2020-11-01, 18:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Jag kan räkna upp minst två stycken i min närhet som detta stämmer in på. Allt ska göras på deras sätt och är väldigt svår att samarbeta med och sådana människor finns i stort sätt på varje arbetsplats.Jag håller med dej om att det finns bara en person som har ett motiv och det är han som har kniven mot strupen.

Exakt så är det.
Jag brukar säga till min dotter när hon klagar på personer i sin omgivning att så är livet. Det finns alla möjliga personer på min arbetsplats och några är det svårt att samarbeta med. Det är bara att försöka göra det bästa av situationen och acceptera. Man går också olika ihop med olika personer. Det någon tycker är ett stort problem, tycker någon annan inte är det.

Hur som helst så är det inte så att andra börjar fundera i termer av att döda den här människan för hur de tycker hon är på jobbet. Jag blir också skeptisk till att en person redan några dagar efter att hon hittas mördad kan skriva i så negativa ordalag om en arbetskamrat som blivit mördad. Det säger nog mer om personen än Lena.

I det här fallet kollar man noga på arbetsplats, kyrkan, geocachingen och andra vänner.

Det är genomgående mgm som har stora problem med Lena. Så stora tycker han att de är att han tidigare ha mordhotat både henne och ett barn.

Ja, det är bara en som känner att det är kniven på strupen faktiskt.
Citera
2020-11-01, 19:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Lena smutskastar och skändar sig i brevet till Hanna.

Aktbilaga 164 It-protokoll Sid 1529 och 1530. 2015-04-13.

Hej Hanna! Du vet att Stefan och jag står varandra nära och gärna umgås. Vi har roligt men det betyder mer än så, för mig har han blivit en av mina närmaste och viktigare vänner och han säger det är ömsesidigt. Vi har ju varit ute i bland med Jerry och under våren har vi pratat om Sundsvall, alla tre har varir supertaggade. Stefan har varit ganska övertygad om att du inte skulle vilja åka eftersom du ofta väljer att vara hemma. Jag har glatt mig mycket åt resan, för mig vore det fantastiskt att komma iväg på något sånt med goda vänner som delar samma nöje. Det är inte ofta jag kan åka birt på vuxenaktiviteter efersom jag har barnen varannan vecka och har barnen jobbar den andra helgen och när jag är ledig jobbar de flesta -som idag på förmiddagen när jag ska jobba kväll. Saker som händer på barnhelg kan inte göras, men i vissa fall kan jag ordana så jag är ledig på jobbhelg vilket jag gjort här.

Når så Stefan upplyser om att han inte får åka för att jag ska med blir det ett hårt slag för mig. Jag ville verkligen. Sedan har den här veckan varit fruktansvärd. Att du har gått igenom hans telefon och läst vår konversation och därefter inte tillåter att han möter mig efter jobbet det typ enda kvällen på året jag inte har någon bil känns som en markering som betyder slutet på våra möjligheter att ha en relation närmare än den man har på gatan eller om man råkar på varandra på event. Som det är nu skulle det kännas väldigt märkligt att åka tillsammans allihop en helg och umgås på nåra håll. Jag dkulle känna mig påpassad och obekväm, inte veta vad jag ksn säga eller göra, som sjuttonde hjulet som egentligen inte har där att göra.

Jag säger inget till Stefan om att du hört av dig. Men du är såklart fri att berätta vad du vill. Stefan kommer att hata mig om han får veta att jag skrivit detta, kanske du med. Jag hatar ingen, är bara ledsen att inte kunnat träffa en vän. Men ibland krockar intressen och alla kan inte få vad de önskar, livet är inte som vi vill att det ska vara. Jag reser mig och går vidare, jag är van.

Jag löser min hemfärd från jobbet på ena eller andra sätter. Det som plågar mig svårast är det faktum att han inte får göra det som skulle vara en struntsak för honom och en stor hjälp för mig. Jag vet inte om du och jag skulle vinna något på att prata. Det är ju egentligen inte din och min relation. Men vad vi gör och säger påverkar uppenbarligen varandra mycket. Det kanske vore bra att träffas? Vet verkligen inte. Om du har en åsikt om det lyssnar jag gärna på den.

