2020-10-27, 22:01
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Same old liverfools, innan säsongen startar så är ni överoptimiska, efter några matcher.. Hitta något att skylla på..

Japp, minns hur jävla positiv jag var i augusti. Det har jag verkligen fått äta upp nu.

Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Riktigt dålig känsla inför säsongen. Folk och experter tycks tro att det är bara trycka på en knapp så kommer Liverpool vara lika bra igen som förra hösten. Liverpools ägare tycks tro att samma trupp som gjorde det i fjol kommer vara typ lika bra i år. Jag är inte alls lika säker.

....

Liverpool slutar 2a eller 3a i år är tipset. Helt inställd på en mycket sämre säsong med många frustrerande matcher där man har mycket boll men inte skapar särskilt mycket för det och motståndarna grisar (för att det funkar). Hoppas jag får fel och man löser några av puckarna jag pekar på ovan före fönstret stänger, men väldigt tveksam.
Citera
2020-10-27, 22:04
Avstängd
NotDeads avatar
Citat:
Vilka är det som tar emot smällar utan att gnälla?

Skillnad på tacklingar och tacklingar. Ingen i hockey flyger in med båda benen mot andras fötter/ben.

Och sist jag tittade på hockey hade man skydd, överallt. Vad har man i fotboll? Skydd för smalbenen och thats it.
Citera
2020-10-27, 22:06
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Jag har annars berömt Liverpool och Klopp för att de stärkt på de positioner där man varit sårbara - vänsterback och ytter. Men mittbacken som aldrig köptes hade verkligen behövts nu.
Jag skrev:
Citat:
"Liverpool har framför allt saknat bredd på vänsterbacken och bland yttrarna. Nu har man ordnat det och tagit in en mittfältare från översta hyllan. Saknas gör väl möjligen en mittback ... Med undantag för möjligen en mittback, så är det ett perfekt fönster."
om Liverpools transferfönster för tre veckor sedan i den här tråden. Jag fick väldigt mycket mer rätt än jag trodde att jag skulle få.

Jobbigt läge för er. Öppnar vinterfönstret samma tid som vanligt eller flyttas det också p g a pandemin (sommarfönstret stängde senare än vanligt)?
Citera
2020-10-27, 22:09
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Japp, minns hur jävla positiv jag var i augusti. Det har jag verkligen fått äta upp nu.

Ja, jag märker det

Fast, nu var det inte dig jag svarade utan imbaz.
Tror nog du kände dig träffad, efter 30 års helvete medans vi som höll på United njöt av all framgångar som begav sig då, cantona, sir alex, keane. Ja, det var goda tider!

Jag har alltid varit medveten om att inget lag vara i toppen jämt.

Jag kanske får united se lyfta upp bycklan först om 30 år, men det gör mig inget. Dom var som bäst när jag höll på dom som mest.. Nu har man liksom vuxit ifrån, men kan gärna driva med er rivaler
Citera
2020-10-27, 22:11
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotDead
Skillnad på tacklingar och tacklingar. Ingen i hockey flyger in med båda benen mot andras fötter/ben.

Och sist jag tittade på hockey hade man skydd, överallt. Vad har man i fotboll? Skydd för smalbenen och thats it.

Vilka gråter mest? vilka som verkar ha fantomsmärtor?
Citera
2020-10-27, 22:12
Avstängd
NotDeads avatar
Det man undrar mest angående VVD's skada, kommer han vara lika bra när han kommer tillbaka?

Tittat lite på andra världsklass spelare som haft liknande skada och kommit tillbaka, skillnaden är att VVD kommer vara 30år när han kommer tillbaka. Andra har varit flera år yngre...
Citera
2020-10-27, 22:13
Avstängd
NotDeads avatar
Citat:
Vilka gråter mest? vilka som verkar ha fantomsmärtor?

dem utan skydd över hela kroppen?
Citera
2020-10-27, 22:15
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ja, jag märker det

Tror nog du kände dig träffad, efter 30 års helvete medans vi som höll på United njöt av all framgångar som begav sig då, cantona, sir alex, keane. Ja, det var goda tider!

