2020-11-04, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
TH har skjønt at det smartest å holde kjeft, ettersom de tekniske bevisene - foreløpig - ikke står sterkt nok alene. Så snakker han seg ikke mer inn i saken.

Hadde han vært uskyldig hadde han snakket med politiet uansett om han var siktet eller ikke.

At han i stedet stiller opp i et TV-intervju med forhåndsgodkjente spørsmål er så lavmål at jeg håper dette teller i hans disfavør når saken kommer opp i retten. Som denne saken og offeret AE fortjener.

TH er ikke dum og det er heller ikke advokaten hans. Håper de saksøker den norske stat herfra til evigheten om denne saken en dag får sin etterlengtede løsning og familien får en grav å gå til.
Citera
2020-11-04, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Nu har ju TH skrivit upprepande gånger gi,, polisen vad som han tror har skett men polisen har valt att kalla det för vilseledning.

Politiet foretrekker nok, fremfor å motta utallige, lange brev om saken, å snakke med TH og stille de spørsmål de selv ønsker og få vite det de har behov for.

Ja, brevene fremstår som villedning.
Citera
2020-11-04, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det er tydelig at kombinasjonen tom hagen kristin kirkemo har blitt hyppig søkt på google. Det bekrefter forsåvidt at det går noen rykter om disse to sammen.

Ryktene trenger ikke å være sanne for det.

KK ble løslatt i september 2011, og har sonet ferdig. Legger det lille jeg fant på henne i spoiler.

"Det er ikke som dere tror", uttalte S.H
Citera
2020-11-04, 14:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Politiet foretrekker nok, fremfor å motta utallige, lange brev om saken, å snakke med TH og stille de spørsmål de selv ønsker og få vite det de har behov for.

Ja, brevene fremstår som villedning.
Politiet ba om å få e-postene/brevene, fordi det var problematisk for politiet å avhøre TH, samtidig som han ble hemmelig etterforsket. TH hadde derfor rett på mer juridisk støtte, enn en hemmelig skyggeadvokat, men dette kunne ikke politiet avsløre.

Det siste har blitt diskutert mange ganger her i tråden, altså at politiet ikke ønsket å sikte TH tidligere i saken, fordi det ville medføre til at TH hadde rett til en forsvarsadvokat.
Inntil den offentlige siktelsen, fungerte adv Holden kun som bistandsadvokat.
Citera
2020-11-04, 14:23
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Ville du samarbeidet dersom politiet anklaget deg feilaktig for drapet på din ektefelle gjennom 50 år? Det hadde ikke jeg gjort heller.
Ja, det ville jeg definitivt gjort. Særlig dersom jeg visste at politiet hadde gjort nye funn. Da ville jeg samarbeidet for enhver pris, for å få innsikt i hva dette dreide seg om og få mulighet til å forsvare meg mot det. Om jeg altså visste at jeg var uskyldig. Jeg ville også oppfordret alle som kjente meg til å samarbeide 100% med etterforskningen.
Citera
2020-11-04, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Ja, det ville jeg definitivt gjort. Særlig dersom jeg visste at politiet hadde gjort nye funn. Da ville jeg samarbeidet for enhver pris, for å få innsikt i hva dette dreide seg om og få mulighet til å forsvare meg mot det. Om jeg altså visste at jeg var uskyldig. Jeg ville også oppfordret alle som kjente meg til å samarbeide 100% med etterforskningen.

Skinnhelligheten har altså ingen pris. Men det koster deg ikke en kalori å kalle uskyldige mennesker drapsmenn og det verste av andre benevnelser? Pussig at du ikke er like moralsk høyaktig i alt du gjør!
Citera
2020-11-04, 14:26
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
TH er ikke dum og det er heller ikke advokaten hans. Håper de saksøker den norske stat herfra til evigheten om denne saken en dag får sin etterlengtede løsning og familien får en grav å gå til.
En drapssiktet har nok ikke krav på erstatning dersom siktelsen blir henlagt grunnet bevisets stilling. Slik fungerer ikke rettsstaten. Om man derimot blir dømt og det senere blir avdekket justismord, det er en helt annen sak. Kanskje noen med juridisk kompetanse vet mer om dette?
Citera
2020-11-04, 14:33
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Skinnhelligheten har altså ingen pris. Men det koster deg ikke en kalori å kalle uskyldige mennesker drapsmenn og det verste av andre benevnelser? Pussig at du ikke er like moralsk høyaktig i alt du gjør!
Hvis du har et problem med ytringsfrihet på dette anonyme forumet, så må du nesten ta det med Flashback direkte. Jeg har ingen koblinger til TH, AE eller familien på noe vis, og deltar i diskusjonen fordi jeg har en lokal tilhørighet og en generell interesse i kriminalsaker.

