HD skrev till LW att hon inte uppskattade hennes beröring och att hon inte ville att det skulle upprepas.
Ja, det är väl inte så konstigt? Jag förstår HD helt och hållet.
Det ska nog ganska mycket till om man ska säga till någon som man inte känner väl om att man inte uppskattar att man tar på en. Det vanligaste är väl om man inte önskar det, att man drar sig lite undan och inte heller uppmuntrar vidare beröring.
Jag uppfattar det som mycket av det som skrivs om Lena är starkt överdrivet. Det kan hända att personer missuppfattade att Lena tog på dom, men det finns även ett ansvar för den som blir tagen på. Inte fasiken har hon blivit mördad för sådant.
Det finns inget som Lena har gjort som kan berättiga ett mord på det här sättet! Mordet är ju för f----n helt onödigt mord, vad ni än säger!!!
Det är bara SD som tycker att hon skulle utplånas från jordens yta, då oavsett om det var den ena anledningen till att han ansåg att hon var elak, eller om det var den andra anledningen, dvs vilken anledningen än var skulle hon utplånas ur mänskligheten.
Då ska man inte glömma att anledningen till att han tyckte att hon var elak var att hon skulle utlämna honom åt sanningen. Till skillnad från honom själv vars elakheter handlade om dödshot och andra Halloween liknande läskiga överraskningar.
Att skuldbelägga offret på det här viset är som att diskutera i samma banor som mördaren.
Du vet liksom vi andra att TR har missuppfattat en del och dessutom har man nu kompletterat FUP.
Det finns en anledning till att man kan överklaga.
Nu säger inte jag att målet är starkt, men att det skulle enbart vara skvaller, det håller jag inte alls med om. Tyvärr har mgm varit ovanligt förslagen genom att göra raderingar och andra metoder för att att minimera spår efter sig. Att det saknas mobil och mordvapen borde vara vanligt. Det första vilken gm som helst vet är de viktigaste sakerna att förstöra.
Ja man åker inte till polishuset och sabbar dem.Man tappar bort sin telefon när brottet är klart.
Istället för att snaska runt i LWs sexliv skulle jag rekommendera dig att läsa NFCs rapporter. Och inte stirra dig blind på trosor. Läs objektivt. Där finns massor att läsa. Inga bevis, men indicier. Läs också SDs förhör och jämför med vad han säger i rättegången, Då har du mördaren.
Var det inte så att LW var rätt så bedrövad utav att de flesta karlar hon kom i klinch med "ville komma innanför hennes trosor" ,det var ju något hon själv hade påpekat i bitterhet....
Kan ju tänkas att hon var lite mer törstandes efter att bli sedd och för mansläktet verkar det som att det första vi tänker på är just sex ...?
Kan tänkas att hon sökte med ljus och lykta efter något mer vackert förhållande och det var där hon hade hoppet hos SD ,även fast det var en helt befängd tanke...suck...
Någonting säger mig att OM det var en singelman hon umgicks med så blev ansvaret för ett sådant förhållande för stort för henne ,så att OM mannen var gift så kunde hon på något sätt gömma sig bakom det ; just att denne man hade andra ansvarsområden där hon kunde ta paus ...något åt det hållet ...hmm ..tänker jag fel där ?
Typ ,att det var ju inte hennes fel att han var gift ,så det fick stå för honom de ansvarsområdena ,hon fanns där ifall att ...men då sålde hon sig billigt utan att tänka på det ,det blir liksom varken hackat eller malet ,bara en enda idiotisk kocka av alltihop,så det var nog inge bra tänk...rent verklighetsbaserat ...
Kan det bli seriöst förhållande då ?Nääääää
??
Vad brukar man säga ?
-Lätt fånget -lätt förgånget !
Det blev nog på det planet och då tas ju ingenting på allvar ,och ibland verkar det som att hon inte orkade med allvaret i ett förhållande .Så det där med att sukta efter SD var det som på något sätt passade henne för där fanns INTE möjligheten ,och då slapp hon ta tag i det på ett seriöst sätt ...?
