2020-11-05, 18:24
Medlem
123....s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elver
Dom utsatta vill ha 500K tillsammans i skadestånd tur han har hö I ladan

Husvloggar 2021 lär bestå av att Rask går runt i skogen och hittar en kommunal plätt han olovligen kan spika upp en trädkoja i, har han tur kan han tigga till sig en husvagn av sina följare.

Jag TJÄNAR BRA DET GÖR JAG

Ja tur att det inte drabbar nån fattig, 500k slantar väl Baronen av på ett halvår eller så om han hittar ett bra serieuthängningsoffer att korsfästa på sin Youtubekanal , för enligt egen uppgift drar han väl in 100k+ bra månader?..

Finns det nån info om hur rättegången utlöpte? Inga smaskiga ljudupptagningar eller något? ....
Senast redigerad av 123.... 2020-11-05 kl. 18:27.
Citera
2020-11-05, 18:25
Medlem
Eftersom man inte fick skriva det i den andra tråden: Är det inte mest troligt att han inte var på plats i rätten idag pga sin dygnsrytm och att han kanske hade behövt låna en bil som morsan behöver för att ta sig till jobbet? Mormodern skulle kanske ha sin till att pensionärsshoppa tidigt på morgonen.
Citera
2020-11-05, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 123....
Ja tur att det inte drabbar nån fattig, 500k slantar väl Baronen av på ett halvår eller så om han hittar ett bra serieuthängningsoffer att korsfästa på sin Youtubekanal , för enlig egen uppgift drar han väl in 100k+ bra månader?..

Finns det nån info om hur rättegången utlöpte? Inga smaskiga ljudupptagningar eller något? ....
Han raggar företag att marknadsföra på snapchat, det är nog många som vill förknippas med honom nu

Vet ej om det blir några ljudupptagningar att ta del av för att åklagaren beslutade om lyckta dörrar för att inte spridningen skulle förvärras, finns lite info i tråden om åtalet länkar den här.

Rätten behöver prata ihop sig så Rasks liv är i deras händer, domen blir offentlig 18 Nov.

(FB) Youtubern Alexander Rask åtalas för flera fall av grovt förtal i Youtube-videor. 2020

Klart Rask satt på videolänk hemma i sovrummet, alla vet varför, bråkar vågar han ju bara göra på nätet eller på sin höjd skalla telefonen och uttala hoten
Citera
2020-11-05, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Eftersom man inte fick skriva det i den andra tråden: Är det inte mest troligt att han inte var på plats i rätten idag pga sin dygnsrytm och att han kanske hade behövt låna en bil som morsan behöver för att ta sig till jobbet? Mormodern skulle kanske ha sin till att pensionärsshoppa tidigt på morgonen.
Han kunde väl åkt med morsan, dom skulle väl till samma tingsrätt? Eller ville inte morsan visa upp guldgossen kanske.
Citera
2020-11-05, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Han kunde väl åkt med morsan, dom skulle väl till samma tingsrätt? Eller ville inte morsan visa upp guldgossen kanske.

"Fittan" verkar vara den enda som inte curlar baronen till misär och nej hon vill nog inte komma dragandes med en brottsling till jobbet.
Citera
2020-11-05, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
"Fittan" verkar vara den enda som inte curlar baronen till misär och nej hon vill nog inte komma dragandes med en brottsling till jobbet.

Fittan verkar inte vara särskilt förtjust i resultatet av hennes avkomma, det är pinsamt nog för henne att Rask är youtuber, hon gör allt för att inte synas på kanalen men det skiter ju Rask som vanligt i.

Hon och Rask är veckans snackis i fikarummet på tingsrätten.
Citera
2020-11-05, 18:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elver
Dom utsatta vill ha 500K tillsammans i skadestånd tur han har hö I ladan

Husvloggar 2021 lär bestå av att Rask går runt i skogen och hittar en kommunal plätt han olovligen kan spika upp en trädkoja i, har han tur kan han tigga till sig en husvagn av sina följare.

Jag TJÄNAR BRA DET GÖR JAG
De utsatta heter det. Han kommer inte kunna betala det givetvis men han hade väl samma advokat som han negern hade som blev attackerad på MAX i Sthlm så det kommer nog gå bra. Han kommer komma undan med få kratta löv 50h åt kommunen. Hoppas någon kommer ta kort på baronen då.

Skulle det vara denna vecka?
Citera
2020-11-05, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaxVSydow
De utsatta heter det. Han kommer inte kunna betala det givetvis men han hade väl samma advokat som han negern hade som blev attackerad på MAX i Sthlm så det kommer nog gå bra. Han kommer komma undan med få kratta löv 50h åt kommunen. Hoppas någon kommer ta kort på baronen då.

Skulle det vara denna vecka?
You looking for trouble boy?

Klart han inte kommer kunna betala skadestånden, han är fattigare än en kyrkråtta och lever i en psykos och tror fortfarande att han ska köpa ett stort hus åt sin familj, ny bil osv.

Dom kmr 18 nov som sagt.

Jag undrar vad som händer med skadeståndet när Rask inte kan pynta, går brottsoffermyndigheten in och bekostat kalaset och sätter Rask i mångårig skuld som slutar med husvagn och utmätning?
Citera
2020-11-05, 20:44
Medlem
Jag visste att han med sin corona-predikan byggde upp för att skylla på sjukdom inför denna dag. Ångrar att jag inte skrev det redan då. Hursomhelst så kan han ju faktiskt vara sjuk eller åkt på pollenallergi.
Citera
2020-11-05, 20:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Jag visste att han med sin corona-predikan byggde upp för att skylla på sjukdom inför denna dag. Ångrar att jag inte skrev det redan då. Hursomhelst så kan han ju faktiskt vara sjuk eller åkt på pollenallergi.
Pollenallergi i november???

Vad skulle det vara för pollen? Gråbo som är den senaste växten slutar släppa i september enligt pollenkoll.
https://pollenkoll.se/pollenallergi/pollensasonger/
Citera
2020-11-05, 21:53
Medlem
Hursom så är det bra av Rask att inte åka till rätten. Fysiska möten är så oldnews så fattar inte varför inte hela skiten genomförs direkt på länk. Så i detta fall är det respekt till Rasken, att vägra åka dit. Jag brukar inte berömma snubben, men nu växte han i mina ögon.
Citera
2020-11-05, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Hursom så är det bra av Rask att inte åka till rätten. Fysiska möten är så oldnews så fattar inte varför inte hela skiten genomförs direkt på länk. Så i detta fall är det respekt till Rasken, att vägra åka dit. Jag brukar inte berömma snubben, men nu växte han i mina ögon.

Nu skojar du väl ändå? Att han inte medverkade är ett tecken på att något är knas inte att han är respektfull och modern. Om fysiska möten är så ute så ska det vara det för alla. Men det är väl jättebra att han kan ha folk stående i hallen och lyssna av om han så vill. Verkligen. Eller för den delen banda allt själv och sprida vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in