2020-10-27, 10:28
Citat:
Ursprungligen postat av JonathanOkeXXX
Jag hade tinderappen, betalade och så, jag fick 3 träffar på en månad(!!!) av swipeande. Och dom tre var verkligen inget att hänga i granen! Nej då tror jag mer på Badoo!

Det är intressant att 3 på en månad räknas som ett dåligt utfall.

Hur många kvinnor per man tror ni att det finns egentligen?
Citera
2020-10-27, 10:45
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DefactoAnarki

I UK så gick det för några år sedan nio män på en kvinna (har tidigare hänvisat till studien så den intresserade kan använda sökfunktionen). Gissar att det, om man undantar en eventuell Coronaeffekt, ligger däromkring än idag, alltså ca 0,1 kvinnor per man. Med det usla dejtingklimat (en sorts hobby) och den rädsla för främmande män (flest våldtäkter i Europa enligt FN) som finns i Sverige så kan jag inte tänka mig att könsfördelningen är jämnare här.
Senast redigerad av lakritc 2020-10-27 kl. 10:59.
Citera
2020-10-27, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonathanOkeXXX
Jag hade tinderappen, betalade och så, jag fick 3 träffar på en månad(!!!) av swipeande. Och dom tre var verkligen inget att hänga i granen! Nej då tror jag mer på Badoo!
Menar du 3 dejter på en månad? Dåligt?
Citera
2020-10-27, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talkthewalk
Personer som sätter tjejer på pedistalen konstant. De är bara kolla i princip valfri snygg tjej på instagram, och deras kommentarsfält. Det händer även på tinder, facebook, i verkligheten. Det beteendet, även kallat klassiskt simpande, är problematiken i varför det är så att kvinnor då sätter så extrema krav på killar. För att dom blir så höjda bland molnen, vilket då även blir förståeligt, men samtidigt problematiskt.
Då är jag med på vad du menar. Jag tänkte mer i Tinder-perspektivet enbart. Jag tycker väl i min enfald att en högerswipe räcker tillräckligt i Tinder-sammanhanget utan att det ska fjäskas mer i chatten.
Citera
2020-10-27, 13:07
Medlem
JonathanOkeXXXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DefactoAnarki

Citat:
Ursprungligen postat av MycketOintressant8
Menar du 3 dejter på en månad? Dåligt?
Nej nej nej, alltså tre tjejer som swipades OK på mig. Så att vi matchades på tinder. Dessa träffade jag aldrig och appen har jag tagit bort.
Citera
2020-10-27, 13:38
Medlem
Såg en tjejs tinder här om dagen och kikade lite. Verkar som typ 90% av männen på appen är invandrare.
Citera
2020-10-27, 14:03
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
Såg en tjejs tinder här om dagen och kikade lite. Verkar som typ 90% av männen på appen är invandrare.
De som inte får bilda familj idag är männen med låg utbildning och låg lön: https://fof.se/tidning/2018/8/artike...an-blir-pappor

Invandrare är nog en stor användarbas, men skulle inte säga att de är 90% ens om du räknar andra generationen.
Citera
2020-10-27, 18:03
Medlem
Allt annat än nytt ip nummer kan jag fixa... vilken dating sida / app är näst populär efter Tinder?
Fast jag söker en nymfoman/hypersexuell tjej som sexkompis utan barn som resultat.

Citat:
Ursprungligen postat av imola01
Nytt nummer, bilder, epost, IP-nummer räcker. De har troligtvis nån ansiktsigenkänningsgrej. Sen jag klrde kroppsbild så har jag fått lika många matchningar, men det förutsätter att du har en snygg kropp.
Citera
2020-10-27, 18:35
Medlem
Så irriterad. Hade 8600 likes och mängder av konversationer igång. Sen bytte jag telefon, samma nr. Helt plötsligt försvann alla likes och matchningar, men min gold prenumeration var kvar...Enda fördelen är väl att det kan vara lite skoj att börja om, men snälla tinder...vad hände?? Har 50 likes nu efter 20 min....yay
Senast redigerad av Farzan73 2020-10-27 kl. 18:38.
Citera
2020-10-27, 18:58
Medlem
JonathanOkeXXXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
De som inte får bilda familj idag är männen med låg utbildning och låg lön: https://fof.se/tidning/2018/8/artike...an-blir-pappor

Invandrare är nog en stor användarbas, men skulle inte säga att de är 90% ens om du räknar andra generationen.
Dom två kriterierna stämmer in på mig och jag kan med gott samvete sägs att jag bryr mig inte och att Tinder är ändå för ytliga människor. Jag är mer för insidan. Ja förutom dom tre fallen jag nämnde i några inlägg bak.
Citera
2020-10-27, 20:08
Medlem
Alltså är inte den som brukar klaga men ca 80% av tjejer har följande i sin bio:

Resa
Äventyr
Du måste vara vänster

Känns svårt att hitta något lite mer djup...
Citera
2020-10-27, 20:57
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natediaz
Alltså är inte den som brukar klaga men ca 80% av tjejer har följande i sin bio:

Resa
Äventyr
Du måste vara vänster

Känns svårt att hitta något lite mer djup...
Här i min stad så har alla "Bjud mig på vin/tacos/sushi så är jag din". De flesta tjejerna har tagit selfies i motljus så dom ser helt orangea ut i trynet. Grymt tråkiga profiler.

Upptäckte nyss att det finns en videofunktion på tinder, har dock bara sett den hos en tjej än så länge
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in