Luftslott är vackra att titta på men inget att hänga kvar vid när åskan går ,om man säger så !
Tror att LW var en mycket olycklig människa innerst inne ....i själen en liten ensam tjej....
(spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2020-10-29 kl. 15:08.
Klipp, klipp och klistra. Du borde lagt till att LW vigde D:son 22 augusti 2008 på sommarstället Folket*rp och inte december 2011 som mirdi trodde.
Dina fantasier om LWs sexliv och psyke är rena kränkningar som leder dig, vart?
Tack för rättelsen.
Det leder inte mig men det är dumt att inte förstå att det ledde henne raka vägen ner i graven.
Var det inte så att LW var rätt så bedrövad utav att de flesta karlar hon kom i klinch med "ville komma innanför hennes trosor" ,det var ju något hon själv hade påpekat i bitterhet....
Kan ju tänkas att hon var lite mer törstandes efter att bli sedd och för mansläktet verkar det som att det första vi tänker på är just sex ...?
Kan tänkas att hon sökte med ljus och lykta efter något mer vackert förhållande och det var där hon hade hoppet hos SD ,även fast det var en helt befängd tanke...suck...
Någonting säger mig att OM det var en singelman hon umgicks med så blev ansvaret för ett sådant förhållande för stort för henne ,så att OM mannen var gift så kunde hon på något sätt gömma sig bakom det ; just att denne man hade andra ansvarsområden där hon kunde ta paus ...något åt det hållet ...hmm ..tänker jag fel där ?
Typ ,att det var ju inte hennes fel att han var gift ,så det fick stå för honom de ansvarsområdena ,hon fanns där ifall att ...men då sålde hon sig billigt utan att tänka på det ,det blir liksom varken hackat eller malet ,bara en enda idiotisk kocka av alltihop,så det var nog inge bra tänk...rent verklighetsbaserat ...
Kan det bli seriöst förhållande då ?Nääääää
??
Vad brukar man säga ?
-Lätt fånget -lätt förgånget !
Det blev nog på det planet och då tas ju ingenting på allvar ,och ibland verkar det som att hon inte orkade med allvaret i ett förhållande .Så det där med att sukta efter SD var det som på något sätt passade henne för där fanns INTE möjligheten ,och då slapp hon ta tag i det på ett seriöst sätt ...?
Luftslott är vackra att titta på men inget att hänga kvar vid när åskan går ,om man säger så !
Tror att LW var en mycket olycklig människa innerst inne ....i själen en liten ensam tjej....
(spekulation)
Mycket olycklig människa vilket leder fram till att jag benämt mordet som ett utökat självmord.
WHO klassar bipolaritet som en av dom 10 allvarligaste psykiska sjukdomarna.
Ja man åker inte till polishuset och sabbar dem.Man tappar bort sin telefon när brottet är klart.
Nej, om man saknar nerver, då använder man Telegram, ser till att andra också gör det och ser till att allt raderas automatiskt.
Sedan går man till polisen som vittne, visar utan anmodan upp sin konversation på mobilen (som redan är frisserad) och ser ut som ett frågetecken. Man säger också sådant som man tror inte ska kasta blickarna åt en, såsom att hon inte skulle försvinna frivilligt och att de har varit de bästa vänner.
Man kan också slänga ut små "ledtrådar" som kastar ljuset på andra, lite bara så där. Fr a berättar man inte att kakan som hon bakat i hjärtform är gjord till dom och hon skrivit : "till dig och mig", utan låtsas slugt att den är till barnet. Man har naturligtvis redan raderat redan denna del.
Därefter vill man verka mer som en kompis med polisen (eftersom man inte fattar att detta är olämpligt) och vill kramas.
Sedan går man hem och tror att man överlistat de mindre begåvade poliserna och tänker att man nu har ett bra försprång genom att man verkat så oskyldig och samarbetsvillig. Snart är man ju i USA också och hinner tänka på hur man ska lösa resten i lugn och ro i tre veckor.
