2020-10-26, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Vad tyckte du om Zlatans utspel mot Janne Andersson hösten 2019? Hade Zlatan någon poäng i att man har en mindre chans att slå sig fram i det svenska landslaget ifall man har utländsk bakgrund?

I landslagssammanhang tror jag den tesen i princip har 0 sanning. Janne vill säkert spela de bästa spelarna. Däremot i ungdomslag eller spelare som är påväg upp i ett A-lag har säkert svårare som utlänningar. Men det har snarare med att endel inte vet hur man ska bete sig. Eller att ledarstaben inte orkar ha med de att göra.
Citera
2020-10-26, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av damnyou
Hur tror du reaktionen hade varit i omklädningsrummet om en lagkamrat kommit ut som gay? Hur hade du själv reagerat?

Tror det hade varit väldigt splittrat. Vissa hade inte velat byta om med honom tyvärr. Jag hade gissat mestadels av religiösa skäl. Hade dock inte varit direkta påhopp. Jag hade inte brytt mig.
Citera
2020-10-26, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
Har du någonsin fört upp en barbiedocka i röven?

Nej har du?
Citera
2020-10-26, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lettmjolk
Vad tycker du om Djurgårdens säsong och att möta DIF på tele2 allmänt? Någon spelare som du stör dig på att möta? Går det öht att ta bollen från Ulvestad?

Har du fått direkt rött någon gång i allsvenskan (kanske blir för personligt) och i så fall för vad?

Djurgården har precis som många andra lag gjort en dålig säsong. Jag skulle gissa att lagen som är placerade 2-16 alla är missnöjda. Alla är för ojämna. Bara kolla tabellen. Tele2 är en fin arena. Lite för dålig matta bara. Dif är tunga fysiskt.

Pass på frågan om rött kort.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjockmenglad
Hallå FB! Har egentligen läst Flashback under många år men aldrig haft ett eget konto. Fram tills nu.

Jag läste en tråd om en tjej som var sjöman och tänkte att mitt jobb är ju också ganska intressant, iallafall så får man en del frågor om det IRL.

Med tanke på att det inte finns så många lag i Allsvenskan så tänker jag begränsa så mycket info om mig personligen som möjligt. Därav mitt användarnamn tjockmenglad (Jag är inte vare sig tjock eller glad på planen) 😂

Men det jag kan säga är att jag har spelat mer än en säsong i Allsvenskan.

Så om ni undrar något så fråga på! Om inte så får jag väl läsa vidare om annat på lunchen.

Skulle knappast definiera att vara allsvensk fotbollsspelare som ett jobb...men vi har väl alla våra definitioner av vad ett jobb är...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Hur ser er träning ut? Är det som en arbetsdag att ni möts på träningen kl 08.00, tränar fram till lunch och sen kör ett eftermiddagspass? Har ni fotbollsteori? Hur lyckas en tränare kommunicera speltaktik osv?

Har svarat på hur dagen ser ut ungefär tidigt i tråden. Teori har vi i den form att vi analyserar senaste matchen samt vässar det taktiska beroende på nästa motstånd.
Citera
2020-10-26, 16:19
Medlem
BarryHeros avatar
Hur ser det ut med mobiltelefonanvändande kring matcher? Får ni hålla på med mobilen innan avspark? Finns det någon tidsgräns för när ni måste lägga undan telefonerna? Får ni kolla meddelanden i halvtid?
Citera
2020-10-26, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av collegefuckfest
Hurra, väntat länge på den här tråden! Har hundra frågor!

Vad tycker du om att deltaga på event med klubbens sponsorer typ golftävlingar, lanseringsevent och sånt. Är det kul eller misär?

Hur fungerar det med matchkläder? Finns det obegränsat med matchtröjor? Kan du tex slänga åt en supporter en tröja efter matchen och bara hämta ut en ny i förrådet eller får materialaren damp och du får betala för att trycka upp en ny tröja?

Är det skillnad på förberedelserna beroende på hur viktig matchen är? Förstår att man åker buss samma dag fram och tillbaka till de flesta fajterna men tänker i slutet på säsongen om det är en avgörande match som kan avgöra SM-Guld, Europaplats, kvalplats eller nedflyttning till Superettan. Kan det bli att ni glassar till det och kanske flyger istället och kanske bor på hotell natten innan på spelorten för att kunna vara fräscha och inte ha resan i benen på matchdagen?

Vad hände med den där rosa och blå tejpen som alla i allsvenskan tejpade sina lår och ryggar med för några år sen? Nu kör ingen med den längre?

