2020-10-30, 12:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Subzero1
Han har sagt vad han menar. Svarta har lägre arbetslöshet och han hjälpte fram någon ny lag också om jag minns rätt.

Du tycker inte att civil rights act signerad sv lyndon Johnson gjorde mer för svarta än Trumps ospecificerade reformer för att få ner svart arbetslöshet?
2020-10-30, 12:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IsraelWatch
Jag börjar tro att Trump inte vill vinna valet, är nog ganska jobbigt.
SKönare att avlsuta livet emd ite horor i ryssland eller något

Han bryr sig knappast om att locka fler väljare än de som ingår i sekten.
med ACB och Kavanaugh på HD så tänker han försöka fuska till sig segern.

Även Trump kan läsa interna polls. Han vet att han förlorar
2020-10-30, 12:41
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Hur ska du ha det egentligen? Gick inte republikanerna ut och röstade på valdagen?
Det är alltid lite anpassningsbart, men det största problemet är att Nixter-Trixter nästan aldrig lämnar några källor som visar att det han säger har någon verklighetsförankring.

Generellt tror jag diskussionen här blir mera intressant om alla tonar ner "valpropagandan" och intresset att vinna en diskussion mot någon annan.
2020-10-30, 12:42
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Du skojar va?
Menar du att alla brott i tex. Stockholm är de borgligas fel och att regeringen Löven inte har någon skuld till detta?

Trump FÅR INTE sätta in militär i delstater för att stävja kravallerna enligt konstitutionen. Då kravallerna drabbar mest demokratiska städer så VÄGRAR de styrande demokraterna fråga Trump om hjälp. Demokraterna låter hellre sina egna städer bli shitholes än att fråga Trump om hjälp. Demokraterna är SJUKA I HUVUDET.
2020-10-30, 12:45
Medlem
OtherBarrys avatar
Citat:
Du skojar va?
Menar du att alla brott i tex. Stockholm är de borgligas fel och att regeringen Löven inte har någon skuld till detta?

Om Stockholms stad hade egna åklagare som vägrar att åtala personerna som begår brott inom deras juridiska ansvarsområde så skulle jag lasta styret av Stockholm.

Speciellt om regeringen hade erbjudit att skicka in både statlig polis och militär för att styra upp situationen men att Stockholms stad vägrar detta.

Kom ihåg att delstaterna i USA är betydligt mer självständiga än vad en liten pisskommun i Sverige är.
2020-10-30, 12:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Egentligen ser jag bara positivt oavsett vem som vinner. Om Trump vinner kommer han fortsatta göra America Great Again till vänsterblivnas stora sorg. Om Biden vinner tar han över ett USA med kravaller och looting överallt. Han kommer framstå som en svag och impopulär president. Samma sak om Kamal Harris tar över ifall Biden dör.

Har inte de fyra senaste åren gjort dig trött på att vinna?

Jag är rätt trött på MAGA.
Vill att usa väljer den mest lågmälde och anonyme president de kan hitta från o med nu.
Denna dagliga cirkus av kaos och twittrande från hans sovrum i Vita huset, det får räcka.
Även om Trump blir omvald så kan jag inte föreställa mig att hans mittenväljare faktiskt uppskattar denna cirkus?
Jag förstår att sekten gör det. Men den breda skaran som tycker att en president ska bete sig som Ronald Reagan?
Dvs merparten av konservativa väljare.

Inget med Trump är normalt. Jag är trött på normaliseringen av hans beteende.
2020-10-30, 12:47
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IsraelWatch
Jag börjar tro att Trump inte vill vinna valet, är nog ganska jobbigt.
SKönare att avlsuta livet emd ite horor i ryssland eller något

Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Han bryr sig knappast om att locka fler väljare än de som ingår i sekten.
med ACB och Kavanaugh på HD så tänker han försöka fuska till sig segern.

Även Trump kan läsa interna polls. Han vet att han förlorar
Något lurt är det kanske?

Frågan är om det går att fuska i sådan utsträckning som kan behövas för Trump?
HD har ju även sig själv och landet att tänka på. HD kan inte att göra vad som helst utan att det riskerar att bli svårsmält och skapa allvarlig oordning. En HD som inte befolkningens litar på är nog inget man är så intresserad av att skapa från Republikansk sida.
2020-10-30, 12:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebolle1g
Det är nog större sannolikhet att det är bussbolag som anordnar med resorna, eftersom det ligger i deras intresse att sälja resor.

Vad tycker du Trump ska göra? Stå kvar och agera reseguide efter sina tal? Vända planet och flyga tillbaks? Det ligger liksom i hans intresse att inte skita i sina väljare, och låta dem behöva stå och frysa tre timmar efter varje tal - vilket talar för att det antingen blev en miss eller sabotage från annat håll. Även att det bara mig veterligen har skett en gång (?) talar för att det blev en miss.

Angående din konspirationsteori, vad skulle han tjäna på att folk står kvar två timmar efter talet har avslutats? Hade det då inte varit lämpligare att så som du påstår - att han bussar folk dit så de inte kan dra under talet - att bussarna kom till talet direkt när talet avslutas?

Låter mer som en mänsklig logistisk miss av något slag. Det har hänt förut i världshistorien om man säger så. Tror dessutom inte att alla stod kvar i tre timmar och frös som svin för att det inte kom några bussar. I slutändan så löste man nog situationen på bästa möjliga sätt efter omständigheterna. Finns ingen anledning att tro annat.

Hjälp mig förstå det fegade stycket så ska jag besvara din fråga.

Omformulera gärna
Tack
2020-10-30, 12:50
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Du skojar va?

Liknelsen du söker är snarare Sverige-EU, inte Stockholm-Sverige.
2020-10-30, 12:50
Bannlyst
Citat:
Trump FÅR INTE sätta in militär i delstater för att stävja kravallerna enligt konstitutionen. Då kravallerna drabbar mest demokratiska städer så VÄGRAR de styrande demokraterna fråga Trump om hjälp. Demokraterna låter hellre sina egna städer bli shitholes än att fråga Trump om hjälp. Demokraterna är SJUKA I HUVUDET.

Wow vilken analys!
Lite kognitiv bias.
Och sen svepande anklagelser rakt över.
Fullträff!

Säg mig. I somras så patrullerade homeland security runt på order av Trump.
För att bevaka federala byggnader bland annat.
Var detta en dröm eller skedde det på riktigt?

I Oregon bad guvernören om fler poliser och hjälp av Trump. Men fick nobben.
Var detta en dröm från min sida med?
2020-10-30, 12:52
Avslutad
Citat:

Håller med dig till etthundra procent om detta. Detta är också huvudorsaken till att jag, som helst sympatiserar med Dems, sympatiserar med Trump. Skärp er för helvete Democrats!
2020-10-30, 12:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Wow vilken analys!
Lite kognitiv bias.
Och sen svepande anklagelser rakt över.
Fullträff!

Säg mig. I somras så patrullerade homeland security runt på order av Trump.
För att bevaka federala byggnader bland annat.
Var detta en dröm eller skedde det på riktigt?

I Oregon bad guvernören om fler poliser och hjälp av Trump. Men fick nobben.
Var detta en dröm från min sida med?

Intressanta uppgifter. Har du källor på detta?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in