A 145, sid 295 ff
"Stefan berättade att Lena ska ha varit hemma hos en P*eter N*olåkers i närtid, troligtvis för några dagar sedan, i alla fall inom en veckas tid. Det lät som att hon skulle varit där på middag
eller liknande. Detta hade Lena berättat för Stefan. "
//
"Stefan berättade om en konversation han hade med Lena under gårdagen. Han skrev då på
eftermiddagen "Haft bra dag?" till Lena. Klockan 20.13 svarade hon "Jodå, funkat bra".
Stefan reagerade lite på att detta svar inte riktigt lät som Lena brukar svara. Han kom på detta
i och med att Polisen under dagen frågat honom om hur han tycker Lena varit och mått den
senaste tiden. Han tycker att hon verkat må bra men det här svaret tyckte han eventuellt tydde
på något annat. "
//
"Stefan visste att Lena kontaktade en J*oakim S*jöberg igår om att hon ville låna en
batteriladdare. Stefan visste inte om de träffade varandra."
//
" Jag kommer ihåg att Lena hade skickat en bild på en kaka i form av ett
hjärta, tror jag. Kakan skull vara till hennes sons födelsedag dagen därpå, uppgav Stefan."
//
"Han sa att antingen är hon tillfångatagen, annars "finns hon inte". "
Senast redigerad av notknapparen 2020-10-29 kl. 16:26.
Mycket olycklig människa vilket leder fram till att jag benämt mordet som ett utökat självmord.
WHO klassar bipolaritet som en av dom 10 allvarligaste psykiska sjukdomarna.
Ett "utökat självmord" har benämnts just så när man tar livet av sin famil/make/maka genom mord och därefter begår självmord. Nu får du nog ta och lugna ner dig lite. Du är fullständigt fartblind.
Gå nu in i fup - hoppa över de snaskiga delarna som du brukar fokusera på, och skräpa ner tråden med, och läs det som faktiskt är relevant för just bevisföringen. Den bevisföring som tyvärr är svag, men indicierna finns åtminstone.
Nej, om man saknar nerver, då använder man Telegram, ser till att andra också gör det och ser till att allt raderas automatiskt.
Sedan går man till polisen som vittne, visar utan anmodan upp sin konversation på mobilen (som redan är frisserad) och ser ut som ett frågetecken. Man säger också sådant som man tror inte ska kasta blickarna åt en, såsom att hon inte skulle försvinna frivilligt och att de har varit de bästa vänner.
Man kan också slänga ut små "ledtrådar" som kastar ljuset på andra, lite bara så där. Fr a berättar man inte att kakan som hon bakat i hjärtform är gjord till dom och hon skrivit : "till dig och mig", utan låtsas slugt att den är till barnet. Man har naturligtvis redan raderat redan denna del.
Därefter vill man verka mer som en kompis med polisen (eftersom man inte fattar att detta är olämpligt) och vill kramas.
Sedan går man hem och tror att man överlistat de mindre begåvade poliserna och tänker att man nu har ett bra försprång genom att man verkat så oskyldig och samarbetsvillig. Snart är man ju i USA också och hinner tänka på hur man ska lösa resten i lugn och ro i tre veckor.
A 145, sid 295 ff
"Stefan berättade att Lena ska ha varit hemma hos en P*eter N*olåkers i närtid, troligtvis för några dagar sedan, i alla fall inom en veckas tid. Det lät som att hon skulle varit där på middag
//
"Stefan berättade om en konversation han hade med Lena under gårdagen. Han skrev då på
eftermiddagen "Haft bra dag?" till Lena. Klockan 20.13 svarade hon "Jodå, funkat bra".
Stefan reagerade lite på att detta svar inte riktigt lät som Lena brukar svara. Han kom på detta
i och med att Polisen under dagen frågat honom om hur han tycker Lena varit och mått den
senaste tiden. Han tycker att hon verkat må bra men det här svaret tyckte han eventuellt tydde
på något annat. "
//
"Stefan visste att Lena kontaktade en J*oakim S*jöberg igår om att hon ville låna en
//
hjärta, tror jag. Kakan skull vara till hennes sons födelsedag dagen därpå, uppgav Stefan."