Det låter kanske hårt det jag nu har berättat. Vill inte krossa dig. Vill ändå att du ska veta att det du gör får stora konsekvenser, det är höga krav du ställer på Stefan. Jag vet inte hur mycket du förstår hur mycket han gör ständigt, både praktiskt och socialt, för att du ska ha det så bra som möjligt. Planerar och ser till att ha reservlösingar till hands, viker sig bubbel. Han är ju en plåtman som biter ihop tills han stupar, men alla har rn gräns. Jag hoppas han håller det är hsn värd.

Till sist vill jag säga att jag ändå tacksam att du frågade. Jag tror inte du vill något illa och det gör definitivt inte jag heller. Jag är glad att du börjat repa dig och hoppas du kan komma tillbaka till en fungerande vardag. Jag hoppas vi kan ha en rimligt normal relation i fortsättningen. Hör av dig om du vill! Jag jobbar som du vet kväll och kanske inte kan svara direkt, men jag vill lyssna. /Lena.

------------------
Det går inte försvara det oförsvarbara.

Lena var allvarigt psykiskt sjuk och borde enligt mitt förmenande varit under vård och inte under några omständigheter haft vårdnad av barnen. Lena mördades för att hon var galen. Punkt!

Det oförsvarbara i det här fallet är mordet.
Det är det enda som är oförsvarbart, som inte går att göra ogjort.

Oförsvarbart att må psykiskt dåligt?
I din bok är Lena biplolär. Det verkar också vara oförlåtligt. Extra oförlåtligt nästan eftersom du kallar henne psykbitch. Du pratar om empati. Var är din empati???
Hon sökte vård och försökte få ordning på sitt liv.

Det var annat med mgm som istället försökte få ordning på sitt liv genom att dödshota 11- åringen och Lena, för att dölja sanningen. Det är ganska oförlåtligt, med tanke på proportionen i förhållandet vad straffet var avsett att skydda.

Det pratar du aldrig om.
Senast redigerad av notknapparen 2020-11-01 kl. 20:03.
Citera
2020-11-02, 06:02
Medlem
Citat:
För att tråden utvecklats till en osmaklig skvallertråd om vem som knullat med vem, vilket smutsar ner tråden.
Finns andra trådar för dom som har intresse av andras underliv.

Inlägg 2018-06-06 kl 12.58 sid 603

Tänkvärt inlägg av dig, kan inte annat än att hålla med!

Efter att vi nu fått tillgång till FUP (och dina inlägg de senaste dagarna) så ser vi att det är EN endast EN som varit innanför LW:s trosor som är djupt oense med LW.

Endast en som är rädd för ett avslöjande och det är SD.

Ett sms från LW till HD när de var i USA och allt skulle vara kört för SD. Han skulle vara av med båda sina "fruar" och det fick inte hända.

En måste bort...

Ps Har du inte hittat någon annan tråd som du tipsar om? Ds
Citera
2020-11-02, 07:09
Medlem
Citat:
Citaten är från 2017-02-05. Lena anmälde ofredandet nov 2016-11 och den arrangerade och framprovocerade misshandeln jan -2017-01. (som hon i smyg spelade in och avslöjade sin egen bluff) anmäldes. Hon spelade bubbelspel där ett var att tjata , korsförhöra, gråta, krävde sex osv av SD samtidigt som hon matade Kristin, Jenny mf med lögnen om att SD förstörde hennes liv som inte ville ha henne. Otäckt sjuk människa. Tyvärr för mycket arbete att i det digra matrialet lägga upp en mer precis tidslinje där det framgår hur Lenas allvariga sjukdom manipulerade omgivningen.

Här är anmälan Lena tjafsar med polisen om negligerad anmälan 2 mån senare än citaten jag postade om när Lena tvjngade SD till sex.