Jeg vil hevde at jeg forholder meg mer til faktaopplysninger, og mindre til føleri enn svært mange andre debattanter her. Jeg kan ikke huske at jeg har kalt TH en drapsmann, men det er et faktum at han er drapssiktet. Derfor spekulerer jeg, som andre, i hvilken rolle han kan ha hatt i forsvinningen.

Jeg skjønner at dette faller deg tungt for brystet, og at det er vanskelige tider for familien har jeg full forståelse for. Men når det gjelder beskyldninger og personangrep så synes jeg du går meg en høy gang. Du må gjerne være uenig.
Citera
2020-11-04, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Hvis du har et problem med ytringsfrihet på dette anonyme forumet, så må du nesten ta det med Flashback direkte. Jeg har ingen koblinger til TH, AE eller familien på noe vis, og deltar i diskusjonen fordi jeg har en lokal tilhørighet og en generell interesse i kriminalsaker.

Jeg vil hevde at jeg forholder meg mer til faktaopplysninger, og mindre til føleri enn svært mange andre debattanter her. Jeg kan ikke huske at jeg har kalt TH en drapsmann, men det er et faktum at han er drapssiktet. Derfor spekulerer jeg, som andre, i hvilken rolle han kan ha hatt i forsvinningen.

Jeg skjønner at dette faller deg tungt for brystet, og at det er vanskelige tider for familien har jeg full forståelse for. Men når det gjelder beskyldninger og personangrep så synes jeg du går meg en høy gang. Du må gjerne være uenig.

Du får forsøke å sette deg i hans sko da: hva hadde du selv syntes om du måtte lese de tingene du har skrevet her inne om deg selv? Og hva hadde du følt om du var uskyldig?

Jeg har ingen bindinger og jeg er nok vesentlig mer interessert i krim enn hva du er, jeg vil kalle de fleste av "dere" sensasjonsjegere med en fascinasjon for sladder. Jeg spiser min egen hatt om TH er skyldig og da skal jeg enkelt innrømme at jeg tok feil, men jeg ser slettes ikke det dere ser. Gledelig nok er det et knippe oppegående debattanter som er enige med meg, kvalitet over kvantitet.
Citera
2020-11-04, 14:42
Medlem
Citat:
Du får forsøke å sette deg i hans sko da: hva hadde du selv syntes om du måtte lese de tingene du har skrevet her inne om deg selv? Og hva hadde du følt om du var uskyldig?

Jeg har ingen bindinger og jeg er nok vesentlig mer interessert i krim enn hva du er, jeg vil kalle de fleste av "dere" sensasjonsjegere med en fascinasjon for sladder. Jeg spiser min egen hatt om TH er skyldig og da skal jeg enkelt innrømme at jeg tok feil, men jeg ser slettes ikke det dere ser. Gledelig nok er det et knippe oppegående debattanter som er enige med meg, kvalitet over kvantitet.

Verken TH eller familien lese hva som skrives her.
Citera
2020-11-04, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsBulldog
"Det er ikke som dere tror", uttalte S.H

Det "vanlige" ved konedrap er at kvinnen vil forlate mannen, mannen takler ikke å bli forlatt og dreper henne i stedet. Det trengs ikke noe motiv utover det, at hun truer med å forlate han.

Hva var det SH mente med dette hintet sitt.

At det var motsatt? På en måte.

Citera
2020-11-04, 15:01
Medlem
Minnimuss avatar
En ting som har vært lite diskutert her de siste dagene, er den delen av NRK intervjuet som omhandlet ektepakten. TH fikk lite kritiske spørsmål fra intervjueren, men vi som seere fikk likevel ny og viktig innsikt.

Vi vet nå at det var frykt for skilsmisse som ledet til at TH endret ektepakten til sin fordel. Vi har hans egne ord for at dette var det bakenforliggende motivet. Han avskar AE fra alle verdier i fall hun skulle velge å gå. Hva fikk henne til å gå med på dette?

Det har tidligere vært spekulasjoner i forumet om at han kan hatt andre motiv, for eksempel at virksomheten gikk dårlig og at det var nødvendig å stille huset tilgjengelig for belåning etc. Jeg har ment at det var ulogisk, hvis det var så vanskelige tider burde tvert om huset stått i AEs navn for å sikre det. Den ballen kan vi nå legge død.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in