2020-10-27, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
En liten sammanfattning så vi slipper samma frågor om och om igen:

Yrke: Professionell fotbollsspelare (inget vid sidan)
Yrke om inte fotbollsspelare: snickare
Allsvenska säsonger: 1+
SM-guld: pass
Position: pass
Bästa egenskap: spelförståelse
Favoritfilm: Gladiator, Marvel-filmerna
Favorit-tv-serie: Game of Thrones, Suits, The Walking Dead
Favoritspel: Championship Manager 01/02
Lirar Football Manager: Nej, men kan tänka sig börja
Lön: 50.000kr+/månad
Ingångslön som junior: 19,000kr/månad
Skokontrakt: 50.000kr att handla för per år
Allsvensk drömelva: Pettersson - E. Larsson, Ahmedhodzic, Lauritzen, Björnström - Berget, Vecchia, Christiansen, J. Karlsson - Kiese Thelin, Nyman (tränare: Rydström)
Mardrömsmotståndare: Christiansen, Toivonen
Bästa spelat mot: Rosenberg
Landskamper (U/A): pass
Spelat Europa-kval: pass
Blir igenkänd på stan: ibland
Tagit emot eller sett mutor: Nej
Drömmar om utlandsspel: Tyskland (fotbollsmässigt), Arabvärlden/Kina (finansiellt)
Bästa domare: Ekberg, Nyberg
Sämsta domare: Al Hakim
Värsta skada: Ligamentskada
Favoritförfattare: Niva och Lundh
Måltid på väg till match: Buffén på Scandic
Måltid efter match: Pizza i omklädningsrummet
Träningstimmar per vecka: 10-12
Bortanätter per säsong: 5-14
Favoritlag: Liverpool
Favoritspelare som ung: Henrik Larsson och Steven Gerrard
Favoritspelare i VM 1994 för Sverige: Tomas Brolin
Åsikt om VAR: Negativ
Resor till bortamatch: Buss (flyg till Östersund)
Allsvenskans största talang: Haksabanovic
Rätt att sparka Norling: Ja
Musik i omklädningsrummet: Håkan Hellström
Otrevligaste publiken: AIK
Bästa fotbollsunderlag: Varberg, Helsingborg
Antal jongleringar på foten: Ett par hundra
Tid på milen: cirka 40 minuter (juniortiden)
Seniordebut: 18 år
Bil: Volkswagen
Bor: Lägenhet, inte tillhandahållen av klubben
Mobilanvändande: Förbjudet i samband med träning och match
Bäst arena: Swedbank (läs: MFF:s hemmaarena)
Sämst arena: ÖFK
Röstar: Höger (dock inte politiskt insatt)
Sömnvanor: 8 timmar per natt + eventuell tupplur under dagen
Värsta miss: Nick över i bra läge
Målskytt: Gjort ett par matchavgörande mål i Allsvenskan
Underhållning under bussresor: Kortspel, sitta med iPad
Smärtor: Ofta ont i knän och leder efter match. Ont någonstans för det mesta.
Samtalsämnen i omklädningsrummet: Filmer, serier, skokontrakt, Paradise Hotel (sällan tyngre ämnen)
Favoritsnacks: popcorn
Favoritöl: Visby Weiss
Ledighet: Cirka 3-4 veckor kring jul
Favoritkommentator: Granqvist
Största svenska klubbprestation: Göteborgs UEFA-cupvinster 82 och 87, samt ÖFK:s Europaäventyr 2017-18
Tittar på lagkamraters könsorgan i duschen: Nej
Alkoholkonsumtion per år: 3-4 gånger (mer vanligt att den yngsta generationen aldrig druckit)
Fått rött kort: Pass
Åsikt om Zlatan: Bra spelare, för mycket alfahanne i omklädningsrummet
Vill bli ihågkommen som: Gav alltid allt.

Vilket jävla superjobb. Tack för det!
Citera
2020-10-27, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebolle1g
Är du mångmiljonär nu? Hur många miljoner har du på kontot? Vilken bil kör du?

Jag har pengar så jag klarar mig. VW
Citera
2020-10-27, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebolle1g
Vad är ditt knullrekord på ett dygn? Hur många brudar har du pippat alltså under en krogkväll?

Pass antar jag.
Citera
2020-10-27, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svettigturk
Är du bög?

Nej.
Citera
2020-10-27, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastkappen
1. Finns det någon klubb i din karriär som du är glad att du lämnade? Behöver såklart inte svara på den om du är rädd att outa dig, men jag tänker och tror att det finns spelare som lämnar sina klubbar med god min fast de egentligen ogillade dem och tyckte det var skönt att komma bort från klubben. Du behöver inte heller förklara varför du ogillade att vara där.

