Ja, kollar man på historiska lanseringar så saknar de flesta konsoler bra launchspel. Nintendo har varit undantaget, då de alltid sett till att ha minst ett bra launchspel. PS2, som är världens mest sålda tvspelskonsol, hade inte några "måste ha" spel för än ett år efter lanseringen. Här är lanseringsspelen till PS2 i Europa:
Aqua Aqua
Dynasty Warriors 2
Fantavision
FIFA 2001
Gradius III and IV
Jikkyou World Soccer 2000
NHL 2001
Orphen: Scion of Society
Ready 2 Rumble Boxing: Round 2
Ridge Racer V
Silent Scope
Smuggler's Run
SSX
Tekken Tag Tournament
TimeSplitters
Wild Wild Racing
Att någon konsol skulle få fem bra spel på lanseringsdagen kommer aldrig hända. Inte ens om de varit färdiga för lansering hade man gjort så, då de hade konkurrerat med varandra för mycket.
Ja, både Sony och Microsoft är vid detta laget väldigt bra på att tillverka hårdvara utan problem. Det har egentligen bara varit en enda generation (sjunde generationen) där många hade problem med sina konsoler.
Allt är individuellt om vilka spel man gillar men SSX och tekken tag tournament är fortfarande två av mina favoritspel någonsin. Och när kom Grand Turismo 3 till ps2"?
Jag har besokt ett antal Elgiganten pa mindre orter, en utav dem skulle fa in 60 ex. for forsaljning utan bokning. Blev mer eller mindre lovad ett ex. om jag ar dar vid oppning, kommer att hanga pa laset.
Då har Elgiganten kommit ut med att dom INTE kommer att ha några konsoler i butik
Nu i helgen gjorde jag slag i saken och köpte ett PS5 på eBay från UK. Betalade 1800 SEK mer än vad det skulle kosta i Sverige men då får jag konsolen på releasedagen (eller några dagar senare) och kan njuta av Demon Souls och Godfall - är sjukt hajpad för båda dessa spel!
Dessutom - i brinnande pandemi är det skönt att ha en grymt bra spelkonsol hemma .
Hur vet du att denna scalper får konsolen och inte bara tar dina pengar?