Aktbilaga 164 It-protokoll LW del (C) sid 1075-1076. Samtalet ligger i en mapp med datum 2017-03-29
Filnamn: call_08-00-18_OUT_11414.amr-17 min och 36 sck

Lena ringer polisens växel och uppger att hon vill göra en anmälan. Lena kommer fram och uppger att hon gjort en anmälan för några månader sedan. Lena har fått reda på att den som stått för den eventuella misshandeln redan har varit på förhör och har kontaktat Lena. Lena vill prata med utredaren. Lena får namnet på handläggaren på ärendet, Mats Nylander, som hon vill prata med och blir kopplad dit. Lena kommer fram och berättar lite om ärendet.

Lena hade fått uppfattningen om att hon skulle kallas på förhör, men det hon tyckte det var lite besvärligt att hon nu fått höra att misstänkt varit inne på förhör. Det hade han sagt till henne och var inte så nöjd. Mats Nylander uppger att han inte varit på förhör men skulle det, men på grund av rådande läge med personalbrist så blev det inte av. Tanken var att ärendet skulle köras igång. Lena blev orolig över ordningen. Mats förklarar att läget såsom nu, med tanke på att Lena är hörd inledningsvis är nästa tanke att höra misstänkt men det ställdes in.

Lena uppger att misstänkt har uttryckt grova hot efter det här. Mats föreslår att hon ska blocka honom och inte ha någon kontakt med honom, alternativt göra en ny anmälan om hon känner sig hotad. Lena uppger att även frun till misstänkt har hört av sig. Lena önskar vidare att byta målsägandebiträde som hon inte kände förtroende för.

----------------------------

På annat ställe tjafsar hon och vill överklaga nedläggningsbeslutet. (Har inte det nu) Lena var ökänd hos polisen vilket man förstår när man läser vad den diplomatiska och vänliga polisen Mats Nylander om att hon ska blocka honom och lämna in en ny anmälan. Men blocka honom kan inte LW eftersom hon lever i fanatiskt symbios i bråken av att inte bli avvisad. Hela Lenas väsen och upptagenhet var gick ut på att inte bli avvisad.

Lena hamnar i samma dilemma som med centrum för våld i nära relationer som även dom krävde att hon sa upp kontakten med SD innan stöd och hjälp kunde komma på tal. Problemet var att Lena ville utnyttja polismyndighetens resurser och centrum för våld i nära relationer som vapen i hennes oförminslade krig om och med SD.

Som brevet till HD längst ner i min signatur så visar Lena en mycket enorm grandiositet vilket gjorde henne ofelbar. Givet diagnosen. Liksom en mytoman kan vara mycket övertygande så var också ränksmideriet om att SD förstörde hennes liv mycket övertygande då hon inte förstod bättre själv.

Det vore intressant att göra en tidslinje där bubbelspelet att tvinga sig på SD samtidigt som hon tillbringade timmar att chatta med sina trasiga medhjälpare om hur SD förstör hennes liv vid minsta tendens att SD sa NEJ till henne.

Intressant är att mina citat ur FUP sammanfaller i tid med de sk, dödshoten SD sägs hotat LW med när han fick reda på henne fula dubbelspel med att anmäla honom bakom ryggen. Fy f-n

Aktbilaga 168, sid 3493

"Stefan Davidsson
Jag önskar att allt som försämrar mitt liv försvinner ja
20 feb 2017 13:26
Stefan Davidsson
Ja, det var dumt sagt i affekt. Bad om ursäkt direkt. Inget jag är stolt över
Lena Wesström
"Det kommer göra ont ser blodet på Aron"
Lena Wesström
"Önskar du var död
20 feb 2017 13:26 "

Så såg det ut. Lena förfölde, hotade, tjatade, vädjade, grät, snackade skit bakom ryggen och anmälde SD 24/7, när han efter att visat ett anmärkningsvärt tålamod till slut reagerar av att hon anmält honom och ryter ifrån blir det till ett i form av "dödshot: vilket han bad om ursäkt för och som exploaterats in absurdum av LW och hennes postuma applåderare i tråden.

