2020-10-28, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perversitet
Ja, jag tycker det skulle vara kul att veta vilka klubbar som utmärker sig åt ena eller andra hållet i det avseendet. Olika klubbar har säkert olika atmosfär och jargong, vilket man sällan får höra om. Att jag placerade Häcken längst ner på utvecklingsskalan var bara en magkänsla, det känns liksom att skulle vara åt det hållet där.

Okej, nu är jag med. Min gissning ligger på ÖFK.
Citera
2020-10-28, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjockmenglad
Hallå FB! Har egentligen läst Flashback under många år men aldrig haft ett eget konto. Fram tills nu.

Jag läste en tråd om en tjej som var sjöman och tänkte att mitt jobb är ju också ganska intressant, iallafall så får man en del frågor om det IRL.

Med tanke på att det inte finns så många lag i Allsvenskan så tänker jag begränsa så mycket info om mig personligen som möjligt. Därav mitt användarnamn tjockmenglad (Jag är inte vare sig tjock eller glad på planen) 😂

Men det jag kan säga är att jag har spelat mer än en säsong i Allsvenskan.

Så om ni undrar något så fråga på! Om inte så får jag väl läsa vidare om annat på lunchen.

Hej, Tack för en bra och underhållande tråd.

Här ska du få en fråga.

Vi ser att storstadslagen allt mer biter sig fast i toppen och det börjar ju skapa en rätt fin nivåskillnad på lagen i ligan, Både ekonomiskt och rent fotbollsmässigt.

Självklart med undantag för olika säsonger.

Som iår Sirius, Tidigare Östersund som stack ut hakan och nått år Sundsvall.

Som exempel för frågan.

Hur ska ett lag som Sundsvall kunna mäta sig med dom stora drakarna.

Är det talangsidan man måste utöka? Jaga mer sponsorer eller vad anser du att lagen från dom mindre orterns ska göra för att minska glappet till stor lagen?

Tack för en bra tråd!

Vi ser oftast
Citera
2020-10-28, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enlegendikostym
Hej, Tack för en bra och underhållande tråd.

Här ska du få en fråga.

Vi ser att storstadslagen allt mer biter sig fast i toppen och det börjar ju skapa en rätt fin nivåskillnad på lagen i ligan, Både ekonomiskt och rent fotbollsmässigt.

Självklart med undantag för olika säsonger.

Som iår Sirius, Tidigare Östersund som stack ut hakan och nått år Sundsvall.

Som exempel för frågan.

Hur ska ett lag som Sundsvall kunna mäta sig med dom stora drakarna.

Är det talangsidan man måste utöka? Jaga mer sponsorer eller vad anser du att lagen från dom mindre orterns ska göra för att minska glappet till stor lagen?

Tack för en bra tråd!

Vi ser oftast

Tack!

De mindre lagen kommer nog aldrig kunna mäta sig med storstadslagen när det kommer till publikintresse, vilket är en av de största inkomstkällorna idag. Bättre sponsorer? Mja, kanske. Är man ett lag från ett mindre ställe och inte har några direkta konkurrenter i närheten borde man få med hela bygden/kommunen på tåget. Bygga vi-känsla. Det är en jävla kassa-ko misstänker jag om man har monopol på sponsorerna i närområdet. Se bara på MFF. Enda ordentliga laget i Sveriges tredje största stad, vilket är en jävla bra förutsättning. ÖFK fick ju med hela Jämtland på resan, även om det var ett fuskbygge.

Så det enda som finns kvar då är just talangutvecklingen och sälja dessa dyrt. Det är inte omöjligt. Kolla vad Värnamo fick fram för ett par år sedan. Issam Jebali, Viktor Claesson, Simon Thern, Niklas Hult, Loret Sadiku, Mohamed Bangura, Joseph Baffo och Jonathan Ring lyckades alla bra. Det svåra då är väl istället att ha is i magen, och inte sälja snorbilligt. Lägg hellre på en stor vidareförsäljningsklausul om MFF hånskrattar. Och framför allt, ha tålamod, bränn inte nyfunna pengar direkt. Att etablera sig i Allsvenskan tar tid.
Citera
2020-10-29, 05:02
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Missade den. Om min nuvarande klubb inte ville ha kvar mig och det enda jag hade att välja på var en konkurrent hade jag lätt gått dit. Man måste ha ett jobb. En sådan som Nyholm backar jag till exempel till 100%.

Nej ingen avundsjuka.
Klart du backar Nyholm... du hatar ju Gnaget.
Citera
2020-10-29, 05:32
Medlem
DuranDurans avatar
- Har du flickvän eller har haft? Tar det mycket energi från vardagen att ha tid tillsammans och så? Vad tycker tjejen om att ni inte har mycket tid med varandra?

- Är spelmissbruk vanligt bland fotbollsspelare? Har det förekommit bland vissa?

- Har du fått chansen att spela utomlands? Varför tackade du nej isf?

- Ifall du har bytt klubb under åren. Hur tufft har omväxlingen varit om man tex redan spelat för samma klubb i flera år och känt sig som hemma i staden. Skaffat sig vänner och en rutin med mera...

- Har det varit lätt att komma in i gruppen vid klubbyte? Har nya spelare lätt att komma in i gruppen och känna sig som en i laget?

- Har du stött på spelare som föredrar att vara för sig själva? Eller lite lätt mobbning.

- Har du stött på spelare som ogillar fotbollen, att det endast ser det som ett jobb där man tjänar bra.
Finns ju ett par proffs som uttalat sig så genom åren.

- Googlar du dig själv ofta? Vad är isf det mest sjuka någon har skrivit eller det mest falska påståendet. Tex från en journalist eller random forum-skribent.

- Tror du att chansen för dig att spela i tex Holland, Frankrike, Belgien... är helt körda?
PL, La Liga, Serie A och Bundesliga finns inte på kartan va?

- Har eller brukar vänner och familj fråga dig om att låna pengar? Vad har du sagt då?

- Hur såg dina vänner på dig när du blev proffs på riktigt? Försvann några som du tyckte svek dig eller visade en annan sida.
Är du försiktig med att skaffa nya vänner etc..?

- Brukar du ofta få DMs av tjejer på Instagram?

- Skriver ofta fans till dig privat? Isf, vad skriver fansen?

- Är det vanligt att spelare får hat eller tom hot privat på Insta, Facebook etc... om man gjort en dålig match eller tabbe som inneburit poängtapp?

- Vid ett eventuell klubbyte. Vad är det du tänker till?
Hade du valt att spela och bo i en liten stad/by och tjäna ca 15.000 mer eller tex spela i en storstad men du tjänar mindre?

Lite mer varierande frågor. Hoppas du svarar!
Senast redigerad av DuranDuran 2020-10-29 kl. 05:36.
Citera
2020-10-29, 07:23
Medlem
HeavyPops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Du är en fd kriminell som är bosatt i Trollhättan enligt din historik. Troligt.

Nej nej nej, jag spelar fotboll i allsvenskan, jag har även spelat i Premier League.

Och framförallt så vet inte vad källkritik är.
Citera
2020-10-29, 07:52
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeavyPop
Nej nej nej, jag spelar fotboll i allsvenskan, jag har även spelat i Premier League.

Och framförallt så vet inte vad källkritik är.
Okej jag tror dig.
Citera
2020-10-29, 09:26
Medlem
CharlieHallstroms avatar
1. a) Hur skulle du agera om du var på träningsläger med din klubb i USA, träffade en sexig, blond amerikansk bartender, tog upp henne till ditt hotellrum, och hon 9 månader senare födde ditt barn? Skulle du ta ditt ansvar eller skulle du stoppa huvudet i sanden och låtsas som ingenting?

1. b) Om du skulle ta ditt ansvar, hur skulle du då göra det? Skulle du försöka vara närvarande (så gott det går) eller bara ta det ekonomiska ansvaret genom att skicka underhållspengar en gång i kvartalet?

2) Hur viktigt tycker du att det är att vara bra med båda fötterna i dagens fotboll? Har du tränat upp din "svagare" fot mycket? Hur bekväm är du med att skjuta, passa och göra uppspel med "fel" fot?

Tack för en fortsatt informativ och underhållande tråd!
Citera
2020-10-29, 09:53
Medlem
KillenArCPs avatar
Hur funkar det att vara bög i allsvenskan? Är det något man får lära sig att hålla käft om? Berättar man fär lagkamraterna? Pratar man någonsin om HBTQ inom laget?

Varför tror du själv att ingen har kommit ut som gay i allsvenskan? Vet att det finns en del.
Citera
2020-10-29, 10:52
Medlem
Hur ser du på bengalfrågan, som den fungerar idag. Höjer det stämningen mer än vad avbrotten skadar stämningen och matchtempot? Om du nu spelar/spelat i matcher där det förekommer.
Citera
2020-10-29, 12:26
Medlem
KaptenJokkapekkas avatar
Citat:
Nej det kollas inte och jämförs kukar på det sättet som du tänker.
Nu va jag ju iof ganska ung, fast helt ärligt va de när man kom upp i slaget som de va värst, vi unga gåvor va ju helt skräckslagna!
Men tack för svar!
Citera
2020-10-29, 12:41
Medlem
AgeOfExcuses avatar
Det är ju i princip spikat Malmö FF vinner Allsvenskan i år. Men hur tror du att det kommer bli de närmaste tio åren.
Kommer MFF att prenumerera på Sven-Lennart år efter år eller kommer Sven-Lennart byta händer från år till år? Kommer MFF fortsätta vara ohotat no1 svenska lag i Europa?
Varför är MFF det enda laget som kan prestera kontinuerligt ute i Europa? Alla de andra lagen (bortsett från ett visst år och smutsig klubb) åker ut gång på gång mot ängagäng, lag som på papperet bör vara sämre lag. MFF vinner istället mot lag som på papperet bör vara bättre än dem. Vad ber det på? Mentalitet? Supportrar? Vinnarkultur? Malmöitisk mentalitet?

Vad tycker du förresten om den här nya Europa Conference league?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in