2020-11-04, 23:56
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Precis. Har hon forslats bort m kläder på så är kroppen i ett stycke och ev tagits upp t vinden först då liklukt markerats där - kan ju också varit huvudet som legat i ngn sopsäck innan det bytt plats ned t lgh igen. Då kan dom tunga stegen varit då kroppen förs ut och då med transporthjälp därifrån.
Du har bråttom, (redan lö fick T besök) börjar man verkligen klä av kroppen, stycka till mindre delar för att forsla till olika soprum? Du får hjälp av ngn som INTE vill riskera se/känna huvud/ansikte utan kan göra detta om huvudet är borta. Opersonifierad.
Du har också hela lgh som skall städas, tvättas, samt räkna med att W föräldrar givetvis komma på besök.
Ja, bråttom är ett nyckelord här. Inte vill man sova 8 timmar, käka frukost och slappa hela fredan om det ligger en död flickvän i lgh, rimligen bör stressen varit på nivå polissiren. Man vill dölja brottet och städa bort det fort.
Antingen hade han tillgång till bil eller fixade nån som har. De enda han kan lita på 100% är släkt. Men de kan haft hinder som gjort att det inte blev klart förrän på måndagen.
Citera
2020-11-05, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nettan70
Du tänkte på summan nu? Då var du väldigt otydlig i ditt inlägg.
Du efterkonstruerar väl detta också men barnbidraget/studiebidragetär en fast summa men underhållsbidraget kan styras av en förälders inkomst.
Hon hade ju slutat skolan så då borde hon väl iallafall inte fått något studiebidrag. Jag antar att det dras in direkt när man slutar skolan men jag vet ju inte säkert. Jag tror inte att underhållsbidraget är så stort att det går att leva på om man flyttar hemifrån, men jag vet ju inte säkert. Okey, T rökte på ibland, men jag tror inte man kan vara säker på att inte W också kunde pröva detta. Dom flesta här tror på svartsjuka och äganderätt som T kände för W, men hur kunde han då tänka på att han skulle ge sig av till USA? Det verkar ju mer som att han var trött på situationen och ville komma ifrån. Men alla verkar tro olika hur det har varit och v i lär väl aldrig få veta. Jo möjligtvis om T börjar prata i fängelset med sina medfångar och det skulle på något vis komma ut den vägen. T pratar med med fånge som sedan får besök, som sprider det vidare till sina bekanta. Jag tror nog att dom flesta är nyfikna på vad som egentligen hände och gärna pratar om detta.
Citera
2020-11-05, 00:49
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElectricT
Brist på moderliga instinkter, skulle jag vilja påstå. En sådan vars pojkvänner exempelvis alltid varit viktigare än sina egna barn. Hon har försummat sina barn å det grövsta, Wilma har mer än en gång bett sin mamma om att få bo där, men fått kalla handen. Mår illa varje gång jag ser henne med sina krokodiltårar i tv/sociala medier - hon brydde sig inte om sin dotter när hon levde, men nu när det är för sent så duger det...
Håller med. Och hon ser ju inte helt frisk ut heller. Känns som hon mest tycker synd om sig själv.
Citera
2020-11-05, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
FÖR JÄVLIGT att behöva läsa hur inblandade i dykinsatsen blivit mordhotade 😡😡😡😡😡

Från FB grupprn Wilmas Life Mattets

”Vet ni.

Sökandet efter Wilma har kantats av en ständig hotbild. Det finns alltså människor som har hotat människor till livet för att Wilma inte ska hittas. Bara timmar efter uppropet till dykare mottog initiativtagaren mordhot. Det är en väldigt dyster sida av mänskligheten. Men den finns där. In i det sista, när vi bara var fyra dykare kvar, fanns hundförare med skyddshund på plats för att kunna avvärja eventuellt hot mot oss och vår egendom på land.

Gårdagens insatser från dykare, landorganisation, hundar, hundförare, sponsrande företag, civilförsvarsförbundet och så många andra - det ger verkligen hopp om att den goda sidan av mänskligheten är starkast.

Jag kommer inte att gå in mer på hur, var, vilka som sökt och deltagit. Men den som drog igång det här och redan är offentlig är värd all respekt för att ha brutit ny mark i dyksverige. Tack Marcus Göthberg för att du, med familjens bästa i åtanke, drog ihop Sveriges största sökinsats med frivilliga dykare. Kom igen nu och ge Marcus en uppskattning genom att gilla inlägget.

Människor ändå ❤”

https://www.facebook.com/1251858770/posts/10223713003833730

Pk så vem hotar?
Någon psyksjuk eller nån ensam och arg incel...?

