2020-11-03, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vart är GW? När live saknas och bästa Bengt-Birger gör ett förträffligt jobb som vår krigskorrespondent vid frontlinjen så hoppas jag han också går dit nån dag.

Han må röra till det på detaljer men han har en förmåga att pinpointa det han ser med härlig ironi. Han var i sitt esse mot Rönnbäck ang mordet på LH i Blomberg.
Kallade henne den juridiskt sett helt osannolika. 😂

Aha. Tack. Låter som om det kan bli nåt i genre true crime?

Gud vet. Snubben har varit inblandad i Lyxfällan så det kan bli vad som helst.
Citera
2020-11-03, 12:40
Medlem
Citat:
Hängde han upp attackerna på att det kulminerar i förhållande till vad som sker i rätten?
Det kan ju skönjas ett mönster där hon blir mer offensiv i sin krigsföring.
Ja precis, t.ex. det att han innan bodelningen(tror jag det var) blev hotad och senare misshandlad samma dag som den avklarades.
Citat:
Aaa, en podd. Den kanske blir intressant (vad det nu är?).

Vilken kvinnlig ÅK?
Är de två då det är stort mål (el två) likt JM.
Jag vet tyvärr inte vad hon heter men det ska väl gå att hitta i någon artikel antar jag. Det är bara hon som ställt frågor idag och ska fortsätta efter lunch 13:30.
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Toppen med sammanfattningen där. Tack! Sånt här kan man ju inte bara hitta på så man får hoppas att det väger tungt i rätten. Att hon verkar trovärdig alltså.
Ömer fortsatte rita streckgubbar och KL var rätt lugn eller?
Ömer slutade använda pennan efter pausen och ja, Karin har varit lugn och fortsatt anteckna mycket. Det var bara en kortare stund då hon, som igår, satt med armarna i kors och höjde ögonbrynen åt CF’s ord, det gällde då att Karin flyttade in hos CF under några dagar då de möttes med T3.

Det glömde jag skriva innan men CF beskrev det lite som att de var on hold i väntan på att T3 skulle höra av sig och sent en kväll stormar Samuel in i lägenheten och säger att de tre måste dra nu nu nu för att möta T3. De möttes då på något mörkt ställe och Karin ska ha haft en lite kaxig uppsyn mot T3’s entourage som gömde sig i faggorna. Hon sa något i stil med ”Hörni grabbar ni behöver inte gömma er, jag ser er”.
Citera
2020-11-03, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Birger
Ja precis, t.ex. det att han innan bodelningen(tror jag det var) blev hotad och senare misshandlad samma dag som den avklarades.

Jag vet tyvärr inte vad hon heter men det ska väl gå att hitta i någon artikel antar jag. Det är bara hon som ställt frågor idag och ska fortsätta efter lunch 13:30.

Ömer slutade använda pennan efter pausen och ja, Karin har varit lugn och fortsatt anteckna mycket. Det var bara en kortare stund då hon, som igår, satt med armarna i kors och höjde ögonbrynen åt CF’s ord, det gällde då att Karin flyttade in hos CF under några dagar då de möttes med T3.

Det glömde jag skriva innan men CF beskrev det lite som att de var on hold i väntan på att T3 skulle höra av sig och sent en kväll stormar Samuel in i lägenheten och säger att de tre måste dra nu nu nu för att möta T3. De möttes då på något mörkt ställe och Karin ska ha haft en lite kaxig uppsyn mot T3’s entourage som gömde sig i faggorna. Hon sa något i stil med ”Hörni grabbar ni behöver inte gömma er, jag ser er”.

Verkligen 🎩 av för dig och din fantastiska rapportering! Guldstjärna också till dig !
Citera
2020-11-03, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Rabbit Hole är en podd från New York Times. Låter för bra för att vara sant om de har någon på plats.