//
Ja jag fattar inte hur han kan vara så dum så att han kan tro att alla skulle köpa det?Hela flashback med 1 miljon medlemmar vet ju att han bara spela ett spel.
Stefan berättade om en konversation han hade med Lena under gårdagen. Han skrev då på
Det här liknar lite skvaller och det lockar lite att läsa FUP faktist.
Men även om han är så klumpig så alla vet så behövs bevis.Att han tagit en bild av vattentornet räcker inte.Jag tycker det är bra att du delger oss allt du vet om SD,även om jag inte vet hur du får reda på allt.Men dom där 12-15 snubbarna är helt oviktiga iaf?
Ja jag fattar inte hur han kan vara så dum så att han kan tro att alla skulle köpa det?Hela flashback med 1 miljon medlemmar vet ju att han bara spela ett spel.
Stefan berättade om en konversation han hade med Lena under gårdagen. Han skrev då på
Men även om han är så klumpig så alla vet så behövs bevis.Att han tagit en bild av vattentornet räcker inte.Jag tycker det är bra att du delger oss allt du vet om SD,även om jag inte vet hur du får reda på allt.Men dom där 12-15 snubbarna är helt oviktiga iaf?
Nu blev dom inte insläppt utan satts i förvaring på flygplatsen i USA och fick ta första plan hem igen.
A 145, sid 295 ff
//
på något annat. "
//
//
//
"Man kan också slänga ut små "ledtrådar" som kastar ljuset på andra, lite bara så där. Fr a berättar man inte att kakan som hon bakat i hjärtform är gjord till dom och hon skrivit : "till dig och mig", utan låtsas slugt att den är till barnet. Man har naturligtvis redan raderat redan denna del."
Så inte en chans att det var en födelsedagstårta som familjen skulle ta del av dagen efter utan helt givet till SD?
/.../ Vid något tillfälle kanske Lena duschar. Det finns utrymme för ett kortare möte och fr a finns det utrymme för att kommunicera dom emellan, som nu förmodligen (?)är raderat. För sällan verkar det vara sååå tyst på Lena. Inloggningen 7 okt- 18 på Lenas konto med sökningen "min tidslinje" är ett sådant tillfälle då detta kunnat tas bort.
Ja, både duschning, personligt möte och ej återskapade raderingar möjligt.
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det finns väl inget som går att bevisa att detta var en mordplan eller en generalrepetition inför mordet. Men jag har lite svårt att se att det inte skulle kunna vara ett indicium, om än svagt, att mgm har något skumt i görningen.
Så länge det kan finnas en annan rimlig förklaring än "något skumt"(i meningen baktankar), blir det svårt att applicera agerandet på det tre dagar senare utförda mordet.
Citat:
De två poliserna och grannen reagerade alla starkt på det underliga i situationen.
Men hur de reagerade när de fått veta att "Nattens vite riddare" anses vara den ende man kan lita på vad gäller att hålla kvarteret fritt från våldsverkare och tjuvar samt den ende som haft sinnesnärvaro nog att snabbt såga upp en dörr för att rädda ett litet barn som låst sig inne, eller som t.o.m. ville ha fört till protokollet att en granne försummat ta ned sin julstjärna, belyses inte närmare... Själv reagerade jag på att ingen av poliserna gjort några personslagningar samt att hundrastaren (och dennes hustru) var svävande i sin tidsuppfattning (uppnår ej ens indicievärde; inte utan ett fullständigt TV-program inkl. säker tid för avbrytande av TV-tittande, säker tid för hur länge man kan ha slumrat till, osv). - Synd att man inte kan fråga hunden.
Citat:
Och Lena står ändå där på Fågelbärsvägen och "ropar" Hallå, utan svar. Inloggningar i all ära, men vem skulle ha kunskap, intresse av alla dessa inloggningar? Det är något åklagarna måste ta fasta på. Då kan det ändå ha någon slags bäring, även om aldrig så svagt.