Måhända rörigt skrivet. Bråttom

Vadå anmälde 24/7?
Varför ska du ta i så du spricker/ljuga? LW anmälde honom två gånger under alla år, men borde ha gjort det betydligt fler nu när vi har facit via FUP (LW var tyvärr kär och då blundar man för mycket).
LW hade inte tillgång till det (facit) och fortsatte gå på hans lögner/löften och fagra ord när de hade det mysigt i sängen/på geoturer.

Hoppas att HD/barnen klarar sig från att något förskräckligt ska hända innan nästa instans. Undrar hur SOA/fru tänker nu när de sett hur SD behandlat HD och LW under åren. Som förälder skulle jag vara riktigt orolig för mitt barn och mina barnbarn!
Citera
2020-11-02, 07:34
Medlem
Citat:
Så är det, lyckades hon inte locka med kladdkaka hotade och manipulerade hon till sig sex. Åter läst ett antal meter av Lenas ogenomträngliga och enormt talrika tjat på SD. (Omöjligt att posta den enorma mängden)
-------------------
Aktbilaga 164 It-protokoll LW del (C) sid 1071 Samtalet ligger i en mapp med datum 2016-12-27

Börjar med småprat, Lena tyckte det var skönt att träffas dagen innan. Lena undrar senare under samtalet om Stefan kommer förbi, det låter i bakgrunden som att han kör bil. En del diskussioner fram och tillbaka kring deras förhållande. Lena vill få förklaringar som Stefan inte har svårt att förklara för Lena, då hon inte verkar nöja sig med det han säger.
Lena säger att Stefan inte ska backa från henne.

Lena vill att Stefan ska komma förbi men det vill inte Stefan. Om Stefan då åker hem och inte kommer och pratar med henne så backar han. Stefan tolkar det som ett hot och säger att han då måste komma förbi. Stefan undrar hur det ska vara kring sex? Lena förklarar att hon inte ska få känslan av att Lena övertalar Stefan till sånt.

Stefan menar att han måste få säga att han inte vill ha sex men sen när Lena tjatar till sig det så ska han inte säga nåt .. Lena menar då att han kan säga och göra så, men då har han backat och Lena har inte betytt något armat än ersättning under tiden som hon var torr mellan benen och tråkig.

Stefan menar att det känns som att Lena hotar sig till sex och undrar vad han ska göra? Ska han bara komma dit och dra ner byxorna och le? Diskussionen fortgår och Stefan vill fortsätta hem men Lena säger att han måste komma förbi henne. Stefan menar då att han måste komma förbi henne i värme och glädje då annars avlivar hon honom. Lena säger åt honom att komma in men han uppger att han sitter kvar i bilen.

--------------------
3 sidor senare:
--------------------
Aktbilaga 164 It-protokoll LW del (C) sid 1074-1075 Samtalet ligger i en mapp med datum 2017-02-05

Fortsatt prat om geocaching mellan Stefan och Lena. Stefan vill logga en cache som han löst och ta en FTF men Lena vill hellre träffas och hon gråter. Stefan blir uppgiven och säger att han då måste göra som Lena säger. Lena uppger att klockan är halv tolv. Stefan har planerat för att dom på lördagen ska åka skridskor vilket Lena blir glad över.

Stefan uppger att han kan uppger att han har ett problem, han vill åka på och ta en FTF men Lena kommer inte förlåta honom, så han säger att dom får ses om en stund då han lever under hennes hot. komma förbi om någon timme men Lena fortsätter att gråta att det dröjer så länge. Stefan uppger att han har ett problem, han vill åka på och ta en FTF men Lena kommer inte förlåta honom, så han säger att dom får ses om en stund då han lever under hennes hot.

---------------------
Till styrkande att Lena under några omständigheter accepterade ett nej vilket visade sig viktigare än livet självt.
Att förstå varför Lena mördades är inte alls svårt. Det är betydligt svårare för att inte säga ofattbart att förstå hur SD kunde låta henne styra han liv 24/7 i flera år.