Men finns nåt gäng i Sthlm med samma namn som pysslar med detta så det kanske utmynnar i nåt lajbans vart det lider:

Verksamhetsbeskrivning
Mediaproduktion, journalistik, författa böcker, kläddesign och produktion såsom podcastsproduktioner, reklamfilmer, drama, dokumentärer och filmmanus.

Eller så ska de bara trycka upp lite tuffa t-shirts med KL motiv till alla hennes beundrare där ute...

New York Times. Att du ens tror på det själv!

Det är en podd vid namn Spotify Dok. Du kan lyssna på första fallet redan nu. Kidnappad.

Kidnappad, handlar om en författare P*r G*nnar E*vander, En till hälften skönlitteratur podd. Podden, A rabbit hole är i stort sett en podd som är där för att skriva en saga åt er.

New York Times.
Citera
2020-11-03, 13:04
Medlem
develis avatar
Citat:

Ok, tack. Eller skjuten då tåget nådde ändstation i HD om lägenheten...

Eller stalkad i kubik då han separerade. Till Långvind och får en flaska i huvudet och hamnar i arresten anklagad för våldtäkt så barnen får beskriva vad som eg hänt...

Eller stalkad till hans lägenhet där hon bits..

Eller stalkad till Turkiet när skilsmässan gått igenom och hon leker servitris.

Eller... Eller...
Typ.

Ja, det låter logiskt att de delar upp när det är så stort. Kolla om det står nånstans vad hon heter. För media har tagit semester och du får jobba som vikarie gratis. Nån artikel är inte att förvänta. 😂
Senast redigerad av develi 2020-11-03 kl. 13:11.
Citera
2020-11-03, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
New York Times. Att du ens tror på det själv!

Det är en podd vid namn Spotify Dok. Du kan lyssna på första fallet redan nu. Kidnappad.

Kidnappad, handlar om en författare P*r G*nnar E*vander, En till hälften skönlitteratur podd. Podden, A rabbit hole är i stort sett en podd som är där för att skriva en saga åt er.

New York Times.

Du tror på riktigt jag trodde de var på plats? NYT - du hugger på allt du, ha ha ha!

Låter inte jättespännande men det halvfiktiva är ju verkligen något för dig!
Senast redigerad av Avel 2020-11-03 kl. 13:21.
Citera
2020-11-03, 13:24
Medlem
Citat:
Såg bild på försvarsadvokaten Petra Eklund och det var inte hon så uteslutningsmetoden fick det bli.

Nämen man tackar man tackar! Jag gör ett till försök idag iaf och sen får jag se hur det blir kommande dagar, några fler borde jag väl ha tid till.

Så du vet alltså inte vem som är vem i förhandlingen. Då blir det svårt att veta vem du citerar. Och är det åklagare eller försvar för brukligt är att man är en åklagare.

Apropå bohaget i lägenheten så är det fortfarande 6 miljoner som KL inte fick ta del av.
Citera
2020-11-03, 13:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Vilken härligt resonlig och objektiv korrespodant flashback har på plats i rättsalen.
Men herre gud. Väx upp. Har du inte annat än gnäll att komma med nån gång?

Fjanten Browser leker likaväl prussiluska. Om inte rapporteringen eller ordval duger så stäng ner tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Så du vet alltså inte vem som är vem i förhandlingen. Då blir det svårt att veta vem du citerar. Och är det åklagare eller försvar för brukligt är att man är en åklagare.

Apropå bohaget i lägenheten så är det fortfarande 6 miljoner som KL inte fick ta del av.
Det var förfärligt så du oroas över pengar hon inte har rätt till.

Om du köper ut din partner (betvivlar att du ens får nån) och bouppdelning är klar så kan du väl inte kräva mer sen?
Tror du att det är nåt öppet köp?

Om HOL bott kvar hade du heller inte haft nåt att bekymra dig över. Troligen med stigande värde till ditt förtret.