Har det varit nåt drama i ditt lag typ att nån legat med nån annan spelares fru som Rydström/Ingelsten i Kalmar? Hur hanterades detta i så fall?

Om du var het på marknaden och det var eventuellt att gå utomlands hur skulle du resonera kring att välja mellan Kina/Arabvärlden och stålarna där VS en mellanliga i Europa typ Holland, Belgien eller motsv med intresse,fans, fotbollskultur och trevligare levnadsförhållanden men sämre pröjs? Om det var de alternativen du hade att välja på.

Är du förvånad att folk faktiskt ställer frågor och inte anklagar dig för att vara ett troll i den utsträckning man kunde förvänta sig när du drar igång en sån här tråd?

Har du berättat för några i laget att du dragit igång den här tråden?

Jag tycker det är lite halvjobbigt för att man skall låtsas vara lite social. Har inte riktigt det i mig i ett par timmar.

Finns inte obegränsat med tröjor. Vi byter tröjor i halvtid om vi vill, tror vi har 3-4 uppsättningar. Materialaren flippar om man slänger bort tröjor. Men kommer man och säger "du, min lille kusin är på läktaren, får jag ge bort tröjan?" så svarar han oftast ja. Jag betalar inte för en ny tröja isf.

Det kan vara skillnad på förberedelser i att om det är en superviktig match så kan vi åka och bo på hotell en extra natt innan. Mest för att de med småbarn ska få vara utvilade. Det kan även vara så att man tar ett dyrare färdmedel för att öka chanserna till en bra prestation.

Den används av vissa fortfarande. Tror inte ett dugg på den personligen. Vafan ska en färgglad tejp göra? Men vet att den även finns i hudfärgad variant. Kanske många har sådan istället?

När jag var yngre hade jag tänkt på det fotbollsmässiga ffa. Nu när man blir äldre lockar kina eller arabvärlden mer och mer. Samtidigt är jag hundra på att jag hade gått under mentalt av att bo i en håla i öknen. Spelar ingen roll vilka pengar man får.

Kan inte säga att jag är förvånad över intresset. Det är ändå min första tråd någonsin så visste inte riktigt vad jag skulle vänta mig. Jag har försökt vara så ingående jag kan runt om kring fotbollen och livet som spelare. Jag har sett många som genuint verkar intresserade över jobbet jag har och då hoppas jag kunna bringa lite klarhet för dom.

Har inte berättat för ngn i laget. Hade jag inte varit anonym hade jag inte känt mig trygg i att skriva allt jag gör.
Citera
2020-10-26, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av savetonight
Tycker manliga fotbollsspelare ofta är extremt sexiga - har du något juicy skvaller att bjuda på (behöver inte hänga ut med namn så klart)?

Spelarna i MFF har vad jag förstått flest groupies av alla lag i serien. De mår nog bra.
Citera
2020-10-26, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dyselektrikern
Har du gjort misstaget att kolla på en allsvensk match direkt efter en PL-match?

Fick du allvarligare trauman än mig?

Haha, har zappat någon gång. Jag överlevde.
Citera
2020-10-26, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuggish
Har du några realistiska drömmar om att spela i andra länder?

Hur stort skulle ett sm-guld vara för dig?

Nej, jag har inga tankar på utlandet. Skulle det ske skulle det vara spännande.

Oerhört stort.
Citera
2020-10-26, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mypointis
Du har fått ett par frågor om skor men hoppat över svaren, tycker jag.
Skulle gärna vilja höra hur dagens spelare väljer skor och dobbar för de olika underlag och årstider som förekommer idag?
Läste att Zlatan har nya skor för varje halvlek. Kan detta stämma? Behöver man inte "nöta in" skorna för att de inte ska skava? Hur små eller stora skor föredrar du j.f.m gympadojorna.
Hur länge spelar du med dina skor och återvinns de sedan?

Ber om ursäkt för detta. Inget jag har gjort medvetet. Mycket som kommit in och jag är bara mänsklig. Posta igen så ser jag säkert dom!

Skor väljer man utefter vilka skosponsorer laget eller jag själv har. Till gräsmatcher har alla med vanliga dobbar och skruvdobbar. Så får man känna på planen när man kommer till arenan och ta ett beslut. Hösten är ofta skruv. Vissa har konstgrässkor men jag har aldrig fattat tycke för dessa.

Låter sjukt angående Zlatan. Jag gör nog av med en 4-5 skor per säsong. Jag duschar eller badar med skorna ibland och har en slags kloss som töjer ut nya skor. Man vill ha så tighta som möjligt. När de är färdig använda så ger vi bort dom. Ibland till barn runt omkring eller ibland skickas de till u-länder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in