2020-11-02, 18:53
Medlem
Brazillionaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terror-Ister-Band
Aaaah nej!!! Vilket jatteproblem!!! Va fan....

Det verkar vara samma spänning dock, så det är inte som att köpa något från USA där man måste ha en gigantisk och dyr omvandlare.
Citera
2020-11-02, 19:09
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brazillionaire
Ja, kollar man på historiska lanseringar så saknar de flesta konsoler bra launchspel. Nintendo har varit undantaget, då de alltid sett till att ha minst ett bra launchspel. PS2, som är världens mest sålda tvspelskonsol, hade inte några "måste ha" spel för än ett år efter lanseringen. Här är lanseringsspelen till PS2 i Europa:

Att någon konsol skulle få fem bra spel på lanseringsdagen kommer aldrig hända. Inte ens om de varit färdiga för lansering hade man gjort så, då de hade konkurrerat med varandra för mycket.

Ja, både Sony och Microsoft är vid detta laget väldigt bra på att tillverka hårdvara utan problem. Det har egentligen bara varit en enda generation (sjunde generationen) där många hade problem med sina konsoler.

Allt är individuellt om vilka spel man gillar men SSX och tekken tag tournament är fortfarande två av mina favoritspel någonsin. Och när kom Grand Turismo 3 till ps2"?
Citera
2020-11-02, 19:48
Medlem
Citat:
Det verkar vara samma spänning dock, så det är inte som att köpa något från USA där man måste ha en gigantisk och dyr omvandlare.

Det måste varit längesedan. Nu är det vanligt med PSU som automatiskt växlar 100 till 240.
Citera
2020-11-02, 20:01
Medlem
Terror-Ister-Bands avatar
Citat:

Men snalla, sitter du pa nagot alderdomshem och narmar dig 95+??
Citera
2020-11-02, 20:14
Medlem
Brazillionaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svindelmannen
Det måste varit längesedan. Nu är det vanligt med PSU som automatiskt växlar 100 till 240.

Dem säljer sådana fortfarande i alla fall, men ja, det verkar som PS5 klarar alla strömnät.
Citera
2020-11-02, 20:18
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Dem säljer sådana fortfarande i alla fall, men ja, det verkar som PS5 klarar alla strömnät.

De senaste 2/3 generationerna har väl klarat 100-240 volt enda man behövt gör är byta strömsladden en sådan kostar typ 10-40 kr.
Citera
2020-11-02, 20:24
Medlem
Brazillionaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
De senaste 2/3 generationerna har väl klarat 100-240 volt enda man behövt gör är byta strömsladden en sådan kostar typ 10-40 kr.

Det är bra, jag har själv funderat på att köpa en konsol i utlandet för att få den billigare.
Citera
2020-11-02, 21:40
Medlem
Citat:
Kan ge dig Vastmanland, fick kora bil en bit ifran STHLM.

https://www.elgiganten.se/cms/playstation-5/playstation-5-ps5-slapps-19-november-2020/
Citera
2020-11-02, 21:43
Medlem
Citat:
Jag har besokt ett antal Elgiganten pa mindre orter, en utav dem skulle fa in 60 ex. for forsaljning utan bokning. Blev mer eller mindre lovad ett ex. om jag ar dar vid oppning, kommer att hanga pa laset.

Då har Elgiganten kommit ut med att dom INTE kommer att ha några konsoler i butik

https://www.elgiganten.se/cms/playstation-5/playstation-5-ps5-slapps-19-november-2020/
Citera
2020-11-03, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ragnar24
Då har Elgiganten kommit ut med att dom INTE kommer att ha några konsoler i butik

Vi far se.
Citera
2020-11-03, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ragnar24

Du snackar i nattmossan.
Citera
2020-11-03, 05:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGaudot1981
Nu i helgen gjorde jag slag i saken och köpte ett PS5 på eBay från UK. Betalade 1800 SEK mer än vad det skulle kosta i Sverige men då får jag konsolen på releasedagen (eller några dagar senare) och kan njuta av Demon Souls och Godfall - är sjukt hajpad för båda dessa spel!

Dessutom - i brinnande pandemi är det skönt att ha en grymt bra spelkonsol hemma .

Hur vet du att denna scalper får konsolen och inte bara tar dina pengar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in