Eller vänner och anhöriga till Tischo? Dvs kurdklanen? Nån som inte klarar att Sparrisen just nu är Sveriges mest hatade person?

Oavsett så hoppas jag att Karma kommer ifatt hans förljugna farsa Shabaz Saed och dessa jävla ”kusiner”.

PappaKurd verkar bo kvar
https://www.hitta.se/shabaz+saed/uddevalla/person/zRPP2-444n

T far shab*z saed sågs till under pågående dyk på lördagen skrivs det ut. Samtidigt skrivs det ut offentligt att inblandade i dyk blivit mordhotade. Koppling?!
Citera
2020-11-05, 04:25
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nettan70
Du tänkte på summan nu? Då var du väldigt otydlig i ditt inlägg.
Du efterkonstruerar väl detta också men barnbidraget/studiebidragetär en fast summa men underhållsbidraget kan styras av en förälders inkomst.
Ja summan, jag vet att underhållet styrs av föräldern men det finns ändå ett minimumbelopp..
Skitsamma men han hade fortfarande ingen plikt att försörja henne...
Hon fick insatt pengar från familjen
Senast redigerad av Bambambi 2020-11-05 kl. 04:48. Anledning: Tillägg
Citera
2020-11-05, 13:02
Medlem
K.Blomkvists avatar
Jag tror att ni alla har sett detta.

Inslag om Wilma-fallet stoppades i ”Efterlyst”
https://www.expressen.se/gt/krim/inslag-om-wilma-fallet-stoppades-i-efterlyst/

Här är en äldre artikel:

Tishko Ahmeds dubbelspel efter mordet på Wilma, 17
https://www.expressen.se/gt/krim/tishko-ahmeds-dubbelspel-efter-mordet-pa-wilma-17/
Citera
2020-11-05, 14:26
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajohanna9090
T far shab*z saed sågs till under pågående dyk på lördagen skrivs det ut. Samtidigt skrivs det ut offentligt att inblandade i dyk blivit mordhotade. Koppling?!
Var T pappa verkligen där och tittade på vid dykningarna? Han kanske vill påvisa att han är lika angelägen att finna W?...
Citera
2020-11-05, 18:28
Medlem
K.Blomkvists avatar
Här en Podd från Hasse Aro:

Fallet Wilma
https://www.ilikeradio.se/podcasts/hasse-aro/19684/

Hasse Aro har pratat med Sten-Rune Timmersjö, gruppchef för polisens avdelning för grova brott i Fyrbodal som tog sin an fallet. Du får även höra Wilmas mamma berätta om sorgen efter sin dotter och att leva med ovissheten om vad som hänt.
Citera
2020-11-06, 00:12
Medlem
Om dem hittar kroppen, kan dem ändra domen igen?
Eller är det case closed?
Citera
2020-11-06, 01:54
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offlife
Om dem hittar kroppen, kan dem ändra domen igen?
Eller är det case closed?

Om kroppen hittas har ingen betydelse för straffet T dömdes till. Att hitta kroppen skulle innebära att det kanske går att få fram dödsorsaken och att Wilmas föräldrar får en hel kropp att begrava. Att inte hela kroppen har hittats är nog en stor påfrestning för föräldrarna.
Citera
2020-11-06, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Om kroppen hittas har ingen betydelse för straffet T dömdes till. Att hitta kroppen skulle innebära att det kanske går att få fram dödsorsaken och att Wilmas föräldrar får en hel kropp att begrava. Att inte hela kroppen har hittats är nog en stor påfrestning för föräldrarna.
Om man hittar kroppen och kan fastställa dödsorsaken, så skulle i praktiken HD kunna ta till sig ärendet, om åklagare eller målsägande ansöker om det..
Citera
2020-11-06, 10:23
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Om man hittar kroppen och kan fastställa dödsorsaken, så skulle i praktiken HD kunna ta till sig ärendet, om åklagare eller målsägande ansöker om det..
Ja, det beror helt på vad ett sådant fynd ger för information, om det innebär nya bevis. I princip kan allt hända. Wilmas kvarlevor skulle kunna peka ut medhjälpare, bära bevis för planerat eller på annat sätt grövre våld än T dömts för. Det skulle också kunna bära bevis på en annan mördare. Under sådana förhållanden blir det nya utredningar, nya rättegångar osv. Men förmodligen ger ett fynd bara upplysningar om var kroppen placerats, kanske också när. Och det ger både familjen och alla andra ro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in