Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Bör vi fortsätta med globalism?
Ja, varför sluta med ett vinnande recept!?
25,40%
16 röster
Nej, dags för nationalism igen, omväxling förnöjer!
74,60%
47 röster
2020-11-03, 06:08
  #205
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Förstår inte vad du menar. Globalismen ökar handeln och samarbetet länderna emellan. Och kulturer utplånas dom ett led i det.

Som jag ser det talar det mesta för ökad globalisering det kommande århundradet.
I t.ex Sverige har det skett ett medvetet utplånande av svensk kultur. Det har många på Flashback skrivit om. Det sker för att underlätta ett maktövertagande av EU. Det skall man motverka.

Däremot är handel och samförstånd mellan länder bra. Det behöver inte leda till kulturutplåning.
Citera
2020-11-03, 06:18
  #206
Medlem
Sinestros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det är viktigt att definiera vilka aspekter av globalisering man avser.

När man kritiserar globalisering menar man ofta att länder kontrolleras utifrån. Jag gör i alla fall det. Jag menar att för att svenskar skall acceptera att Sverige styrs från Bryssel så måste landet kastas i kaos och konflikt med t.ex feminism, massinvandring etc

Samma trams som alltid om att det är Bryssel som tvingat på Sverige feminism och massinvandring, när det i själva verket är Sverige själv som håller på med sådant där skit i mycket högre utsträckning än något annat land i världen (med möjligt undantag för USAs kuststäder).

Citat:
Däremot är handel och samarbete mellan länder bra. Globaliseringen förstör tyvärr detta. För att försöka skapa stöd för diktatorerna så sprids bilden av att andra länder "är ute efter oss" och försämrar möjlighet till samarbete. Globalisering med centralt styre gör bara att länder tilldelas olika uppgifter men annars blir alltmer lika och inte får så mycket egna idéer att byta med. Skillnader i kultur utplånas.

Skapa stöd för diktatorerna? NWO vill absolut inte ha några frifräsare till diktatorer. Det är Trump som inspirerar diktatorer världen över, och därför är han också hatad av NWO. Och varför är det något negativt att allt blir lika? Hur ska vi annars kunna bygga en enhetlig värld om inte allt blir mer lika?

Människan befinner sig på ett oerhört primitivt stadium med en massa gränser som - på sikt - inte skulle behöva finnas. Det vore mycket mindre primitivt om vi kunde ta oss samman och samarbeta, centralstyra världen, utrota fattigdomen och utforska världsrymden.

Mot detta står du och dina likar. Du vill ha en massa arméer, en massa småriken, en massa kulturer med olika språk som knappt förstår varandra och därför lätt kommer i luven på varandra. Du skiter i världens fattiga. Jag vet knappt hur man kan bli mycket mer primitiv ska jag säga dig.
Citera
2020-11-03, 06:38
  #207
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Samma trams som alltid om att det är Bryssel som tvingat på Sverige feminism och massinvandring, när det i själva verket är Sverige själv som håller på med sådant där skit i mycket högre utsträckning än något annat land i världen (med möjligt undantag för USAs kuststäder).



Skapa stöd för diktatorerna? NWO vill absolut inte ha några frifräsare till diktatorer. Det är Trump som inspirerar diktatorer världen över, och därför är han också hatad av NWO. Och varför är det något negativt att allt blir lika? Hur ska vi annars kunna bygga en enhetlig värld om inte allt blir mer lika?

Människan befinner sig på ett oerhört primitivt stadium med en massa gränser som - på sikt - inte skulle behöva finnas. Det vore mycket mindre primitivt om vi kunde ta oss samman och samarbeta, centralstyra världen, utrota fattigdomen och utforska världsrymden.

Mot detta står du och dina likar. Du vill ha en massa arméer, en massa småriken, en massa kulturer med olika språk som knappt förstår varandra och därför lätt kommer i luven på varandra. Du skiter i världens fattiga. Jag vet knappt hur man kan bli mycket mer primitiv ska jag säga dig.
Svenska politiker kör massinvandring och feminism eftersom de står under press av tidningar och får fina jobb efter karriären om de följer agendan.

EU är de nya diktatorerna. De står under nätverkens inflytande.

