Citat:
Ursprungligen postat av
LH07
TH sier den lå på feil side av bordet. Hans logikk tilsier da at han umulig kan stå bak fordi han vet hvilken side telefonen skal ligge. Tøft regime i familien. Ingen utenforstående kidnappere har vært på ferde i sv. Det er helt sikkert.
Telefonen lå på et bord der den pleide å ligge, men på en side av bordet der AE ikke brukte å legge den. Hva er mest sannsynlig av disse alternativene?:
1) Hvis TH eller noen andre i nær familie er medskyldige, og de ønsket å få det til å se ut som at det var fremmede GM, tenker jeg at det ville vært logisk å legge AEs mobil på et helt annet sted enn på det bordet (f.eks på et helt annet rom enn det rommet der det bordet er).
2) Hvis GM ikke er TH eller noen i nær familie, og GM ønsket å mistenkeliggjøre TH/nær familie, ville det være logisk av GM å legge AEs mobil på rett bord. Hvor AEs mobil brukte å ligge, kan GM eventuelt ha fått greie på ved å overvåke huset i S4 eller ved å besøke huset (som "dørselger" eller som håndtverker på befaring el.l.).
3) Noen vil kanskje foreslå det alternativet at TH eller nær familie er medskyldige og at den/de ved en feiltakelse la AEs mobil på det bordet. Det høres usannsynlig ut for meg at en slik tabbe kan ha skjedd i en forbrytelse som var planlagt i lang tid.
Jeg synes at 2) høres sannsynlig ut, og at det er usannsynlig at 1) TH/nær familie er medskyldige og 3) er usannsynlig.