Fatta att det är klart, ända upp i HD.
Senast redigerad av develi 2020-11-03 kl. 14:02.
Citera
2020-11-03, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser

Men vad ska KL göra med alla miljonerna - handla i kiosken på Hinseberg?

Den här lägenheten verkar vara viktigare för dig än för KL så som du kämpar här.

Hur skulle det gå till? De skulle samäga trots skilda sedan flera år och sen skjuter hon honom för att göra lite bra stålar 2019-2020 och på så sätt inkassera 6 milj?

Eller i din drömvärld så skulle KL som är utan jobb och inkomst lösa ut HOL med miljoner och dessutom ha lån? Känner inte till hennes kreditvärdighet men det låter lite ansträngt om hon samtidigt inte har vårdnaden om barnen och ska betala underhåll och hundmat och några hundringar om dan på krogen SAMT ersätta alla torpeder hon kontrakterar.
Senast redigerad av Avel 2020-11-03 kl. 14:02.
Citera
2020-11-03, 14:02
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Du tror alltså att Expressen publicerat namnet på HOL utan hans medgivande kl 09.22 den 6/9 2019.

Som du ser i artikeln du hänvisar till kaan man se att den är uppdaterad 16.19 och att namnet HOL smygs in lite varstans. Självklart har HOL gett sin tillåtelse till publicering högst troligt innan han ens satte sig i ambulansen.

Tidpunkten har jag inte koll på men att de gjort det utan hans medgivande, ja.
Alla kontakter HOL haft i anslutning till mordförsöket finns med i FUP, inga samtal med journalister eller ens sin advokatbyrå finns noterat.
Citera
2020-11-03, 14:14
Medlem
Citat:
Men herre gud. Väx upp. Har du inte annat än gnäll att komma med nån gång?

Fjanten Browser leker likaväl prussiluska. Om inte rapporteringen eller ordval duger så stäng ner tråden.

Det var förfärligt så du oroas över pengar hon inte har rätt till.

Om du köper ut din partner (betvivlar att du ens får nån) och bouppdelning är klar så kan du väl inte kräva mer sen?
Tror du att det är nåt öppet köp?

Om HOL bott kvar hade du heller inte haft nåt att bekymra dig över. Troligen med stigande värde till ditt förtret.

Fatta att det är klart, ända upp i HD.

Nu är du lite hård mot dem. Tänk på att de har förlorat sin bästaste suparkompis till häktet.

Den som fattat nåt här är ju att det inte är lägenheten KL inte kan skiljas från utan HOL.
Det måste varit jobbigt för alla hennes älskare att ständigt höra tjatet om hennes älskade HOL som aldrig ringer det där samtalet till henne som hon pratar om i förhör. Att han äntligen tagit tag i sig själv.

”Ja hej det är HOL. Jag har tagit tag i mitt liv nu. Våldtäkten av barnen och det där skottet... jag menar knivhuggningen i Sarajevo och allt annat var bara lite på skoj. Ska du med på hockeyträningen och mysa med S*ture? Pussa Ester från mig. Har du nåt bra vintips till middag? Vi ska äta tacos.”
Citera
2020-11-03, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Tidpunkten har jag inte koll på men att de gjort det utan hans medgivande, ja.
Alla kontakter HOL haft i anslutning till mordförsöket finns med i FUP, inga samtal med journalister eller ens sin advokatbyrå finns noterat.

Snälla du, allt finns inte med i Fupet. Att du inte hittar ett samtal mellan expressen och HOL i FUP innebär inte att Expressen 09.22 den 6/9 2019 outat "advokaten" på eget bevåg.

Bara att gå till denna trådens början så ser du att FB-nickena sitter och gissar vem advokaten är.

Expressen gick inte ut med vem han var, efter HOLs godkännande publicerade expressen vem advokaten var och artikeln uppdaterades med namn.

HOL outade KL också innan han skuttade in i ambulans till alla som ville höra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in