2020-11-02, 10:08
Medlem
VG med ny artikkel om saken etter NRK-intervjuet med TH:
TH stilte i TV-intervju: Ingen planer om nye politiavhør

Det bekrefter 70-åringens forsvarer, advokat SH, til VG mandag morgen.

– Jeg vil ikke tro det, men jeg vil ikke råde ham til å gjøre det. Vi har ikke snakket om det på lenge, sier SH.
VG stiller spørsmål om hvorfor TH ikke stiller til avhør:
– Hva er årsaken til dette?

– Det er det mange som spør om, men jeg ønsker ikke å si noe mer enn det jeg har sagt tidligere, svarer forsvareren.

Politiet har uttalt at de har gjort relevante funn i straffesaken etter pågripelsen av TH i slutten av april og at de har flere og nye temaer som de ønsker 70-åringens forklaring på.

– Hvorfor vil han heller ikke svare på politiets spørsmål om nye temaer?

– Det er det samme som jeg svarte tidligere, svarer SH.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/yRRK4J/tom-hagen-stilte-i-tv-intervju-ingen-planer-om-nye-politiavhoer
Senast redigerad av Jayce 2020-11-02 kl. 10:12.
Citera
2020-11-02, 10:08
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
TH er nok klar over at han ikke er en god skuespiller, og han turte ikke gi en appell direkte til "kidnapperne". Den ville virket hul og falsk - og avslørende for han.

En slik appell har jo vært etterlyst fra han i lang tid, så han og SH visste dette ville være forventet av journalisten, men han valgte likevel ikke å øve det inn.
Jeg synes det er ufattelig at SH har gitt klarsignal til dette intervjuet, attpåtil på toårsdagen for drapet. En ting er risiko for å framstå skyldig, en annen ting er respekten for offeret. Den som er siktet for drapet påstår sin uskyld på riksdekkende media, men nekter å forklare seg for politiet. Ikke bra! Men jeg skjønner jo at det er et scoop for NRK.
Som NRK eksperten sier; et høyt spill.
Citera
2020-11-02, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Som i at den har blitt brukt i 40 år med mye slitasje. Nå skjønner vi hvorfor de pusset opp utsiden og ikke innsiden av huset. Det var der "nullet" skulle være.

Nei, "vI" skjønner ikke det. Du tror du har en forklaringen. "Nullet" skulle være inne. Hvor skulle TH være? Skulle han være ute? Eller var det slik at begge skulle være inne, og at begge synes standarden var grei nok?
Og, hvor tar du utrykket "nullet" fra? Var det ikke slik at uttrykket var utelatt i datterens brev? Er det om å gjøre å fylle tomrommet med det mest nedverdigende kallenavnet man greier å finne på?

Ingen i denne tråden vet det virkelig kallenavnet, men ved å bruke kallenavnet "nullet", oppnår man å stemple hele familien. Dette begynte som en gjettelek. Nå er dette blitt til et "faktum".

Min kommentar er ikke spesielt rettet mot deg. Jeg har lenge irritert meg over dette.
Jeg tror AEH var en oppegående dame. Med sine meningers mot. Jeg tror AEH ble verdsatt og respektert av TH, barna og resten av slekta. Hvorfor redusere henne til et null?
Hensikten er selvsagt å sverte hele familen.
Godt jobba!
Citera
2020-11-02, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Jeg synes det er ufattelig at SH har gitt klarsignal til dette intervjuet, attpåtil på toårsdagen for drapet. En ting er risiko for å framstå skyldig, en annen ting er respekten for offeret. Den som er siktet for drapet påstår sin uskyld på riksdekkende media, men nekter å forklare seg for politiet. Ikke bra! Men jeg skjønner jo at det er et scoop for NRK.
Som NRK eksperten sier; et høyt spill.
Når politiet uttaler de ikke har nok bevis til tiltale selv med en rekke forklaringer som ikke stemmer med faktiske funn kan han egentlig si hva han vil uten konsekvenser. Husket feil etc. Muligheten for nye funn i bolig er ikke sannsynlig når bolig er tilbakelevert. Bolig er endevendt. Vitneverdi går ned ettersom tiden går. Kun vitnesprekk og tekniske funn som ikke er satt i system vil endre saken. Evt at liket dukker opp og kan undersøkes for spor. Muligheten for tiltale er størst om han har medhjelpere som kan identifiseres, alibi mgm etc. Er overbevist om at th står bak, men er mer pessimistisk mht bevissituasjonen. Tror kanskje politiet ble usikker på beviskravet etter lagmannsrettens vurdering av varetektsfengslingen.
Citera
2020-11-02, 11:03
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Om TH är skyldig så är min teori:

AEH vill av x anledning skiljas, och hon kräver i den förbindelse en rimelig del av TH's formue.
TH vil inte gå med på skilsmässa och vil inte heller dela sin formue med AEH
AEH hotar då TH att avslöja mycket kompromitterende info om TH, till polisen? till media?.
TH beslutar att göra sig av med hotet altså AEH.
TH anlitar torped/torpeder till att utföra handlingen.
Torped/torpederna betalas sedan med de 10 millioner nkr som TH, i Maj 2020, betalar "kidnapparna".

Om TH är skyldig så har jag väldigt svårt att tro att han har anlitat någon utomstående som inte är en väldigt nära vän. Han begriper att man inte kan köpa lojalitet för pengar.

