2020-10-24, 15:44
Medlem
Yotube, Twitter och Facebook är ett jävla skämt, ingen nyhet direkt, men värt att påpekas igen.

Youtube censurerar återigen SwebbTV -

"Kära Swebbtv-tittare,

Tyvärr har vi just fått ett meddelande från Youtube om att vi inte kan ladda upp program på en vecka. Orsaken sägs vara att vi har brutit deras regler om "Spam, bedrägligt beteende och bedrägerier
"."

https://swebbtv.se/blogg/698-youtube-obstruerar-igen
Citera
2020-10-24, 17:19
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fezk
Yotube, Twitter och Facebook är ett jävla skämt, ingen nyhet direkt, men värt att påpekas igen.

"Kära Swebbtv-tittare,

Tyvärr har vi just fått ett meddelande från Youtube om att vi inte kan ladda upp program på en vecka. Orsaken sägs vara att vi har brutit deras regler om "Spam, bedrägligt beteende och bedrägerier
"."

Vad jag kan så har Swebbtv laddat upp ett nytt program med Arntsberg. Fick nyss en avisering.
Citera
2020-10-24, 18:00
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Vad jag kan så har Swebbtv laddat upp ett nytt program med Arntsberg. Fick nyss en avisering.

Youtube blockerade nåt program med Lars Bern där han pratar om Corona. Känner jag Bern rätt så ger han uttryck för ska vi kalla det skolmedicinskepsis. Man får inte vara skeptisk mot att Corona är dödsfarligt, trots att inte många alls dör längre. Sen får man inte vara skeptisk mot Coronavaccin heller.

Das ist verboten.
Citera
2020-10-24, 19:26
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Youtube blockerade nåt program med Lars Bern där han pratar om Corona. Känner jag Bern rätt så ger han uttryck för ska vi kalla det skolmedicinskepsis. Man får inte vara skeptisk mot att Corona är dödsfarligt, trots att inte många alls dör längre. Sen får man inte vara skeptisk mot Coronavaccin heller.

Das ist verboten.

Du har säkert rätt att det var skolmedicinskepsis.

De flesta verkar ju integrera coronapandemin i sin tidigare övergripande utblick, varför olika personer får väldigt olika inställning till pandemin. Swebbtv hör till dem som anser, att coronapandemin är snudd på en bluff.

Så här beskrev Willgert programmet på bloggen

https://swebbtv.se/blogg/622-lars-bern-sammanfattar-vetenskapen-om-coronapandemin-i-fjarde-statsmakten-nr-61
Citera
2020-10-24, 19:41
Medlem
Zneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Du har säkert rätt att det var skolmedicinskepsis.

De flesta verkar ju integrera coronapandemin i sin tidigare övergripande utblick, varför olika personer får väldigt olika inställning till pandemin. Swebbtv hör till dem som anser, att coronapandemin är snudd på en bluff.

Så här beskrev Willgert programmet på bloggen

https://swebbtv.se/blogg/622-lars-bern-sammanfattar-vetenskapen-om-coronapandemin-i-fjarde-statsmakten-nr-61

Jo, så är det säkert. Etablissemanget vill strypa all diskussion och information om allt som inte är skolmedicin.

Det är skandal när man som i fallet Annika Dahlqvist och LCHF-dieten kallar det för kvacksalveri. De tar på sig ett stort ansvar för människors hälsa. Kan för övrigt rekommendera Lars Berns bok :

Citat:
Den Metabola Pandemin – anthropocene
https://anthropocene.live/2020/10/19/den-metabola-pandemin-7/

Bolen är tydligen slutsåld, men Lars Bern planerar en ny upplaga.
Citera
2020-10-25, 05:43
Medlem
Citat:

"Kära Swebbtv-tittare,

"."

