2020-12-30, 12:00
Medlem
Nu är swebbTV sidan också nere.

Hoppas bara det är tillfälligt.
Citera
2020-12-30, 14:33
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Nu är swebbTV sidan också nere.

Hoppas bara det är tillfälligt.

Nu är den tillbaka.
Citera
2020-12-31, 12:21
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
En till intervju med Mikael Willgert
Censuren av SwebbTV | Mikael Willgert gästar Jonas Nilsson
https://www.youtube.com/watch?v=gVLKh8qi6Zc

eller om man inte vill använda Youtube så kan man lyssna via Spreaker:
https://www.spreaker.com/user/palaestramedia/censuren-av-swebbtv
Senast redigerad av GTFO-Foreigner 2020-12-31 kl. 12:24.
Citera
2020-12-31, 19:13
Medlem
Zneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zned
Ja, Bern såg lite trött och sliten ut. Han mantrade ut sitt budskap närmast tvångsmässigt. Men jag hyser stor respekt för Bern dock tror jag att isoleringen i sommarstugan på dalarö har börjat sätta sina spår.

Nå, nu har han kommit igen med ett intressant inslag på en blogg han varit med att skapa:

Citat:
Riksföreningen för Metabol Hälsa – Om metabol hälsa och hur du gör för att behålla den
https://www.metabolhalsa.se/

Här ger han sin åsikt om smittan:

Citat:
Kriget mot COVID-19 kräver fyra viktiga näringsämnen – Riksföreningen för Metabol Hälsa
https://www.metabolhalsa.se/2020/12/28/kriget-mot-covid-19-kraver-fyra-viktiga-naringsamnen/

Ett utdrag därur, jag tycker det är intressant läsning.

Citat:
COVID-19 blir livshotande beror det inte på viruset som sådant, utan på att immunförsvaret löper amok med hyperinflammation och cytokinstorm, som förstör frisk vävnad i lungorna, kretsloppet och på andra ställen. Detta framgår bland annat av en ny artikel som publicerats i The Lancet. Immunförsvarets kapacitet är alltså avgörande för om en infektion med COVID-19 blir ofarlig eller livshotande. Därför räcker det inte heller med relevant hygien, masker, isolering och försenade vacciner. Vi måste utrusta immunförsvaret på alla fronter mot COVID-19 och framtida pandemier. Därför tittar vi närmare på C-vitamin, D-vitamin, selen och zink, som är avgörande för ett välfungerande immunförsvar som inte löper amok. Samtidigt är det ett faktum att brist på dessa näringsämnen är vanligt. Inte minst bland äldre och andra sårbara grupper.

Och:

Mikael Wilgert gör en intervju med " PG" på "exakt 24". Mycket trevligt program som rekommenderas.

Citat:
Titta på ”Swebbtv nedstängt och yttrandefriheten under attack – PG möter Mikael Willgert” på YouTube
https://youtu.be/Rr63hsRMsQs
Citera
2021-01-01, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zned
Nå, nu har han kommit igen med ett intressant inslag på en blogg han varit med att skapa:

Här ger han sin åsikt om smittan:

Ett utdrag därur, jag tycker det är intressant läsning.

Och:

Mikael Wilgert gör en intervju med " PG" på "exakt 24". Mycket trevligt program som rekommenderas.

Ja Wilgert var precis med i Palaestra Media också (en bra kanal, ganska lik Exakt 24, Anton är lite mer intellektuell medan Jonas är mer inne på vit etnicitet).
Men jag tyckte inte intervjuerna gav så mycket nytt tyvärr. De kanske borde börja strama åt intervjuerna lite i alt-media så att vi som tittare lär oss något och inte ska behöva se 1h gnäll om hur dåligt Google är. Han sa i princip samma som han sa i en SwebbTV video för nån vecka sedan.

Jag är förvånad att klippen får vara kvar. Trodde att han liksom var portförbjuden från att dyka upp på Youtube.

Skrämmande att Google även raderar dokument på Google Docs när man blir avstängd och Wilgerts privata videos från bröllop osv. Får en ju att börja fundera över om man vill använda Googles tjänster för långtidsförvaring/arkiv så som jag använder det.
Citera
2021-01-01, 21:30
Medlem
Zneds avatar
Citat:
Ja Wilgert var precis med i Palaestra Media också (en bra kanal, ganska lik Exakt 24, Anton är lite mer intellektuell medan Jonas är mer inne på vit etnicitet).
Men jag tyckte inte intervjuerna gav så mycket nytt tyvärr. De kanske borde börja strama åt intervjuerna lite i alt-media så att vi som tittare lär oss något och inte ska behöva se 1h gnäll om hur dåligt Google är. Han sa i princip samma som han sa i en SwebbTV video för nån vecka sedan.

Jag är förvånad att klippen får vara kvar. Trodde att han liksom var portförbjuden från att dyka upp på Youtube.

Skrämmande att Google även raderar dokument på Google Docs när man blir avstängd och Wilgerts privata videos från bröllop osv. Får en ju att börja fundera över om man vill använda Googles tjänster för långtidsförvaring/arkiv så som jag använder det.

Jo, Anton är lite roligare att se och höra än Jonas. Men de kompletterar varandra.

Bra att det informeras om vilken makt Google har i alla fall. De flesta är väl inte medvetna om risken i att lägga allting hos dem.
Citera
2021-01-01, 22:26
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:

Nej det skall du verkligen inte göra. Spara allt viktigt på en extern hårddisk.
Citera
2021-01-02, 00:17
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:

Lika illa att låta Google förvara dina data som att låta vargen vakta fåren, eller att rösta på 7-klövern och tro att allt ska bli bra.
Citera
2021-01-02, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanUC
Lika illa att låta Google förvara dina data som att låta vargen vakta fåren, eller att rösta på 7-klövern och tro att allt ska bli bra.
Vem är Mikael Wilgert? Har han ett reellt samarbete med SD eller är det trams? Vad syftar Mikaels reportage till? Någon som vet varför alla tycker att Mikael uppenbarligen är så livsfarlig med sina mediaproduktioner?
Citera
2021-01-02, 16:32
Medlem
Sankronizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sajens
Vem är Mikael Wilgert? Har han ett reellt samarbete med SD eller är det trams? Vad syftar Mikaels reportage till? Någon som vet varför alla tycker att Mikael uppenbarligen är så livsfarlig med sina mediaproduktioner?

Regimtrogna kritiserar såklart det swebbtv producerar, för swebbtv strävar efter sanningen i många känsliga ämnen idag i sverige. Dvs inte regimens lögner och korruption.
Citera
2021-01-02, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sankronizer
Regimtrogna kritiserar såklart det swebbtv producerar, för swebbtv strävar efter sanningen i många känsliga ämnen idag i sverige. Dvs inte regimens lögner och korruption.

Familjefrågor, miljö och massinvandring hörde jag idag. Jag gillar Mikaels sätt att prata på, lugnt och sansat med diskuterbara liknelser men också att han uppger ärligt, det vet inte jag eller har tagit ställning till. Precis vad sundet egentligen handlar om.
Citera
2021-01-05, 08:24
Medlem
I morse var det lite juligt i studion med 3 män. Repris från häromveckan m a o ...

Tittar alltså emellanåt på Öppna Kanalen Stockholm om det inte framgått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in