Jag tänker att den enda förklaringen till det hela är att det skett ett brott i hastigt mod och att TH tog itu med detta på egen hand. Han kan ha hunnit gömma kroppen, städa upp i huset, skaka liv i sina gamla kryptovalutakonton som var aktuella för ett halvår sedan, skriva trusselbrev och plantera ut vilseledande spår under de timmar fram tills att han ringde polisen. DET ENDA som stör den
tanken är de två telefonsamtalen där det sägs att en anställd samt sonen pratat med AEH.
Citera
2020-11-02, 11:05
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Når politiet uttaler de ikke har nok bevis til tiltale selv med en rekke forklaringer som ikke stemmer med faktiske funn kan han egentlig si hva han vil uten konsekvenser. Husket feil etc. Muligheten for nye funn i bolig er ikke sannsynlig når bolig er tilbakelevert. Bolig er endevendt. Vitneverdi går ned ettersom tiden går. Kun vitnesprekk og tekniske funn som ikke er satt i system vil endre saken. Evt at liket dukker opp og kan undersøkes for spor. Muligheten for tiltale er størst om han har medhjelpere som kan identifiseres, alibi mgm etc. Er overbevist om at th står bak, men er mer pessimistisk mht bevissituasjonen. Tror kanskje politiet ble usikker på beviskravet etter lagmannsrettens vurdering av varetektsfengslingen.
Gjennombrudd i kryptosporet er en annen ting som vil kunne reise sterke nok bevis. Selv uten lik.
Jeg vet ikke om TH står bak, men har så langt tiltro til at politiet gjør en god og omfattende jobb. De bruker mye ekstern ekspertise noe som er en god forsikring. Det virker som om TH har støttespillere som tyr til uvanlige metoder; som trusler mot vitner og tåkeleggingskampanjer i forumet her. Det taler ikke akkurat for uskyld.
Citera
2020-11-02, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Gjennombrudd i kryptosporet er en annen ting som vil kunne reise sterke nok bevis. Selv uten lik.
Det virker som om TH har støttespillere som tyr til uvanlige metoder; som trusler mot vitner og tåkeleggingskampanjer i forumet her. Det taler ikke akkurat for uskyld.

Seriøst? Hvilke trusler skal dette være og hvem er løpemennene i dette forumet? Alle som støtter han kanskje? At noen kan nedverdige seg selv til å skrive noe sånt.
Citera
2020-11-02, 11:19
Medlem
Citat:
Hvorfor var det så Sabla trangt der? Så jo ut som en gal person hadde vært interiørdesigner.

Dørlisten var nedslitt og sofaene var slitne og matchet ikke. Det var altfor mye møbler og virket nesten klaustrofobisk.

Dette avviker fra det du oppfatter som "pent".
Og nå har du kommentert en ovn.
Dette er et avvik fra det du mener er standard.
Det betyr ikke at at andre kan mene at dette er en helt grei møblering.

En av naboene mine har runda 90. Han sitter i en lenestol som er helt nedslitt. Barna ymter frempå, gang på gang, nå må du kjøpe en ny stol! Men gubben er ikke til å rikke.
Dette handler ikke om økonomi, gubben er en holden mann, og veldig raus.
Han har ved flere anledninger gitt gaver til borettslaget, blant annet et flott grill.
Citera
2020-11-02, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Dette avviker fra det du oppfatter som "pent".
Og nå har du kommentert en ovn.
Dette er et avvik fra det du mener er standard.
Det betyr ikke at at andre kan mene at dette er en helt grei møblering.

En av naboene mine har runda 90. Han sitter i en lenestol som er helt nedslitt. Barna ymter frempå, gang på gang, nå må du kjøpe en ny stol! Men gubben er ikke til å rikke.
Dette handler ikke om økonomi, gubben er en holden mann, og veldig raus.
Han har ved flere anledninger gitt gaver til borettslaget, blant annet et flott grill.

Slike påstander som bidrar til å mistenke at TT driver en organisert kampanje på forumet her
Citera
2020-11-02, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Det er den tidligere omtalte ovnen til kr 70 000,-.
En ovn til 70.000 som du ikke kan se inn i?
For meg ser den stein gammel ut.
Citera
2020-11-02, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Nei, "vI" skjønner ikke det. Du tror du har en forklaringen. "Nullet" skulle være inne. Hvor skulle TH være? Skulle han være ute? Eller var det slik at begge skulle være inne, og at begge synes standarden var grei nok?
Og, hvor tar du utrykket "nullet" fra? Var det ikke slik at uttrykket var utelatt i datterens brev? Er det om å gjøre å fylle tomrommet med det mest nedverdigende kallenavnet man greier å finne på?

Ingen i denne tråden vet det virkelig kallenavnet, men ved å bruke kallenavnet "nullet", oppnår man å stemple hele familien. Dette begynte som en gjettelek. Nå er dette blitt til et "faktum".

Min kommentar er ikke spesielt rettet mot deg. Jeg har lenge irritert meg over dette.
Jeg tror AEH var en oppegående dame. Med sine meningers mot. Jeg tror AEH ble verdsatt og respektert av TH, barna og resten av slekta. Hvorfor redusere henne til et null?
Hensikten er selvsagt å sverte hele familen.
Godt jobba!

TH hadde aldri vært der han er i dag uten AEH, og hun har også vært limet i en familie med flere barn som alle virker å ha et godt forhold til begge foreldrene. Og i videoen kan man enkelt se hvor mye hun betød for han.
Citera
2020-11-02, 11:25
Medlem
Citat:
En ovn til 70.000 som du ikke kan se inn i?
For meg ser den stein gammel ut.

De har nok betalt mer, det er en helt fantastisk ovn som jeg veldig gjerne skulle hatt selv. Varmer opp huset gjør den også.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in