Citat:
Så du tror att USA kommer att gå in i en ny Gyllene Era. 4 års elände över snart ? Ändå litet oroad av att Bradley effekten kan slå till. Trump har ju som bekant(https://www.forbes.com/sites/chuckjo...g-past-obamas/)
lånat enorma summor för att kunna sänka skatter. Detta i en period då ekonomin faktiskt gått bra.
Alla inser ju att det är skämmigt att rösta på Trump, en rasist en kvinnoförnedrande tölp och en notorisk lögnhals. Men i ett land där Mammon är den gud som styr kan folk lockas av ofinansierade skattesänkningar, oavsett om det kommer kosta framtida generationer eller inte.
Kan tänka mig att folk ljuger om att de av rent egoistiska skäl röstar på Trump. Bara att hoppas att folket verkligen röstar i massor för då åker Trump!
Även om Trump förlorar så kommer han att förhala till max, det blir säkert ett antal vändor i domstol.
lånat enorma summor för att kunna sänka skatter. Detta i en period då ekonomin faktiskt gått bra.
Alla inser ju att det är skämmigt att rösta på Trump, en rasist en kvinnoförnedrande tölp och en notorisk lögnhals. Men i ett land där Mammon är den gud som styr kan folk lockas av ofinansierade skattesänkningar, oavsett om det kommer kosta framtida generationer eller inte.
Kan tänka mig att folk ljuger om att de av rent egoistiska skäl röstar på Trump. Bara att hoppas att folket verkligen röstar i massor för då åker Trump!
Även om Trump förlorar så kommer han att förhala till max, det blir säkert ett antal vändor i domstol.
Yeah, right!
Efter Demokraternas härjningar med the Russia Hoax och Quid pro Quo-cirkusen kommer attackerna från Republikanerna att vara skoningslösa. Och det är verkligen inte så att det saknas ammunition som du vet. Lägg därtill att USA är hyperpolariserat redan idag.
Det här säger jag inte för att jag är någon Trump-anhängare - det lär bli stökigt även om han vinner - jag säger det utifrån en hyfsat objektiv analys av situationen. De som tror att USA med Biden som president på något sätt skulle kunna vrida klockan tillbaka och att USA då återtar den position de havt de senaste decennierna före Trump vill jag påstå är mer än lovligt naiva.