Jag kanske får united se lyfta upp bycklan först om 30 år, men det gör mig inget. Dom var som bäst när jag höll på dom som mest.. Nu har man liksom vuxit ifrån, men kan gärna driva med er rivaler

Ok, då vill jag gärna att du tar fram det jag sa, för jag var verkligen varken aktiv här innan säsongen eller trodde att detta skulle bli en walk in the park.
Citera
2020-10-27, 22:17
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Jag skrev:
om Liverpools transferfönster för tre veckor sedan i den här tråden. Jag fick väldigt mycket mer rätt än jag trodde att jag skulle få.

Jobbigt läge för er. Öppnar vinterfönstret samma tid som vanligt eller flyttas det också p g a pandemin (sommarfönstret stängde senare än vanligt)?

Det var ju just en mittback som var enda plumpen i ett annars väldigt fint fönster. Om Klopp haft tur tidigare säsonger att slippa skador på nyckelpositioner har oturen grinat honom i ansiktet så långt denna säsong. Kanske lite tidigt att trycka på katastrofknappen ifall någon U23a växer in i det - men det ser inte bra ut.

Vinterfönstret öppnar som vanligt, så "bara" 14 matcher kvar innan man kan förstärka. Gränsfall på att det är värt att köpa redan nu och träna in honom så han kan spela direkt i januari...

Citat:
Ja, jag märker det

Det är väl främst 1-2 användare härinne som varit superoptimist. Resten upplever jag är lite Spursiga - kan det gå åt helvete, så går det åt helvete. Aint over til the fat lady sings. 30 års titeltorka gör sånt med människor.

Och ja, storhetsperioder kommer och går - därför ska man njuta medan man är inne i en - men med tanke på spelarnas ålder, konkurrenternas tillstånd, hur långt man kommit i projektet - så är förhoppningen att storhetsperioden inte är slut riktigt än på några år. Får väl se hur det blir med den saken.
Citera
2020-10-27, 22:23
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Ok, då vill jag gärna att du tar fram det jag sa, för jag var verkligen varken aktiv här innan säsongen eller trodde att detta skulle bli en walk in the park.

Jag är här bara för att retas med er gamla poolare, fick massa skit av er i slutet av 80 talet. Hähä..

Citat:
Det var ju just en mittback som var enda plumpen i ett annars väldigt fint fönster. Om Klopp haft tur tidigare säsonger att slippa skador på nyckelpositioner har oturen grinat honom i ansiktet så långt denna säsong. Kanske lite tidigt att trycka på katastrofknappen ifall någon U23a växer in i det - men det ser inte bra ut.

Vinterfönstret öppnar som vanligt, så "bara" 14 matcher kvar innan man kan förstärka. Gränsfall på att det är värt att köpa redan nu och träna in honom så han kan spela direkt i januari...

Det är väl främst 1-2 användare härinne som varit superoptimist. Resten upplever jag är lite Spursiga - kan det gå åt helvete, så går det åt helvete. Aint over til the fat lady sings. 30 års titeltorka gör sånt med människor.

Och ja, storhetsperioder kommer och går - därför ska man njuta medan man är inne i en - men med tanke på spelarnas ålder, konkurrenternas tillstånd, hur långt man kommit i projektet - så är förhoppningen att storhetsperioden inte är slut riktigt än på några år. Får väl se hur det blir med den saken.

Jodå, du verkar ha båda fötterna på jorden så är det lugnt. Jag bara med flit ville liva upp tråden
Citera
2020-10-27, 22:27
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotDead
dem utan skydd över hela kroppen?

Ärligt talat, du verkar vara helt urblåst i skallen, säkert att du inte är död?

Filmningar? Vad säger du om det? är det tufft och manligt?

Angående så kallade fotbollslirarna, har nån av dom utslagna tänder?

https://d13csqd2kn0ewr.cloudfront.net/uploads/image/file/157206/cropped_GettyImages-507604384.jpg?ts=1454201626
Senast redigerad av EastClintfood 2020-10-27 kl. 22:30.
Citera
2020-10-27, 22:34
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Jag är här bara för att retas med er gamla poolare, fick massa skit av er i slutet av 80 talet. Hähä..

Jodå, du verkar ha båda fötterna på jorden så är det lugnt. Jag bara med flit ville liva upp tråden

Banter är OK, det kan jag ta! Finns X i tråden som har värre åsikter om oss LFC och håller dem på fullt allvar, då blir man lite trött.

Skadeglädjen blir en tröst när man inte har jättemycket att glädjas åt i ens egen klubb?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in