Citat:
Ursprungligen postat av
dic-tator
Har inte de fyra senaste åren gjort dig trött på att vinna?
Jag är rätt trött på MAGA.
Vill att usa väljer den mest lågmälde och anonyme president de kan hitta från o med nu.
Denna dagliga cirkus av kaos och twittrande från hans sovrum i Vita huset, det får räcka.
Även om Trump blir omvald så kan jag inte föreställa mig att hans mittenväljare faktiskt uppskattar denna cirkus?
Jag förstår att sekten gör det. Men den breda skaran som tycker att en president ska bete sig som Ronald Reagan?
Dvs merparten av konservativa väljare.
Inget med Trump är normalt. Jag är trött på normaliseringen av hans beteende.
Med andra ord har medias taktik lyckats på dig. Det du är trött på är just medias bevakning av Trump och deras domedagsrubriker om varje liten grej Trump gör.
Bush och Obama kan starta decennielånga krig, spionera på egen befolkning, bomba illegalt länder som står i vägen (Libyen), starta blodiga revolutioner i utlandet via CIA (arabiska våren, Syrien), vicepresidentens son kan få välbetalt jobb i Ukraina i branschen som han vet ingenting om, BLM kan bildas och göra upplopp med presidentens godkännande, man kan skicka plan fullastade med cash till Iran, + mycket annat och ändå få fina recensioner av pressen.
Varför? För att de gör i stort det eliten vill att de ska göra. Krig, massinvandring osv. Men så fort någon som Trump kommer och säger: Nope, America first, vi bygger en mur och krig i Mellanöstern är dumma.... då blir det domedagsrubriker och jämförelser med Hitler, Stalin etc.