2020-10-24, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Spurs kommande:

Burnley
Brighton
West Brom

Team Mourinho & The Golfer klättrar snabbt uppåt tabellen? Top 4 är väl givet när säsongen är över, frågan är om det blir Top 2 eller rent av silverware?

De, liksom övriga klubbar som spelar Europacuper, har dock ett tufft spelschema just nu.

LASK (hemma; torsdag) - check
Burnley (borta; måndag)
Antwerp (borta; torsdag)
Brighton (hemma; söndag)
Ludogorets (borta; torsdag)
West Brom (borta; lördag)

Fem matcher på knappt två veckor och fyra av dem på bortaplan, varav två av dem är på kontinenten.
Bortamatch mot Ludogorets nere i Bulgarien och inte ens två dygn senare ska de möta West Bromwich på bortaplan.
Citera
2020-10-24, 13:48
Medlem
srsbizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
De, liksom övriga klubbar som spelar Europacuper, har dock ett tufft spelschema just nu.

LASK (hemma; torsdag) - check
Burnley (borta; måndag)
Antwerp (borta; torsdag)
Brighton (hemma; söndag)
Ludogorets (borta; torsdag)
West Brom (borta; lördag)

Fem matcher på knappt två veckor och fyra av dem på bortaplan, varav två av dem är på kontinenten.
Bortamatch mot Ludogorets nere i Bulgarien och inte ens två dygn senare ska de möta West Bromwich på bortaplan.

Ja och sedan efter West Brom är deras 6 kommande matcher i PL mot City, Chelsea, Arsenal, Palace, Liverpool och Leicester. Knappast ett drömschema innan jul.
Citera
2020-10-24, 14:39
Medlem
LFCYNWAs avatar
Skönt snurr i Pozzo pyramiden. Perica landar in i Watford inför säsongen ifrån just Udinese och målar i sin första match från start.
Citera
2020-10-25, 06:03
Medlem
EnLitenFryss avatar
Maguire brottargrepp runt Azpis nacke. Ingen åtgärd.
Reece James livtag på Maguire. Ingen åtgärd.

"Man kan ju inte blåsa på allt som händer på fasta, då har vi 100 straffar per match"

Nä, riktigt kul att anything goes på fasta. En tombola.

Opopulär åsikt: ELLER, så blåser domaren när han ser det där. Eller om vi har något verktyg som skulle kunna upptäcka såna där brottargrepp, typ jag vet inte... videogranskning? Tänk - bara tänk - att om spelarna vet att det blir straff om de kör en halvnelson på motståndaren... då kanske de slutar med det? Jag vet inte?
Citera
2020-10-26, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Brexit bör väl påverka ekonomin och inkomsterna en hel del också eller? Har 0 intresse och koll på brexit men har en känsla att det kan komma och påverka mycket inom olika områden.
Jag är heller ingen expert på Brexit. Nedanstående är några funderingar som jag delvis stämt av med vad som skrivits i ärendet. Dock reserverar jag mig för eventuella faktafel.

Med Brexit så upphör de fria rörligheterna inom EU området, varav den som avser arbete direkt påverkar fotbollen. Vad som kommer i stället vet vi ännu inte. Ett rimligt antagande är att det kan bli ett regelverk som påminner om villkoren för att rekrytera spelare utanför EU området. Kravet är att spelaren på att avgörande sätt kan bidra till att utveckla fotbollen i GB. Exempelvis så erfordras ett visst antal landskamper under de senaste två åren. Följdfrågan blir vad som händer med de spelare som redan finns i PL men som ej uppfyller nämnda kriterier.

Mycket i PLs attraktionskraft ligger det stora antalet spelare med olika nationaliteter. Om den andelen sjunker kan också intresset att sända PL matcher minska från en del länder med lägre intäkter till ligan som följd.

En annan aspekt är att avtalet med EU ytterligare riskerar att minska pundets värde. Effekten blir att transferbelopp och löner i framtiden blir högre vid förvärv från unionen. Därmed försämras också utsikterna att tillgodose de krav UEFA ställer i Financial Fair Play.

Uppsidan är att det bör bli mer utrymme för engelska talanger vilket torde gynna det engelska landslaget.