Var han så korkad att han blev smickrad och misstog hennes avancerade efterhängsenhet och totala dominans och kontroll över hans liv för kärlek? Nåt fel är det på karn om han låter sig hunsas i flera år av en allvarigt psykiskt sjuk kvinna.

Tilläggas bör att samtidigt som hon hotar och gråter SD allt hårdare till sig så pågår parallellt en illasinnad kommunikation med applåderande lika trasiga väninnor där hon får medhåll om att SD förstört hennes liv. Det "stöd" som föranleder Lena att provocera fram händelser eller reaktioner från SD som hon senare spelar in och anmäler. Dödshot, bilincidenten etc etc.

Lena hade ett mycket stort sår i själen att inte bli avvisad, det fanns inte en chans att SD (eller någon annan man)skulle kunna fyllla det.

Har ställt frågan till dig tidigare eftersom jag inte lyckas komma åt denna Aktbil du hänvisar till..

Är ovanstående inspelade samtal eller vad kommer de ifrån?
Citera
2020-11-02, 08:22
Medlem
Lite off kanske men jag har lagt märke till att denna tråd ofta (speciellt i början på veckorna) är den som har mest läsare av alla trådar (nu ca 300).

Eftersom tråden är gammal tar jag mig friheten att dra slutsatsen att det är många som kände/känner LW/SD. Har en önskan att fler kanske vill/vågar sig på att skriva i tråden och kan tillföra något nytt.
Citera
2020-11-02, 08:29
Medlem
Det slutar svartare än du tror, skrev Stef*an till Len*a ett halvår innan mordet.
Huvet var väl fullt av triggande planeringsarbete i den sluge vesslan. Det och barnsliga hjältedrömmar höll honom uppe när totalkontrollen på kvinnorna rämnade och katastrofen närmade sig? En Stef*an utan sina fasadfruar finns inte. S har tänkt på mord som lösning på problem i åratal - ibland skulle H bort och andra gånger L. Tankarna mognade o L höll inte sin del i hans upprättade avtal. Han blev tvungen att hålla ord när L inte lydde. Dessutom var det ett krav från H att L skulle bort från deras liv. Hon bevisade allvaret när hon begärde skilsmässa. S säger i förhör "Mot min vilja" om att L mördats. Kommer han förtydliga vad han menade i HR?

Lång pressande väntan på HR råder för Ls efterlevande. S och H är tajtare än någonsin och siktar på omgifte? Living on the edge är melodin för den hånande vesslan som illmarigt fortsätter fota/spana/följa ovetande objekt bara för att det roar honom? Lek m drönare, smyga bakom träd, buskar och sten för att speja på andra utan att ge sig tillkänna förrän det berättas i en *cachingtext? Bara för att visa att han kan och ingen ska känna sig safe?

Tack och lov har jag inte varit hans gc-kompis eller hans granne i Hjärsta. Stackars alla som mot sin vilja tvingas se hans flinande nuna.

*
Citera
2020-11-02, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jo ,det är nog där det hela blev så fel ,att de sökte bekräftelse båda två och att det blev som en virvelvind som till slut blev en rejäl orkan där inget stopp fanns på det hela ,allt flög omkring som ett enda kaos ,splittrade delar utav känslor och funktion ,ostoppbart vad det verkar....!!

Jo, visst är det så. Rena rama förgiftade cockailen när de två kom samman. Ingen sans och reson. Alla tecken på att de inte borde ha med varandra att göra, men ändå så väljer de att fortsätta vara aktiva i varandras liv.

Smällen för Stefan var att H lämnade honom och dejtade Sillen istället, det räknade inte han med. Att hon till slut skulle få nog, flytta ut ur huset och ta ut skilsmässa. I sin gränslöshet trodde han att det var fritt fram att bete sig hur som helst hur länge som helst, utan några konsekvenser.

