Citat:
Ursprungligen postat av
.Dostoj.
Haha precis så. Din profilbild är underbar förresten

Löfvén & co agerar precis som under tidigare kriser, förutsägbara som robotar.
Hellre än att backa ur problem man skapat, vårdar man prestigen och myten om den egna förträffligheten. Coronakrisen är så illa skött att man vill skrika rakt ut.
2020 är ett skitår, både privat och politiskt. Jag vill bara supa mig full resten av året och nyktra till i januari 2021. Men det som skrämmer mig mest är framtiden och virusets utveckling.
Blir viruset dödligare och behåller nuvarande lömska egenskaper (asymptotisk smitta lång överlevnad på ytor hög smitthastighet) får vi en repris på våren 2020, men i större format. Jag betraktar vårens katastrof som lärostoff, en övning inför vad som kan komma.
Covids motsvarighet till svininfluensan är tänkbar, och den statsminister som eventuellt ska hantera monsterversionen av covid19, kommer att vara lika sopig som Lövfén. Var vaksam.
Ha ha tack ... du är den enda person som berömt den. Råkar man hitta en sådan guldbild på Mona måste den ju användas på flashback. Bilden på Bildt som mumsar hamburgare är ju också perfekt som avatar, eller bilden på Ebba Busch som toksmajlar samtidigt som en brunbränd dokustjärna lyfter henne ...