Citat:
Hennes problem med ökat alkoholintag börjar på middagar (antar det menas bjudning) efter att hennes far fått diagnos Alzheimer runt 2008. (FUP mordförsök) Det samma står via Expressen:
"En person som funnits i kvinnans närhet i flera år beskriver hur han med oro noterade kvinnans förfall vid privata tillställningar. Han säger att han till slut undvek att komma i kvinnans väg av rädsla för vad han skulle kunna bli indragen i.'
KL var mycket tight med sin far eftersom mamman åker utomlands då hon är liten.
Här "försvinner" pappan successivt in i sin egen värld via sjukdomen.
En förlust i sig.
Drickandet eskalerar och hennes mor uttrycker oro 2011. Föräldrarna avlider med drygt ett halvårs mellanrum 2012.
Återigen en förlust/separation.
Senare samma år, i ett försök att få henne att inse sin problematik och med ledning av en alkoholterapeut, samlas KLs vänner, HOL och andra, men hon vägrar medverka och han upplever att hon hamnar i ett sorts hämndläge.
Här verkar inte KL se omtanken, de hamnar i fiendeläger. En barndomsvän sen många år klipper hon kontakten med.
Det är samma år som hon skär HOL med en kökskniv i bröstet i lgh.
Han beskriver även en resa i dec till Vietnam som mindre rolig, oklart vad.
Hon är uppenbart våldsam.
Hon är inte mottaglig för förändring, noll självinsikt i förhållande till att kunna ta ansvar och drickandet eskalerar.
Han flyttar till egen lgh på sommaren 2013, i augusti följer hon som sagt efter HOL, vägrar lämna hans lgh. Hon får avhysas via polis och lobbas. Hon lämnar barnen, då 9 och 11 år, ensamma och instängda.
Separation. Igen.
Sen kommer skilsmässan och hon gör inte annat än stalkar HOL fram till dagens kulminering med åtal.
Summa summarum ser jag mönster som kan tangera separationsångest, jag ser händelser som kan leda till depression, om obehandlat.
Som kan leda till pseudomedicinering. Som kan ge missbruk.
... som dock inte står på egna ben i förhållande till det hon uppvisar och gör - det är nåt mer - men som jag ser som en möjlig väg fram till vad som ses idag.
Hon nämner i ett annat FUP bak i tiden att hon vägrar medicinering mot bland annat depression. Den förpackningen lämnar hon till sin husläkare och spyr galla enligt sedvanligt mönster på HOL.
Senast redigerad av develi 2020-10-11 kl. 18:40.
Senast redigerad av develi 2020-10-11 kl. 18:40.