2020-10-28, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Brukar du lyssna på fotbollsproffset såsom tutto balutto och typ studio allsvenskan?

Är det många fotbollsspelare med "sido-business"?

Tyvärr inte, jag prioriterar att läsa om sport. De få gångerna jag lyssnat på podd har det varit vid städning eller så.

Om du menar andra jobb vid sida-buisness så nej, jag känner inte till någon.
Citera
2020-10-28, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieHallstrom
Hur ofta brukar ni skvallra om andra fotbollsproffs (som spelar i Allsvenskan och utomlands)?

Har du hört ryktet om att det finns en landslagsmeriterad svensk spelare som har en utomäktenskaplig dotter i USA?

Skvaller händer titt som tätt. Någon som känner någon som spridit ett rykte. Svårt att säga om exakt hur ofta. Men saker sipprar mellan omklädningsrummen, visst det händer.

Ja jag har hört det, men kan inte minnas vem det var. Eller jo, var det inte Guidetti?
Citera
2020-10-28, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
Hur mycket tid läggs det på ren fysträning? Typ, sprinter/intervaller och gym (eller vad man nu tränar)? Finns det spelare du tycker är för otränade rent fysiskt?

Har du alltid varit bäst i laget i ungdomsåren?

Vad gör du på typiska vardagskvällar? Rät mycket tid över på vardagar jämfört med ett vanligt jobb låter det som.

Det läggs fokus på sådant varje dag i olika mängd. Om det handlar om en kvart eller 60 minuter beror på hur matcherna ligger. Ja, jag tycker vissa fotbollspelare inte är tillräckligt bra tränade.

Nej.

Kollar serier, YouTube, spelar tv spel och får tiden att gå. Borde kanske göra något vettigare, men behöver oftast bara rensa skallen.
Citera
2020-10-28, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieHallstrom
Följdfråga:

Är det ovanligt att spelare som har fruar och flickvänner är otrogna på bortaresor eller träningsläger?

Ja det är ovanligt. Jag har kanske sett att 1-2 gubbar varit på thaimassage någon gång på ett läger. Minns inte om de hade fru dock då.
Citera
2020-10-28, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sauerei
Missade du denna fråga eller föredrar du att inte svara?

Missade den. Om min nuvarande klubb inte ville ha kvar mig och det enda jag hade att välja på var en konkurrent hade jag lätt gått dit. Man måste ha ett jobb. En sådan som Nyholm backar jag till exempel till 100%.

Nej ingen avundsjuka.
Citera
2020-10-28, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenJokkapekka
Wtf? Penis, balle, snorre, snopp, åderpåle, kuk!
Aldrig hört snutt för?
Då byter jag ut de mot penis då!

Nej det kollas inte och jämförs kukar på det sättet som du tänker.
Citera
2020-10-28, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Vem tycker du är allsvenskans bästa sportchef?

Varför är det så få elitfotbollspelare som läser på högskolor vid sidan av, med tanke på all ledig tid ni har? Man kan ju läsa kurser på halvfart också. Jag vet att många fotbollsspelare skaffar barn i väldigt ung ålder och det tar ju så klart rätt mycket tid, men alla de som inte är småbarnsföräldrar.

Väldigt många som läser på högskolor och universitet jobbar ju vid sidan av också. Kanske inte de som går läkarprogrammet, men många andra.

Blir lite svårt att svara på då jag endast känner till ett par stycken, och bara har en bild av andra. Men jag får säga Bosse Andersson. Han brinner för sin klubb, verkar vara rätt skön, och har lyckats med några fantastiska värvningar och försäljningar genom åren.

Jag tror att det beror på att man vill vila skallen från ett annat stressmoment. Visserligen kan man läsa på halvfart som du säger, men det blir ett tillägg i vardagen som jag tror de flesta inte pallar. Plus att lönen är så pass bra så många tror att de är safe för ett bra tag framöver. Fotbollsspelare är i regel skoltrötta.
Citera
2020-10-28, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flesh-flute
Det kryllar av elitidrottsmän som är bögar, enligt RFSL. Men de vågar inte komma ut på grund av den hårda jargongen i omklädningsrummet.
Ligger det någon sanning i detta tror du? Är homosexualitet ”jättevanligt” bland fotbollsspelare?

Jag tror att det är lika vanligt som bland resten av befolkningen. Vad säger man, 5/10%? Det borde det ju vara iallafall.. Samtidigt kanske vissa faller av i junioråldern just tack vare machokulturen som finns i ett omklädningsrum. Helt säker på att det är vanligare i damfotbollen.
Citera
2020-10-28, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Penguin
1. Hur tycker du man ska förhålla sig till klubbens fanatiska supportrar, Man vill väl visa uppskattning och tacka sina trogna supportrar men jag antar att klubbledningen inte vill att man ska uppmana till pyro och våld?

