2020-10-29, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svart-Skalle
Låt dig inte luras. Muslimer klistrar alltid in en vers så de kan få rätt. Sen finns det alltid flera verser som säger något helt annat. Det finns alltså verser som hetsar galet mycket mot just judar och kristna. Det är de som reflekterar verkligheten bättre.

Det är ju därför som det knappt finns någon kristen kvar i mellanöstern. Utrotade allihop.
Klart som fan att jag inte går på det där bullshiten. Vill bara förstå hur dom tänker,om dom ens gör det.
Citera
2020-10-29, 14:00
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Räkna ihop alla dödsfall som resultat av alla de islamistiska massakrer och attacker runt om i Europa senaste 10 åren. Lägg till alla traumatiserade anhöriga och "communities". Det blir ingen liten påverkan på samhället. Alla ni som stått där med "refugees welcome" skyltar och skit, som demonstrerat för att afghaner och annat illegalt pack ska få stanna, ni har allt detta blod på era händer.

Våra förfäder visste att man inte ger Islam en tum. Alla "rasister" vet att man inte ger Islam en tum. Ni på vänsterkanten är så löjligt naiva. Ni låter känslorna styra helt och hållet. Ni kan inte ens än idag erkänna att Islam är en barbarisk ideologi som inte hör hemma i civiliserade länder. Ni försöker alltid ursäkta det och vrida på saker. Till och med burka och huvudduk och skit försöker ni ursäkta, trots att ni låtsas vara feminister. Hur fan går det ihop LOL.

Skulle behövas lite Normander och Vikingar de visste hur man höll muhammedaner ifrån Europa !
Citera
2020-10-29, 14:00
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Fast det kommer aldrig ske, så vad tjänar det till att föreslå det.

Har folk ens varit i en normalstor stad på sistone? Blattar är i princip redan i majoritet och det kommer aldrig att ske att varken Sverige eller Frankrike blir som förr igen. Frankrike var ett vitt, kristet land för fan flera hundra år sedan.

Så det enda man kan göra är att kika på mer realistiska förslag. Allt annat är källarrunkande önsketänkande som aldrig blir till verklighet.

Det mest lämpliga är väl att man försöker samsas helt enkelt. Vi vet med facit i hand att många liv hade besparats om inte det fanns provokatörer i Frankrike som gick igång på att öka spänningarna och se blod. De är inte dumma, de vet att detta kommer ske.

Jag tycker också Charlie Hebdos teckningar är roliga ibland, men jag inser att det i längden är en totalt meningslös tidning som vi faktiskt klarar oss utan. Och om det leder till att kristna och muslimer kan leva i symbios utan att radikala islamister hugger halsen av folk, gärna för mig.

Vem fan bryr sig ens om den tidningen allvarligt talat? Det är ju bara ett svepskäl för att kunna håna specifikt muslimer för att man inte gillar dem. Om Frankrike verkligen bryr sig om yttrandefrihet kan de ju börja med att inte fängsla folk för att de har en annan åsikt om andra världskriget.

Kan man inte leva utan att behöva håna andra medvetet och provocera så har man större problem. Det spelar ingen roll att man såklart ska kunna göra det, när vi vet med facit att det ÄR inte värt riskerna för det finns en liten grupp islamister som är kapabla till att göra detta och det är inte politikerna som drabbas av det, det är helt oskyldiga människor.

Det har aldrig handlat om vad man SKA kunna göra. Det är mycket i världen man SKA kunna göra. Tjejer SKA kunna gå ut naken på natten utan att bli våldtagna, men verkligheten är inte så vacker. Så det är totalt ointressant vad man kan fylla för ämnen och saker inom ramen av yttrandefrihet om man redan vet att det blir reaktioner som definitivt inte är värd riskerna.

Det är ingen muslim som bränt biblar i Malmö, ändå ska en dansk främling dit och bränna koranen. Det är klart att de som bor där ser det som en attack på dem, och det är det ju. Paludan är en riktigt vidrig liten orm som vill att Sverige ska brinna så att hans ideologi kan få fäste. Och så ser det faktiskt ut i stora delar av Europa, det är medvetna provokationer för att man vill att sånt här ska hända.

Så mycket ljug. Du börjar skriva under på deras världssyn vilket är riktigt osmakligt.

De absolut vidrigaste i ekvationen är nog dom som konverterar eller försöker skade-minimera, ni är inte bara förrädare mot ert eget folk utan ses som förrädare även av andra sidan. För att tro att ni skonas senare är nog önsketänkande.
Citera
2020-10-29, 14:01
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Utbildning och sekularisering.

Finns det några som helst bevis på att det fungerar. Många extremister/terrorister är just utbildade/hjärntvättade. Precis som många västerländska kvinnor är som hatar vita män som gett dem allt.
Citera
Medlem
Jag är emot all sorts våld och tycker att det är bra att vi lever i ett land utan dödsstraff.

Däremot ska vi inte glömma att det som fransmännen gjorde i Nordafrika, Senegal, Mauritania, Niger, Franska Upper Volta (idag Burkina Faso), Vietnam etc är fruktansvärt när det kommer till tortyr och övergrepp.

Fransmännen tillämpade fruktansvärda former av tortyr i Algeriet. Senare på 70-talet var det status för de sydamerikanska militärdiktatorerna och en tävling mellan dem om vem som hade flest franska instruktörer i tortyr. De var dyra men mycket kunniga, övade och visade sina kunskaper på uteliggare.

Jag vet inte men man kan kanske säga att fransmännen inte tål en pytteliten dos av sin egen medicin.
Citera
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vafalls09
Det var 9 år sedan, nutiden ropar. För inte glömma skotten som hördes i Bataclan, eller lastbilen som hördes körde över kroppar i Nice.

Eller när lastbilen som körde över 11-åringar på drottningtorget.

Eller flygplanen som hördes flyga in i World trade center.

Islam är djävulens religion och den ska förintas!

Vi har två terroratacker utförda av vita på många år. Dom dödade fler ensam än alla jävla skitmussar tillsammans.

Skulle det faktiskt bli inbördeskrig behöver vi inte oroa oss för att det skulle bli någon riktigt strid emot dessa inkompetenta apor.
Citera
2020-10-29, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Skulle behövas lite Normander och Vikingar de visste hur man höll muhammedaner ifrån Europa !

Fast nu är det tyvärr normandernas och vikingarnas ättlingar som står och håller upp portarna åt muslimanerna. De i princip drar ner byxorna också och låter sig stjärtknullas av packet.

Nej, det är slaverna som är det Europeiska hoppet.
Citera
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
I fängelse? släng ner han i en saltgruva eller kol och låt han jobba under de värsta tänkbara förhållandena som finns, fängelse är för lindrigt för ett sådant avskräde.

Inmurad skulle funka fint.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HLM28100
Ursprungligen postat av Torsus
Nu höjs tydligen "terrhotnivån" till det högsta. Vad betyder det rent konkret egentligen?

Skjut först, fråga sen! I Frankrike.

Den finns ca 1,5 miljarder muslimer i världen, är alla potentiella killers när Muhammed kallar?

Nej, jag tror majoriteten inte vill ha våld och mest leva i lugn och ro. Men om vi skulle få ett regelrätt "religionskrig" (där västsidans religion snarare är någon slags kombination av religionsfrihet, sekularism och personig liberalism samt yttrandefrihet) så gissar jag på att i vart fall hälften av muslimerna i Europa inte skulle stå på västsidan. De som skulle göra det är de som verkligen är riktiga flyktingar från t.ex. Iran m.m.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Hahaha! Du är verkligen inte bättre än en vidrig islamist. Du tycks glömma att vi bor i länder utan dödsstraff och där vi behandlar alla efter en högre moralisk standard än de sandbyar du verkar vilja tillbaka till. Att inte behandla någon medicinskt för att de är misstänkt kriminella skulle för övrigt inte ens flyga I de länderna. Vilket fradgande liten rättshaverist du är, du är inte ett dugg bättre än en terrorist.
Jag skulle absolut vara värre än en terrorist mot en terrorist.
Bäst hade ju varit att avrätta terroristerna på plats.

Vill jag tillbaka till sandbyarna? Jag vill inte ha sandbyana här som du vill så att du kan leka godhetsrunkare.
Citera
Medlem
Rodimusprimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Jag har förstått att EU tillämpat "mer morot än piska"-taktiken som en sista chans men nu har ju Erdogan gjort ett grovt övertramp på röda linjen. Osannolikt att EU inte gör någonting. Cypern vek sig om Vitryssland och kommer inte vika sig en andra gång. Frankrike och Grekland kan är väl inte sugna på att ta emot Erdogans stock i baken något mer. Det är väl bara Sverige och Tyskland som bromsar.
Den som lever får se men jag har inga förhoppningar. Visst att Grekland och Cypern klagar för de bor grannar med Erdogan. Men de som faktiskt bestämmer i EU (läs Tyskland) bryr sig inte ett dugg och har dessutom en enorm inhemsk grupp av röststarka turkar att tänka på.
Citera
2020-10-29, 14:03
Medlem
tequilasunrise123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leck.mich.am.arsch
Jag är emot all sorts våld och tycker att det är bra att vi lever i ett land utan dödsstraff.

Däremot ska vi inte glömma att det som fransmännen gjorde i Nordafrika, Senegal, Mauritania, Niger, Franska Upper Volta (idag Burkina Faso), Vietnam etc är fruktansvärt när det kommer till tortyr och övergrepp.

Fransmännen tillämpade fruktansvärda former av tortyr i Algeriet. Senare på 70-talet var det status för de sydamerikanska militärdiktatorerna och en tävling mellan dem om vem som hade flest franska instruktörer i tortyr. De var dyra men mycket kunniga, övade och visade sina kunskaper på uteliggare.

Jag vet inte men man kan kanske säga att fransmännen inte tål en pytteliten dos av sin egen medicin.

Det här var 50 år sedan. I nuet så är Islam vår tids största hot och det bör förgöras med alla medel som finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in