2020-10-29, 10:25
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asynjan
Klipp, klipp och klistra. Du borde lagt till att LW vigde D:son 22 augusti 2008 på sommarstället Folket*rp och inte december 2011 som mirdi trodde.
Dina fantasier om LWs sexliv och psyke är rena kränkningar som leder dig, vart?
LW vigde D:son 22 augusti 2008 på sommarstället Folket*rp

Nu har jag lagt till det.

Kränkningarna leder till MGM då någon av påsättarna kan vara mördaren(eller någon som blev nobbad)
Senast redigerad av 7.2PaRichterskalan 2020-10-29 kl. 10:29.
Citera
2020-10-29, 10:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Varför ska jag styrka något jag läst i tråden?Motbevisa mig istället

Nä, där är du helt fel ute.
Att påstå en massa saker som andra ska visa är fel???

Eftersom du inte själv verkar ha läst FUP, får du en skev bild av den. Det du läser i tråden är ju enbart ett urval från vissa skribenter. Det speglar på inget sätt hela FUP.

Det som finns i tråden kan vara trådsanningar, det vet du också.

Jag har i tråden "utrett" så gott det går två av de påstått gifta männen. Kanske du hoppade över detta? Du får ha din tro, det är upp till dig. Det finns inget som tyder på att det stämmer.

Med det påstår jag inte att Lena inte hade relation med någon som var gift (förutom SD). Bara att de som påstår det inte hittills har kunnat bevisa det.
Citera
2020-10-29, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Eftersom du inte själv verkar ha läst FUP, får du en skev bild av den. Det du läser i tråden är ju enbart ett urval från vissa skribenter. Det speglar på inget sätt hela FUP.

Jag har i tråden "utrett" så gott det går två av de påstått gifta männen. Kanske du hoppade över detta? Du får ha din tro, det är upp till dig. Det finns inget som tyder på att det stämmer.

Med det påstår jag inte att Lena inte hade relation med någon som var gift (förutom SD). Bara att de som påstår det inte hittills har kunnat bevisa det.
Fup vet inte alla som pökat henne.Ditt eller Fup's ord är inte lag.Hon har blivit knullad,påträngande mot människor i relationer.Vad folk säger här i tråden är lika sant som dina noveller
Citera
2020-10-29, 10:58
Medlem
Citat:

Skriver lite annorlunda denna gång.
FUP=skvallerblaska.
Hur vet jag det?14000 sidor utan ett endaste bevis och jakt på endast MGM(möjligen övriga i slasken)
12-15 män sista året som man vet om=minst detta antal.Kan du namn och status på dessa?
Kan du namnen och status på dom som nobbat henne?
Hon kunde inte gå och handla ens utan att ragga på försäjaren=var han gift?

Du kan inte veta status på alla dessa+dom som inte kommit fram.
Varför envetet förminska alla relationer/ev blivande relationer LW hade?
Citera
2020-10-29, 11:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Torde vara en högst normal företeelse; precis samma beteende uppvisade också LW - och med henne massor av arbetsbelastade föräldrar som gör allt för sina barn men periodvis också behöver komma i fatt sig själva.

Skillnaden är väl att SD avsa sig föräldraskapet pga av att han under de här dagarna hade de blivit mycket bråk om olika saker och att SD inte tyckte att de kunde komma med lösningar på kaninerna och burarna, T klarade inte av att gå till skolan pga av huvudvärk och att SD uppfattade det som att barnen inte ville ha honom.

Ex:
https://www.flashback.org/sp73244337

Alla föräldrar hamnar då och då i situationer där de behöver avlastning, ibland för att göra saker, ibland för att det är konflikter. Lena var ju ensamstående de veckor hon hade barnen, på slutet visserligen bara den minsta v. a v., även om iaf N kom på besök över helgen ibland.

Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ett mycket välplanerat mord där åklagaren t.o.m. tipsar domstolen om att MGM redan pekat ut den hotfulle mördaren genom att ha tänkt ut en snillrik plan inkluderat panikradering, glömd mobil, datorintrång mm - men helt försummat betydelsen av Ord som förklarar världen; hur såväl LW som MGM tidigare agerat på liknande hot från LW:s sida mm.

Jag hänger inte riktigt med i vad betydelsen av "Ord som beskriver välden" har och på vilket sätt åklagaren har missat det.
För mig står loggremsan förmodligen för ett hot mot mgm. Och hoten har funnits med en längre tid.
Om mordet var planerat, då kanske loggremsan och betydelsen av detta är just det som åklagaren tar upp?
Men också har av- och på loggningarna mellan HD och Lena en betydesle här.

Möjligen finns en tredje betydelse? Löften om en annan tillvaro en gång i tiden?