2. Tycker du man ska ta bort 51% regeln? Är det enda sättet att göra svensk fotboll konkurrensmässig i Europa?

1. Så är det. Man älskar stödet, men våldet går inte att supporta. Det bästa man kan göra för sina mer fanatiska fans är att göra mål och fira i kurvan. Hellre glädje än hat.

2. Den regeln är det som har byggt hela vår idrottsverksamhet. Jag tror inte vi kommer ikapp de stora ändå om vi får in en rik arab. Medlemmarna måste få ha en röst.
Citera
2020-10-28, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perversitet
Snutt? Nej, aldrig hört. Måste vara väldigt lokalt.

Dock har jag alltid undrat om den intellektuella nivån i olika allsvenska klubbar. Finns det vissa där man diskuterar Kirkegaards filosofi och andra där man kissar i duschen och höhö-ar á la Beavis och Butt-head? Vilka är vilka i så fall?

Edit: skulle gissa på Sirius på A och Häcken på B.

Var det en fråga riktad åt mig? Om den nu var det så borde Sirius vara ganska vettiga ja. Ändå en studentstad med Busch Thor i truppen.
Citera
2020-10-28, 23:01
Medlem
Perversitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjockmenglad
Var det en fråga riktad åt mig? Om den nu var det så borde Sirius vara ganska vettiga ja. Ändå en studentstad med Busch Thor i truppen.
Ja, jag tycker det skulle vara kul att veta vilka klubbar som utmärker sig åt ena eller andra hållet i det avseendet. Olika klubbar har säkert olika atmosfär och jargong, vilket man sällan får höra om. Att jag placerade Häcken längst ner på utvecklingsskalan var bara en magkänsla, det känns liksom att skulle vara åt det hållet där.
Citera
2020-10-28, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av collegefuckfest
1. Vad gör man om man blir utvisad? Sitter man och lökar i omklädningsrummet? Går man ut på läktaren och kollar färdigt matchen? Annat?

2. Tränare sitter ofta och skriver i nåt block på bänken. Vad är det som dem skriver ner där?

3. Såg ett program med en överläkare som kollade några fotbollsmatcher och studerade lagens medicinska personal....och totalt dömde ut ”lagläkarna”. Han sa att typ 95 % av allt dem gjorde var totalt verkningslöst och onödigt...typ att det mest skulle se ”tufft” ut på TV som att spraya kylspray osv. Vad säger du? Gör läkarna någon verklig nytta för er under matcherna?

4. Har du klausuler i ditt kontrakt som hindrar dig från att ägna dig åt vissa sporter/aktiviteter pga skaderisk?

5. Om man sitter på bänken hur funkar det med uppvärmningen? Får man bestämma själv när man ska sitta ner på bänken och när man ska upp och jogga/värma eller är det tränaren som bestämmer?

6. Hur mycket av matchutrustningen ansvarar man själv för och hur mycket är det materialaren som packar med när det är matchdags? Förvarar du nånting hemma?

7. Har fjärdedomaren möjlighet att påverka sina kollegor ute på planen via öronsnäckan? Typ om han sett nåt som huvuddomaren och linjedomarna missat? Har noterat att hela bänken kan flyga upp och vråla på fjärdedomaren ibland när hans kollegor gjort bort sig. Kan man ha nåt för det?

1. Man tar sig till omklädningsrummet som ofta har en tv som visar matchen. Så sitter man där en stund med sin telefon och surar innan duschen.

2. I halvtid har han ibland blocket som stöd i vad han sett taktiskt. Så typ i första halvlek så skriver han antingen tidsangivelser för att visa de klippen eller rena taktiska saker.

3. Kylspray har en liten smärtlindrande effekt. Men visst, de klarar man sig väl utan. Antar att de vill göra något iallafall om de ändå tagit sig ut. Annars är det de gör att kolla stabilitet i något knä eller så, Se så att det inte är sönder i ligament. Och det är ganska skönt att få ett "du är stabil, bit ihop".

4. Ja extremsporter.

5. Tränaren bestämmer vilka som ska upp och jogga. I år är det lite speciellt då vi får ha 5 uppe samtidigt. I vanliga fall är det 3 åt gången, så då får man blanda lite så alla får värme ifall han ändrar sig med ett byte.

6. Skor och benskydd tar jag. Mest för att jag vill vara säker på att det inte glöms. Resten tar materialaren.

7. Fjärdedomaren är en pajas. Han finns nog bara till för att hålla tränarna någorlunda lugna. Har hört honom säga typ "Frispark lag A" och huvuddomaren bara skiter i honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in