Hallå, hallå! - Försvaret har nu möjlighet att be sin klient upprätta en fullständig förteckning över de personer som kommit i åtnjutande av aktuell spam-adress; det är säkert också något som med lätthet låter sig göras eftersom MGM hela tiden varit mån om både sin och L:s datasäkerhet. Listan bör sedan omedelbart lämnas in till polisen så att man kan börja eftersöka den alternative gärningsmannen.
A164 Del B, s. 738ff:
2017-05-02 08:26 - L: Men jag skrev ju för fan ut i samma format
2017-05-02 08:26 - L: Med och utan ändringar
2017-05-02 08:26 - L: Så hur ska du få den?
2017-05-02 08:27 - S: Ge mig lösenord till din mail
2017-05-02 08:27 - L: Haha
2017-05-02 08:27 - S: Eller säg vad det ska stå
2017-05-02 08:27 - S: Kan skriva antingen i tgs eller 84s
2017-05-02 08:30 - S: Dela till **spam@gmail
2017-05-02 08:40 - S: <Media utelämnat>
2017-05-02 08:40 - L: Du sparar?
2017-05-02 08:41 - S: <Media utelämnat>
2017-05-02 08:41 - L: Kommer ny
2017-05-02 08:43 - S: Med färre fel?
2017-05-02 08:43 - S: <Media utelämnat>
2017-05-02 08:44 - L: Fanns inga fel
2017-05-02 08:45 - L: Men den var från tourkontot
2017-05-02 08:45 - S: Ja
2017-05-02 08:45 - L: Gjort ny
2017-05-02 08:45 - S: Tagit bort alla spår?
2017-05-02 08:46 - L: Vet ej
2017-05-02 08:46 - L: Raderat filen och tömt papperskorg
2017-05-02 08:51 - L: <Media utelämnat>
/.../
2017-05-02 11:26 - S: Ta bort delningen till mig tack
/.../
Citat:
Intressant att SD verkar intresserad av denna typ av "spaning".
Ja, och därför kan de tre hotfulla männen vara ett villospår (i första omgången), för att sedan ha använts på upploppet (de tre gamla burkarna). - Eller som åklagaren hävdat: Ett led i en hastigt avbruten brottsplan (man får då förmoda uttänkt och avbruten av en impulsstyrd virrhjärna; åtminstone om åklagaren tänkt sig att mordet skulle gå av stapeln samma natt. - Lägg till en halsbrytande radering utanför polishuset...).
Citat:
Varje indicium som kan läggas till korgen stärker de övriga indicierna. Det är inte bara som att man adderar dom var och en för sig. Tyvärr saknas det här något eller några mycket starka indicier, men som jag ser det, är det ändå många indicier, några inte så svaga, som pekar i samma riktning.
Inloggningen 05.23 framstår som ett mycket starkt indicium på att det var GM som loggade in efter mordet; inloggningarna 7 okt resp. 10 nov är indicier på att GM bl.a. haft intresse av HD:s mailadress; den adress LW använt i sin kommunikation betr. bl.a. geo-relaterade frågor. - En inloggning sker också på LW:s geokonto den 7 okt.
Allt som kan kopplas till GM:s handlingar är av vikt; däremot framstår en GM:s karaktärsegenskaper, hugskott, allmänna strulighet, ev. kleptomani mm vara av betydligt lägre indicievärde; om något alls. - Ett svagt indicium gör inte ett annat svagt indicium starkare: Man brukar säga att en kedja aldrig är starkare än dess svagaste länk, och detta gäller i hög grad också detta fall. - Vilken metod man bör använda vid bevisvärderingen är vidare en fråga om rättssäkerhet, inte minst för den tilltalade personen. - Inte för inte har åklagaren i sin överklagan till HR betonat valet av bevisvärderingsmetod, och man hänvisar i olika delar till "det sunda förnuftet"; om än med andra ordval, typ ”rimlighet”. - Men "det sunda förnuftet" (och det logiska tänkandet) kan också omsättas på MGM:s överväganden och utsagor, t.ex. betr. hur brottsplatsen sett ut, eller vad han gjort, eller inte gjort, för att söka efter LW.