Lenas gränslösa beteende kring utpressningen fick honom att förstå att det fanns ytterligare konsekvenser att vänta för honom. Den stressen å ena sidan, å andra sidan skulle avslöjandet omöjliggöra en återförening med Hanna. Nu, när hon var upptagen med en ny karl, ökar ju pressen för honom att leverera ett trovärdigt resultat, som inte kan missuppfattas, om han vill vinna henne åter.

Han röjer bort problemet, försöker sopa igen spåren. Happily ever after...

Lena greppar inte, i sin illusion tror hon att han är en ofarlig tiger, som morrar men aldrig hugger i strupen. Att han bara iklätt sig en tigerdräkt och spelar tiger. Utan att vara en verklig, retad tiger.
Citera
2020-11-02, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Det slutar svartare än du tror, skrev Stef*an till Len*a ett halvår innan mordet.
Huvet var väl fullt av triggande planeringsarbete i den sluge vesslan. Det och barnsliga hjältedrömmar höll honom uppe när totalkontrollen på kvinnorna rämnade och katastrofen närmade sig? En Stef*an utan sina fasadfruar finns inte. S har tänkt på mord som lösning på problem i åratal - ibland skulle H bort och andra gånger L. Tankarna mognade o L höll inte sin del i hans upprättade avtal. Han blev tvungen att hålla ord när L inte lydde. Dessutom var det ett krav från H att L skulle bort från deras liv. Hon bevisade allvaret när hon begärde skilsmässa. S säger i förhör "Mot min vilja" om att L mördats. Kommer han förtydliga vad han menade i HR?

Lång pressande väntan på HR råder för Ls efterlevande. S och H är tajtare än någonsin och siktar på omgifte? Living on the edge är melodin för den hånande vesslan som illmarigt fortsätter fota/spana/följa ovetande objekt bara för att det roar honom? Lek m drönare, smyga bakom träd, buskar och sten för att speja på andra utan att ge sig tillkänna förrän det berättas i en *cachingtext? Bara för att visa att han kan och ingen ska känna sig safe?

Tack och lov har jag inte varit hans gc-kompis eller hans granne i Hjärsta. Stackars alla som mot sin vilja tvingas se hans flinande nuna.

*

Håller med Dig i vad Du skriver ovan!

Geosidan (från Din spoiler) kan jag ej öppna.

Är det i nutid som han är ute med drönare som visas upp i geologgen?
Citera
2020-11-02, 10:03
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Håller med Dig i vad Du skriver ovan!

Geosidan (från Din spoiler) kan jag ej öppna.

Är det i nutid som han är ute med drönare som visas upp i geologgen?

Du behöver vara inne på facebook för att kunna öppna goeocachesiten.

På tal om drönare, minns jag att MV blev väldigt upprörd över EGTs påstående öm att h*n sett bilder från brottsplatsen där man plockat kläder, vilket naturligtvis inte kunnat stämma. MV menade att det aldrig skulle förekomma att man inte plockade upp lösa persedlar utan att stoppa ner dem i skyddande papperspåsar. Vilka bilder hade EGT sett? Drönarbilder trodde EGT.

Vi vet ju att pressen hade drönare som filmade i området. Tyvärr verkade de inte ha filmat bakom planket innan kroppen hittades.

Nu fick jag en otäck tanke, att SD kört med sin drönare, för att kolla hur det såg ut.
Någon granne vittnade ju om att ha sett SD stå och filma åt HDs lägenhets håll vid något tillfälle, vilket hade fått grannen att reagera.
Citera
2020-11-02, 10:16
Medlem
MrBarnabys avatar
DNA-frånvaron på brottsplatsen ska nog inte användas som något slags bevis för att utesluta någon.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/nfc-s-okanda-metod-gallrar-bort-stora-mangder-dna-spar
Citera
2020-11-02, 10:42
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
DNA-frånvaron på brottsplatsen ska nog inte användas som något slags bevis för att utesluta någon.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/nfc-s-okanda-metod-gallrar-bort-stora-mangder-dna-spar
Ja, denna skandal borde leda till omtag i det här ärendet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in