Flashback bygger pepparkakshus!
2020-10-28, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag är orolig dock. Det kan uppstå en situation där han utropar sig till segrare den 3/11, sen via sin egen Högsta Domstol som han numera har sätter en väldig press på att rösträkningen ska upphöra.

Allt medan hans uppretade Pro-Trumpers (som matats i månader med att Biden/Dems är satan själva) ser på detta med ökande ilska/aggresivitet och beväpnar sig. Det varnas för våld i valet, och detta är det troliga scenariot.

Mycket hänger på om han får uppbackning av sitt cabinet och andra seniora figurer i ett sånt scenario. Men jag delar givetvis din oro. Vi kan ju ta PA som scenario.
Election Night
1. Polls stänger i PA och Election day röster börjar räknas
2. Trump ser ut att ha en otrolig ledning baserat på ED-röster, något alla dock borde vara medvetna om inte kommer att hålla
3. Här nånstans börjar Trump utropa seger i PA(?)
4. Biden börjar catcha upp
5. Biden går om

Det stora frågetecknet är förstås vad som kommer hända vid punkt 3. Vid punkt 4 och 5 kan vi förvänta oss massiv twitter-aktivitet från Trumps sida. Men får han stöd av andra i hans närhet? MAGA-fanboysen kommer vråla oavsett. Dom har ingen exekutiv makt. Den egentliga skiljefrågan och vad jag bedömer som hyfsat troligt i händelse av väldigt jämt är en ruling av Supreme court att bortse från dom röster som inte är postade vid ett visst datum. Det är ändå osannolikt att SC skulle gå in och ogiltigförklara fler poströster än så. SC har sitt eget anseende att tänka på och domarna där kommer sitta mycket längre än vad Trump är vid liv.

Är det ett jämnt val i PA kan det ju dock räcka att en del poströster ogiltigförklaras. Och det skulle, som du påpekar, bli riktigt riktigt stökigt på gatorna isåfall.
Senast redigerad av RussellHammond 2020-10-28 kl. 08:47.
2020-10-28, 08:45
Medlem
Davys avatar
Citat:
Brukar komma en sådan där kommentar ca var 120:e minut i tråden. "VA FAN! NU ÄR DET NOG. NU FATTAR VÄLL FUCKING PIPOL ATT DENNA SENILA GUBBE INTE KAN HA KÅDERNA".

Detta är ett klipp som fanns redan för något dygn sedan och klipper ihop ett timslångt tal till några sekunder och spelar på 0.5 ggr hastigheten.

Lysande och inspirerande tal i Georgia igår, med massor av jublande folk!!

Det var 20 pers där. Sluta ljug.
2020-10-28, 08:47
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RussellHammond
Den egentliga skiljefrågan och vad jag bedömer som hyfsat troligt i händelse av väldigt jämt är en fuling av Supreme court att bortse från dom röster som inte är postade vid ett visst datum. Det är ändå osannolikt att SC skulle gå in och ogiltigförklara fler poströster än så.

Högsta domstolen dömde alldeles nyss att Wisconsin inte behöver räkna poströster som inte kommit in på valdagen oavsett när de postats.
2020-10-28, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Högsta domstolen dömde alldeles nyss att Wisconsin inte behöver räkna poströster som inte kommit in på valdagen oavsett när de postats.

Ja, exakt. Men hur många röster berörs av det då? I ett Gore v Bush i Florida blir ett sånt domslut givetvis mycket mycket relevant.
2020-10-28, 08:50
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RussellHammond
Ja, exakt. Men hur många röster berörs av det då? I ett Gore v Bush i Florida blir ett sånt domslut givetvis mycket mycket relevant.

I just Wisconsin kan det bli viktigt då det är en av staterna som står och väger.

Det viktiga är dock att det ger fler delstater ammunition att sluta räkna om de känner för det.
2020-10-28, 08:52
Medlem
Davys avatar
Inget kommer självklart avgöras av SC under natten. Rep är med rätta oroliga då det förekommit fusk från dems sida i tidigare val.