Alla behöver inte vara lika. Alla vill inte vara lika. Det handlar om att respektera olikheter. Folk börjar bygga lokala initiativ. Det hotar den likhet globalisterna eftersträvar. Då sätter globalisterna in kaoset, feministerna, invandrarna, massövervakningen.

De som talar om upprustning är globalisterna. De försöker skrämma oss att andra är ute efter oss.

Du argumenterar för likhet och en värld. Se vad det tänkandet har gjort med Sverige.
Citera
2020-11-03, 06:40
  #208
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Samma trams som alltid om att det är Bryssel som tvingat på Sverige feminism och massinvandring, när det i själva verket är Sverige själv som håller på med sådant där skit i mycket högre utsträckning än något annat land i världen (med möjligt undantag för USAs kuststäder).



Skapa stöd för diktatorerna? NWO vill absolut inte ha några frifräsare till diktatorer. Det är Trump som inspirerar diktatorer världen över, och därför är han också hatad av NWO. Och varför är det något negativt att allt blir lika? Hur ska vi annars kunna bygga en enhetlig värld om inte allt blir mer lika?

Människan befinner sig på ett oerhört primitivt stadium med en massa gränser som - på sikt - inte skulle behöva finnas. Det vore mycket mindre primitivt om vi kunde ta oss samman och samarbeta, centralstyra världen, utrota fattigdomen och utforska världsrymden.

Mot detta står du och dina likar. Du vill ha en massa arméer, en massa småriken, en massa kulturer med olika språk som knappt förstår varandra och därför lätt kommer i luven på varandra. Du skiter i världens fattiga. Jag vet knappt hur man kan bli mycket mer primitiv ska jag säga dig.


När jag kritiserar globalism så är jag fortfarande medveten av att vi bor på en planet, som inspirerar varandra. Så jag vill ta globalismen och göra den till svensk. Jag ska ge dig exempel: Tänkt dig att svensk startar en sushi-restaurang i Stockholm. Eller att en japan börjar lyssna på Träd, gräs och stenar i Tokyo. Det är en sund globalism. Den är redan här genom internet.
Citera
2020-11-03, 06:51
  #209
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ouzuo
Trump har visat att du har fel, Ungern har visat att du har fel. Men ärligt talat skulle jag hellre dra ned rejält med levnadsstandard om det innebar att jag slapp leva med våldtäkts-apor och och utsugare av Svensk kultur. Jag tror ni förstår vilka jag syftar på.

Varken Trump eller Ungern har visat på något alls när det gäller globalism.
Ungern har minskat sin export något de senaste åren och bibehållit sin import, alltså blivit mer beroende av övriga världen än tidigare och inte blivit mer självständigt.
Deras Immigration har dessutom ökat de senaste 3 åren.

landet har blivit mer auktoritärt men har verkligen inte minskat sin "globalisering".

USA har också ökat sin negativa handelsbalans, DVS de har ökat mängden import i förhållande till sin export. Alltså blivit mer beroende av övriga världen, inte mindre.
De har även fortsatt att öka sin immigration.
Under Trump har de även minskat mängden deporteringar.

USA har alltså inte på något sätt minskat sin "globalisering".

När det gäller isolering, ultranationalism och antiglobalisering för nationer så finns det inte ett enda framgångsrikt historiskt exempel.
Kolla runt i världen så ser du hur det går för länder som isolerar sig eller blir isolerade av andra.
Det finns en orsak till att man använder isolering och embargon som straff, nämligen det att det allvarligt skadar de drabbade länderna.

I historian har det alltid varit de länderna som varit mest öppna för handel och utbyta av idéer och kulturer som lyckats.
Citera
2020-11-03, 06:55
  #210
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
...
I historian har det alltid varit de länderna som varit mest öppna för handel och utbyta av idéer och kulturer som lyckats.
Det håller säkert många med om, jag med.

Men de länder som låter sig styras av andra går under.
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-11-03 kl. 06:58.
Citera
2020-11-03, 06:58
  #211
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2

I historian har det alltid varit de länderna som varit mest öppna för handel och utbyta av idéer och kulturer som lyckats.

Du har väldigt många fel, men efterssom du sammanfattade det så fint på slutet så blir det lätt att ge dig ett snabbt svar innan jag ska dra till jobbet: Indianerna i Amerika klarade sig jättebra tack vare att de var så öppna för handel och utbyte vill jag minnas. De fick några filtar bland annat, sitter nu i läger.
Citera
2020-11-03, 07:22
  #212
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
I t.ex Sverige har det skett ett medvetet utplånande av svensk kultur. Det har många på Flashback skrivit om. Det sker för att underlätta ett maktövertagande av EU. Det skall man motverka.

