Ö: Nej fy fan.
L: Nej, det är rått alltså, fy fan.

L: Så dom har ju legat några dar också.
L: Dom fick ju lite försprång.
Ö: Ja, nej usch fy fan.
L: Ja nej det var vidrigt, det var vidrigt Christoffer.
Ö: Ja, det blir så nära inpå också.
L: Mm, jo det vart det ju. Det vart det ju. Faktiskt.
Ö: Jag menar man får ju bara liksom, peppar peppar, hoppas att han gick fort åtminstone för jag menar hon kan ju inte gått fort i och med att de hade lindat sådär.
L: Nä, nä precis.
Ö: Nej, usch.

Ö: Avrättad i din egen bostad dessutom.

Ö: Ja, nej men det var ju skönt, tänk om ni hade bott kvar där, för jag menar det är ju ändå, jag har kört förbi där på vägen det är liksom, det är avspärrat fan hela vägen ner.
L: Ja, nej det hade varit obehagligt, fy fan, usch, jag läste.....
Ö: Så har man ingen aning heller om det är måfå, det vet man inte heller alltså om man ska va sån, det kan det lika väl va för jag menar, dom bor på mitten där på vägen, alltså liksom, det är såhär

Jävla psykopat som verkar njuta av att prata om vad han gjort
Har du sidnummer till det ovan? Det är mycket utskrifter.
Citera
2020-11-05, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Mordet på Lundblad gjordes ju dessutom på den tiden innan man ändrade så att fler mord ska få livstid.

Garanterat livstid på dessa två.

Blir kanske livstid för båda i tingsrätten, med nämndemän. De vänsterliberala juristerna i Hovrätten kommer däremot att fria båda från mord eftersom gärningsmännen skyller på varandra. Vänta bara.
Citera
2020-11-05, 14:13
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Sid 949 tror jag :-)
Citera
2020-11-05, 15:42
Medlem
Jag drog tidigare en parallell med Sala-ligan men jag skulle lika gärna kunnat dra en ytterligare, till Mikael Peterssons försvinnande i Karlskrona (20-07-25).

Anatoliy Petersson och Leonard Höglind, en dominant och en följare. Precis samma som i detta fallet. En som har stora planer och fullständigt dominerar medan den andra imponeras och bara följer. Jag tycker de båda fallen visar stora likheter.

Nästan värt att skapa en ny tråd om? En dominant galenpanna som får en ganska vanlig person att vara med att begå de allra värsta illdåden.
Citera
2020-11-05, 16:12
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Man mår fan illa. Inte ett gnutta samvetkval för vad dom gjort. Bara självgodhet och raljerande.
Det är bara business as usual, som Möller ”men nu är det nya tag”.

Och jo dom var preciiiiis så dumma i huvudet...(skämskudde, tack)
Detta samtal utspelars SAMMA dag de plockas in...

Sid 978, samtal mellan dom två mördarsvinen:
” C: Nu ska vi spela på fiolen så hårt tills strängarna går av eller, ja, gitarr var det och munspel. (gör ett ljud, låter som om någon drar in luft kraftigt) Jag garvade åt det i går när jag skulle sova. Det gick runt två stycken filurer som han kände igen alltså du vet, bara rent utseendemässigt liksom för att man är lång, ja, du vet allt det där
V: Ja
C: Som ska växla in ett dussin gitarrer
V: Nej
C: Det hade ju sett så, det där hade ju varit den grejen som hade vart sådära, jaha, där gick det åt helvete
V: Det där hade vart en sån här grej som, dom var dumma i huvet nog att göra det här C: (skrattar)
V: Nej, usch
C: Ja, men det där hade ju vart en sån grej som hade gjort att man kört
V: Jo, tack
C: Man bara, nej, det är ju Pers gamla samlargitarrer, släpp, släpp mej för fan V: Det hittade vi på ett bygge
C: Nej, Per bara, dom ringer, några poliser, säjer, nä, jag har aldrig haft några gitarrer. Dom bara, jaha, vad säjer ni nu da. Vi bara, samlar på munspelen. Dom bara, försök inte, det är kört för er (skrattar). Nej usch. Den också man, man lyfter den frågan, först tittar du på mej, du håller på å bryter ihop, du vet och du bara, nej, det är ingen idé och jag bara, sa han nått om munspelet. skrattar) Martinsson bara, var bara tyst nu i stället. Det enda som kan vara till deras förmildrande, det är att ni håller käften
V: Det kommer sitta så här, fasen, den där långa killen, han är lite lättare att ha och göra med för han håller bara käften och gråter
C: (skrattar) Nä, och så plockar du fram ur fickan eftersom vi har våra kläder på oss fortfarande ett plektrum. Du bara, den här da. Du greppar ett halmstrå
V: (skrattar) Nej
C: Och Martinsson, håll käften, ni håller käften. Man bara, jag bara, det är kört alltså. Han bara, ja, typ (skrattar) kan du tänka dej när vi kommer till Farsta Centrum och lastar av dussintals såna där
V: Nej, usch
C: (skrattar) Det vill man ju inte se
V: Vad var det jag skulle säga, jag ringer upp dej igen. Gumman ringer
C: Hälsa ”
Senast redigerad av T34Panzer 2020-11-05 kl. 16:32.
Citera
2020-11-05, 16:23
Medlem
Nu är det ju så att dessa herrar är ju vänner med folk som har kopplingar i kriminella gäng.
Jag har läst några vittnesförhör och dessa vittnen har vänner som bl a är utpekade i försvinnandet av de tre killarna som försvann i Vallentuna och Åkersberga. Bröderna Da*li ( den ena avliden) som pekas ut som ledare i ett gäng i Norrort.
Jag stor inte på tillfälligheter. De kan ha varit pressade på pengar för knarkskulder mm av de fula grabbarna.
Citera
2020-11-05, 16:31
Medlem
Hur får man upp fupen? Fungerar det med telefonen?
Citera
2020-11-05, 17:57
Medlem
Jannebigplays avatar
Mängder med bevis mot de två misstänkta och det är ett gediget polisarbete som ligger bakom, det lilla jag har läst. Någonting som jag däremot stör mig på är hur usel stavning det är på transkriberingen under förhören. "Stog, nånstans, mej, dej, säjer, platterna". Sköts transkriberingen automatiskt av ett datorprogram kanske som stavar efter uttal?

