2020-11-02, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Han forklarer helt i starten at han gjennomsøkte først 2. etasje, deretter kjelleren, så garasjen før han kom inn igjen i entreen. Altså ventet med 1. etasje til sist. Valpen ble funnet innestengt på et rom i 1. etg har vi lest tidligere. Rart at ikke den bjeffet da han kom inn første gang. Tv stuen er døren rett til venstre i entreen.
Takk! :-) Rett til venstre rett etter der den røde stolen står? Er det denne stuen som har vindu mot baksiden av huset, og som vi kan se TH gjennom vinduet i i begynnelsen av videoen?
Citera
2020-11-02, 01:24
Medlem
JahLoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
mener du han ha tatt henne med i bagasjerommet til jobb, mens bilen som kom ryddet opp åstedet og sendte sms og ringte.
Hvis det var det jeg hade ment, så är det slik jeg hade skrevet det ja, men nå skrev jeg ikke det uten jag syntes bare det var veldig merkelig måte å si det på, men vem vet, det du skriver er fortsatt fullt mulig, det fordi han vil gi seg selv et alibi, hvis nå AEH blir funnet og de kan se sånn ca når hun döde..

men som z-z-z sier;

Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg fikk et annet inntrykk av det han sa her: " ...når vi..når jeg dro".
Min tolkning er at han kanskje skulle til å si "når vi ønsket hverandre en fin dag før jeg dro til Futurum" eller "når vi tok avskjed før jeg dro til Futurum" eller "når vi ga hverandre en klem (eller et kyss) før jeg dro". Jeg tenker at det (understrekede) kan ha blitt vanskelig å si (fordi det var vondt å tenke på at han etter denne avskjeden ikke har sett sin kone igjen) i intervjuet og at han derfor forkortet og omformulerte setningen.

Fullt mulig, men det kan også väre slik jeg oppfatter det. Vi oppfatter intervjuet hans på mange forskjellige måter og alt går at diskuteres selfölgelig, men syns og at det er rart, at han ikke sier noe om det du påstår, at han holdt på og si ditt(det du opppfattet), men sa datt(så som jeg oppfattet det). Men om han nu vil få mer lys ifra seg, så er det en veldig rar måte og si det på, og om det nu var slik, at han faktiskt er uskyldig til dette og ikke har noe med dette og gjöre (vilket vi defakto ikke vet noe om), så skjönner jeg heller ikke hvorfor han stiller opp på en intervju, som bare gir flere spörsmål enn svar..
Citera
2020-11-02, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Hva tenker dere om at han ikke fant valpen innestengt i tv stuen før han gjennomsøkte 2. etasje, kjelleren og garasjen?
Og at han ikke så konvolutten på den røde stolen rett fram i hallen før han hadde passert den minst to ganger?
Nevner han valpen i det hele tatt i intervjuet? At han ikke så konvolutten tenker jeg er logisk fordi det han egentlig lette etter var kona. Da han ikke fant henne, begynte hjernen å registrere andre ting, som konvolutten som lå på stolen. Ikke spesielt merkelig synes jeg.
Senast redigerad av univers123 2020-11-02 kl. 01:28.
Citera
2020-11-02, 01:27
Medlem
JahLoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Hvorfor var det så Sabla trangt der? Så jo ut som en gal person hadde vært interiørdesigner.

Dørlisten var nedslitt og sofaene var slitne og matchet ikke. Det var altfor mye møbler og virket nesten klaustrofobisk.

Dörlisten er det fullt mulig at politiet har tatt med som en eller annen bevis i saken, kanskje de funnet blod eller lignende? Det vet vi ikke, men ja det såg jäävli trangt ut å bo der haha..
Citera
2020-11-02, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Nevner han valpen i det hele tatt i intervjuet? At han ikke så konvolutten tenker jeg er logisk fordi det han egentlig lette etter var kona. Da han ikke fant henne, begynte hjernen å registrere andre ting, som konvolutten som lå på stolen. Ikke spesielt merkelig synes jeg.
Man kan selv gjette hvorfor han ikke nevnte valpen i intervjuet.

Han må argumentere for at valpen ikke bjeffet og hvorfor han ikke hørte Lisbeths telefon.
Citera
2020-11-02, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JahLove
Dörlisten er det fullt mulig at politiet har tatt med som en eller annen bevis i saken, kanskje de funnet blod eller lignende? Det vet vi ikke, men ja det såg jäävli trangt ut å bo der haha..
Jeg husker ikke. En venn som så intervjuet sa bare at dørlisten var totalt utslitt/nedslitt.

Glad noen er enige med meg om interiøret. Syke saker for en fyr med 2 milliarder kroner.
Citera
2020-11-02, 01:31
Medlem
JahLoves avatar
Citat:
Jeg husker ikke. En venn som så intervjuet sa bare at dørlisten var totalt utslitt/nedslitt.

Mener du nedslitt som i revet ned, eller nedslitt som i at den suttet i mange år uten å blitt byttet ut eller fått ett strök maling eller siste tiden?
Citera
2020-11-02, 01:34
Medlem
Citat:
Man kan selv gjette hvorfor han ikke nevnte valpen i intervjuet.

Han må argumentere for at valpen ikke bjeffet og hvorfor han ikke hørte Lisbeths telefon.
Mener å ha lest at han hørte piping fra valpen og da fant den innestengt i tv-stua. Som med konvolutten, ble han mer oppmerksom på andre ting da han ikke fant kona. Først da registrerte han lyden fra valpen.
Citera
2020-11-02, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JahLove
Mener du nedslitt som i revet ned, eller nedslitt som i at den suttet i mange år uten å blitt byttet ut eller fått ett strök maling eller siste tiden?
Som i at den har blitt brukt i 40 år med mye slitasje. Nå skjønner vi hvorfor de pusset opp utsiden og ikke innsiden av huset. Det var der "nullet" skulle være.
Citera
2020-11-02, 01:37
Medlem
JahLoves avatar
Citat:
Som i at den har blitt brukt i 40 år med mye slitasje. Nå skjønner vi hvorfor de pusset opp utsiden og ikke innsiden av huset. Det var der "nullet" skulle være.

oija okej, jeg tolket det som at den var revet ned. Men ja, det er som TH selv sier, "Vi er gamle mennesker..."
Citera
2020-11-02, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Mener å ha lest at han hørte piping fra valpen og da fant den innestengt i tv-stua. Som med konvolutten, ble han mer oppmerksom på andre ting da han ikke fant kona. Først da registrerte han lyden fra valpen.
Hvor lang tid tar det før han finner valpen? Her har nok aktoratet en bedre sak enn Holden. Jeg husker ikke alle detaljene, men tidslinjen inne i huset taler ikke i hans favør. Noen annen får supplere.
Citera
2020-11-02, 01:45
Medlem
2.37-2.45: "Så dro jeg ca kl 9 på jobb. Og L*sbeth satt og leste sitt, og hun satt i den stolen der da jeg dro på jobb når vi ... (der gjør TH en bevegelse med hånden mot ansiktet/pannen som for meg ser ut som et vanlig hilsetegn som man gir hverandre når man tar avskjed, før han fortsetter setningen) når jeg dro".
https://www.nrk.no/norge/hagen-barnas-bistandsadvokat_-de-synes-det-var-pa-tide-a-stille-opp-i-media-1.15224750

Jeg er ganske sikker på at "når vi..." sammen med det TH som viste med hånden og "når jeg dro" betyr noe slikt som "når vi tok avskjed når jeg dro".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in