Däremot är handel och samförstånd mellan länder bra. Det behöver inte leda till kulturutplåning.

Kulturutplåning underlättar handel. Det är därför större bolag och EU vill ha en homogen värld utan kulturer. Dessutom blir det då enklare att påverka människorna med marknadsföring eftersom du då inte behöver anpassa budskapet efter kulturella skillnader.
Citera
2020-11-03, 07:37
  #213
Medlem
Den dör ut under trumps 2nd term.
Den begravs och kommer tillbaka under antikristus 7 år.
Citera
2020-11-03, 07:39
  #214
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Kulturutplåning underlättar handel. Det är därför större bolag och EU vill ha en homogen värld utan kulturer. Dessutom blir det då enklare att påverka människorna med marknadsföring eftersom du då inte behöver anpassa budskapet efter kulturella skillnader.
Men det är inte utbyte av varor på ett sätt som gynnar de länder som byter varorna.

Globaliseringen handlar om att multinationella tar kontrollen över regeringarna. De vill slå sönder gränser och skapa konflikt så att nationella initiativ hålls nere. Regeringarna skall försvagas av inre konflikter.

(Ukraina blev Sovjets kornbod. Undrar vad Sverige får i order att producera om EU vinner totalseger. (Jordbruket har EU slagit sönder så kapitalt att de måste skicka 30% av budgeten till en näring som utgör 1% av produktionen.))
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-11-03 kl. 07:44.
Citera
2020-11-03, 07:40
  #215
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Kulturutplåning underlättar handel. Det är därför större bolag och EU vill ha en homogen värld utan kulturer. Dessutom blir det då enklare att påverka människorna med marknadsföring eftersom du då inte behöver anpassa budskapet efter kulturella skillnader.
De eftersträvar inte heller total homogenitet. De eftersträvar konflikter i befolkningen, gärna mellan etniciteter.
Citera
2020-11-03, 08:10
  #216
Medlem
Sinestros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Svenska politiker kör massinvandring och feminism eftersom de står under press av tidningar och får fina jobb efter karriären om de följer agendan.

Svenska politiker är framröstade av svenska folket som antingen vill ha det som det är, eller är för dumma att förstå vad de röstar på. Oavsett så är Sverige ett politiskt skämt som inte på något vis klarar av att styra sig själv. Jag rekommenderar därför att EU helt tar över styret över den lilla provinsen Sverige och dess bondebefolkning.

Citat:
EU är de nya diktatorerna. De står under nätverkens inflytande.

Du uttrycker dig lustigt men om du menar att EU är en byggkloss i det globala projektet så har du rätt. Gott så.

Citat:
Alla behöver inte vara lika. Alla vill inte vara lika. Det handlar om att respektera olikheter.


Nej det handlar om ren Darwinism. Det handlar om att anpassa sig till sin tids villkor eller krossas under "the wheel of progress".

Citat:
Folk börjar bygga lokala initiativ. Det hotar den likhet globalisterna eftersträvar. Då sätter globalisterna in kaoset, feministerna, invandrarna, massövervakningen.

Vilka lokala initiativ är det du pratar om stenåldersman?

Citat:
De som talar om upprustning är globalisterna. De försöker skrämma oss att andra är ute efter oss.

Du menar att vi kan avrusta, röka knarkladdad fredspipa och dansa nakna i månljuset för det finns inga fiender och Sverige behöver inget försvar?
Hade jag varit Putin hade jag för längesedan tagit Gotland bara för att lära de dumma svenne bananerna som ständigt lägger näsan blöt en läxa för gott. Sen hade jag skickat ut en varning om att nästa gång blir det Stockholm. Och ni kan inte göra ett jävla dugg åt det era jävla feminister.

Citat:
Du argumenterar för likhet och en värld. Se vad det tänkandet har gjort med Sverige.

Nej, se vad Sverige har gjort med Sverige. Ett sådant land med en sådan befolkning behöver såväl en övervakare som en god man.
__________________
Senast redigerad av Sinestro 2020-11-03 kl. 08:13.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback