Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Om du vill att allt ska vara bevisat är det mycket om SD som också faller bort.
Det får nog anses bevisat utom rimligt tvivel att Lena hade relationer med upptagna män. Det finns olämpliga chattar med män som hade sambos och flickvänner. I FUP förekommer även en eller ett par män med flickvänner som Lena hade intim relation med.
Har du inte läst den informationen? Det står svart på vitt i FUP.
Att SD skulle varit den enda gifta mannen Lena någonsin haft relation med är ologiskt.
Jag glömmer aldrig hur du kallade mig lögnare innan FUP kom när jag skrev om att hon hade minst en relation med en upptagen man. Jag tycker det är fel av dig och andra att ni mobbar medmänniskor på detta vis för en död kvinnas skull och trots att vi lever i en demokrati där alla har rätt att tala/skriva fritt synnerhet i forum som denna.
Om man nu ska hålla sig till ämnet, det vi pratade om; att några i tråden påstår att Lena hade relationer med män som var gifta. Det har nämnts att det skulle vara tre stycken tidigare i tråden, och att flera av dessa relationer skulle dessutom vara parallella..
Två av dessa nämnda har jag tidigare i tråden försökt reda ut hur det låg till och inget av det som har framkommit pekar på att det är sant.
Du minns säkert också att jag aldrig sagt att du ljuger eller att du är en lögnare om du tänker efter. Det kan jag ju inte göra, eftersom jag inte vet om det ligger en sanning bakom. Vad jag bad skribenter om som påstod att Lena hade dessa affärer var att man skulle visa på
källa.
Chattarna har vi nog alla sett att de förekommer. Vad jag vet så är en av dessa personer gift. Att de skulle ha haft en fysisk relation är däremot inte bevisat.
Spekulera kan vi alla göra, men här har det inte handlat om spekulationer. Här har det handlat om
påståenden; precis som du ni gör. Du säger att det är ställt bortom allt rimligt tvivel. Grundat på vad? FUP säger du. Hänvisa då till aktbilaga och sida så vi får det här ur världen.
Vi har alla olika gränser för vad vi tycker är ok och inte, dvs olika normer till viss del. Jag tror ändå att de flesta inte tycker att otrohet är ok.
Lena hade ett enormt stort bekräftelsebehov. Detta kan ha tagit sig i uttryck av att vara ganska fysisk, ta på människor. Inte alla tycker om det, andra gillar det. Vissa kan uppfatta det som en invit. Det är då också lite på den andra personens ansvar att om man är gift får man antingen negligera eller visa att man inte är intresserad. Man kan inte hävda att allt ansvar bara ligger på Lena och männen är värnlösa offer.
Vi har väl alla varit utsatta för flörtar som man inte alltid uppskattat. Personer går över gränser som man inte önskar. Ibland har det bara handlat om en oskyldig flört, ibland mer. Det är upp till mottagaren att visa var ens gränser går. Man behöver inte flörta tillbaka. Ibland stannar det vid bara helt oskyldigt flörtande.