2020-10-28, 21:22
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men att hon messade CvB på natten betyder väl inte att hon varken stötte på honom eller att de ens hade ett förhållande?

Jag uppfattat det som att de inte hade det:

A 150, sid 584
"Christian berättar att han är god vän med lena, och varit detta under en längre tid. Lena har
under senare tid tytt sig mer och mer till Christian och då som en vän som hon kunnat
anförtro sig till. "

Jag tror inte att de följande sidorna visar något som tyder på att Lena hade något fling med honom.

Det har tidigare antytts i tråden om att Lena skulle ha haft något förhållande med gifta män, men som jag ser det har det aldrig gått att bevisa.

Om du vill att allt ska vara bevisat är det mycket om SD som också faller bort.

Det får nog anses bevisat utom rimligt tvivel att Lena hade relationer med upptagna män. Det finns olämpliga chattar med män som hade sambos och flickvänner. I FUP förekommer även en eller ett par män med flickvänner som Lena hade intim relation med.

Har du inte läst den informationen? Det står svart på vitt i FUP.

Att SD skulle varit den enda gifta mannen Lena någonsin haft relation med är ologiskt.

Jag glömmer aldrig hur du kallade mig lögnare innan FUP kom när jag skrev om att hon hade minst en relation med en upptagen man. Jag tycker det är fel av dig och andra att ni mobbar medmänniskor på detta vis för en död kvinnas skull och trots att vi lever i en demokrati där alla har rätt att tala/skriva fritt synnerhet i forum som denna.
Senast redigerad av Rosamund 2020-10-28 kl. 21:24.
Citera
2020-10-28, 21:46
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Har du sett någonstans att det handlat om mer än EN gift man, SD, som dessutom var den som stötte till att börja med.
Det vore bra om alla höll sig till sanningen i tråden.

Det vore bra om alla läste FUP och höll sig till informationen i den. Där finns de facto fler upptagna män än SD som Lena hade olämpliga chattar och/eller intima relationer med.

FUP står var och en fritt att läsa och ändå tycks en del information där ha gått dig förbi.
Citera
2020-10-28, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det vore bra om alla läste FUP och höll sig till informationen i den. Där finns de facto fler upptagna män än SD som Lena hade olämpliga chattar och/eller intima relationer med.

FUP står var och en fritt att läsa och ändå tycks en del information där ha gått dig förbi.
Du som har läst detta kan såklart hänvisa till aktbilaga etc?
Citera
2020-10-28, 22:29
Medlem
Citat:

Föreslår att DU själv läser den. Du missar massor.
Citera
2020-10-28, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Jag kan inte och kommer aldrig att kunna styrka något men 3 gifta män har jag läst mig till + SD.
Kan du styrka att det är osant?

Styrka något som jag inte påstått? In absurdum!
Citera
2020-10-29, 00:28
Medlem
Tips till S om han frias i HR o får lite startkapital att använda till en utbildning så en dröm kan bli verklighet. Bli pilot för stora flygplan ger respekt o passar nog hans ego bättre än ett utgånget cert för små sketna cessnor.
www.svenskpilotutbildning.se/utbildningar/
Problemet är bara att han gillar göra farliga grejer. Skulle han kunna motstå att testa flygplanens gränser med passagerare ombord eller skulle han t ex göra en störtdykning med flit för att få stila o visa vad han kan? Han skulle sen säga att det blev något tekniskt fel, skratta högt o känna sig som hjälte?

Allvarligt bör nog S fundera på vad han ska göra framöver ifall Tyr*ns inte orkar konstruera fler möjliga kaffekokartjänster.
Senast redigerad av Ulanna 2020-10-29 kl. 00:35.
Citera
2020-10-29, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Skämtar du? Riva LWs stängsel????

Lenas problem var att hennes jakt efter män var fullständigt stängsellöst. Har du inte förstått att Lena var gränslös ännu givet sin sjukdom Har du inte förstått att hon spam-messade gifta män på nätterna?

Lena var oehört fysisk, även män hon träffade första gången tog hon gärna i hand eller lade handen på eller runt. Lena förstod inte sociala gränser. Läs FUP istället för att snickra ihop egna verkligheter att vilseleda tråden med.

Fan vet om hon inte var näck under prästkappan när hon sjöng enl, uppgift sjöng "utan dina andetag för SD" på bröllopet.
Vem hon hade blicken klistrad på behöver vi väl inte missa?

Postat 2018-05-30, 21:19

Jag vet att du sover
Känner värmen från din hud
Bara lukten gör mig svag
Men jag vågar inte väcka dig nu

Jag skulle ge dig
Allting du pekar på
Men bara när du inte hör
Vågar jag säga så
Jag kan inte ens gå

Utan din luft i mina lungor
Jag kan inte ens stå
När du inte ser på
Och genomskinlig grå
Blir jag

Utan dina andetag
Min klocka har stannat
Under dina ögonlock
Fladdrar drömmarna förbi
Inuti är du fjäderlätt och vit
Och utan ett ljud

Mitt hjärta i din hand
Har jag tappat bort mitt språk
Det fastnar i ditt hår
Jag kan inte ens gå

Jag kan inte ens stå
När du inte ser på
Och färglös som en tår
Blir jag
Utan dina andetag mm mm

-----------------
Det finns säkert någon dum jäkel som inbillar sig texten var avsedd för makan pastorn försökte knäcka när hon tillfrisknade och blev ett hot mot Lenas ego.

Det kan tyckas grymt att tala klarspråk men man ska f-n inte ta sig rätten att ljuga om en människa för att hon är död. Det går inte förstå varför Lena mördades utan att förstå vilka förskräckliga relationsproblem hennes sjukdom innebar.

Du skriver:

"Lena var oerhört fysisk, även män som hon träffade första gången tog hon i gärna i hand eller lade handen på eller runt. Lena förstod inte sociala gränser."

Vissa människor är mer fysiska än andra, ovanstående visar väl inte på något märkvärdigt. Vad av ovanstående tycker du gör att hon inte förstod sociala gränser? Är det inte tillåtet att ta på en hand eller lägga armen om någon? (Iof finns det många "gubbar", gifta eller ej, som missförstår minsta beröring och uppfattar det som kvinnan vill något mer).

Vad som är brukligt under ett bröllop är att brudparet önskar vilken präst de vill ha även vilka/vilken sång som ska framföras.

Dina spekulationer/sjuka tankar om LW var näck under prästkappan visar, ännu en gång, att du gärna uppehåller dig vid LW:s underliv... varför?
Citera
2020-10-29, 08:22
Medlem
Asynjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Skämtar du? Riva LWs stängsel????

Lenas problem var att hennes jakt efter män var fullständigt stängsellöst. Har du inte förstått att Lena var gränslös ännu givet sin sjukdom Har du inte förstått att hon spam-messade gifta män på nätterna?

Lena var oehört fysisk, även män hon träffade första gången tog hon gärna i hand eller lade handen på eller runt. Lena förstod inte sociala gränser. Läs FUP istället för att snickra ihop egna verkligheter att vilseleda tråden med.

Fan vet om hon inte var näck under prästkappan när hon sjöng enl, uppgift sjöng "utan dina andetag för SD" på bröllopet.
Vem hon hade blicken klistrad på behöver vi väl inte missa?

Postat 2018-05-30, 21:19

Jag vet att du sover
Känner värmen från din hud
Bara lukten gör mig svag
Men jag vågar inte väcka dig nu

Jag skulle ge dig
Allting du pekar på
Men bara när du inte hör
Vågar jag säga så
Jag kan inte ens gå

Jag kan inte ens stå
När du inte ser på
Och genomskinlig grå
Blir jag

Utan dina andetag
Min klocka har stannat
Under dina ögonlock
Fladdrar drömmarna förbi
Inuti är du fjäderlätt och vit
Och utan ett ljud

Mitt hjärta i din hand
Har jag tappat bort mitt språk
Det fastnar i ditt hår
Jag kan inte ens gå

Jag kan inte ens stå
När du inte ser på
Och färglös som en tår
Blir jag
Utan dina andetag mm mm

-----------------
Det finns säkert någon dum jäkel som inbillar sig texten var avsedd för makan pastorn försökte knäcka när hon tillfrisknade och blev ett hot mot Lenas ego.

Det kan tyckas grymt att tala klarspråk men man ska f-n inte ta sig rätten att ljuga om en människa för att hon är död. Det går inte förstå varför Lena mördades utan att förstå vilka förskräckliga relationsproblem hennes sjukdom innebar.

Klipp, klipp och klistra. Du borde lagt till att LW vigde D:son 22 augusti 2008 på sommarstället Folket*rp och inte december 2011 som mirdi trodde.
Dina fantasier om LWs sexliv och psyke är rena kränkningar som leder dig, vart?
Citera
2020-10-29, 09:06
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Du skriver:

"Lena var oerhört fysisk, även män som hon träffade första gången tog hon i gärna i hand eller lade handen på eller runt. Lena förstod inte sociala gränser."

Vissa människor är mer fysiska än andra, ovanstående visar väl inte på något märkvärdigt. Vad av ovanstående tycker du gör att hon inte förstod sociala gränser? Är det inte tillåtet att ta på en hand eller lägga armen om någon? (Iof finns det många "gubbar", gifta eller ej, som missförstår minsta beröring och uppfattar det som kvinnan vill något mer).

Vad som är brukligt under ett bröllop är att brudparet önskar vilken präst de vill ha även vilka/vilken sång som ska framföras.

Dina spekulationer/sjuka tankar om LW var näck under prästkappan visar, ännu en gång, att du gärna uppehåller dig vid LW:s underliv... varför?

Men för fasen, att en person beter sig på ett sätt som framstår som udda i förhållande till hur människor vanligtvis beter sig i sociala sammanhang innebär inte att det nödvändigtvis är en förbjuden handling. Det är inte förbjudet att sitta och peta sig i näsan vid julbordet med arbetskompisar men den som gör det får garanterat uppmärksamhet på ett sätt som ofta inte är positivt.
Av det diverse personer berättar i FUP så hade LW en hel del egenheter som människor hon hade att göra med uppfattade som tveksamt och ibland negativt. Detta uttrycks även av de som var hennes vänner. Även en del av hennes vänner uttrycker att hon är fysisk i sina kontakter på ett sätt som lätt kan missförstås, dvs man säger hon har ett skevt beteende i att hon kan visa upp att hon verkar förälskad eller åtrå och detta inte är ett fel hos den som ev misstolkar hennes avsikt med hennes benägenhet att röra vid andra mer än vad som anses "normalt". Det är väl inte alltid heller trevligt att bli tagen på, även om det är en vänlig beröring och inte ett slag så kan det ju upplevas som integritetskränkande.

Jag ger mig sjutton på att du inte skulle ha problem med att se sådant beteende hos en man som ett socialt beteendefel, så besinna dig lite innan du försöker klistra fördomsetiketten på andra.

Det kanske inte i alla lägen är förbjudet att röra vid andra, och ofta bottnar det väl i ett stört bekräftelsebehov om det görs lite "för mycket" men det betyder inte att det ses som gängse norm bland människor i allmänhet.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2020-10-29 kl. 09:10.
Citera
2020-10-29, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men för fasen, att en person beter sig på ett sätt som framstår som udda i förhållande till hur människor vanligtvis beter sig i sociala sammanhang innebär inte att det nödvändigtvis är en förbjuden handling. Det är inte förbjudet att sitta och peta sig i näsan vid julbordet med arbetskompisar men den som gör det får garanterat uppmärksamhet på ett sätt som ofta inte är positivt.
Av det diverse personer berättar i FUP så hade LW en hel del egenheter som människor hon hade att göra med uppfattade som tveksamt och ibland negativt. Detta uttrycks även av de som var hennes vänner. Även en del av hennes vänner uttrycker att hon är fysisk i sina kontakter på ett sätt som lätt kan missförstås, dvs man säger hon har ett skevt beteende i att hon kan visa upp att hon verkar förälskad eller åtrå och detta inte är ett fel hos den som ev misstolkar hennes avsikt med hennes benägenhet att röra vid andra mer än vad som anses "normalt". Det är väl inte alltid heller trevligt att bli tagen på, även om det är en vänlig beröring och inte ett slag så kan det ju upplevas som integritetskränkande.

