2020-10-29, 18:39
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kesey
En khalif är ansvarig inför alla muslimer och om han beordrar något utanför islam, så som terror, så avsätts han då muslimerna som är emot terror är många många fler än de för.

Vad gör dessa muslimer mot terrorism som inte beordrats av en Khalif eller Sultan?
Citera
2020-10-29, 18:40
Medlem
Vidrigt citat från en folkkär journalist

"I dag sörjer vi med Nice och offren. I morgon har vi alla ett ansvar för att sänka temperaturen och minska den aggressiva polariseringen.

- Jonna Sima"

Från ena dagen till det andra, POFF! Bara sådär.
Så imorgon skall allt vara glömt och förlåtet med fullt fokus på G Thunberg skitprat.

Blir fanimig helt galen..
VAD håller på att hända?
Citera
2020-10-29, 18:42
Medlem
Kan inte på något sett förstå islam anhängarna tex i denna tråden.
Det är fredens religion, det är en ensam galnings verk osv låter det.
Men ÄNDÅ är det hur man än vänder på det islamister som gång på gång utför de här dåden, hur många ensamma galningar är det som är anhängare av Muhammed, sagoboken och islam? Tar de aldrig slut? Hur radikaliseras de? Vart radikaliseras de?
Om de nu INTE är riktiga muslimer som utför dåden (som gång på gång skrivs bla här) varför i helvete ser då inte de ”riktiga” muslimerna till att själva sätta stopp för de ”ensamma” galningarna. Om jag skulle vara en sk ”riktig” muslim så skulle det i allra högsta grad vara i mitt intresse att sätta stop för dem, jag menar om det nu inte är riktiga muslimer som utför dåden så är ett säkert att de drar ner ALLA muslimer i hat.
Naaaah, här är inte en hund begravd, det har fan begravts en hel kennel.
Citera
2020-10-29, 18:42
Medlem
Gabogibos avatar
En mestadels fredlig knivattack i Nice.
Citera
2020-10-29, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Vad gör dessa muslimer mot terrorism som inte beordrats av en Khalif eller Sultan?

Kan inte göra så mycket mot flera olika individer utspridda och gömda på nätet där de eggar på varandra.

Däremot vet jag när isis härjade så var det praktiserande muslimerna som utmanade och körde över de teologiskt så att dem inte kunde rekrytera fler okunniga ungdomar med sin skeva och falska tolkning
Citera
2020-10-29, 18:45
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kesey
Kan inte göra så mycket mot flera olika individer utspridda och gömda på nätet där de eggar på varandra.

Rätt menlöst med en Khalif i den kontexten då eftersom denna knappast skulle ta på sig terrordåden.
Citera
2020-10-29, 18:46
Medlem
Soterns avatar
Tyvärr tror jag inget mer kommer hända i Frankrike eller i övriga Europa. Det är kört och folken i Europa har passiviserats. Det blir lite lama protester, handhjärtan och tända ljus. Mer blir det inte.
Vi har ju själva bjudit in den trojanska hästen, trots att vi kände till innehållet, och det finns ingen återvändo. Europa är snart islamiserat och den vite mannens hegemoni är slut.
Yttrandefrihet, tryckfrihet och demokrati är något som de överlevande kommer läsa om i framtiden.
Citera
2020-10-29, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GretelThronberg
Macron och resten av politikerna i Frankrike gjorde verkligen allt fel, 100%, i efterspelet av knivattacken mot en lärare (utförd av ensam gärningsman). De borde ha sökt försoning med landets muslimer och visat dem omtanke, istället ökar de polariseringen ytterligare med rena hetsjakten på muslimska organisationer och moskéer, där många muslimer fängslas under förnedrande former fastän de inte ens begått brott (heliga yttrandefriheten gäller tydligen inte muslimer som kritiserar lärare och andra som hädar eller förnedrar islam och muslimer som grupp).

Varje gång Macron kastar bensin på elden så blir det en explosion, trots att han har möjligheten att släcka polariseringens eld. Att han ALDRIG lär sig! Försoning och tolerans är den enda möjliga vägen, Europas muslimer är här för att stanna, de ska ingenstans.

Fransmännen är inte så mjäkiga som man tror.
Dom har hög "svansföring" när det kommer till deras egen bakgård.
Jag har träffat en del fransmän. Och även araber som lever där. Araberna är vänligare - fransmännen är arroganta. generellt sett
Citera
2020-10-29, 18:48
Medlem
Jonathanhylstas avatar
Med Corona och allt annat så har vi glömt bort ett annat allvarligt hot mott västvärlden, islamism.
Citera
2020-10-29, 18:49
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pertinacious
Och som vanligt i ett avväpnat samhälle så är de laglydiga medborgarna komplett försvarslösa och slaktas som de fåren de är.

Försvarslösa tror jag nog inte att vi är. Terroristen hade ju bara en kniv, varpå vilken jeppe som helst med en fickkniv hade kunnat ta ned terroristen..

Det är nog fler faktorer än bara förbudet mot att ge vapen till kreti och pleti som ligger bakom att sådant här kan ske.

Även om vapen hade varit lagligt i Frankrike så tvivlar jag på att nån av de katolska offrena hade tagit med pistolen till kyrkan...
Citera
2020-10-29, 18:52
Medlem
En snart typisk torsdags morgon i frankrike. Som någon tidigare skribent skrev så får dom vad de röstar på. Förra valet stod ju mellan Macron eller den där höger-personen och nu tror jag att många ångrar sig.
Citera
2020-10-29, 18:52
Medlem
neiges avatar
Apan Erdogan säger att Macron behöver psyktest för att han säger att Islam är en religion i kris. Imran Khan kallar Macron "islamofob" och typ dagen efter exploderar en bomb i en skola i Pakistan så att barn sprängs i bitar, vem behöver psyktest egentligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in