PL är betydelsefullt såväl finansiellt som ur attraktionsvärde för GB. Johnson har all anledning att se till så att PLs varumärke rubbas så lite som möjligt efter Brexit.
Senast redigerad av ZSlug 2020-10-26 kl. 00:19.
Citera
2020-10-27, 20:48
Avstängd
NotDeads avatar
Gött att det lugnat ner sig nu angående VVD. Blev ganska så patetiskt på slutet.

Att City inte har löst problemen med sina skador förvånar mig. Om jag inte minns fel så blev det mindre skador i Bayern munchen efter att Pep lämnat.

Aguero skadad efter vadå, två matcher efter att kommit tillbaka från några månader. Och Aké som i stort sett aldrig var skadad under sina år i Bournmouth blir skadad så här tidigt på säsongen.
Citera
2020-10-27, 21:50
Medlem
EastClintfoods avatar
Värst vad många klagar över tuff spelchema, dom i nhl då?

Fotbollen har sen länge blivit primadonnors sport.
Citera
2020-10-27, 21:51
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotDead
Gött att det lugnat ner sig nu angående VVD. Blev ganska så patetiskt på slutet.

Att City inte har löst problemen med sina skador förvånar mig. Om jag inte minns fel så blev det mindre skador i Bayern munchen efter att Pep lämnat.

Aguero skadad efter vadå, två matcher efter att kommit tillbaka från några månader. Och Aké som i stort sett aldrig var skadad under sina år i Bournmouth blir skadad så här tidigt på säsongen.

Och nu klev Fabinho av skadad, såg ut som sträckning bakre lår, så nu har vi bara Gomez kvar, blir junisar och Gomez.

Detta kan kosta oss en titel och det är bara Klopps fel, hur kan man gå in i en säsong med så mkt matcher med 3 mittbackar plus en mitt som kan ställa upp där, men som kanske måste spelas på mittfältet om det blir skador där.

Visst, iår har vi verkligen haft maximal otur, ändå ligger vi riktigt bra i tabellen.
Citera
2020-10-27, 21:51
Medlem
EnLitenFryss avatar
Fabinho skadad också då.

Liverpool har haft en trupp som varit känslig för skador senaste två åren på enskilda positioner. Klopp har gamblat att det ska hålla - och det har det gjort. Han har kunnat spela i princip samma elva hela tiden.

Nu brakar det på värsta möjliga sätt. VvD korsband är såklart otur av värsta sort - 3 månader hade varit illa nog, hela säsongen en katastrof - och detta i ett läge då man sålt Lovren och Hoever (kanske inte aktuell oavsett men ett alternativ).

Att Matip är gjord av glas kommer inte som någon chock. Så nu står man där med Gomez som har många kvalitéer men är svajig, Fabinho som inte är någon mittback och U23-spelarna. Kanske kan någon av dem få sitt genombrott nu?

Jag har annars berömt Liverpool och Klopp för att de stärkt på de positioner där man varit sårbara - vänsterback och ytter. Men mittbacken som aldrig köptes hade verkligen behövts nu.
Citera
2020-10-27, 21:54
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Och nu klev Fabinho av skadad, såg ut som sträckning bakre lår, så nu har vi bara Gomez kvar, blir junisar och Gomez.

Detta kan kosta oss en titel och det är bara Klopps fel, hur kan man gå in i en säsong med så mkt matcher med 3 mittbackar plus en mitt som kan ställa upp där, men som kanske måste spelas på mittfältet om det blir skador där.

Visst, iår har vi verkligen haft maximal otur, ändå ligger vi riktigt bra i tabellen.

Same old liverfools, innan säsongen startar så är ni överoptimiska, efter några matcher.. Hitta något att skylla på..
Citera
2020-10-27, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Värst vad många klagar över tuff spelchema, dom i nhl då?

Fotbollen har sen länge blivit primadonnors sport.

Det går inte riktigt att jämföra.
I antal minuter spelar fotbollsspelarna för övrigt avsevärt mer under en säsong.
Citera
2020-10-27, 22:00
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Det går inte riktigt att jämföra.
I antal minuter spelar fotbollsspelarna för övrigt avsevärt mer under en säsong.

Vilka är det som tar emot smällar utan att gnälla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in