2. Tänker du på tröjnummer och är du nöjd med ditt?

3. Försök från hjärtat att beskriva känslan när du gjort mål, framförallt på hemmaplan. Måla gärna ut om du vill. Märker att vissa spelare blir helt galna av eufori varje gång de gör mål. Beskriv gärna när du ser en lagkamrat göra mål med.

4. Finns det någon hetsramsa du tyckt varit lite rolig? Vissa sådana kan vara väldigt kreativa och kanske inte så grova.

5. Vilken inmarsch-låt är den bästa i Allsvenskan och vilken är den sämsta, om du ska vara riktigt ärlig? Vissa låtar kan ju vara bra fast klubben är skit, och tvärtom. :P

6. Finns det motståndarspelare du har god kontakt med? Exempelvis tidigare lagkamrater?

7. Har du provat att spela dig själv i FIFA? Är du nöjd med hur FIFA gjort dig? Räcker med ja eller nej!

8. Är du en lirare eller är du en buse? (Pluspoäng om du känner till referensen där )

1. Ja det finns det, men det behöver inte handla om att man ogillar klubben i sig, utan situationen man var i.

2. tänkte mer förr på det. Absolut nöjd.

3. Lite svårt att göra i text, men jag ska göra mitt bästa. Läst någonstans att "mål är fotbollens orgasmer" och det är väl typ de närmsta man kan komma. Det blir explosionsartat. En sjuk kick av endorfiner och pump i kroppen så att man nästan inte vet vad man ska ta vägen. Ren glädje helt enkelt.
Det är lättare att handskas med lagkamrater som gör mål. Då blir glädjen givetvis också hög men man kan slänga ur sig något "Du är en sån fucking kung". Vilket ändå är ganska medvetet.

4. Kasta spjut är simpel men fin. Martin har rånat era kiosker är annars en klassiker.

5. Bäst är IFK GBGs, sämst ingen aning. Någon av de mindre klubbarna som sätter på någon hip hop.

6. Det finns det. Händer att man spelar tv-spel tillsammans.

7. Ja. Ja.

8. Pass.
Citera
2020-10-27, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilviaNight
Hur tränar man upp sin spelförståelse på bästa sätt tycker du? Är själv fotbollstränare i ett ungdomslag och tycker att det är den absolut viktigaste egenskapen hos spelare.

Sätt ungdomarna i situationer som de inte är vana vid. Kvadraten är ett utmärkt exempel på övning. Lägg till regler, ta bort regler, lägg till extra spelare i mitten. När spelarna är bra på någon övning och det ser ut som att de går på autopilot, minska på den övningen. Spelarna måste utforska territorium i sin speluppfattning hela tiden för att utvecklas. Spela 11vs11 i straffområdet. Vad fan som helst till slut för att utmana dem. Få dem att ta beslut!

Edit: Jag antar att du menar speluppfattning. Spelförståelse för mig är snarlikt men inte samma sak.
Senast redigerad av Tjockmenglad 2020-10-27 kl. 22:52. Anledning: tillägg
Citera
2020-10-27, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Kan du förklara handsregeln?

Knappt. Känns som inte ens domarna förstår den själva. Det enda jag fattat är att om jag sparkar bollen själv på min egen hand i mitt egna straffområde så är det inte straff.
Citera
2020-10-28, 02:05
Medlem
-GGs avatar
Hur mycket "drama" skulle du säga att det är inom en fotbollsklubb? Jag förstår att det blir mer och större saker ju större klubben är och ju fler egon/stjärnor den har. Men vet du många händelser inom din egen och andra svenska klubbar som blir till en egen, liten värld och som allmänheten aldrig får veta? Skvallras det mycket mellan spelarna om olika lag, situationer och dess aktörer?
Citera
2020-10-28, 02:44
Medlem
tuggishs avatar
Hur rädd är man att ådra sig en skada som skulle avsluta ens karriär?

Dvs händer det att man håller igen när man inser vad ens knän är värda i rena pengar?
Citera
2020-10-28, 02:56
Medlem
fjiskens avatar
Brukar du lyssna på fotbollsproffset såsom tutto balutto och typ studio allsvenskan?

Är det många fotbollsspelare med "sido-business"?
Citera
2020-10-28, 07:39
Medlem
CharlieHallstroms avatar
Hur ofta brukar ni skvallra om andra fotbollsproffs (som spelar i Allsvenskan och utomlands)?

Har du hört ryktet om att det finns en landslagsmeriterad svensk spelare som har en utomäktenskaplig dotter i USA?
Citera
2020-10-28, 08:26
Medlem
Hur mycket tid läggs det på ren fysträning? Typ, sprinter/intervaller och gym (eller vad man nu tränar)? Finns det spelare du tycker är för otränade rent fysiskt?

Har du alltid varit bäst i laget i ungdomsåren?

Vad gör du på typiska vardagskvällar? Rät mycket tid över på vardagar jämfört med ett vanligt jobb låter det som.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in