2020-10-22, 07:30
Medlem
Kongruensbojds avatar
Jag funderar redan på hur framtidens PS5 Pro eller PS Five kommer att se ut. PS4 var stor, klumpig och ful medan PS4 Pro och Slim var smärta och fina.

Tycker PS5 är hiskelig rent ut sagt. Vad säger folk i allmänhet om formgivningen Sony valt?
Citera
2020-10-22, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Jag funderar redan på hur framtidens PS5 Pro eller PS Five kommer att se ut. PS4 var stor, klumpig och ful medan PS4 Pro och Slim var smärta och fina.

Tycker PS5 är hiskelig rent ut sagt. Vad säger folk i allmänhet om formgivningen Sony valt?

Nu ska man ju ta Effie Karabudas rätt dåliga speljournalistik med en nypa salt kanske, men enligt någon artikel hon skrev var femman tvungen att ha storleken den har pga fläktarna. Så frågan är om den går att göra så mycket mindre.
Citera
2020-10-22, 09:51
Medlem
Brazillionaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jourlistan
Nu ska man ju ta Effie Karabudas rätt dåliga speljournalistik med en nypa salt kanske, men enligt någon artikel hon skrev var femman tvungen att ha storleken den har pga fläktarna. Så frågan är om den går att göra så mycket mindre.

De minskar ju litografiprocessen till en mindre för eller senare. Playstation 5 har 7 nanometers chip. I den nya iPhone som släpps nu denna månaden sitter där ett 5 nanometer chip, alltså cirka 70 % av storleken på transistorer som PS5. Det är ju där all värmeutveckling sker, så om det hade släppts en PS5 med 5 nanometer chip så hade fläktsystemet inte behöva vara så stort. Här är en framtida gissning från wikipedia (man får ta det med en nypa salt) angående när varje storlek kommer komma:

7 nm – 2018
5 nm – 2020
Future
3 nm – ~2022
2 nm – ~2023

Normalt sätt så släpper Sony en Slim version 3 år efter originalet (detta gjordes med PS3 och PS4), och då har de alltså säkerligen möjlighet att satsa på antingen 5 nm eller till och med 3 nm. Även om en slimversion inte kommer just år 2023 så bör den komma åtminstone år 2024.
Citera
2020-10-22, 10:50
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd

Beror på vem du frågar...

Sony fanboys: Den snyggaste konsolen som någonsin skapats på denna planet
Objektiva människor med sans och balans: Anskrämligt ful
Citera
2020-10-22, 11:14
Medlem
Brazillionaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Beror på vem du frågar...

Sony fanboys: Den snyggaste konsolen som någonsin skapats på denna planet
Objektiva människor med sans och balans: Anskrämligt ful

Var hamnar jag då som tyckte Sonys dev kit var sanslöst fult och var helt emot en konsol med sådan layout (ett V i mitten av en liggande låda), för att sedan tycka PS5 såg extremt bra ut? Faktum är att det enda jag inte gillar med PS5s design är att svart och vitt är tråkigt färgschema. Jag har heller knappt gillat någon av Sonys tidigare design trots att jag haft alla konsolerna. PS1 var extremt mycket fulare än N64, PS2 var tråkig, första PS3 var ganska snygg, PS4 var urtråkig.
Citera
2020-10-22, 18:25
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brazillionaire
Var hamnar jag då som tyckte Sonys dev kit var sanslöst fult och var helt emot en konsol med sådan layout (ett V i mitten av en liggande låda), för att sedan tycka PS5 såg extremt bra ut? Faktum är att det enda jag inte gillar med PS5s design är att svart och vitt är tråkigt färgschema. Jag har heller knappt gillat någon av Sonys tidigare design trots att jag haft alla konsolerna. PS1 var extremt mycket fulare än N64, PS2 var tråkig, första PS3 var ganska snygg, PS4 var urtråkig.
Då hamnar du bland Sony fanboysen.

Citera
2020-10-22, 20:20
Medlem
Personligen tycker jag det är ett stort plus att konsolen är vit. Hade helst sett att den svarta mitten delen också är vit men borde ju gå att fixa med dekaler.

Storleken borde inte vara något bekymmer hemma hos mig.
Jag har 2 rum som jag kommer skifta mellan så den kommer stå upp i ena rummet och ligga i det andra över perioder.

Jag beställde även en xbox series x då jag aldrig ägt en xbox tidigare så det finns en hel del att gå genom där, på 360 bland annat typ 70kr per skiva.
Citera
2020-10-22, 21:30
Medlem
Brazillionaires avatar
Citat:

Om det nu är så att konsolen rent objektivt är ful, hur kommer det sig att Sony byggde den med sådant utseende? Då borde det ju inte finnas en enda person inom Sony som tyckte den såg bra ut.
Citera
2020-10-25, 11:23
Medlem
Lekus avatar
Hur ska man bära sig åt för att köpa konsolen i butik? Behöver man stå och vänta redan på natten? Hur såg det ut när PS4 släpptes?
Citera
2020-10-25, 11:32
Medlem
Terror-Ister-Bands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leku
Hur ska man bära sig åt för att köpa konsolen i butik? Behöver man stå och vänta redan på natten? Hur såg det ut när PS4 släpptes?

Jag har besokt ett antal Elgiganten pa mindre orter, en utav dem skulle fa in 60 ex. for forsaljning utan bokning. Blev mer eller mindre lovad ett ex. om jag ar dar vid oppning, kommer att hanga pa laset.
Citera
2020-10-26, 00:51
Medlem
Matsu-sans avatar
Citat:

Det är vi väl alla annars skulle vi inte sitta här inne.
Citera
2020-10-26, 00:53
Medlem
Matsu-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burken89
Eller om man är en riktig gamer så vet man redan att Ps med deras utbud är överlägset. De absolut bästa spelen släpps till Ps och det har det alltid gjort. Rockstar lovade microsoft ensamma rättigheter till GTA IV. Det höll inte då Rockstar märkte väldigt fort att Ps säljer bra mycket mer.

Bara det faktum att ett spel som Spider Man kom exklusivt till PS säger rätt så mycket. Det är ändå ett spel med väldigt stor franchise som borde släppts på alla konsoler men SONY visar var skåpet ska stå som vanligt.

PS= iPhone
Xbox= Samsung

Tvärtom PS= Samsung
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in