2020-12-15, 22:49
Medlem
Queenofqueenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngryDane
Systemet vet om at “we’ve ain’t seen nothing yet”, det kommer at bli mycket sämre, og derfor kan dom inte ge max straffet for det her “ordinære” styckmord.

Det finns nog en del arga vikingar runt om i landet som kan ta hand om han sedan.
Citera
2020-12-15, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Queenofqueens
Men vad i helvet*, räcker det inte med ett huvud i garderoben? Trams
Det vore himla bra om man hittade kroppen. för familjens skull
Citera
2020-12-15, 22:58
Medlem
K.Blomkvists avatar
Den där förbannade vattenpipan:

Det står så här i FUP:en sidan 567:

Kaminen, var stod den?
Den har i vanliga fall stått i vardagsrummet. Jag har inget minne av den från söndagen. Den
har stått intill väggen jämte soffan.
Själva vattenpipan såg jag inte på söndagen, det reagerade jag på. När jag sedan var öppen
vinden så såg jag en likadan vattenpipa
som jag sett i Tishkos lägenhet andra gånger men den
stod inte i hans förråd utan i ett förråd längre bort
efter man passerat hans förråd i närheten av
nästa dörr.
Citera
2020-12-15, 23:09
Medlem
Matteus712s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Den där förbannade vattenpipan:

Det står så här i FUP:en sidan 567:

Kaminen, var stod den?
Den har i vanliga fall stått i vardagsrummet. Jag har inget minne av den från söndagen. Den
har stått intill väggen jämte soffan.
Själva vattenpipan såg jag inte på söndagen, det reagerade jag på. När jag sedan var öppen
vinden så såg jag en likadan vattenpipa
som jag sett i Tishkos lägenhet andra gånger men den
stod inte i hans förråd utan i ett förråd längre bort
efter man passerat hans förråd i närheten av
nästa dörr.
Oj oj oj! Det kan alltså vara den! Mordvapnet eventuellt. Fast om Kawasaki lämnat in den till polisen borde den vara undersökt?
Citera
2020-12-15, 23:13
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matteus712
Oj oj oj! Det kan alltså vara den! Mordvapnet eventuellt. Fast om Kawasaki lämnat in den till polisen borde den vara undersökt?

Oj oj. Vems förråd?
Var det låst eller öppen?
Citera
2020-12-15, 23:32
Medlem
andies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Minns någon annan att en användare hade också varit i Dynamitbacken och fotade ett litet område i gräset som såg ut som nyligen grävts där? När var det? Var det på samma ställe? Foton finns här i tråden, hittar inte det!
Den personen hade inte grävt nånting för h*n hade inget att gräva med med sig. Kanske hittat @Kawasaki112's fyndplats? Eller?

Det var jag som postade det inlägget från Dynamitbacken. Var också i kontakt med Polis och Wilma-gruppen på Facebook. Inte fått någon återkoppling mer än att de skulle kolla på det. Dock osäker på om det gjorts. Skall höra av mig igen och kolla.
Citera
2020-12-15, 23:51
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andie
Det var jag som postade det inlägget från Dynamitbacken. Var också i kontakt med Polis och Wilma-gruppen på Facebook. Inte fått någon återkoppling mer än att de skulle kolla på det. Dock osäker på om det gjorts. Skall höra av mig igen och kolla.

Lite bilder på grävningen:
https://ibb.co/hHbqXr2
Citera
2020-12-15, 23:53
Medlem
Citat:

Tusen tack för att du svarar!
Undrar här nu vilka tider ni två, oberoende av varandra varit där? Tänker hur nära samma fotspår ni varit? Försökte komma på när du skrev här, för att hitta ditt inlägg, men icke! Sökfunktionerna funkar inte för mig.
Dessutom borde polisen alltid vara uppmärksamma på såna här tips från allmänheten, om det nu inte gäller W. så kan det vara någon annan försvunnen/något annat brottsligt som bör kollas upp.
Läste här nyss i en annan tråd om hundägare med sin hund som hittade vapen gömda i buskarna!
Citera
2020-12-15, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Lite bilder på grävningen:
https://ibb.co/hHbqXr2

Så ska det låt... se ut! Tack!
Citera
2020-12-16, 00:05
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kawasaki112
Då jag förklarade för polisen i telefon att stationen är stängd på söndagar och jag inte har möjlighet att komma och överlämna sakerna på vardagar för jag har flera timmar bilfärd ifrån jobbet, så skulle jag inte hinna dit innan de stängde, så sa hon att ” då får du ha kvar bevisen tills du har tid att lämna de, Alt att hitta en patrull ute.” Sagt och gjort så åkte vi runt i Uddevalla för att leta och fick tag på en patrull som var på väg till stationen! Jag förklarade för de att vi hade sökt och att vi gjord fynd på en plats och att jag tyckte de borde åka dit, men till svar var att ” så du tycker alltså att vi ska ta hand om detta skräpet? Varför letar du efter Wilma? Känner du Wilma? m.m.” Det var riktigt tråkigt och bli bemött så utav poliserna när man försöker göra en god gärning.
Bra gjort av dig!
Kan ju varit ett viktigt bevis, kanske mordvapnet. Mest orolig att det var Kling och Klang som tog emot vattenpipan och la den i närmaste papperskorg.....
Citera
2020-12-16, 00:14
Medlem
andies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Tusen tack för att du svarar!
Undrar här nu vilka tider ni två, oberoende av varandra varit där? Tänker hur nära samma fotspår ni varit? Försökte komma på när du skrev här, för att hitta ditt inlägg, men icke! Sökfunktionerna funkar inte för mig.
Dessutom borde polisen alltid vara uppmärksamma på såna här tips från allmänheten, om det nu inte gäller W. så kan det vara någon annan försvunnen/något annat brottsligt som bör kollas upp.
Läste här nyss i en annan tråd om hundägare med sin hund som hittade vapen gömda i buskarna!

Jag var där samma dag som dykningen gjordes (1 nov?). Något säger mig att Kawasaki var lite mer i en skogsdunge och gjorde sina fynd. Och om hen grävde upp något så tänker jag att hen inte fyllde igen hålet igen efter sig? Platsen jag hittade hade inga direkt hål utan utmärkte sig genom att det var mycket gräs runt om men inte just där, vilket kändes lite märkligt.
Har dock tänkt på det mycket i efterhand. Något säger mig att det grävts där på senare tid. Om det hade varit nygrävt 1 år tillbaka borde ju det växt igen mer på den tiden.
Citera
2020-12-16, 00:43
Medlem
Citat:
Jag var där samma dag som dykningen gjordes (1 nov?). Något säger mig att Kawasaki var lite mer i en skogsdunge och gjorde sina fynd. Och om hen grävde upp något så tänker jag att hen inte fyllde igen hålet igen efter sig? Platsen jag hittade hade inga direkt hål utan utmärkte sig genom att det var mycket gräs runt om men inte just där, vilket kändes lite märkligt.
Har dock tänkt på det mycket i efterhand. Något säger mig att det grävts där på senare tid. Om det hade varit nygrävt 1 år tillbaka borde ju det växt igen mer på den tiden.

Ja, det ser ut som jämnad efter grävningen, inte precis som vildsvinen lämnar efter sig!
@K.Blomkvist tog fram din bild här ovan. Märkligt - och märkligt tydlig plätt?
Intressant skulle det även vara att veta om stället har sökts av polisen och /eller sökorganisationerna förra hösten t.ex.
Om dessa fynd kommit efter deras sök? Skulle innebära medhjälpare..? - som lever fria och har det bra 🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in