Högersidan brukar sällan ta till våld. Se bara på Philadelphia inatt. The usual suspects.

Om det är ett jämnt valresultat så hoppas jag att de kontrollräknar rösterna på ett transparent sätt. Precis som de gjorde i Florida 2000.

Vi ska inte måla fan på väggen.
2020-10-28, 08:55
Medlem
Davys avatar
Sen är det lite speciellt denna gång med avseende på corona. Om US postal service säger att de inte kunnat leverera rösterna som postats i tid så blir det ju en annan grej.

Men vi får se.

Oavsett, så är det ett väldigt skakigt röstsytem de har i US. Borde ses över rejält.
2020-10-28, 08:55
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
I just Wisconsin kan det bli viktigt då det är en av staterna som står och väger.

Det viktiga är dock att det ger fler delstater ammunition att sluta räkna om de känner för det.
Nja, en liten kudde verkar det som Biden har. Om den sen går att falla tillbaka tryggt på låter jag vara osagt. Wisconsin är nämligen top tier i voting suppression klassen, så man kan inte utesluta något, tyvärr.
2020-10-28, 08:56
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Här hela frågeformuläret:

FLORIDA PRESIDENTIAL BATTLEGROUND POLL, TOP LINE REPORT AND QUESTIONNAIRE

https://overland.amgreatness.com/app/uploads/2020/10/Toplines-Florida-CFAG-Oct252020.pdf

Det är faktiskt intressant att läsa då detaljerna framkommer.

Fast bara 400 intervjuade är ett ganska magert underlag.
2020-10-28, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Något skumt med detta påstående.
Hur kan valarbetarna i Michigan veta vilka GOP eller Democrats som returnerar ballotts då de inte får öppna kuverten före valdagen?

Så jag gjorde det ingen annan tänkt göra. Jag klickade på länken du la upp. Det denna bloggare har gjort är att ta siffrona för "ballots requested" och sedan byta ut ordet mot ballots returned.
Rent av manipulation

Du är en ohederlig lögnare Nixter. De få gånger du postar en länk så är det uppenbart missvisande,lögnaktig propaganda.
Få se dig slingra ur detta tramsande genom att kalla mig för vänstertroll eller kommunist. Det är allt du kan göra nu när du blir påkommen med att ljuga om och om igen.

källa:
https://www.nbcnews.com/politics/2020-elections/michigan-results

Han är med i sekten.
2020-10-28, 09:00
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Jag är orolig dock. Det kan uppstå en situation där han utropar sig till segrare den 3/11, sen via sin egen Högsta Domstol som han numera har sätter en väldig press på att rösträkningen ska upphöra.

Allt medan hans uppretade Pro-Trumpers (som matats i månader med att Biden/Dems är satan själva) ser på detta med ökande ilska/aggresivitet och beväpnar sig. Det varnas för våld i valet, och detta är det troliga scenariot.
Samma känsla här. Jag tror att Biden vinner, hans övertag har varit stabilt länge och det skall nog mycket till för att Trump skall kunna ändra detta. Den senaste tiden har han ju bara uppträtt allt mer absurt.

Men han kommer nog inte acceptera detta, nej. Valfusk, valfusk, valfusk kommer att basuneras ut i all media och hans militanta gäng startar uppror.
2020-10-28, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Här Expressen:

Trump går om Biden i delstaten Florida

https://www.expressen.se/nyheter/trump-gar-om-biden-i-delstaten-florida/

Här RCP:

Florida: Trump vs. Biden Susquehanna* Trump 48, Biden 44 Trump +4

https://www.realclearpolitics.com/epolls/latest_polls/

Här hela frågeformuläret:

FLORIDA PRESIDENTIAL BATTLEGROUND POLL, TOP LINE REPORT AND QUESTIONNAIRE

https://overland.amgreatness.com/app/uploads/2020/10/Toplines-Florida-CFAG-Oct252020.pdf

Det är faktiskt intressant att läsa då detaljerna framkommer.

Att börja med fake news expressen? Illa. Fake news

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in