2020-11-02, 18:24
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladmums
4 års elände över snart ? Ändå litet oroad av att Bradley effekten kan slå till. Trump har ju som bekant(https://www.forbes.com/sites/chuckjo...g-past-obamas/)
lånat enorma summor för att kunna sänka skatter. Detta i en period då ekonomin faktiskt gått bra.

Alla inser ju att det är skämmigt att rösta på Trump, en rasist en kvinnoförnedrande tölp och en notorisk lögnhals. Men i ett land där Mammon är den gud som styr kan folk lockas av ofinansierade skattesänkningar, oavsett om det kommer kosta framtida generationer eller inte.

Kan tänka mig att folk ljuger om att de av rent egoistiska skäl röstar på Trump. Bara att hoppas att folket verkligen röstar i massor för då åker Trump!

Även om Trump förlorar så kommer han att förhala till max, det blir säkert ett antal vändor i domstol.
Så du tror att USA kommer att gå in i en ny Gyllene Era.

Yeah, right!

Efter Demokraternas härjningar med the Russia Hoax och Quid pro Quo-cirkusen kommer attackerna från Republikanerna att vara skoningslösa. Och det är verkligen inte så att det saknas ammunition som du vet. Lägg därtill att USA är hyperpolariserat redan idag.

Det här säger jag inte för att jag är någon Trump-anhängare - det lär bli stökigt även om han vinner - jag säger det utifrån en hyfsat objektiv analys av situationen. De som tror att USA med Biden som president på något sätt skulle kunna vrida klockan tillbaka och att USA då återtar den position de havt de senaste decennierna före Trump vill jag påstå är mer än lovligt naiva.
2020-11-02, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Dina bedömningar är dessvärre baserade på känslor och därför bör du förberededa dig mentalt för en shock.

Om man tror att Trump vinner, vad baserar man då det på?
2020-11-02, 18:25
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Dina bedömningar är dessvärre baserade på känslor och därför bör du förberededa dig mentalt för en shock.

Tror det blir många som kommer få läggas in om Trump vinner valet igen. Blir lite som tjuren Ferdinand och matadoren.

Så hur planerar ni att göra nu under valet. Vara vaken hela natten, eller blir det ett semivalvaka , titta in lite på småtimmarna, för att sen vakna upp och förbereda sig på en ny dag?.

Jag misstänker starkt att vem som än vinner kommer det bli ett jädrans liv och fuskanklagelser hit och it. Kommer nog bli väldigt stökigt.

Nancy förbereder nog med Schiff en ny Impeachment, denna gång för att Trump fick ett par strumpor av Kina 1989.

Men taggad är man vilket som.
2020-11-02, 18:26
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre

Runt kl 1
natten till onsdag börjar intressanta resultat strömma in. Det brukar börja med Florida.
Om man är sugen på en spännande valvaka vill säga.
Annars är det bara att sova gott och kolla om det är klart när man vaknar.

Floridas resultat kan komma redan 12-00-12-30 natt mot onsdag svensk tid.
2020-11-02, 18:27
Medlem
Som tidigare nämnts ökade Rasmussen Reports Trumps approval-siffra till 52% i den sista utredningen och man höll kvar vid 48% disapproval. Två dagar sedan låg det på 51% approval.

Under dessa två dagar har strongly approval ökat från 39% till 41% medan strongly disapproval ligger kvar på 41% båda dagarna.

Det är hela tiden en rörelse uppåt för Trump, den är kanske inte stark men den bör beaktas och ni måste betänka att det fortfarande är lång tid kvar. Hela dagen i morgon för racet i vallokalerna sker ju natten---tisdag--onsdag såvida inte China-Joes milis blockerar ingångarna.
2020-11-02, 18:27
Medlem
JustZlatans avatar
För Trumps eget bästa är det bra om han förlorar. Om han sitter i 4 år till kommer han vara hatad av många så länge han lever och även efter sin död. Nu har han bara suttit en mandatperiod och är inte alls så hatad som han kommer vara om han sitter två mandatperioder. Jämförbart med Richard Nixon till exempel.

Och ja Trump kommer förlora, han har ingen chans att vinna. Ska erkänna att det kommer bli skönt med en normal president.
2020-11-02, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekonomi3
Om man tror att Trump vinner, vad baserar man då det på?

Polls som inte är rena beställningsjobb.

Trump som har 125.000 på sina kampanjmöten vs Biden som har 250.

Responsen som visar sig på nätet.

De tidiga tecken att svarta amerikaner skiter i att rösta.

Suburban women som kommer tillbaka.

Late undecided som 75% går till Trump.

80% vet nu om att Biden hade korrupta affärer ihop med Kina.

Trump är sittande president.
2020-11-02, 18:32
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Trump kan vägra erkänna valresultatet.

https://www.dn.se/varlden/sa-kan-tru...-han-forlorar/
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/s...a-stjala-valet
https://www.expressen.se/nyheter/sa-...elt-forklarat/
2020-11-02, 18:32
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Har lyssnat på ett komplett Rally med Biden. Sammanfattning vad Biden säger, från hans egna mun och inte min översättning:
  1. Trump krigar
  2. Trump har splittat USA
  3. Trump har orsakat att jobben försvinner
  4. Det är dags att vi tar tillbaka våran demokrati
  5. Trump är en lögnare
  6. Trump är rasist
  7. Trump har orsakat massdöd
  8. Jag tänker inte förbjuda fracking
  9. Jag tänker inte höja era skatter
  10. Jag tänker sänka skatter
  11. Jag tänker göra er sjukvård billigare
  12. Jag tänker skapa jobb

Nu till min kritik.
Varför röstade han för invadera Irak, Libyen och Syrien?
Varför röstade han för Obamacare?
Varför röstade han för NAFTA?
Varför röstade han för segregationen på 70-talet? (Bussa negrerna till vita skolor)
Varför röstade han för "Crime Bill" vilket orsakade att många svarta åkte in i fängelse för lite droger?
Varför försökte han banta ned Medicare? (USA's sjukvårdssystem för äldre)
2020-11-02, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Formellt är det inget som hindrar honom att försöka.
Har man förlorat med fördelen att vara sittande president torde utsikterna för come back nästföljande val vara minimala. Han skulle troligen ha små chanser att ens komma ifråga i GOP:s primärval.
2020-11-02, 18:34
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
För Trumps eget bästa är det bra om han förlorar. Om han sitter i 4 år till kommer han vara hatad av många så länge han lever och även efter sin död. Nu har han bara suttit en mandatperiod och är inte alls så hatad som han kommer vara om han sitter två mandatperioder. Jämförbart med Richard Nixon till exempel.

Och ja Trump kommer förlora, han har ingen chans att vinna. Ska erkänna att det kommer bli skönt med en normal president.

Nej. Låt oss säga att Trump gör 4 år till och efter dessa 4 år så kommer ingen bryr sig om han.
Titta på Bush. Han var USA's mest hatade man. Även John McCain var mest hatade 2008. Men ändå så satt/satte dom och gullade med Ellen DeGenerous i liberal TV-soffa.

Tro mig. Allt är bara ett spel. Så länge du är inget hot, så är du accepterad.
2020-11-02, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan

Kan du tala om vad Trump gjort som är dåligt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in