Jag ger mig sjutton på att du inte skulle ha problem med att se sådant beteende hos en man som ett socialt beteendefel, så besinna dig lite innan du försöker klistra fördomsetiketten på andra.

Det kanske inte i alla lägen är förbjudet att röra vid andra, och ofta bottnar det väl i ett stört bekräftelsebehov om det görs lite "för mycket" men det betyder inte att det ses som gängse norm bland människor i allmänhet.

Om någon skulle röra mig som jag upplever som icke önskvärt hade jag sagt till där och då!

Nu har jag inte sett någonstans i FUP att någon någonsin sagt till LW att det där är inte OK/eller obekvämt... har du?
Senast redigerad av Tufsankatt 2020-10-29 kl. 09:47.
Citera
2020-10-29, 10:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Om du vill att allt ska vara bevisat är det mycket om SD som också faller bort.

Det får nog anses bevisat utom rimligt tvivel att Lena hade relationer med upptagna män. Det finns olämpliga chattar med män som hade sambos och flickvänner. I FUP förekommer även en eller ett par män med flickvänner som Lena hade intim relation med.

Har du inte läst den informationen? Det står svart på vitt i FUP.

Att SD skulle varit den enda gifta mannen Lena någonsin haft relation med är ologiskt.

Jag glömmer aldrig hur du kallade mig lögnare innan FUP kom när jag skrev om att hon hade minst en relation med en upptagen man. Jag tycker det är fel av dig och andra att ni mobbar medmänniskor på detta vis för en död kvinnas skull och trots att vi lever i en demokrati där alla har rätt att tala/skriva fritt synnerhet i forum som denna.

Om man nu ska hålla sig till ämnet, det vi pratade om; att några i tråden påstår att Lena hade relationer med män som var gifta. Det har nämnts att det skulle vara tre stycken tidigare i tråden, och att flera av dessa relationer skulle dessutom vara parallella..

Två av dessa nämnda har jag tidigare i tråden försökt reda ut hur det låg till och inget av det som har framkommit pekar på att det är sant.

Du minns säkert också att jag aldrig sagt att du ljuger eller att du är en lögnare om du tänker efter. Det kan jag ju inte göra, eftersom jag inte vet om det ligger en sanning bakom. Vad jag bad skribenter om som påstod att Lena hade dessa affärer var att man skulle visa på källa.

Chattarna har vi nog alla sett att de förekommer. Vad jag vet så är en av dessa personer gift. Att de skulle ha haft en fysisk relation är däremot inte bevisat.

Spekulera kan vi alla göra, men här har det inte handlat om spekulationer. Här har det handlat om påståenden; precis som du ni gör. Du säger att det är ställt bortom allt rimligt tvivel. Grundat på vad? FUP säger du. Hänvisa då till aktbilaga och sida så vi får det här ur världen.

Vi har alla olika gränser för vad vi tycker är ok och inte, dvs olika normer till viss del. Jag tror ändå att de flesta inte tycker att otrohet är ok.

Lena hade ett enormt stort bekräftelsebehov. Detta kan ha tagit sig i uttryck av att vara ganska fysisk, ta på människor. Inte alla tycker om det, andra gillar det. Vissa kan uppfatta det som en invit. Det är då också lite på den andra personens ansvar att om man är gift får man antingen negligera eller visa att man inte är intresserad. Man kan inte hävda att allt ansvar bara ligger på Lena och männen är värnlösa offer.

Vi har väl alla varit utsatta för flörtar som man inte alltid uppskattat. Personer går över gränser som man inte önskar. Ibland har det bara handlat om en oskyldig flört, ibland mer. Det är upp till mottagaren att visa var ens gränser går. Man behöver inte flörta tillbaka. Ibland stannar det vid bara helt oskyldigt flörtande.
Citera
2020-10-29, 10:22
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Styrka något som jag inte påstått? In absurdum!
Varför ska jag styrka något jag läst i tråden?Motbevisa mig istället
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in