Citat:
Ursprungligen postat av
MrBarnaby
Så länge det inte finns någon rimligare förklaring till det faktum att väktarna på Skandia är de enda som sett SE mellan 23.19 och 23.40 än att han är GM, så är han GM i mina ögon. Ibland måste man gå på vad som kan vara rimligt.
Finns det någon uppgift på att två män sprungit in i gränden? Många har sett man nummer 1 (GM) kl 23.21.30, ingen har sett man nummer 2 några minuter senare. Vad är din förklaring till den här märkliga omständigheten?
Ja, vi har olika krav på "bevis" och att se på vad som är rimligt..
Självfallet räcker det INTE med att förklara honom som GM enbart för att ingen har sett honom vid mordplatsen. Det är en villfarelse att tro att alla minns alla på en mordplats.
Motargumentet har då varit allt SE påstår sig företagit och att detta borde ha uppmärksammats...
Jag sträcker mig till att vittnet SE troligen skarvar lite grann, men någon lögn kan jag inte med säkerhet beslå honom för.
Några av vittnena fick explicit frågan om de sett honom, några av dessa fick även se en bild på honom(Glantz och Hage). Och nej ingen
minns om de sett honom. (Vilket inte behöver betyda att ingen har sett honom)
Hans uppgifter om mordplatsen efter skotten är det som visar på att han sannolikt varit på platsen just efter skotten. Dessa uppgifter är för många att förklara bort med en GM som flyr och sedan dyker upp på Skandia. Gissningar och lögner utan dess like.
Nej, det finns ingen uppgift som jag ser det på att fler än GM sprungit in i gränden. (Jag bortser alltså från LLs förhör den 27 april)
Det finns uppgifter om att piketpoliserna springer in i gränden, men det finns ingen uppgift om att Ingvar Windén springer in gränden. Nu kanske han ljuger också, men i annat fall visar det just på alla luckor vi har av händelserna vid mordplatsen, så...
Det är också en villfarelse att tro att vi har alla uppgifter om vad som hänt eller sagts på mordplatsen.
Vi vet faktiskt inte om någon sett honom eller inte, endast att de som tillfrågats inte säger sig ha sett honom.