Förövrigt verkar förhörsledarna ha en stor portion humor!

"Fhl 1: Nä, att ens, om vi börjar i änden att möta vår blick när vi pratar med dej
VK: Det är allting här som är jobbigt
Fhl 1: Jag hör inte vad du säjer, tant hör lite dåligt också"

Eller!

"Fhl 1: Men det blir ju mer ett, ett ensidigt förhör när du inte möter blick, när du inte ens kan
titta på oss. Det är därför vi har tagit med Frida som är lite yngre och snyggare än jag så du
ska kunna titta upp emellanåt. Så försök. Det är ju inte så att vi liksom bara kommer
försvinna och gå bort,vi, vi är två…"
Senast redigerad av Jannebigplay 2020-11-05 kl. 18:11.
Citera
2020-11-05, 18:44
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Mängder med bevis mot de två misstänkta och det är ett gediget polisarbete som ligger bakom, det lilla jag har läst. Någonting som jag däremot stör mig på är hur usel stavning det är på transkriberingen under förhören. "Stog, nånstans, mej, dej, säjer, platterna". Sköts transkriberingen automatiskt av ett datorprogram kanske som stavar efter uttal?

"Fhl 1: Nä, att ens, om vi börjar i änden att möta vår blick när vi pratar med dej

Eller!

"Fhl 1: Men det blir ju mer ett, ett ensidigt förhör när du inte möter blick, när du inte ens kan
titta på oss. Det är därför vi har tagit med Frida som är lite yngre och snyggare än jag så du
ska kunna titta upp emellanåt. Så försök. Det är ju inte så att vi liksom bara kommer

Japp :-) humor är ett bra verktyg för bra att få dom avslappnade.

Sen tror jag det var mycket spel från Vs sida, mjukis-stilen..

Från mitt tidigare inlägg (sid 978) i samtal mellan Öhman och Victor

Victor: ”Det kommer sitta så här, fasen, den där långa killen, han är lite lättare att ha och göra med för han håller bara käften och gråter”
Citera
2020-11-05, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jussom
Hur får man upp fupen? Fungerar det med telefonen?

Ja funkar i telefonen om du inte sitter med nån gammal Nokia från 2002 typ.

Tryck bara på länken tidigare i tråden och ladda ner. Enkelt.
Citera
2020-11-05, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay

Eller!

Haha är det sista ens sant? SIda isf?
Citera
2020-11-05, 19:07
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Jag drog tidigare en parallell med Sala-ligan men jag skulle lika gärna kunnat dra en ytterligare, till Mikael Peterssons försvinnande i Karlskrona (20-07-25).

Anatoliy Petersson och Leonard Höglind, en dominant och en följare. Precis samma som i detta fallet. En som har stora planer och fullständigt dominerar medan den andra imponeras och bara följer. Jag tycker de båda fallen visar stora likheter.

Nästan värt att skapa en ny tråd om? En dominant galenpanna som får en ganska vanlig person att vara med att begå de allra värsta illdåden.

Du har även mördarjakten som var i Kanadas vildmarker för nåt år sen på två tonåringar, en ledare och en följare, utan ledaren så hade garanterat inte följaren blivit inblandad i mord i något av fallen skulle jag tro.

(FB) Massiv mördarjakt i Kanadas vildmarker (båda två hittade avlidna 2019-08-07)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in