Citat:
Det känns något absurt att man i indiciemål ska titta på varje enskilt indicium med hårdare beviskrav än i övriga mål.
Det finns vid tvekan ingen mall för hur man ska väga det ena mot det andra: Synsättet varierar från mål till mål; annars skulle en TR inte kunna döma till 10 år, och en HR sedan frikänna - på precis samma underlag.
Citat:
Du tänker att de tre hotfulla männen (kvinnorna, i olika skepnader under årens lopp) kan ha funnits i verkligheten? Det borde gå att visa att det inte fanns några mastuppkopplingar för några sådana personer?
Vad säger avsaknaden av mastuppkopplingar, annat än att ev. personer förlorat, glömt eller dolt sin mobil - precis som MGM hävdar att han vid det aktuella tillfället sprungit ifrån sin? - Under rättegången i TR säger sig MGM ha kontaktat LW via Telegram, alt. ringt henne: Band 29731280, Dag 2, Inspelning 1: 1:14:38 (1:04:40):
Citat:
T: Det kan vara så att det finns ett vanligt telefonsamtal; jag har nåt svagt minne av det; jag har inte kollat i telefonlistorna; det kan vara så att det finns ett...
Å: Från dig eller från henne?
T: Jag vet inte: Jag säger att det kan finnas ett samtal, men... men det kan ha ringts via... genom nån chattapp också.
MGM uppvisar här - som på så många andra ställen - sin eminenta förmåga att kunna ge alternativa svar, och det gäller att som LW ha såväl ett flexibelt tänkande som spänst i tanken för att hänga med i MGM:s olika turer. - LW hade per omgående frågat när f-n han senast försummat att lusläsa en telefonlista (hela listan; fram och bak; ut och in; sedan hade hon skrattat sig harmynt) - dock inte åklagaren som t.o.m. frågade varför han inte ringt LW på återvägen (när han alldeles nyss sagt sig ha glömt telefonen).
Citat:
Ah, Lenas DNA?
Det har jag missat!
Har enbart sett ett par med SDs blod på.
Då har du sett rätt; glömde dessvärre skriva vems DNA man fann; ska förstås vara MGM:s. - De enda skor med L:s (och MGM:s) DNA, är Haglöfs New Balance - senare återfunna i F-torp - och använda under våghalsiga sexövningar. - Eller du kanske kan bevisa motsatsen..? - Och hur vet man att inte LW haft ett batteripack i vänstra fickan som hon tid. fått av MGM..? - Eller att LW:s blod på MGM:s tvättmaskin härrör från tid. källarsex, efter att LW slagit ihjäl en mygga..?
Senast redigerad av letsdoit 2020-10-29 kl. 17:31.
A 145, s. 297
Hans skvaller menar du?
Det är ju SD som själv berättar att han tycker att denna mening inte är likt henne.
"Stefan reagerade lite på att detta svar inte riktigt lät som Lena brukar svara. Han kom på detta
på något annat. "
Kanske det dummaste han gjorde där, var att fråga efter en kram?
Från samma förhör:
"Precis innan jag öppnade dörren ut så säger Stefan till mig att han skulle vilja kramas. Jag tyckte detta kändes väldigt märkligt, och sa att jag var väldigt förkyld, vilket stämde. "
Men också att han inte hade raderat deras konversation tillräckligt?
De hade nämligen en ganska tät konversation under dagen, vilket polisen la märke till och tyckte det verkade konstigt då han bara sa sig vara vän till henne numera.
"Jag kommer ihåg att jag sa till honom att jag tyckte att smstrafiken verkade vara mer som mellan
personer som är mer än vänner. Stefan frågade om förhöret skulle bli offentligt, anledningen till detta, var enligt honom, att hans fru, som han separerat ifrån, inte kände till att han och Lena hade tät kontakt."