Citat:
Ursprungligen postat av
sankmark
Jag skulle utan vidare anse SE som gm om jag kom fram till det. Har inga som helst lojaliteter åt något håll eller prestiger som måste försvaras. Jag följer den substans och fakta vi har. Framförallt följer jag tidiga förhör. Rimlighet och sannolikhet slår fantasier och "hittepå" varje dag. Därför anser jag SE vara det vittne han är och ingenting annat.
Nej du följer bara tidiga förhör när det passar din tes.
Du säger ju t.ex att LL friar SE som GM därför att han flera år efter mordet säger sig ha sett honom på platsen kort efter mordet.
Trots att samme LL i april-86 på en direkt fråga inte hade något som helst minne av att ha sett SE på platsen.
Det är verkligen cherrypicking.
Sedan så menar du ju att för att kunna vara mördaren måsta man ha blivit utpekad av något vittne,
Hur det nu skulle gå till när ingen (förutom möjligen LP sett mördarens ansikte??
Du hänger också upp dig på åldern återigen INGEN har sett mördarens ansikte då är det i princip omöjligt att uppskatta en persons ålder.
Då får man se till hur denna person rör sig t.ex och ja ser du hur SE rör sig i Rapportinslaget han springer som en 40åring uppskattningsvis.
Jag håller med om att tidiga förhör är klart mer trovärdiga och det gläder mig att du också anser det trots ditt tjat om LL ¨.Läser man tidiga förhör så finns det absolut inget som friar SE .Snarare så kan man misstänka att hans egen berättelse inte riktigt går ihop,
Fakta är att vi inte vet så mycket mer än att SE stämplade ut kl 23.19.Därefter hade han ett kortare samtal med väktarna.
Sedan vet vi inte mycket mer.
Förutom att SE med 99% sannolikhet har ljugit om sina förehavanden på mordplatsen,
När det gäller substans så säger jag som jag brukar det finns sannolikt inget annat spår med samma substans och bäring som just SE-spåret.
Jag tolkar din desperata kamp för att hitta bevis för SEs oskuld som att det finns mycket prestige i detta för dig,
Ditt cherrypickande med LLs sena utpekande av SE som ett mordplatsvittne trots att tidiga förhör som du säger dig utgå från helt motsäger det.