2020-11-06, 02:06
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erpatjoff
Inbördeskriget i libyen under den arabiska våren?

Syren som också var ett inbördeskrig pga osäkerheten hans företrädare skapade genom att installera en shiamuslimsk ledare i ett sunniland?

Vad rör det USA? Om de har inbördes krig... USA har ingen gudomlig rätt att ge sig in i andra länders angelägenheter.

Så jo Obama gick in i dessa två länder hur du en försöker vrida o vända på det.
Medlem
Erpatjoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Vi? Du kanske är amerikan men majoriteten av oss (VI) är européer. Jag tror att Europa (EU) skulle stärkas om USA isolerar sig mer. Dvs att vi (EU) skulle bli tvungna till det för att möta hotet från fr a Kina.

Men håller med om din poäng att Reps är vetenskapsmotståndare. De stoppade (hejdade snarare) bl a Bitcoin och Libra, och nu är Kina klara med att lansera en egen digital valuta före u-landet USA. Så på den punkten stöder jag Dems. På punkten lag & ordning stöder jag dock Reps.

Man kan ha flera nationaliteter. USA är ett just nu en bananrepublik och jag är glad att jag bor här i Sverige.
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Arizona Update

Summering: Trump fortsätter leverera över förväntan. Inget stoppar tanken att Trump svänger denna stat.

County Navajo 56.2% Trump 41.6% Biden 2,808 röster (only ~700 kvarvarande).
Yavapai 70.6% Trump 25.6% Biden 5,169 röster (~3,400 kvarvarande).

Mohave County 81% Trump 17.4% Biden. 5,833 röster.
(Detta är ett antal procentenheter över vad han behövde, han bygger krockkudde vilket är bra)

Lycka till med miniräknar’n Nixter. Om 4 år får du en ny chans.
Medlem
TreponemaPallidums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refund
Det skiljer bara 4.000 röster nu. Båda har 49,4% i Georgia.
Både Georgia och Pennsylvania går till Biden, det är bara en tidsfråga innan det blir klart.
Bannlyst
Fattar inte varför folk rapporterar om röster i tråden utan att redogöra för lagliga och olagliga röster?
2020-11-06, 02:07
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Jag har hyfsad koll på Bannon sedan tidigare ja men exakt vad det skulle ha att göra med att han inte förstår(eller inte låtsas förstå) innebörden av censur är mer oklart.

Att företag med den dominerande ställningar Twitter, Facebook o Youtube har så följer också skyldigheter.

De har alla uppenbart försvårat o förhindrat att viss information nå ut. O styrt annan trafik som passar andra grupper.

Det är att missbruka sin ställning på marknaden.

Att förhindra vissa nyheter o åsikter att nå ut kan betecknas som censur.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Borde egentligen slagga pga jobb tidigt, men man är ju sugen på att se hur det blir i Georgia...

Inte en chans att GA blir avgjort ikväll.
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erpatjoff
Inbördeskriget i libyen under den arabiska våren?

Syren som också var ett inbördeskrig pga osäkerheten hans företrädare skapade genom att installera en shiamuslimsk ledare i ett sunniland?

Men ge dig. Arabiska våren? CIA våren, snarare. John Brennan var där + andra, de hjälpte till och smugglade vapen till rebeller i Syrien osv.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TreponemaPallidum
Både Georgia och Pennsylvania går till Biden, det är bara en tidsfråga innan det blir klart.

Du älskar Kamala Harris? Hur ska vi annars tolka din optimism?
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FunkyDunky
Läste du länken ens eller är du totalt handikappad? Ändrat valresultatet 3 gånger msd en omräkning

Nej jag läste inte länken. Jag lyssnade på juridisk expertis på NBC igår som sa att omräkning inte kommer att förändra något.

För övrigt: Skriv att jag är handikappad en gång till så får du inga svar fortsättningsvis. Vad är det för ett jävla sätt att uppföra sig på?
2020-11-06, 02:08
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Tydligen så vägrar valarbetare i Philadelphia att räkna röster om republikanska observatörer får vistas i rummet.

Negrerna har nog fuskat jävlaranamma de senaste dygnen

Det hela är vidrigt men samtidigt jävligt komiskt.
Det är intressant att de flesta valarbetare - som jag har observerat - antingen är negrer och/eller kvinnor.
2020-11-06, 02:08
Medlem
Erpatjoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Vad rör det USA? Om de har inbördes krig... USA har ingen gudomlig rätt att ge sig in i andra länders angelägenheter.

Så jo Obama gick in i dessa två länder hur du en försöker vrida o vända på det.

Var det Obama som gick in och störtade Saddam? Satte in en shiamuslim att styra ett sunnimuslimskt land? Det är typ som om jag invaderar sölvesborg och sätter in jonas sjöstedt fast med militär och sen ska ha koll på alla sdtomtar som försöker bomba stadshuset.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in