Citat:
Ja det är såklart möjligt.
Varför tror du att SE i förhör sade att något samtal med väktare inte ägde rum denna kväll då?
Det hade ju i princip iaf givit honom alibi.
Speciellt om hans signalement hade förväxlars med mördarens då kunde han ana att han kunde bli misstänkt.
VARFÖR inte då säga att på vägen ut samtalade jag med väktarna i någon minut vi talade om min kommande skidsemester i Idre?
Det förefaller en aning ologiskt iaf för mig,OK skulle samtalet ha varit FÖR länge så hinner inte SE fram tills han säger att han kom till mordplatsen.
MEN ett par minuters samtal skulle ju säga att vi hade speciellt om ett samtal verkligen ägde rum.
Varför tror du att SE i förhör sade att något samtal med väktare inte ägde rum denna kväll då?
Det hade ju i princip iaf givit honom alibi.
Speciellt om hans signalement hade förväxlars med mördarens då kunde han ana att han kunde bli misstänkt.
VARFÖR inte då säga att på vägen ut samtalade jag med väktarna i någon minut vi talade om min kommande skidsemester i Idre?
Det förefaller en aning ologiskt iaf för mig,OK skulle samtalet ha varit FÖR länge så hinner inte SE fram tills han säger att han kom till mordplatsen.
MEN ett par minuters samtal skulle ju säga att vi hade speciellt om ett samtal verkligen ägde rum.
Vet inte.
Möjligen hade han glömt det den 25/4, eller också var han orolig för att bli avslöjad för att komma för sent till platsen, eftersom det var viktigt för honom att vara där bland de första.
Jag har tyvärr inget bra svar på den.
Konstaterar bara att han påstår att det tog 20-30 sekunder för honom att gå från stämpelklockan till platsen där han befann sig då han hörde skotten. Det betyder alltså att det inte hänger ihop tidsmässigt.
Glömt samtalet kanske och det är lätt hänt tre månader senare - han verkar ju vara lite disträ som person.
Kanske gäller det även KP som inte lyckades få ihop det rätt trots månader av förberedelser.
I vilket fall som helst har han hunnit delge HO information om övertiden och semestern, och han har även hunnit berätta om tågets avgångstid från T-centralen. 20-30 sekunder gäller mer troligt från han passerat dörren ut till receptionen och samtalat med väktarna.
Om han var mördaren borde han ju i stället gjort allt för att förhala tiden.
.