Hur tänker du?
Citera
2020-10-29, 11:50
Medlem
Citat:
FUP=skvallerblaska.
Hur vet jag det?14000 sidor utan ett endaste bevis och jakt på endast MGM(möjligen övriga i slasken)
12-15 män sista året som man vet om=minst detta antal.Kan du namn och status på dessa?

Istället för att snaska runt i LWs sexliv skulle jag rekommendera dig att läsa NFCs rapporter. Och inte stirra dig blind på trosor. Läs objektivt. Där finns massor att läsa. Inga bevis, men indicier. Läs också SDs förhör och jämför med vad han säger i rättegången, Då har du mördaren.
Citera
2020-10-29, 12:02
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
FUP=skvallerblaska.

Du anser att FUP är baserat enbart på skvaller utan att ha läst FUP?

Jag förminskar inte Lenas relationer, utan utgår från FUP.
Det ligger inte på mig att tala om "status" på dessa 12- 15 män som du påstår Lena jagade.

Det är du som påstår att det var 12- 15 stycken och det är då du som ska visa varifrån du får siffran. Om du har ett intresse av vilken "status" de har/hade som ligger det på dig, inte mig att visa det eller varför du spekulerar om det.
Citera
2020-10-29, 12:29
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Du anser att FUP är baserat enbart på skvaller utan att ha läst FUP?

Jag förminskar inte Lenas relationer, utan utgår från FUP.
Det ligger inte på mig att tala om "status" på dessa 12- 15 män som du påstår Lena jagade.

Det är du som påstår att det var 12- 15 stycken och det är då du som ska visa varifrån du får siffran. Om du har ett intresse av vilken "status" de har/hade som ligger det på dig, inte mig att visa det eller varför du spekulerar om det.
Det är väl som tingsrätten antyder i sin dom, dvs. att förundersökningen är behäftad med sådana brister att det utifrån den inte går att dra några egentliga slutsatser om vad som hände med LW (förutom då att hon hittades bragd om livet bakom ett bullerplank). Visst handlar väl de 14000 sidorna nästan uteslutande om sex- och samlevnadsproblem, och förvånansvärt lite om sådant som har med själva brottet att göra.
Citera
2020-10-29, 12:52
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det är väl som tingsrätten antyder i sin dom, dvs. att förundersökningen är behäftad med sådana brister att det utifrån den inte går att dra några egentliga slutsatser om vad som hände med LW (förutom då att hon hittades bragd om livet bakom ett bullerplank). Visst handlar väl de 14000 sidorna nästan uteslutande om sex- och samlevnadsproblem, och förvånansvärt lite om sådant som har med själva brottet att göra.

Du vet liksom vi andra att TR har missuppfattat en del och dessutom har man nu kompletterat FUP.
Det finns en anledning till att man kan överklaga.

Nu säger inte jag att målet är starkt, men att det skulle enbart vara skvaller, det håller jag inte alls med om. Tyvärr har mgm varit ovanligt förslagen genom att göra raderingar och andra metoder för att att minimera spår efter sig. Att det saknas mobil och mordvapen borde vara vanligt. Det första vilken gm som helst vet är de viktigaste sakerna att förstöra.
Citera
2020-10-29, 13:07
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Du vet liksom vi andra att TR har missuppfattat en del och dessutom har man nu kompletterat FUP.
Det finns en anledning till att man kan överklaga.

Nu säger inte jag att målet är starkt, men att det skulle enbart vara skvaller, det håller jag inte alls med om. Tyvärr har mgm varit ovanligt förslagen genom att göra raderingar och andra metoder för att att minimera spår efter sig. Att det saknas mobil och mordvapen borde vara vanligt. Det första vilken gm som helst vet är de viktigaste sakerna att förstöra.

Precis. Och sen har väl inte förhörsledarna haft ett enkelt arbete med att förhöra Three Stooges alltså SD,HD.JG som alla verkar sikta på att få nobelpriset i att ljuga.
Citera
2020-10-29, 13:12
Medlem
Asynjans avatar
Citat:
LW vigde D:son 22 augusti 2008 på sommarstället Folket*rp

Nu har jag lagt till det.

Kränkningarna leder till MGM då någon av påsättarna kan vara mördaren(eller någon som blev nobbad)

Men, vad gör du nu? Varför ska du lägga till och ändra i Snor-Johans inlägg?
Citera
2020-10-29, 13:39
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Om någon skulle röra mig som jag upplever som icke önskvärt hade jag sagt till där och då!

Nu har jag inte sett någonstans i FUP att någon någonsin sagt till LW att det där är inte OK/eller obekvämt... har du?

HD skrev till LW att hon inte uppskattade hennes beröring och att hon inte ville att det skulle upprepas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in