2020-11-05, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Tja ett rätt fick du i alla fall. Den enda poetiska rättvisan är väl att vi alla ska dö, vare sig vi vill eller inte. Det hade dock varit trevligare att dö av ålder än av ett virus som får en att ligga och kippa efter andan som en fisk på torra land.

Edit:
Några ytterligare skatter vill vi inte ha!

"Dö av ålder".

Dö av att spy upp sina egna tarmar pga cellgifter för att man vägrar "palliativ dödshjälp".
Citera
2020-11-05, 10:42
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Jag tog en skärmdump för två timmar sedan och tänkte jämföra för att se vilka åldrar som nu läggs in. Men finns det ett bättre sätt att se senare utveckling av åldersfördelning?
Siffrorna drunknar ju i siffrorna från i våras, är det skillnad denna gång på åldersfördelningen?
Man kan titta på det här stapeldiagrammet och ställa in period bland valen till vänster:

https://portal.icuregswe.org/siri/report/corona.alderkon
Citera
2020-11-05, 10:46
Medlem
Andelen PCR-positiva i riket gick från drygt 5% (V43) till ca 10% (V44) enligt FHM:s senaste data.

Andelen med anti-kroppar låg på runt 20% i riket V44. Ser faktiskt ut att ha ökat de senaste veckorna. Möjligen är det så att fler testar sig i närtid från infektion. Men ändå ett litet positivt tecken.
Senast redigerad av B.R.Donut 2020-11-05 kl. 10:53.
Citera
2020-11-05, 10:48
Medlem
Overminds avatar
Bank of England sprutar till med extra 150 miljarder pund. Vad får detta för konsekvenser? Det måste finnas stora mörka konsekvenser av detta?
Citera
2020-11-05, 10:50
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Jag känner likadant. Jag har varit tacksam för mitt stabila psyke hela mitt liv, men särskilt nu. Jag ser över mina hygienrutiner, skriver av mig på Flashback, ser till mina anhöriga, gör mina små ärenden, djupandas, sitter i halvkarantän...

Bara att hålla ut. Man får öva på att ha tålamod helt enkelt.

En fruktansvärd period är det - men intressant. Det är världshistoria som skrivs.

Det verkar iaf som att FHM släppt immunitetssnacket väldigt snabbt. De fattar ju (som alla andra) att immuniteten inte räckte till för att hindra ny katastrof efter den lugna sommaren.

Immunitetsskyddet är inaktuellt, det är inget att snacka om just nu. Dessutom saknar vissa covidsjuka antikroppar, tex en kompis till mig, som var sjuk i 7 veckor. Hen fick inte antikroppar.

Vaccin är vårt enda hopp.

På ett sätt är det bra iofs att man får testa sitt sinne och uthållighet, det får man ju ge den här pandemin i alla fall. Jag känner mig väldigt lugn och trygg i min egen bubbla, är dock väldigt orolig för andra.

Jag var sjuk som fan i våras i 5 veckor, misstänker covid19 men då fanns ju inget test, några antikroppar har jag inte heller. Min pappa blev också sjuk, men bara en vecka, har inte testat antikroppar på honom. Det finns en möjlighet att man sitter här helt i onödan, men kanske räddar man någon annan?

Jag hoppas också på ett vaccin, men nu blev jag tveksam till det efter mink-incidensen. Vi borde avliva minkarna omedelbums innan det muterar och ger upphov till den "Svenska varianten" som tar död på halva jordklotet. Det hade ju inte varit så snyggt för Sverigebilden!
Citera
2020-11-05, 10:52
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
"Dö av ålder".

Dö av att spy upp sina egna tarmar pga cellgifter för att man vägrar "palliativ dödshjälp".

Varför skulle man vägra palliativ vård om man har terminal cancer?

"palliativ dödshjälp"
Var det något du själv kom på?
Citera
2020-11-05, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
På ett sätt är det bra iofs att man får testa sitt sinne och uthållighet, det får man ju ge den här pandemin i alla fall. Jag känner mig väldigt lugn och trygg i min egen bubbla, är dock väldigt orolig för andra.

Jag var sjuk som fan i våras i 5 veckor, misstänker covid19 men då fanns ju inget test, några antikroppar har jag inte heller. Min pappa blev också sjuk, men bara en vecka, har inte testat antikroppar på honom. Det finns en möjlighet att man sitter här helt i onödan, men kanske räddar man någon annan?

Jag hoppas också på ett vaccin, men nu blev jag tveksam till det efter mink-incidensen. Vi borde avliva minkarna omedelbums innan det muterar och ger upphov till den "Svenska varianten" som tar död på halva jordklotet. Det hade ju inte varit så snyggt för Sverigebilden!

Har det gått från mink till människa?
Citera
2020-11-05, 10:56
Medlem
Happ, nu när gårdagen summerats klart så blev det nytt rekord av antal bekräftade fall på ett dygn i Tjeckien, 15729 stycken. Detta efter exakt tre veckors lockdown.
Citera
2020-11-05, 10:56
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123

Ja i Danmark, och det är möjligt att det sabbar hela vaccinationsinitiativet. Det är därför de avlivar hela minkpopulationen. Förhoppningsvis lägger de ner allt minkfarmande nu också, för gott.
Citera
2020-11-05, 10:57
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
Ja! Inte i någon större utsträckning dock:

https://www.dr.dk/nyheder/indland/ny-corona-mutation-er-en-kaep-i-hjulet-paa-vaccinen-det-ved-vi-om-cluster-5
Citera
2020-11-05, 10:57
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Och Tegnell går från klarhet till klarhet, han uttalade sig i tvs morgonstund att det är de privata sammankomsterna som driver smittan. Jag menar att det är på arbetsplatsen samt i skolorna smittan sker i huvudsak. Nu vill jag se evidens för hans påstående.
Han kan ha en poäng i det. Vet att man i Italien i somras när det började ta fart igen sa att det då spreds inom familjerna. Det var förvisso fortfarande typ semestertider då. Folk hade varit utomlands och blev smittade och ungdomar festade samt att man på sina håll inte höll avstånd.

Man kan tolka hans uttalande som att man t ex på jobbet träffar samma pers, och att privata sammankomster medför en större genomströmning av olika människor. Därmed inte sagt att smitta inte sprids på arbetsplatser och i skolor. Sen så har vi som sagt resor till och från arbetet även om många på sina håll verkar ta bilen till jobbet.
Men visst, karln säger så mycket underligt och det verkar finnas en agenda, så det är svårt att ta honom på allvar.
Citera
2020-11-05, 10:58
Medlem
Oavsett vilken mutation av Corona som vinner gäller i fortsättningen att undvika folk, bär mask. Det är jävligt asocialt att bli en recluse men vad ska man göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in