2020-10-30, 13:49
Medlem
Seemves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Sluta kalla allt och alla för fake news, det är uttjatat för länge sedan, det är som att ropa vargen kommer. Ingen tror dig till slut.

Poll of polls är en sammanställning från flera opinionsinstitut. Lite svårt att fiffla med alltså.

Dessutom har vi konstaterat många gånger i tråden att om OU:n skulle fejkas skulle det sänka det opinionsinstitutet ifråga. Det handlar om deras trovärdighet, det är ju deras affärsidé att göra trovärdiga opinionsmätningar. Därmed inte sagt att deras siffror är exakta, att mäta opinion är en tämligen komplicerad process.

Så man måste ju inse att detta är läget den 28/10, enligt FLERA. Biden leder med 10 procentenheter. Men det är klart att det kan ändras de sista dagarna.

Allt de behöver göra är att revidera sista dagen och säga att det är jämnt race och att elektorerna kan falla inom felmarginalen.
Ungefär som sist där det annars var dryga 11 månaders opinionsbildning och uppenbart felaktiga polls.

Sedan kan man alltid definiera och blanda in semantik i ordet fake, men det faktum att Trump överhuvudtaget vann säger en del om många mediers rapportering. Ingen kan väl på fullaste allvar mena att deras rapportering om valet var verklighetsförankrad?
Senast redigerad av Seemve 2020-10-30 kl. 13:51.
2020-10-30, 13:51
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
För er som började ta upp Trafalgars Michigan mätning, precis som den förra Michigan mätningen som dom tog ner så är crosstabsen helt löjliga. Bara atta kasta i papperskorgen.
https://twitter.com/tillerbagel/status/1321977819862306816?s=19
https://twitter.com/JMilesColeman/status/1321993837875789824?s=19
Finns nog en anledning till varför 538 slutade räkna in dom i deras prognoser ett par dagar tillbaks när de blev påkomna med händerna i syltburken.
Bumpar denna. Någon kanske har missat att se den. Om inte annat så kommer inlägget få pryda min historik.
2020-10-30, 13:51
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDick
Är väl mer Trump mot media och big tech. Skulle säga otroligt starkt om han vinner detta.

Japp instämmer. Tänk själv om det var Trump som hade härjat i Ukraina och fyllt sina fickor med korrupta pengar, då hade han varit helt kört, nu vet dom flesta människor inte ens om vad Biden har sysslat med för att att media håller käften. Allt för kampen....
Senast redigerad av Svarta-Skatan 2020-10-30 kl. 13:54.
2020-10-30, 13:54
Medlem
Gusselbys avatar
Liten anekdot bara som jag hörde igår från svenskar.

1 "Bara inte Trump vinner"
2 "Men många i USA tycker att han har gjort en hel del bra tydligen"
1 "Nej, han bara ljuger"
2 "Det gör de väl alla i så fall. Demokraterna kör med minst lika många skitkampanjer t ex. Var kritisk, tro om inte på allt du hör, kolla flera källor."
2 " Har ingen direkt åsikt om vem jag tycker är bäst, det är USA som väljer och det är de som bor där, de har ganska säkert bättre koll på sin verklighet än vad vi har här"
1 "Jag bryr mig inte om vem som vinner. Bara inte Trump vinner."
(min kommentar, smilisarna)
2020-10-30, 13:54
Medlem
Citat:
Poll of polls från CNN, läget 28 oktober:

Biden 52%
Trump 42%

https://edition.cnn.com/election/2020/presidential-polls

Jag tror att Biden vinner.

Déjà vu. Hillary hade liknande siffror i förra valet.

(CNN) - Hillary Clinton has a 12-point lead over Donald Trump
2020-10-30, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Déjà vu. Hillary hade liknande siffror i förra valet.

(CNN) - Hillary Clinton has a 12-point lead over Donald Trump
Mem snälla du kan ju iallafall försöka.

1. Vi är nu närmare valet än när denna undersökning togs

2. Det är en enda mätning och inte ett snitt.

3. Detta var innan Comey-brevet
2020-10-30, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Meningslöst att posta en påstående one-liner om utan källa. Editera gärna din postning med adderad källa.

Come on man.

#Trump2020
#ProudBoysStandBackandStandBy

Varenda nyhetsmedia skriver om detta.

Walmart ställer bort vapen och ammunition inför valet
2020-10-30, 14:02
Avslutad
Citat:
Sluta kalla allt och alla för fake news, det är uttjatat för länge sedan, det är som att ropa vargen kommer. Ingen tror dig till slut.

Poll of polls är en sammanställning från flera opinionsinstitut. Lite svårt att fiffla med alltså.

Dessutom har vi konstaterat många gånger i tråden att om OU:n skulle fejkas skulle det sänka det opinionsinstitutet ifråga. Det handlar om deras trovärdighet, det är ju deras affärsidé att göra trovärdiga opinionsmätningar. Därmed inte sagt att deras siffror är exakta, att mäta opinion är en tämligen komplicerad process.

Så man måste ju inse att detta är läget den 28/10, enligt FLERA. Biden leder med 10 procentenheter. Men det är klart att det kan ändras de sista dagarna.
De förklarar sig ur det, precis som de gjorde 2016. När pollsen har missat grovt kommer det produceras 1000-tals bortförklaringar, tro mig...
2020-10-30, 14:04
Medlem
lajjjbans avatar
Rasmussen har trump i ledning nation wide.

Rasmussen har Black Vote på ett 30% snitt senaste veckan.

Sjuka siffror.
2020-10-30, 14:05
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Har inte de fyra senaste åren gjort dig trött på att vinna?

Jag är rätt trött på MAGA.
Vill att usa väljer den mest lågmälde och anonyme president de kan hitta från o med nu.
Denna dagliga cirkus av kaos och twittrande från hans sovrum i Vita huset, det får räcka.
Även om Trump blir omvald så kan jag inte föreställa mig att hans mittenväljare faktiskt uppskattar denna cirkus?
Jag förstår att sekten gör det. Men den breda skaran som tycker att en president ska bete sig som Ronald Reagan?
Dvs merparten av konservativa väljare.

Inget med Trump är normalt. Jag är trött på normaliseringen av hans beteende.

Med andra ord har medias taktik lyckats på dig. Det du är trött på är just medias bevakning av Trump och deras domedagsrubriker om varje liten grej Trump gör.

Bush och Obama kan starta decennielånga krig, spionera på egen befolkning, bomba illegalt länder som står i vägen (Libyen), starta blodiga revolutioner i utlandet via CIA (arabiska våren, Syrien), vicepresidentens son kan få välbetalt jobb i Ukraina i branschen som han vet ingenting om, BLM kan bildas och göra upplopp med presidentens godkännande, man kan skicka plan fullastade med cash till Iran, + mycket annat och ändå få fina recensioner av pressen.
Varför? För att de gör i stort det eliten vill att de ska göra. Krig, massinvandring osv. Men så fort någon som Trump kommer och säger: Nope, America first, vi bygger en mur och krig i Mellanöstern är dumma.... då blir det domedagsrubriker och jämförelser med Hitler, Stalin etc.
2020-10-30, 14:05
Medlem
Ja pollsen är ju många gånger intetsägande och används mer som ett slagträ i debatten för att få lågbegåvade människor att rösta på den som leder.
2020-10-30, 14:08
Medlem
Davys avatar
Alla som kollar på Infowars vet att riktiga Trumpsupportrar aldrig svarar i polls då det är Deep State CIA Operations.

Vilket kommer visa sig på tisdag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in