2020-11-02, 15:37
Medlem
AliPizzerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rippedapart
Hej, ursäkta om detta tagits upp redan men undrar iallafall.

Jag förbokade ett exemplar i början av året men kommer inte få tilldelning förrän efter jul, hur kommer det se ut i butikerna? Kommer det finnas att köpa hos elektronikkedjor eller är alla redan tingade med tanke på antalet förbeställningar?
Skulle tro att de skulle finnas i elektronikkedjor eftersom... Tja, vi är Sverige, inte USA. Man vet aldrig dock. Folk verkar ha otroligt höga förväntningar det här året.
Citera
2020-11-02, 15:39
Medlem
AliPizzerians avatar
Någon annan här som är lite orolig för hur lanseringen kommer att se ut? Kommer det finnas buggar, hårdvarufel, etc? Är det verkligen värt det att förboka konsolen (om den inte är fullbokad överallt)?
Citera
2020-11-02, 15:39
Medlem
Matsu-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AliPizzerian
Är jag den enda som seriöst tycker att det fortfarande är lite för tidigt att släppa nya konsoler nu i 2020? Personligen tycker jag att det vi har just nu, Xbox One och PS4 är bra som det är. De känns lite "för moderna" för att redan bytas ut, tycker jag... Dock kanske jag tycker så här för att jag inte skaffade PS4 förrän 2017.

7 år är en bra livslängd så det går knappast att klaga på något där.
Citera
2020-11-02, 15:55
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AliPizzerian
Är jag den enda som seriöst tycker att det fortfarande är lite för tidigt att släppa nya konsoler nu i 2020? Personligen tycker jag att det vi har just nu, Xbox One och PS4 är bra som det är. De känns lite "för moderna" för att redan bytas ut, tycker jag... Dock kanske jag tycker så här för att jag inte skaffade PS4 förrän 2017.
7 år är väldigt långt för en generation, så nej där håller jag inte med. Innan PS4/Xbox One så var en generation ungefär 4-5 år innan det var dags för nästa.
Citera
2020-11-02, 16:01
Medlem
AliPizzerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
7 år är väldigt långt för en generation, så nej där håller jag inte med. Innan PS4/Xbox One så var en generation ungefär 4-5 år innan det var dags för nästa.
Så borde 7 år vara den nya standarden, liksom?
Citera
2020-11-02, 16:06
Medlem
Citat:
https://imgur.com/a/9Iq6Bdq

Har världens vitaste tv-bänk och vägg, så kommer sticka ut hur som helst
Det var mer spraymålningen jag tänker kring, huruvida det är ett smart sätt att måla om saker eller om det blir skitfult i texturen, oavsett färg.
Jag anser att du ska måla om den. I värsta fall får du köpa en ny konsol.
Citera
2020-11-02, 16:06
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ja du, bra fråga. Mest för att få den lite personlig, men som du säger passar det nog faktiskt bäst med originalfärgerna! Det blir nog så.

Finns redan skina att köpa är nog ett bättre alt än att kladda runt med sprayfärg.
Citera
2020-11-02, 16:36
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
https://imgur.com/a/9Iq6Bdq

Har världens vitaste tv-bänk och vägg, så kommer sticka ut hur som helst
Det var mer spraymålningen jag tänker kring, huruvida det är ett smart sätt att måla om saker eller om det blir skitfult i texturen, oavsett färg.
Om det finns ganska matt färg så kan det nog se hyfsat ut till skillnad från skins som brukar vara glansiga ...Det kan passa med schackrutigt, citrongul eller någon mörk färg som skimmrar.
Citera
2020-11-02, 17:10
Medlem
Dan88s avatar
Riktig nice funktion: "Select Your Favorite Mode from the PS5 Home Screen. Fortnite supports PS5’s Activities, starting with the ability to go straight into the Battle Royale Lobby with either Solo, Duos, or Squads selected."

https://www.epicgames.com/fortnite/en-US/news/day-1-ready-fortnite-arrives-next-week-on-xbox-series-x-s-and-ps5

Tänk er i tex NBA2K att kunna gå direkt till Neighbourhood/MyPark direkt från PS5s meny eller i CoD direkt in i en Team Deathmatch lobby istället för att gå igenom spelets intro.
Citera
2020-11-02, 17:13
Medlem
Brazillionaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGaudot1981
Nu i helgen gjorde jag slag i saken och köpte ett PS5 på eBay från UK. Betalade 1800 SEK mer än vad det skulle kosta i Sverige men då får jag konsolen på releasedagen (eller några dagar senare) och kan njuta av Demon Souls och Godfall - är sjukt hajpad för båda dessa spel!

Dessutom - i brinnande pandemi är det skönt att ha en grymt bra spelkonsol hemma .

Har du köpt strömadapter? Storbritannien har väl andra eluttag?
Citera
2020-11-02, 18:40
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brazillionaire
Har man inte en sådan kabel hemma så kan man köpa för 30 kr https://www.biltema.se/kontor---teknik/datortillbehor/datorkablar/stromkablar/apparatkabel-2000044538
Citera
2020-11-02, 18:47
Medlem
Terror-Ister-Bands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brazillionaire

Aaaah nej!!! Vilket jatteproblem!!! Va fan....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in