2020-11-04, 17:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg tror TH utarmet henne økonomisk i ekteskapet.

Jeg antar at Sloraveien 4, A og B og (muligens C - et stykke ned mot Langvannet) ble kjøpt samtidig.

Og det skulle ikke forundre meg at om AE skulle forsøke å selge tomten S4 B på det åpne markedet, så har TH sikret seg en forkjøpsrett, eller lignende. At AE formelt fikk noe hun trodde representerte en viss verdi, men, som i praksis ikke lot seg omsette i penger.

Dessuten var det noe med veiretten til S4. Noe rot. Husker ikke hva det var. Hvis det ikke er veirett, vil jo tomten bli verdiløs.

Det er Sloraveien 4A og 4B. Begge disse har en egen eiendom mot vannet, så det er to smale eiendommer ved vannkanten. Sitter også med den følelsen av at hun ble utarmet økonomisk. Fastlåst rett og slett. Muligens hadde han forkjøpsrett. Det kanskje går ann å finne ut av.
Ja, den vil jo bli verdiløs hvis det ikke er veirett gjennom S4 til S4B.
Å lage egen innkjørsel til S4-B går jo heller ikke siden veien videre er gangvei. Sloraveien stopper ved S4.
Citera
2020-11-04, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Det er Sloraveien 4A og 4B. Begge disse har en egen eiendom mot vannet, så det er to smale eiendommer ved vannkanten. Sitter også med den følelsen av at hun ble utarmet økonomisk. Fastlåst rett og slett. Muligens hadde han forkjøpsrett. Det kanskje går ann å finne ut av.
Ja, den vil jo bli verdiløs hvis det ikke er veirett gjennom S4 til S4B.
Å lage egen innkjørsel til S4-B går jo heller ikke siden veien videre er gangvei. Sloraveien stopper ved S4.

sloraveien 4 b kan man si er skogholtet
Citera
2020-11-04, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
En ting som har vært lite diskutert her de siste dagene, er den delen av NRK intervjuet som omhandlet ektepakten. TH fikk lite kritiske spørsmål fra intervjueren, men vi som seere fikk likevel ny og viktig innsikt.

Vi vet nå at det var frykt for skilsmisse som ledet til at TH endret ektepakten til sin fordel. Vi har hans egne ord for at dette var det bakenforliggende motivet. Han avskar AE fra alle verdier i fall hun skulle velge å gå. Hva fikk henne til å gå med på dette?

Det har tidligere vært spekulasjoner i forumet om at han kan hatt andre motiv, for eksempel at virksomheten gikk dårlig og at det var nødvendig å stille huset tilgjengelig for belåning etc. Jeg har ment at det var ulogisk, hvis det var så vanskelige tider burde tvert om huset stått i AEs navn for å sikre det. Den ballen kan vi nå legge død.
AEH hadde livsvarig borett i S4 - så den ektepakten er litt "uavgjort"
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
sloraveien 4 b kan man si er skogholtet

Stemmer.
Citera
Medlem
Citat:
Når hun nå har overtatt foreldrenes boligeindom, er partene enige i at det ikke lenger er behov for at Sloraveien tilhörer henne.

Pålagt saereie
Hvis noen bestemmer at du skal få verdier i form av arv eller gave, kan de samtidig bestemme at dette skal vaere dit saereie. Dette er verdier som da må bli holdt utenfor deling ved ejteskapets opphör.
Link
www.brreg.no

Hennes arv fra forelderene skulle ha vært hennes eiendom.

Men, jeg leste om dette for lenge siden, og mener at hennes mor muligens ikke greide å sitte med eiendommen på Gjøvik etter at hun ble enke.

Det var noe vedlikehold måtte gjøres, og eller gjeld som måtte innfris, for at moren skulle greie å beholde boligen ... noe sånt.

Jeg husker ikke hvordan det ble gjort, men det ble en slags handel mellom AEH og TH i den forbindelse. Slik oppfattet jeg det.

Edit

Han utnyttet at hun ville hjelpe sin mor.

De verdiene AEH mottok i dette "oppgjøret" i 1993 synes å ha forvitret, blitt verdiløse med tiden.

Som den bilen hun "fikk".

Det må ha vært grusom å være AEH. Å bli behandlet så stygt.

Jeg tror ektepakten av 1993 var tilsvarende et skilsmisseoppgjør. AEH ble satt på bar bakke ... omtrent. Kan egentlig ikke forstå at dette kan være lovlig.

Iallfall grovt uetisk og umoralsk.
Senast redigerad av kornblomst 2020-11-04 kl. 18:24. Anledning: Edit
Citera
2020-11-04, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Hennes arv fra forelderene skulle ha vært hennes eiendom.

Men, jeg leste om dette for lenge siden, og mener at hennes mor muligens ikke greide å sitte med eiendommen på Gjøvik etter at hun ble enke.

Det var noe vedlikehold måtte gjøres, og eller gjeld som måtte innfris, for at moren skulle greie å beholde boligen ... noe sånt.