Inte klokt hur Youtube agerar! Och de bara stänger ned, utan minsta förklaring.
Citera
2020-10-28, 04:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert

Är lite sen, men detta skrev SwebbTV i det senaste avsnittets kommentarer:

"Vi är förhindrade att ladda upp program under 7 dagar. Denna var redan uppladdad. Vi kommer fortsätta publicera. Lättast hittas programmen på swebbtv.se
Programmet som Youtube menar är fake finns upplagt på https://swebb.tv/ (obs den speciella skrivningen) för den som vill göra sin egen bedömning. Programmet heter "Är corona ett iscensatt larm?
""

Så, det senaste var alltså redan uppladdat innan censuren.
Citera
2020-10-28, 05:17
Medlem
Citat:
Är lite sen, men detta skrev SwebbTV i det senaste avsnittets kommentarer:

"Vi är förhindrade att ladda upp program under 7 dagar. Denna var redan uppladdad. Vi kommer fortsätta publicera. Lättast hittas programmen på swebbtv.se
Programmet som Youtube menar är fake finns upplagt på https://swebb.tv/ (obs den speciella skrivningen) för den som vill göra sin egen bedömning. Programmet heter "Är corona ett iscensatt larm?
""

Så, det senaste var alltså redan uppladdat innan censuren.

Behövs tyvärr den typen av censur eftersom det finns så många som inte klarar av att förhålla sig konstant källkritiska.

Valet av rubrik i det fallet är inte seriös. Men jag förstår att man använder sig av den då det är ett fint click-bate.

Man tappar smått tron på människan då så många lättvindigt köper konspirationsteorier.
Citera
2020-10-28, 05:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Behövs tyvärr den typen av censur eftersom det finns så många som inte klarar av att förhålla sig konstant källkritiska.

Valet av rubrik i det fallet är inte seriös. Men jag förstår att man använder sig av den då det är ett fint click-bate.

"Behövs tyvärr den typen av censur" löjeväckande och lite skrämmande uttalande, minst sagt.

Min gissning är att du varken sett avsnittet eller läst om källorna som tas upp.
Citera
2020-10-28, 05:48
Medlem
Citat:
"Behövs tyvärr den typen av censur" löjeväckande och lite skrämmande uttalande, minst sagt.
Kan du utveckla det? På vilket sätt är det skrämmande och löjeväckande?
Citera
2020-10-28, 07:35
Medlem
Citat:

Min gissning är att du varken sett avsnittet eller läst om källorna som tas upp.

Jag har sett programmet och är insatt i sakfrågan.

Tycker normalt sett att Swebb-TV är bra men detta avsnitt var verkligen inte lyckat och dessutom vilseledande. En icke källkritisk person som ser det blir betydligt dummare av att se det.

Jag ska gå in i detalj på vad jag avser senare men nu ska jag äta frukost så det får bli senare.
Citera
2020-10-28, 09:47
Medlem
Syftar då bland annat på
1) Finns inget i avsnittet som har att göra med att covid skulle vara iscensatt utan det är click-bate.
2) Man anklagar Rapport för att agera bedrägligt rörande covid. 28:30. Sedan drar Bern upp massa exempel som rör klimatfrågan.

Allmänt håller jag inte alls med om att svensk media gjort skrämselpropaganda för Covid. Tvärtom anser jag att svensk media slaviskt och okritiskt slutit upp bakom den svenska linjen att förminska covid. Något som Swebb-TV mycket riktigt tidigare kritiserat.

Tyvärr så har Bern gått ner i kvalitet. Tycker att han gjorde starka insatser i Swebb-TV till en början men han börjar låta konspiratorisk. Han behöver nyansera sig.

Dessutom märkligt att Bern som under ett halvt års tid varit i karantän plötsligt säger att Covid är ofarligt och anklagar andra för att ha förstorat upp frågan. Jag börjar fundera över om han själv tror på det han säger eller om han bara allmänt vill vädra sitt missnöje om medierna. Hans förenklade analyser om världen lämnar mycket i övrigt att önska. Swebb-TV kan bättre än så här.

Vi behöver alternativmedia för att bilda och vidga befolkningens perspektiv. Inte för att låta trötta konspiratoriker leverera en alternativ trångsynt bild av verkligheten.

Jämför exempelvis med SwebbTVs mycket bra program om Estonia med Stefan Torsell. Där han redogör för olika teorier och där han utifrån flera perspektiv talar om vad som talar för de olika scenarier som finns.

Hade varit intressant med en motsvarande person i Covid-frågan.
Senast redigerad av Mafia 2020-10-28 kl. 10:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in