Citat:
Ursprungligen postat av
najas
Aha, nu fattar till och med jag
Jag brukar köra med
Avdelning för den översta indelningen (t.ex Data). Sedan har varje Avdelning ett antal
Delforum (tex Dator- och konsolspel). Sedan har En hel del delforum
underforum (tex Spel:allmänt).
Men jag är rädd att jag inte alltid är helt konsekvent, så jag har säkert skrivit "fel" eller otydligt emellanåt.
Hursomhelst så undrar jag om en helt egen Avdelning för Corona är en bra lösning. Det blir ju en salig röra av Corona-trådar. Har för mig att vi hade en Corona-avdelning i början, åtminstone bland Aktuella ämnen. Men folk klagade på att det bara var Corona överallt som syntes så därför tog vi bort det igen. Men jag kanske minns fel.
Tack, så fick man lära sig något nytt i dag också.
Ja jag menar att corona kan bli en egen ”avdelning”. Och att det finns en god grund till det. Corona påverkar oss alla nu, mer en var t.ex. droger, fordom, sport gör. Där av är det giltigt med en egen ”avdelning”. Sedan ändras tider och om ett eller två år kanske det inte ser så ut längre. Därför kan den vara temporär.
Då kan den nu diskuterade tråden bli en huvudtråd, där allt kan diskuterar (men tonen kanske kan hållas lite bättre). Det kan ligga ”delforum”, likt vetenskap, politik, skola, munskydd osv. Med trådar som då blir starkt nischade. Alla trådar om corona kan ligga under denna avdelning. Så slipper man dessa på andra platser så de som inte ens vill läsa om corona slipper. De är samlade och lätta att hitta för de intresserade.
Jag skrev tidigare att tråden följer aktuella händelser så innehållet variera mycket från vecka till vecka. Därför är det svårt att ha en permanent plats för tråden om den ska ligga under en annan ”avdelning” och hela tiden passa där i. Tråden är rörlig men ”avdelningarna” är det inte.
I mitt synsätt tänker jag att alla bli nöjda så här. Men det kan ju hända att jag missat många detaljer.