Jeg husker ikke hvordan det ble gjort, men det ble en slags handel mellom AEH og TH i den forbindelse. Slik oppfattet jeg det.

Edit

Han utnyttet at hun ville hjelpe sin mor.

De verdiene AEH mottok i dette "oppgjøret" i 1993 synes å ha forvitret, blitt verdiløse med tiden.

Som den bilen hun "fikk".

Det må ha vært grusom å være AEH. Å bli behandlet så stygt.

Jeg tror ektepakten av 1993 var tilsvarende et skilsmisseoppgjør. AEH ble satt på bar bakke ... omtrent. Kan egentlig ikke forstå at dette kan være lovlig.

Iallfall grovt uetisk og umoralsk.

Det som er arvet må holdes utenfor ekteskapsavtalen og må ikke ha noe med Sloraveien 4 å gjøre.
Bare fordi vedkommende har arvet en eiendom, skal den ikke lenger anses å være i behov av Sloraveien 4 som tilhører henne. Det er helt galt å behandle et individ på denne måten.
Citera
2020-11-04, 18:36
Medlem
Citat:
Det som er arvet må holdes utenfor ekteskapsavtalen og må ikke ha noe med Sloraveien 4 å gjøre.
Bare fordi vedkommende har arvet en eiendom, skal den ikke lenger anses å være i behov av Sloraveien 4 som tilhører henne. Det er helt galt å behandle et individ på denne måten.

Tom Hagen, som på "tidlig -90-tall hadde 60 millioner på bok og nesten ingen gjeld" regelrett svindlet sin kone. Som var i sjokk og sorg etter å ha mistet sin stefar, og måtte støtte sin mor også, både med sorgen og kanskje økonomisk.

Jeg skjønner godt at advokat Bjørn Brodwall ikke vil vedkjenne seg å ha satt opp ektepakten av 1993. Men ektepakten av 1987 er ikke stort bedre.

Jeg synes det er så fryktelig trist. Det er fælt å lese.
Citera
2020-11-04, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Ja, men frågan är om alla sådana saker har undersökts mycket mer grundligt än vi är medvetna om och inte minst, det finns mycket som har undersökts i det här fallet som vi inte vet något om ...
Nej att säga vad som är rätt för polisen att göra eller inte göra är inte något vi kan, ingen av oss har kunskap om allt polisarbete ..
ja vad är medias syn och vad är 100% fakta hela vägen, inte lätt att veta ...

men man kan säga mycket om dessa två BMW-vittnen, om de har sett den här bilen är det konstigt att inga fler vittnen har sett någonting, i alla brottmål av en viss storlek finns det alltid några som vittnen och andra erkänner för att få uppmärksamhet eller eftersom de tror på vad de säger ...
så att polisen inte efterlyser den här bilen i media längre förstår jag väl ...

Men vittne 1 hade ju sett in i bilen för att den råkade stå stilla några sekunder, vilket kanske krävdes för att kunna se in.
Hur vittne 2 kunde se något kommer jag inte ihåg.
Om bilen åker fort hinner man väl inte se så mycket att man kan vittna tänker jag, oavsett hur stort brottmålet är.
Det jag fetade förstod jag inte.
Citera
2020-11-04, 19:36
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Men vittne 1 hade ju sett in i bilen för att den råkade stå stilla några sekunder, vilket kanske krävdes för att kunna se in.
Hur vittne 2 kunde se något kommer jag inte ihåg.
Om bilen åker fort hinner man väl inte se så mycket att man kan vittna tänker jag, oavsett hur stort brottmålet är.
Det jag fetade förstod jag inte.

Det kan ha varit lite osammanhängande,
men det som är väldigt konstigt med den bilen är att bara två vittnen har sett den, att även om man tar hänsyn till den tid som har gått från vittnen så bmw`n så skulle det fortfarande vara ett vittne eller två som tror att de har sett något
Citera
2020-11-04, 19:51
Medlem
Citat:
Det kan ha varit lite osammanhängande,
men det som är väldigt konstigt med den bilen är att bara två vittnen har sett den, att även om man tar hänsyn till den tid som har gått från vittnen så bmw`n så skulle det fortfarande vara ett vittne eller två som tror att de har sett något
Det kan hende at flere vitner har meldt fra til politiet om at de har observert den bmw-en, uten at dette er offentliggjort.
Citera
2020-11-04, 19:55
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Det kan hende at flere vitner har meldt fra til politiet om at de har observert den bmw-en, uten at dette er offentliggjort.

Vad jag tänker är att ingen har dykt upp i media ännu, konstigt nog..
Citera
2020-11-04, 20:02
Medlem
Citat:
Vad jag tänker är att ingen har dykt upp i media ännu, konstigt nog..
Hvis det finnes flere vitner, så kan det hende at de ikke ønsker å stille opp i intervju i media og at de derfor ikke har kontaktet media. Politiet kan ha avhørt flere vitner som har sett den bilen, og politiet kan ha valgt å ikke opplyse media om dette.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in